veisitkö noin 10kk vauva päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja four
  • Ensimmäinen viesti
kaippa
Alkuperäinen kirjoittaja Satku-:
:wave: Minä vein ja tuosta on nyt mennyt reilu puoli vuotta kun poika aloitti tarhailun.
Kaikki on mennyt hyvin, ainoastaan tuo alku sairastelu on ollut ikävää,
meillä onkin ihana tarha, missä otetaan syliin ym., eli kiitos kuuluu ihanille hoitajille :)

öö..mistä te tiedätte otetaanko niitä syliin niin kun ette ole näkemässä. tottakai ne ottaa lapsen sillon syliin kun vie ym..
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Onneksi asutte kaikki Suomessa, useimmissa Euroopan maissa ei tallaisia mietita, se on 3 kuukautisena hoitoon tai tyopaikan menetys.
no sit mää menettäisin sen. 3kk ikäistä varsinkaan en veisi ikinä hoitoon!
=)
Toki jos pelkalla miehen palkalla elaa (- 50% veroja). Mitaan tukia ei tietenkaan ole kuin Suomessa.

Ette ehka veisi, mutta kylla niista 3 kk hoitoon menneistakin fiksuja aikuisia.
Siis tulee fiksuja aikuisia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Satku-:
:wave: Minä vein ja tuosta on nyt mennyt reilu puoli vuotta kun poika aloitti tarhailun.
Kaikki on mennyt hyvin, ainoastaan tuo alku sairastelu on ollut ikävää,
meillä onkin ihana tarha, missä otetaan syliin ym., eli kiitos kuuluu ihanille hoitajille :)

öö..mistä te tiedätte otetaanko niitä syliin niin kun ette ole näkemässä. tottakai ne ottaa lapsen sillon syliin kun vie ym..
Vaikka siitä kun tunnetaan hoitaja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
En veisi, jää jalkoihin. Tiedän, mistä puhun.
Entapa jos paivakodissa on vauvaryhma? 3 vauvaa per hoitaja.
Onhan se parempi tilanne, mutta en haluaisi siltikään laittaa niin pientä vieraiden hoitoon. Olen vanhanaikainen. Haluan hoitaa itse omat "sotkuni" :D

Jos joka asiaan käytetään vierasta työvoimaa, niin ihminen vieraantuu itsestään, ja alkaa tuntea itsensä avuttomaksi. Ennen erikoistumisia ihmiset pitivät pääasiassa itse huolta itsestään.

Ja onhan se lapsellekin hyvä olla omien vanhempiensa kanssa. Tai edes jonkun tutun kanssa, ei ihan ventovieraan.
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
En veisi, jää jalkoihin. Tiedän, mistä puhun.
Entapa jos paivakodissa on vauvaryhma? 3 vauvaa per hoitaja.
Onhan se parempi tilanne, mutta en haluaisi siltikään laittaa niin pientä vieraiden hoitoon. Olen vanhanaikainen. Haluan hoitaa itse omat "sotkuni" :D

Jos joka asiaan käytetään vierasta työvoimaa, niin ihminen vieraantuu itsestään, ja alkaa tuntea itsensä avuttomaksi. Ennen erikoistumisia ihmiset pitivät pääasiassa itse huolta itsestään.

Ja onhan se lapsellekin hyvä olla omien vanhempiensa kanssa. Tai edes jonkun tutun kanssa, ei ihan ventovieraan.
Totta kaikki, taallapain ei vain ole minulla mahdollista olla kotona.
 
En veisi omiani. Koska tuskin sellaista taloudellista pakkoa olisi koskaan.

Mutta ymmärrän että joillakin se pakko tilanne vain on. Esim. naapurin yh-äiti, hänen on pakko viedä 10kk poikansa hoitoon, jotta saavat ruokaa pöytään.

Ite oon hoitanut 10kk-1v lapsia päiväkodissa. Aika hyvin on pienet saaneet huomiota, pääsevät syliin, ovat yleensä hoitopaikan lellikkejä :) Mutta pahaa teki katsoa kun pienet 10kk ikäiset talvipakkasilla olivat kylmissään rattaissa :/
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja kaippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Satku-:
:wave: Minä vein ja tuosta on nyt mennyt reilu puoli vuotta kun poika aloitti tarhailun.
Kaikki on mennyt hyvin, ainoastaan tuo alku sairastelu on ollut ikävää,
meillä onkin ihana tarha, missä otetaan syliin ym., eli kiitos kuuluu ihanille hoitajille :)

öö..mistä te tiedätte otetaanko niitä syliin niin kun ette ole näkemässä. tottakai ne ottaa lapsen sillon syliin kun vie ym..
Minä olen ollut seuraamassa niitä päiviä, olen nähnyt kuinka lapsia kohdellaan, niin omaani kuin muidenkin. Lapsia on viety myös poikkeuksellisiin aikoihin / haettu niin, ja lisäksi olen osallistunut päiväkodin vanhempainyhdistyksen toimintaan, nähnyt sitä siis vähän syvemmältä. Meillä lisäksi on sukulainen, joka on ollut sijaisena tuossa päiväkodissa, ja todellakin hän kertoisi epäkohdista, jos niitä olisi.

Ruotsinkielisiin päiväkoteihin on vaikea saada henkilökuntaa pääkaupunkiseudulla, mutta ko. päiväkodilla ei ole tätä ongelmaa ollut - sekin kertonee jotakin.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
En veisi omiani. Koska tuskin sellaista taloudellista pakkoa olisi koskaan.

Mutta ymmärrän että joillakin se pakko tilanne vain on. Esim. naapurin yh-äiti, hänen on pakko viedä 10kk poikansa hoitoon, jotta saavat ruokaa pöytään.

Ite oon hoitanut 10kk-1v lapsia päiväkodissa. Aika hyvin on pienet saaneet huomiota, pääsevät syliin, ovat yleensä hoitopaikan lellikkejä :) Mutta pahaa teki katsoa kun pienet 10kk ikäiset talvipakkasilla olivat kylmissään rattaissa :/
Mulla kaksi kymmenkuista on jo kävellyt, eli eivät ole edes olleet rattaissa pakkasisa.
 
vieras
EN IKINÄ!

En todellakaan tiedä millä eletään kun äitiysloma loppuu, mutta en IKINÄ vie lasta päiväkotiin tai mihinkään muuallekaan päivähoitoon alle 2 vuotiaana, pidempäänkin olen kotona, jos vaan suinkin jotenkin pärjätään.
 

Yhteistyössä