veisitkö noin 10kk vauva päiväkotiin?

  • Viestiketjun aloittaja four
  • Ensimmäinen viesti
four
mun piti tänään käydä päiväkodissa ja jouduin sit meneen hetkeksi pienten puolelle. siellä oli samanikäinen (ainakin samankokoinen kun meidän) eli n.10kk vauva joka itki aivan kauheesti eikä kukaan ottanu syliin, räkä sillä valu nenästä oikeen palloks, se yritti kontata eestaas et joku ottas sen syliin.

sääliks kävi. muakin se katto siinä et ota syliin..:(
tiedän et joidenki pakko viedä rahan takia/töiden takia.
mut ite en ikinä veis ja pienillä rahoilla mennään.
 
..
Mulla tuli kyyneleet silmiin :( Oma poika on just 10kk, ja mä en pystyis millään viemään vielä!!!! Meillä onneks taloudellisesti mahdollista, mutta siltikin sinnittelisin mahdollisimman pitkään! Just toi ajatus, että pieni joka ei osaa vielä puhua tai kävellä joutuis siellä yksin itkeskelemään...
 
v
Mitä oikein haet tällä aloituksella???

Minä olen vienyt hoitoon samanikäisen, en tosin päiväkotiin, ja siellä hän ainakin sai syliä ja nenäkin niistettiin useammin kuin kotona.
 
O74
Oma kuopus nyt 11kk enkä laittanut hoitoon ollenkaan vaan olen kotona vielä ainakin vuoden. Saan tässä samalla itse aikaa miettiä mitä tulevaisuudessa haluan tehdä ja lapsi saa kasvaa ainakin vuoden vielä. Ei sitten jää ihan jalkoihin jos päiväkotiin joutuu hoitoon tulevaisuudessa menemään
 
No mä en muuten halua ottaa kantaa tähän ikuiseen riidan aiheeseen, enkä tuomitse niitä joiden on syystä tai toisesta pakko laittaa lapsi noin pienenä hoitoon, mutta mutta... itse pienten puolella lto:n sijaisuuksia tehneenä, sekä tällä hetkellä 10-kuisen äitinä, en kyllä millään raaskisi viedä. Onneksi minun ei ole pakko.
 
vieras
Saa nähdä mitä ensi syksynä teen, onko pakko vai ei. Se voi olla, että joko päiväkotiin tai perhepäivähoitajalle, tosin kätevintä se olisi, jos molemmat lapset saisi samaan päikkyyn ja en tiedä ottaako perhepäivähoitajat miten aikaisin aamulla lapsia vastaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mitä oikein haet tällä aloituksella???

Minä olen vienyt hoitoon samanikäisen, en tosin päiväkotiin, ja siellä hän ainakin sai syliä ja nenäkin niistettiin useammin kuin kotona.

tuli vain mieleen koska tänään tuollaisen siellä näin ja kävi niin sääliks. tiedän et on poikkeuksia,jossa enemmän katsotaan jaollaan pienten kanssa esim juuri perhepäivähoitaja..
kun itsellä samanikänen eikä itke ees päivässä niin paljoa varmaan kuin se toinen vauva itki sen käynnin aikana.

ja siellä oli hoitajia 4 varmaan ja lapsiakin siinä joku 8 suunnilleen ja joku ois ihan hyvin voinu sen ottaa syliin ees. sit ne pari hoitajaa vaikutti ihan kyrsiintyneeltäkin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Onneksi asutte kaikki Suomessa, useimmissa Euroopan maissa ei tallaisia mietita, se on 3 kuukautisena hoitoon tai tyopaikan menetys.
työpaikkoja tulee uusia.... eipä sitä nyttenkään ole mitään vakipaikkaa oottamassa.
 
poikia3
Olen vienyt kahdesti, pojat ovat olleet kaikkien lemmikkejä. Saaneet nukkua kahdet päiväunet vaunuissa ulkona eriaikoihin kuin muut, päässeet syliin ja saaneet erityiskohtelua. Vauvoja ovat sylitelleet myös muut kuin oman osaston hoitajat. Mm. päiväkodin johtaja hakenut vauvan hoitoonsa. Molemmat päiväkodit ovat olleet oikein hyviä päiväkoteja. Toisen toimintaa olen nyt seurannut 7 vuoden ajan, kun kuopus sieltä siirtyi pois.
 
Olen vienyt kahdesti, pojat ovat olleet kaikkien lemmikkejä. Saaneet nukkua kahdet päiväunet vaunuissa ulkona eriaikoihin kuin muut, päässeet syliin ja saaneet erityiskohtelua. Vauvoja ovat sylitelleet myös muut kuin oman osaston hoitajat. Mm. päiväkodin johtaja hakenut vauvan hoitoonsa. Molemmat päiväkodit ovat olleet oikein hyviä päiväkoteja. Toisen toimintaa olen nyt seurannut 7 vuoden ajan, kun kuopus sieltä siirtyi pois.
kiva kuulla hyvä kokemuskin :) ite toivotaan samanlaista :)
 
syysodotus
..mietin tässä että onko kelläkään hyviä perusteluita sille, miksi ei veisi esim. 10kk vanhaa hoitoon sinne päiväkotiin? oletteko kokeneet päiväkodin erityisestä syystä huonona vaihtoehtona (onko päiväkodin hoidossa esim. hoitajakohtaisesti tai yleisesti jotain moitittavaa, saako lapsi tarpeeksi hoivaa ja huomiota, liian suuret ryhmäluvut lapsiryhmissä tms??). Vaikuttaakohan osalla se mielikuva mitä on niistä jokin aika sitten kohutuista "pakkosyöttämis"tapauksista päiväkodissa ?

Muutenkin olisi kiva lukea päivähoidossa työskentelevien kokemuksia työstään pienten lasten ja näiden vanhempien kanssa, sekä vanhempien kokemuksia myös...

en ole päiväkodissa töissä, muuten vain kiinnostaa :)
 
:wave: Minä vein ja tuosta on nyt mennyt reilu puoli vuotta kun poika aloitti tarhailun.
Kaikki on mennyt hyvin, ainoastaan tuo alku sairastelu on ollut ikävää,
meillä onkin ihana tarha, missä otetaan syliin ym., eli kiitos kuuluu ihanille hoitajille :)
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Onneksi asutte kaikki Suomessa, useimmissa Euroopan maissa ei tallaisia mietita, se on 3 kuukautisena hoitoon tai tyopaikan menetys.
no sit mää menettäisin sen. 3kk ikäistä varsinkaan en veisi ikinä hoitoon!
=)
Toki jos pelkalla miehen palkalla elaa (- 50% veroja). Mitaan tukia ei tietenkaan ole kuin Suomessa.

Ette ehka veisi, mutta kylla niista 3 kk hoitoon menneistakin fiksuja aikuisia.
 

Yhteistyössä