Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi jestas minkälaiset ihmiset saavat lapsia...ap:tä lähinnä meinaan. Tottakai monipuolinen ruoka on tärkeää jokaiselle, koska se on kehon toiminnoille tärkeää, mutta jos kerta d-vitamiinilisä on monessa eri lähteessä todettu lapsille tärkeäksi niin miksi jonkun maallikko-äidin on pakko inttää sitä vastaan kun lapselle on jopa KERRAN annettu d-vitamiinilisää ja siitä on tullut vatsanväänteitä. Voi yksinkertaisuus, pienen lapsen vatsa tarvitsee totuttelua ennen kuin se alkaa tottua uusiin ravinteisiin. Voihan olla, että mikäli lapsi on vielä rintamaidolla, niin äiti onkin syönyt jotain sellaista joka rintamaidon kautta aiheuttaa lapselle väänteitä tai korvike voi aiheuttaa vauvalle vatsaväänteitä. Eikä lasta voi verrata aikuisiin siinä mitä hän tarvitsee, aikuinen tulee vähemmällä toimeen kuin lapsi. Ja nimenomaan pienellä lapselle on tärkeää suojata pää, koska pää haihduttaa suuren osan lapsen kehosta, se on myös kummallista että auringon säteilyn on todettu olevan epäterveellistä, mutta sitäpä nämä kaikkitietävät äidit kyllä lapsillensa usuttaa.Mutta d-vitamiinilisästä ei ole epäterveellisiä vaikutuksia todettu, sitä tietysti tarvitsee epäillä ja vastustaa kotiäidin kaikkitietävyydellä. Jos jekovitin alkoholipitoisuus on liian suuri lapselle, niin älä vaan koskaan juo sitten yhtään ainuttakaan kulausta alkoholia niin kauan kuin imetät.
No ei ton tarvinnu mun maitoon mitenkään "totutella". Jos sattuu, niin siinä on jotain vikaa, eikä pidä väkisin "totutella".
Mä olen varmaan ihan hirveä äiti, kun teen kaikkeni, että lapsellani olis mahdollisimman hyvä olla. Lapseni saa paljon läheisyyttä, pelkkää äidinmaitoa, minun kauttani erittäin ravitsevaa ruokaa, en polta, en juo, pidän huolta lapsen unensaannista ja siitä että pysyy lämpimänä...
Tyttö itkee päivässä ehkä YHTEENSÄ 20 minuuttia, kun taas tiedän monen mamman heijaavan niitä rattaita jossa on kiljuva kakara vaikka puoli tuntia kun ei jaksa sille muutakaan tehdä. Sen jälkeen ja sitä ennen on toki monet iktut tullu, kun ei äiti jaksais vastata heti. Pienet vauvat jäävät yksin sittereihin, rattaisiin, lattioille tuntikausiksi päivässä. Äidit eivät jaksa kiinnittää mitään humiota omaan (tai lastensa) ruokavalioon "kun niitä lapsia on niin monta". (No älkää tehkö niin paljon lapsia ettette pysty niistä pitämään huolta, sanon minä ) Kuinka moni äiti välittää lapsen luonnollisesta tarpeesta ulostaa jonnekin muualle, kun housuihinsa? Vaipat on niin käteviä, voi jättää lapsensa huomiotta vaikka kuinka pitkäksi aikaa, ei siltikään tarvitse pestä sitä olkkarin mattoa.
Käyn melkein jokaisen asian läpi ITSE enkä ole niin laiska, että luottaisin sokeasti muiden mielipiteisiin; semmoisten, jotka ovat asiasta joskus kuulleet joltakin kolmannelta taholta. MINÄ olen äiti, ja minä en luovuta vastuuta lapsestani kenellekään, vaa otan itse selvää asioista. Toki kysyn muilta neuvoa ja otan vastaan hyvillä mielin (juuri kuten tässäkin ketjussa), mutta en vastuuta syydä kenellekään muulle.
Ja mitä siihen tulee, että aikuinen tulee toimeen vähemmällä... Kyllä, painoonsa nähden. Taitaa mammat välillä unohtaa, että 3 kk lapsi painaa vain n kymmenesosan siitä mitä aikuinen nainen. Tarvitseeko hän siis kymmenenkertaisen annoksen kaikkea? Tuskin. Arvelisin, että kasvun takia hän voi tarvita 3-4 kertaisen annoksen aikuiseen verrattuna.
Biologia on ollut harrastukseni jo lähes 10 vuotta. Suurinpiirtein yhtä kauan olen halunnut lasta. Tiedän molemmista siis jonkun verran.
Minua ihmetyttää, miten TYHMÄT, LAISKAT ja LAPSELLISET naiset voivat saada lapsia ja väittää olevansa hyviä äitejä.
Miksi sellaisia, jotka oikeasti ottavat vastuuta omasta jälkikasvustaan eivätkä sitä sysää toisten niskoille, haukutaan?