Vauvauintiin--->Kuinka vauvan osaa pestä suihkun alla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhaako jännitystä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhaako jännitystä?

Vieras
Kun kotona on käyty vain kylvyssä viikoittain. Ja siinäkin tuntuu, että otteeni eivät ole ihan varmat... Vauvauinnin jälkeen täytyy kuulemma pestä hyvin saippualla. Miten se onnistuu pudottamatta lasta liukkailla saippuaisilla käsillä? Kokemuksia, kiitos! :)

ei m eillä vauvauinnissa vauvoja saippualla pesty. ennen uintia hyvä saippuapesu aikuisille ettei altaaseen pääse pöpöjä ja huuhtelu vedellä vauvalle. uinnin jälkeen jokainen pesee itsensä ja lapsensa miten tykkää..

No ei sitä nyt vaivaa saippualla pestä, vähemmästäkin kuivuu jo iho!!!!! :o :D
Ihan normaali suihkuttelu riittää uinnin jälkeen.
Me käytiin vauvauinnissa kun vauva oli 7-10kk.

Harjoittele kotona vauvan kanssa suihkuttelua, mutta älä tosiaan mitään saippuaa laita herkälle vauvaiholle. =)

En oo ikinä pessy ihan pientä vauvaa saippualla vauvauinnin jälkeen. Miks pitäis? Kyllä meillä on aina ihan vesipesu riittäny, siis silloin kun se vauva on ollu ihan pieni ja on käyty pienten ryhmässä 3kk eteenpäin. Sitte kun osaa jo istua niin eipä siinä ole mitään hankalaa :) ja parin vauvan kanssa oon jo ehtiny käymää :)

En mä pessyt saippualla vauvauinnin jälkeen. Suihkuttelin vain hyvin. Itse ensin suihkuun, vauva odotti pyyhkeen sisällä kaukalossa. Sitten vauva syliin tukevasti ja suihkun alle. Kaksin käsin kiinni, ettei tipu (voi olla liukas ilman saippuaakin), ja kääntelin niin, että joka paikka kastui. Sitten puhtaan pyyhkeen sisään taas.

Aikuiset pesee itsensä saippualla ennen altaaseen menoa, vauva vaan suihkutetaan.
Mä kävin 3 kk ikäisen vauvan kanssa vauvauinnissa, eikä se suihkuttaminen mua mitenkään huolestuttan, vähän sama kun pepun pesu raanan alla.

No eikä tartte. Kaksi lasta käyttänyt vauvauinnissa enkä ikänä ole sen jälkeen saippualla pessy. Enkä ole nähnyt kenenkään muunkaan pesemän.

Kunnolla huuhtelee vain pikkuisen. Ja hyvin pysyy käsissä. Harjoitelkaa kotona sitä suihkussa käynti etukäteen.

Me tehty aina niin että mentäessä riisun ensin itseni, sitten vauvan. Vauva pyyhkeen sisään. Sitten suihkun puolelle, meillä siellä ollut pehmoset matot lattialla ja vauva siihen pötköttää siksi aikaa kun pesen itseni ja puen uikkarin. Sitten vauva suihkuun ja uikkari siinä matolla pyyhkeen päällä päälle. Sitten altaaseen.

Uinnin jälkeen vauva taas pyyhkeen sisään. Ensin huuhtasen itseni nopeesti. Sitten vauvan kunnolla. Sen jälkeen vauva taas pyyhkeeseen ja sitten saunaan syömään ja kuivattelemaan.
Saunan jälkeen vauva köllii siinä lattialla pyyhkeessä kun pesen vielä itseni.
Sitten pukkariin, vauvalle vaatteet ensin ja sitten itselleni.

Hyvin se sujuu. Harjoitelkaa vain tuota suihkussa käyntia jo kotona ettei tule ihan uutena asiana vauvalle ja sinulle sitten kun uinnin aloitatte.

Siis kyllä ohjaaja puhelimessa sanoi, että aineella täytyy kloori pestä pois vauvan iholta ja sitten rasvata. Vauvan oman pesuaineen ajattelin ottaa mukaan. Mutta siis jos teille on riittänyt pelkkä vesipesu, niin ehkä meillekin se riittää. :) Sehän helpottaa asiaa paljon, eikä tarvitse jännittää liukasta vauvaa.

Minä pesin vauvan vauvojen pesunesteellä, kun se kloori ei tee iholle hyvää. Vauvasta vain napakka ote ja saippuaa vain ihan pikkuisen niin ei tule liukkaaksi. Ei se minusta ole sen kummempaa kuin ammeessakaan peseminen. Täytyyhän sielläkin koko ajan pitää lapsesta kiinni ja yhtälailla on liukas.

Harjoittele kotona. Ei se ole vaikeaa... itse menin aika lähelle lattiaa, toispolviseisontaan ja pesin vauvan siinä polven päällä, siltä varalta, että jotain sattuisi... niin ei ainakaan ylhäältä pääsisi putoamaan. Ja sitten ostat sellaista pesuainetta, joka ei ole niin kovin liukasta. Mulla oli aikoinaan Avecyd -pesuainetta.
Isompana mulla oli sitten pesuvati mukana, kun vauva oppi istumaan, niin istutin hänet siinä vadissa, että sain itseni pestyä. Siihen asti pesin ensin vauvan ja vein sen sitten miehelle, joka pesi ensin itsensä ja palasin pesemään itseni kunnolla.

Meillä ei tarvinnut suihkuttaa vauvaa ennen uintiin menoa. Ettei vauvalle tule kylmä. Itsensä vain piti pestä hyvin. Näin meitä ohjeistettiin. Näyttää olevan vähän vaihtelevat käytännöt.

Yleensä käytiin pesulla edellisenä iltana kotona ja aamulla pestiin pylly ennen uintiin lähtöä. Uimapuku päälle sitten uimahallissa ja ainoastaan jos kakka oli tullut vaippaan, pesin pyllyn vielä uimahallissa.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Meillä ei tarvinnut suihkuttaa vauvaa ennen uintiin menoa. Ettei vauvalle tule kylmä. Itsensä vain piti pestä hyvin. Näin meitä ohjeistettiin. Näyttää olevan vähän vaihtelevat käytännöt.

Yleensä käytiin pesulla edellisenä iltana kotona ja aamulla pestiin pylly ennen uintiin lähtöä. Uimapuku päälle sitten uimahallissa ja ainoastaan jos kakka oli tullut vaippaan, pesin pyllyn vielä uimahallissa.

Ei meilläkään ennen uintia vauvaa pesty tai edes kasteltu juuri tuon palelemisen estämiseksi, mutta uinnin jälkeen on hyvä pestä kunnolla.

En minäkään ole saippualla pessyt vauvauinnin jälkeen ja hyvin on tyttö pienestä asti oppinut myös suihkun alla pesemiseen. Eikä pelkää kun naama suihkulla pestään tms. Vauvauinnin hyötyjä, sukellusrefleksi on.

Sen vaan haluan mainita etten ikinä kyllä laittaisi lasta uimahallissa lattialle tai matolle, siellä on eräskin jalkasieni siellä lattialla..... :x Ihan sylissä olen kuskannut ja sitten meillä ainakin pienimpien kanssa naisilla on mukana turvakaukalo jossa vauvat köllöttelevät odotellessa. Myös suihkun puolella, kaukalon päällä on vain muovitettu frotee. Ja sitten kun tyttömme kasvoi kaukaloiästä pois, laitoin ison pyyhkeen lattialle jonka päällä tyttö telmi odotellessa.

En kyllä minäkään ole vauvaa saippualla pessyt uinnin jälkeen, ihan vaan vedellä.

Ja jos aiheuttaa päänvaivaa miten saa itsensä pestyä kun vauvan kanssa uimassa käy, niin vauva turvakaukaloon siksi aikaa :) Joko pehmuste pois ja sen tilalle joku paksumpi pyyhe, tai sitten sellainen sängyissä ja hoitotasoilla käytettävä kosteussuoja pehmusteen päälle :)

Ei meilläkään ollu vauvan suhteen ohjeita pestä saippualla. Kaikki kävivät suihkussa ja aikuset pesi aineella. Kyl se suihkutus onnistuu, kunnolla pitää kiinni liukkaasta vauvasta. Istuallaan aina puin uikkarin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Siis kyllä ohjaaja puhelimessa sanoi, että aineella täytyy kloori pestä pois vauvan iholta ja sitten rasvata. Vauvan oman pesuaineen ajattelin ottaa mukaan. Mutta siis jos teille on riittänyt pelkkä vesipesu, niin ehkä meillekin se riittää. :) Sehän helpottaa asiaa paljon, eikä tarvitse jännittää liukasta vauvaa.

Mä en muuten veisi pientä vauvaa klooriveteen ollaenkaan.
Meillä vauvauintialtaassa ei käytetty klooria, vaan mineraalipuhdistusta.

Yhteistyössä