Vauvan istuttaminen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei voi muistaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei voi muistaa...

Vieras
Koska vauvaa sai alkaa istuttamaan??
poika on nyt 3kk ja kääntyy selältä mahalleen ja punkee istumaan ihan hullunlailla :/ vaunuissakin kun makaa niin yrittää nousta ylös ja sylissä roikkuu eteenpäin kokoajan..

Istuttamista ei suositella ennenkuin vauva itse istuu. Silloin voi tukea ja auttaa, mutta ilman että lapsi osaa istua, ei käsittääkseni istuttaa saa...ja kovalla alustalla lapsi saa istua vasta kun itse ilman tukea siihen kykenee.

vauvaa voi kyllä "istuttaa" esim sylissä nojaten, jos pystyyn kerran itsekin yrittää. lapset on kuitenkin yksilöitä. meillä on n. 4,5kk iästä syöty istuen syöttötuolissa, kun hyvin jo tukea vasten istuivat ja syöminen ei muuten sujunut. siis ilman muuta.
eri asia on istuttamalla istuttaa niin pientä, syömisen ajan voi ihan huoletta jos se niin paremmin toimii :) ei siinä asiassa tarvitse odottaa 6kk:n ikää :) muusta istuttamisesta voi ajatella niin, että sitten kun lapsi itse istumaan nousee tai istumassa pysyy ilman tukea, niin on siihen valmis.

ei saa istuttaa ennenkuin itse nousee istumaan. hyvin tuettuna saa olla ruokailun ajan 6kk iästä lähtien kun alkaa saada kiinteitä. yks kaveri istutti kolmenkuukauden ikäistä syöttötuolissa ja se vauva oli siinä aivan mutkilla. naamakkirjaan oikein kuvia laitto. ai että kävi sääliksi vauvan selkä

En tiedä, mut meijän typy ei maaten sylissä viihtyny, joten melkosen pienestä sitä jo istutettiin sylissä. Kehoa vasten tuettu tietysti. Ja sitterissä jonkin verran pääpuoli koholla, mukavan näköisesti, et ei päässy roikkumaan mihinkään.

Yhteistyössä