Vauvan kääntymisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Geeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Geeli

Vieras
Meillä 4 kk poika oppi juuri kääntymään selältä mahalleen ja nyt sitten kääntyilee koko ajan, niin tuli vaan mieleen että kun vauvaa ei saisi nukuttaa mahalleen, mutta minkäs teet kun itse kääntyy öisinkin?

Siinä vaiheessa, kun vauva itse kääntyy, ei tarvitse enää olla huolissaan hänen nukkumisasennostaan. Ethän millään voi herätä itse yöllä joka kerta siihen, kun hän kääntyy mahalleen.

Meidän tyttö on nukkunut aina vatsallaan. Ikää nyt 1 vee.....niin, ja aina itse myös pikkuvauva-aikana laitoin masulleen nukkumaan, nukkui silloin paremmin. Masuvaivat eivät noin vaivanneet :hug:

Meillä on laitoksellakin nukutettu mahallaan, siis VTO:lla. Ja yksi kätilö tokaisi että taitaa tulla tästä masullaan nukkuja kun käytävällä kuljeskeltiin yöllä masuitkun takia. Että anna nukkua vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Siinä vaiheessa, kun vauva itse kääntyy, ei tarvitse enää olla huolissaan hänen nukkumisasennostaan. Ethän millään voi herätä itse yöllä joka kerta siihen, kun hän kääntyy mahalleen.

Näin.

Mut meillä kuopus nukkui ihan alusta asti masullaan, ei se muuten nukkunut..

laajoissa tutkimuksissa todettu,että kätkytkuolemariski jkn verran suurempi mahallaan nukutetuilla vauvoilla - siksi ei enää nukkuma-asentona suositella vastasyntyneellä.Mutta siinä vaiheessa kun lapsi jo itse kääntyilee niin hän saa toki valita itse nukkuma-asentonsa.Pieniä keskosvauvoja nukutamme kyllä sairaalassa paljon masullaan koska hengitys on siinä asennossa heille helpompaa,Nämä vauvat kyllä ovat sitten koko ajan monitorivalvonnassa (pulssi,hengitystiheys,hapetus) muutenkin.

Yhteistyössä