Mitäs teen tän 2,5 kk ikäisen vauvan kanssa?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axlrose
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

axlrose

Jäsen
23.06.2009
656
0
16
Tää pikkukaveri haluaa väkisin ISTUA !
Sylissä punkee itsensä ylös, turvakaukalossa punkee istuvaan asentoon,
Ja huuto tulee jos sylissä ollessaan ei saa nousta.
Eihän tuon ikäistä nyt voi pitää istualtaan?
Oon yrittänyt katsoa sitten että miten se istuu jos itse nousee ja annoin sylissä istua ihan kunnolla omalla painollaan ja yllätykseksi huomasin että aika suorassa ja pää pystyssä (?!) ei siis taida olla kyseessä mitkään heijasteet ym refleksit vaan tosissaan harjoittelee istuma-asentoa...
Huolettaa vähän selän puolesta...
Mut en kai mä voi sitä estääkään jos itse punkee ... :/

Painoa on 7 kiloa eli aika jäntevä poika on...
Sitten toinen asia mikä mietityttää on tuo seisomis heijaste jonka neuvolan mukaan pitäisi kadota jossain vaiheessa.. mutta milloin?
tuon jos laittaa seisomaan ni siinä jököttää tikkusuorana ja lähtee tepastelemaan...

Mites se Bumbo-istuin, saikos sitä käyttää minkä ikäisillä? Itsellä ei kokemusta, mutta eikös se ollut jotenkin erikoinen siinä mielessä että pienikin vauva pystyi siinä istumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja wfq:
Pidä istuvassa asennossa sylissä, mutta ei omalla painollaan istuen, vaan vähän "kenollaan". Selkäranka ei vielä ole tarpeeksi kehittynyt normaaliin istuskeluun.

Missä vaiheessa se sit on? Okei yksilöllistä, mut kuitenkin...
Miks meille neuvolalääkäri antoi luvan?

Eikös tuo nyt ole aika tyypillistä?! Kyllä meilläkin on molemmat vauvat yrittäneet suunnilleen tuon ikäisinä punkea istumaan. Sylissä oon "istuttanut" niin että selkä on tukeutunut mua vasten mutta muuten ovat saaneet tyytyä vielä makoilemaan

Meilläkin tyttö oli aikoinaan tuommoinen. Yritti jo 2kk ikäisenä nousta pystyyn ja neuvolatäti oli ihmeissään. Halusi nähdä maailmaa ja huusi kuin syötävä, kun yritti laittaa makaamaan. Nyt tuliluonteinen 7v tyttö.

Googlasin tuota äsken mainitsemaani Bumbo-istuinta, ei ehkä ihan vielä aiheellinen, mutta yllättävän pieni vauva voi siinä istua ainakin mainosten mukaan: http://www.justforbubs.fi/products/bumbo-baby-seat.htm

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
No mein pojalla ei hävinnyt se seisomisheijaste koskaan.. Alusta asti ollut jäntevä poika ja varannut jaloilleen, ei kuitenkaan kannata seisottaa kun luut on vielä niin hauraat ja menee kasaan herkästi.

selvä.. joo enmä seisotakkaan... välillä teen vaan tarkastuksia että vieläkö seisoo :D

Luonto ohjaa meitä äitejä - tue pientäsi, muttta jos pönkii, niin pönkii, ei kai lapsi kaiken aikaa ole pystyssä - suurimman osan ajasta tuon ikäinen enemmän ja vähemmän vielä nukkuilee - kai. Jos lapsi ylös yrittämisllä etsii Sinua ja maidonlähteitä, lue merkkejä - anna läheisyyttä, anna imemisen onni - omat muodotkin siinä palautuvat tai jopa parenevat. Pidä huoli itsestäsi, rakasta lastasi - luonnollisesti - kyllä se siitä.

Yhteistyössä