Vauvakuumeiset -2009

Tulin töistä kolme tuntia sitten ja nyt istun sohvalla telkkua katsoen. Tuosta epiduraalista..Mä sain sellasen joonaksen synnytyksessä enkä tuntenut mitään kun se laitettiin koska alue johon epiduraali tulee puudutetaan ensin. Joten älä sitä pelkää :hug:

Vauvakuume jatkaa kulkuaan ja tänään on tullut selvää ovis limaa..eli tänään peitot heiluu :whistle:
 
Mulla vaan kierto jatkuu :wave: vähän muka kuvottaakin välillä, on se hyvä tämä mielikuvitus :D Kun nimittäin jos jotakin puuhailen, ei minkään sortin raskausoireita ole, mutta jos pysähdyn hetkeksikään miettimään niin johan vain vaikka mitä löytyy :whistle:

Epiduraalista: mä en ole ikinä voinut edes kuvitella, että antaisin jonkun sörkkia selkärankaani. Kaikki sairaala- ja lääkäriohjelmatkin ovat aina kuvottaneet, jopa oman veren näkeminen on toisinaan heikottanut. Olen siis TOSI herkkis kaiken tuollaisen suhteen. Esikoista tehdessä ilokaasu ei minulle sopinut (tai sitten en sitä osannut käyttää ), ja kun epiduraalia ehdotettiin, suostuin heti. Eikä tuntunut missään. Ja se kivun helpottaminen- voi jestas! Ikinä ikinä ikinä jos olen vastaavassa tilanteessa, en epäröi hetkeäkään tuollaista avuntarjousta! Sanonpa vaan, että kyllä kannatti!

Ei tää tietysti etukäteen auta yhtään. :/ . Jos pelottaa, niin sitten pelottaa. Vai voisko neuvolassa tai pelkopolilla tai vastaavassa puhua noista vaihtoehtoisista kivunlievityskeinoista? Niitä kuitenkin aika paljon on, sairaaloittain vaihtelee käyttö.
 
Tänään on syöty hernekeittoa ja laskiaispullia nam :)

Ovulaatio on laskureiden mukaan tänään mutta kuten tiedätte käytetään meillä ehkäisynä keskeytettyä.. joten toivon että myös tällä tavalla tulisin raskaaksi. Mies haluaa toisen lapsen mutta ei olla puhuttu ajan kohdasta milloin joten sen takia käytetään keskeytttyä yhdyntää =)

Joonaksella on kuumetta ja huomenna oon sen kanssa kotona kolmeen asti jolloin mikko tulee kotiin ja mä lähden töihin. Kun aloitettiin tarhassa, joonas on ollut aika useasti kipeänä. Toivon että tää sairastelu kohtaloppuisi... :/
 
Blaah! Voisko noi kp:t mennä enään hitaammin :kieh: Lauantaina oltiin kaverin kanssa iltaa istumassa ja olin juonut kolme kaljaa niin yhtäkkiä tuli niin kauhea olo, että sain oksennusta pidätellä!!! Kerta se on ensimmäinenkin kun noin käy!! Ihan selvästi raskaana. Puolen tunnin pidättelyn jälkeen helpotti. Nyt on sitten kipeä olo. Aamulla oli kurkku kipeä ja olen palellut jo kolme päivää ainakin lämpöä on vaan 37,2. Flunssan tuloa ei ehkä auta yölää ulkosalla baarin jonossa värjöttely ;) Yksi mitä olen ihmetellyt kun on jo useamman päivän ollut palan tunne kurkussa :/ Miksi? Saattaa johtua kyllä tästä kilpirauhas hommasta!

Mites muut? Etsikkö muut jo oireita? Mä olen kyllä semmoinen kuumeilija että mua pitää ennenmmin sitten toppuutella kun nostattaa :LOL: Dublon siellä ainakin painii tietämättömyydessä, meinaatko testata?
 
Tulin iltavuorosta töistä ja äsken söin ja vielä hetki netissä sitten nukkumaan.

No tänään on illalla tullut kunnolla ovislimaa ja mahaa nippailee tuosta alhaalta..oisko ovis nyt sitten tullut..? Eilen kyllä pupuiltiin joten toivottavasti riittää kun en millään jaksa tänään enää :ashamed:

Mulla on edelleen niin mieletön vauvakuume että ei mitään rajaa...Mulla sama että näin ennen kun menkkojen pitäisi alkaa, löytyy kyllä vaikka mitä raskaus oireita :D Kummallista..no onneksi muillakin ettei vaan mulla.

Nyt jo nukkumaan.
 
Tännekin suuntaan on kuulunut tutuilta paljon vauva-uutisia, ja näyttää siltä että lähipiiriin taitaa tulla tyttö-voittoinen vuosi. Meillä 1 yk ja ainahan sitä toivoo ettei tarvitsisi kovin kauaa odotella toista, ja miehenikin on sitä mieltä että tulee kun on tullakseen, yleensä juuri silloin kun "unohtaa" koko asian. Täällä olisi mahtavat ilmat, mutta pikkuneidillämme pukkasi viime yönä kuumeen ja nukuimmekin todella huonosti..Lähdenkin tästä itsekkin levähtämään.
 
Voi vitsiläinen, Likka, jospa olisitkin raskaana! ++ :whistle:

Kyllä se vauvakuume tosiaan nostaa noita raskausoireita pintaan joka kierrossa. Jospa se sannis nyt teillä olisi ovis hyvin hyödynnetty! Nyt sitten vaan odottelemaan mitä parin viikon päästä tapahtuu.. Tai ei tapahdu ;) !

Mites pitkään marsa teillä kesti yritys esikoisen kohdalla? Meillä sitä tehtiin tjottaillen toista vuotta, ja oikein kalenterin kanssa ovista hyödyntäen puolisen vuotta.

En ole vielä testannut, enkä varmaan testaakaan ennenkuin sitten kun "tyhjä" kierto täyttyy. Nyt menossa vissiin 43/28 tai jotakin, joten pari viikkoa saan vielä kerryttää raskausoireita :D Ei mulla koskaan ennen ole kiertoa välistä jäänyt, ja menkkoja on sentään aika monta vuotta tullut kestettyä jo. Eli ehkäpä meille se pikkukakkonen täältä tulee!
 
Mä en jaksa odottaa 2 viikkoa että tiedän alkaako ne menkat.. :/ Mulla on kaapissa 3 raskaustestiä Vilja sensitive. Ostin ne viikko sitten. Vauvakuumeinen kun olen :D

Joonas on kipeä edelleen. Kuumetta on ollut koko päivä ja hampaitakin tulee samaan aikaan. =) Nyt joonas nukahti mutta herää varmaan yöllä aika monta kertaa...

 
Mun mahaa on nipistellyt koko aamun. Sellainen ihme kiristävä tunne :/ Ja tietysti menkat alkaa... No 2 viikkoa edessä...

Tietysti tuo mahan nippailu MUN mielestä johtuu raskausdesta.. :LOL: Mitäs muille kuuluu?
 
mulla on kyllä koko ajan masussa sellanen tunne, kun siellä tapahtuis jtn.. ja eilen illalla oli masu ihan turvoksissa ku jalkapallo :D unisuus on ihan uskomatonta sekä nälkä ja palelu.! mitenköhän tän pään sais pysymään kasassa.?! :D
ajattelin tehä tossa hetken päästä ovis testin, joskos siellä alkais pikkuhiljaa jo toista viivaa näkymään :)
ens tiistaina pääsen Seuren työhaastatteluun, JES.! jos vaikka pääsisin sinne niin alkais tää rahatilannekin helpottaa :)

YP :wave:
 
Yöperhonen: toivottavasti ovis jo kohta tulla tupsahtaisii :) Tsemppiä haastatteluun!

Sannis: odottavan aika on pitkä! Ihan liian pitkä vauvakuumeiselle!

Tosiaan ainakin olen jo valeraskaana, jos en muuta. Päivällä yllätti pikainen pahaolo kesken lauseen :eek: Mahaa nipistelee välillä ja selkä on tooosi kipeä ollut jo puolesta välistä lähtien, mutta se kyllä on aina ennen menkkoja. Kaksi päivää ollut jo sellainen olo että kohta ne alkaa :kieh: Mutta jotain positiivista eli nyt on kierto jo kolme päivää pidempi kuin viime kierto mikä oli mega liian lyhyt. Ai niin kipeytynyt en vielä kunnolla ole vaikka niin luulin. Lämmöt edelleen 37,2 ja aamuisin kurkku kipeä.

Jos nyt totta puhutaan niin yllätyn kyllä suuresti jos meillä luonnollisesti tärppää ja aion kutsua sitä ihmeeksi jos niin käy :D Kyllä kutsun meidän ensimmäistäkin ihmeeksi. Kolme vuotta ja kolme keinohedelmöitystä tuotti tuon ihmeen :heart: Mutta toivossa on hyvä elää ja nyt tilanne eroaa siinä mielessä, että nyt olen endometrioosi vapaa!!! Ihanaa!

Tsempit matkaan kaikille

Likka =)
 
Dublon: ensimmäinen tuli sillä periaatteella että "tulee kun on tullakseen" ja epäilen että mulla vaikutti kysta siihen ettei aiemmin tärpänny, no se kysta puhkes tuossa syyskuun eka päivä 2007 ja tyttömme saikin heti seuraavalla kierrolla alkunsa :)

Meillä oli ihme flunssa tytöllä, eilinen tosiaan meni kuumeessa ja illalla mitatessakin vielä oli vaan tänä aamuna ei edes lämpöä ja virkeämpikin on nyt.
Plussa tuulia :whistle:
 
Dublon: Ootko ajatellut tehdäraskaustestiä..? Sun oireet kuulostaa aika lupaavilta. :)

Meille tuli tänään uusi pesukone.Entinen oli 5kg ja tää uusi on 7kg:n kone. Oon ihan taivaassa kun pystyn pesemään paljon pyykkiä kerralla :)

Joonas menee huomenna jo tarhaan. Tänään oli kuumeeton päivä.

Ja kaikille plussa tuulia
 
Meillä tyttö sai alkunsa ihan vahingossa..Olin tosiaan 19v. kun saatiin tyttö mutta ei kyllä kaduta pätkääkään vaikka onkin noita vastoinkäymisiä sitten riittänyt :ashamed:

Nyt jännittää kuinka nopeasti/ hitaasti tälläkertaa meitä onnistais B) Yritän ottaa rennosti ja olla asenteella että vauva tulee kun on sen aika,nyt tosiaan e-pillereitä en oo syönyt,sain mieheltäkin luvan viimein :heart: :D
 
Mahan turvotus jatkuu ja sellainen kiristävä tunne alamahalla. Nyt aamulla alaselkää myös särkee. :/ Mä todella toivon että menkat älyy olla poissa.. :)

Mies vei joonaksen tarhaan ja mä meen vasta neljään töihin joten oma rauha, ihanaa =) Nyt meen laittamaan pyykit koneeseen..
 
Hermot petti, nega testattu :'( nyt siis 24/26-28. Ei kuitenkaan ole menkat alkaneet. Silti laitoin jo miehelle viestin aamulla töihin, että jos kuitenkin pidettäisiin vielä taukoa tässä vauva unelmoinnissa edes siihen asti kun tää kilpirauhanen on tasoittunut. Ainakin erottaisin silloin mitkä oireet johtuu siitä ja mitkä jostain muusta. Tää kuumeilu on mulle meinaan ihan tuskaa oikeesti. En ilkee kavereille puhuu tästä mun toiveiden elättelystä, koska ne varmaan kattois kieroon. Tutut raskautuneet helposti ja mä en tajuu miks mä kuvittelen, että nyt tulisin omillani raskaaksi!! Ärsyttää kun päähän ei muuta mahdu :ashamed:

Nyt on taas kipeempi ole ja ihan tukkuinen. Taitaa se flunssa yrittää kuitenkin iskeä. Tuleekohan toisessa raskausessa rinnat välttämättä kipeäksi? Milla tuntuu välillä sellaisia viiltelyitä ja vihlaisuja, mutta ei kyllä ole puristellessa(sitä on harrasteltu) yhtään kipeät saatika turvoksissa.

lähden nyt hakkaamaan päätäni seinään, moikka :wave:
 
Mä hömppä tein eilen raskaustestin ja äsken kun sitä katsoin siinä oli todella haalea viiva sen toisen vieressä. Ja mä tiedän että testiä ei saa lukea enää 10 min. jälkeen mutta kun mä nään siinä haalea viivan.... :) Tilasin jo uusia raskaustestejä netistä... Hölmö minä.. :ashamed:
 
Sannis: en aio testata. Kyllä mä jo uskon olevani raskaana, viikkoja nyt siis 7+jotain. Ensi viikolla pitää soittaa neuvolaan esikoisen asiassa, niin samalla kysäisen käynkö siellä veritestissä vai varataanko suoraan aika ekaan tarkastukseen. Jos en olekaan raskaana, vaan nämä oireet johtuvat jostakin muusta, niin on kyllä ihme. Ja sittenpä sen selvittely lähtee käyntiin. Ei kyllä ole yhtään onnellinen olo, kun on niin huono olo :( . Niin oli kyllä esikoisestakin.

Sulla on sannis vielä niin vähän noita kiertopäiviä, että älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Odottele vaan (helppohan se on toisen sanoa...), ja testaat uudelleen sitten lähempänä kierron loppupäiviä! Onnea yritykseen!

Likka lohdutushalaus sulle :hug: ! Eihän se plussa välttämättä vielä näy, joten odotteluohjeita sullekin vain! Ymmärrän toki tuskastumisen kipparin kanssa, mutta eihän sitä vielä tiedä raskaudestakaan! Hyvin voi olla tärpännytkin! Tsemppiä! Ja muuten, ei mulla ole nyt ollut minkäänlaisia rintatuntemuksia (vaikka esikoisesta oli PALJON).

Tsemejä kaikille! :wave: Dudlon.
 
Eihän se + vielä välttämättä näykään, mutta aika skeptisenä täällä mennään. Onnea vaan ajattelin kyllä jo aiemmin, että tuskin mitään testejä tarvitset taitaa olla niin vahvat oireet. Ei se alku varmasti helppoa ole varsinkaan nyt pienen kanssa, jos on kauhea ole ja varmasti vetää myös mielen maahan. Mutta usko pois kyllä se sieltä varmasti vielä nouseekin :D Onnea matkaan, päivä kerrallaan:)
 
Uskomatonta miten erilainen olo voikin olla ilman e-pillereitä,nyt sitä tajuaa vasta kuinka kiukkunen ja väsynyt on ollu koko ajan :ashamed: ja naurattaa ne ihmeelliset itkuraivari puuskat mitä sai ihan naurettavistakin jutuista..Toisaalta pelottaa menkkakivut,nyt kun on 6v mennyt ilman niitä niin...apua...noo nappia sitten vaan naamaan,mitäpä sitä ei vauvan eteen kärsisi B)
 
Hannanmamma mäkin tajusin vasta pillerit pois jätettyäni, miten ne ovatkaan mua muuttaneet. Ja vuosittain niitä uusiessani kun kysyttiin, onko ärtyneisyyttä tai päänsärkyä tai haluttomuutta tai mitä nyt ikinä, aina mä vastasin vaan että ei. Ja pask*nmarjat, sanon nyt, kyllä olen aivan kuin eri ihminen! Enkä enää aio koskaan palata hormonaaliseen ehkäisyyn.

Mitenkäs sannis olo etenee? Onko plussaolotiloja? Entäs yöperhonen, vieläkö tuntemukset vahvistuvat? Oliko ovis kohdillaan? Onnea työhaastatteluun!

Marsan tytölle vielä paranemistoivotuksia :hug: !

Ja nyt itse päiväunillle, kyllä väsyttää ja paljon!
:wave: Dublon




Muokkaan vielä kun piti jo tuonne aiemmin korjata, että eihän mulla tietenkään täysiä viikkoja ole vasta kuin 6. Nyt siis 6+5 menkoista laskettuna.
 

Yhteistyössä