vauvakuume mutta ei vielä

Pantalaimon: Täälläkin yk 2 menossa ja silti hoen itselleni mantramaisesti "ei ole kiirettä tulee sitten kun tulee" hah! Ketä kuvittelen huijaavani, kärsimätön olen kuin mikä, olen sen verran kauan ehtinyt kuumeilla ennen edes yrityksen alkua, että nyt tuntuu aika niiiin pitkältä. Minulla on tosin vielä opiskelut kesken ja koulutöiden ansiosta onnistun edes välillä ajattelemaan muuta, kun ei saisi stressata. Kävin tänään tosin katsomassa ystäväni 3 kk lasta, et se sitten siitä muista ajatuksista :LOL:

Me ollan mietitty jonkin verran lasten nimiä, ainakin sen verran tiedetään että lapsille tulee suomalaiset nimet, sukunimemmekin on supisuomalainen. Huomaan kirjoittavani monikko muodossa, joten heti vasta kysymystä kehiin: Montako lasta teillä olisi toiveissa?
Meillä 2 lasta ja pienellä ikäerolla mikäli luonto sallii.
Ihanaa, kun muutkin ovat höpsähtäneet ja ostelevat lasten vaatteita, löysin just viikonloppuna kirpparilta maailman suloisimmat housut, oli pakko ostaa. Miestä hieman huvitti moinen, kuten myös säännöllinen huutonetissä surffailu ja lastenvaunujen katselu "huokaus".
 
JenPen
miia1701 Tervetuloa mukaan! Kiva kun taas yksi jolla yritys alkaa vasta noin vuoden kuluttua =) Vähän alkaa pinna kiristyä tän odottelun kanssa ku tässäkin pinossa moni onnekas aloittaa yrityksen muutaman kuukauden sisällä. Tosin kiva kuulla heidän yrityksestään ja toivottavasti vauvauutisista, jotenkin tuntuu ku ite jännäis mukana :D Mutta piti sanoa tohon mitä kyselit, että minä ainakin sallin itelleni haaveilun ja täällä asiasta juttelun aktiivisestikin, tiedän itsekin että on järkevintä odottaa ensi syksyyn vauvan yrityksen kanssa. En ole mitenkään hysteerinen tän kuumeen kanssa (VIELÄ), joten hyvillä mielin haaveilen. Itse jaksan paremmin odotella sillä tavalla!

Meilläkin nimiä mietitty, tytön etunimeksi tulis Helmi, toisen nimen vaihtoehtoja on monia. Pojasta haluaisin itse Onnin, mut mies ei tiedä vielä tykkääkö nimestä vaiko eikö :whistle:
 
Hathor: Mikä kp sulla on menossa? Meitä on tuolla pinoutumassa vkolle 44 taas tosi kiva porukka. Sinnekin voi tulla kirjoittelemaan. :) Joo, mäkin niin vannoin itselleni, että en ala hössöttää, mutta... :ashamed: Stressannut en ole onneksi ehtinyt, mullakin on opiskelujen ja töiden kanssa ihan tarpeeksi puuhaa. Silti tuntuu, että aina kun on vähänkin luppoaikaa, ajatukset vaeltaa vauva-juttuihin. :ashamed: Meillä on 2-3 lasta haaveissa.

Peikkotyttö: Voi älä hyvä ihminen istuta mun päähän mitään ideoita! :D Jos totta puhutaan, se mahdollisuus on käynyt munkin mielessä. Aion kuitenkin jatkaa eloa ihan normaalisti ja jos jotain oireita ilmaantuu myöhemmin, niin sitten ehkä harkitsen uudelleen testaamista. Luultavasti kuitenkin nämä ovat niukat siksi, kun on ekat "luomut".
 
Tein kotiin tulessani raskaustestin ja kun ei siihen heti tullut mitään niin tulin koneelle ja unohdin (kyllä en jaksa uskoa että olisin raskaana teen vain 1-2 viikon välein varmuuden vuoksi testin) testin. En siis katsonut sitä 5 minuutin kuluttua vaan reilusti myöhemmin ja siinä oli haaleaakin haaleampi haamu!!! Nyt en tiedä onko se totta vai viivanpaikka (ei ole ennen näkynyt) vai mikä, huh! Täytyy tehdä aamulla uusi testi. Mies näki viivan mutta ei uskonut kun oli niin haalea. Miten jaksan odottaa aamuun..
 
Peikkotyttö: Raskaustestejä ei kai pitäisi katsoa kauhean pitkän ajan kuluttua. Ainakin noissa mun liuskatesteissä luki, ettei niitä saisi tulkita enää 30 minuutin jälkeen. Olisiko mahdollista siis, että olisit raskaana? :heart: Ehkä kannattaa tehdä uusi testi tosiaan huomenna. En nyt siis tosiaankaan halua latistaa tunnelmaa :ashamed:, mutta ns. "roskishaamut" on aika yleisiä.
 
Et latista tunnelmaa Pantalaimon tiedän varsin hyvin että testi ei ole luotettava kun sitä katsoo myöhään, ärsyttää vaan kun en tajunnut katsoa sitä siinä ajassa kun piti enkä tiedä missä vaiheessa haamu tuli. Täytyy jotenkin malttaa odottaa aamuun. En oikein usko että olisin raskaana mutta kieltämättä pieni toivonkipinä heräsi

 
anniia
pidetään kuitenkin peukkuja peikkotyttö :) ja pantalaimonmeillä jenpen helmi oli myös yksi vaihtoehto, kaunis nimi, jolla merkitys. olen koittanut muitakin "merkityksellisiä" nimiä miettiä, mutta meillä nimi riippuu kovasti siitä kumman sukunimi tulee. omani kun ei ole suomalainen ja miehen taas niin perussuomalainen ja yleinen että! joten ei vielä ole mitään päätöksiä tehty, mulla on kyllä paljon visioita :LOL: (niinkun kaikesta yleensä :ashamed: ) tuosta lasten määrästä ei nyt muuten olla keskusteltu, mutta mulla haaveissa 2-3 :)
nyt teatteriin ja syömään, pitkästä aikaa aikaa olla kahden miehen kanssa :heart:
 
RouvaSumppisuu
Ihana tuo sun murre, Färbö. Ja kaikki tunteen kirjot on kyllä enemmän kuin sallittuja tässä kuumeilussa :hug: .

Peikkotytölle
tsemit aamun testailuihin d =) b ja kiitos selventävästä vastauksesta noista meitin lääkityksistä. Ehkä sun ei tarvii noita primoja aloittaakaan... :heart: .

Nimistä ja lasten lukumäärästä: Pidän ns.pehmeistä nimistä, ei mitään kovia konsonantteja ja ihan suht tavallisista suomalaisista nimistä. Luojan lykky mieskin on samoilla linjoilla, ettei ole tarvinnut vääntää aiheesta kättä. Esim. Meritähden luettelemat nimet osuu aika pitkälti yhteen mun maun kanssa. Haaveissa olisi kolme tai neljä lasta.

 
^^Te sit varmaan vihaatte meidän nimi-ideoita.
Kun tytöille ollaan meinattu Kiraa tai Caraa... :D
Tai siis Cara Mea Anastasia olis niinku ykkösvaihtoehto. B)
Pojan nimestä ei tietoo... Riki olis samaa tyyliä, mut ei ehkä kuitenkaan... :whistle:
Mut noi nimethän on sellasia juttuja, että ne viel moneen kertaan muuttuu ne suunnitelmat... Varsinki sit ku se laps alkaa oikeesti olee tulossa. :kieh:
 
Laala mun mielestä teiän miettimänne nimet on tosi ihania! :heart: itse kun kans tykkään ei-niin-suomalaisista nimistä.

Mitä lasten määrään tulee niin kolmea ollaan suunniteltu. Ja ikäeroa niiden väliin luultavasti noin vuosi.

Nyt täytyy mennä nukkumaan, että jaksaa kouluun herätä aamulla!
 
Ei tarvi kuin olla muutama päivä pois täältä, niin kyllä ehtii tapahtua jännittäviä asioita ja tulla paljon viestejä!

Mekin ollaan miehen kanssa mietitty lasten nimiä jo ennen kuin vauvakuumeesta oli tietoakaan. Me tykätään perinteisistä suomalaisista nimistä. Sukunimikin on ihan perussuomalainen.

Mulla viimeinen laatta pillereitä alkaa olla puolivälissä. Alkaa vähän arveluttaa jotkin asiat esim. tuleeko musta hyvä äiti. Me kun ollaan miehen kanssa molemmat kasvatusalalla niin kasvatusperiaatteet on kyllä jo mietitty, mutta aika montaa asiaa ei voi etukäteen miettiä.. Onko tällaiset ajatukset ihan normaaleita?

Mua kiinostaisi kuulla teiltä muilta, että milloin ja miten teillä alkoi vauvakuume?

Itse olen aina ajatellut, että ehkä sitten joskus.. Sitten ihan järkisyistä päätettiin yrittämisajankohta ja pikkuhiljaa, sitten tuli se vauvakuumekin. Nyt se on siis jo Suuri! Ilmeisesti joillain ihmisillä vauvakuume tulee jo tosi nuorena..?
 
tulin kertomaa teille, että tein tänää haamuplussan. Pillerin unohdus + pahat ajoittaiset pahoinvointiaallot pisti testaamaan. Tänään siis vasta kp 26/28-30(heittelee).
En vielä uskalla hyppiä ilosta ku menkkojen alkamispäiväänki on vielä pari päivää. Mutta viiva tossa on.
Huomenna vielä uusintatesti. :heart:
 
no siis vielä tuntuu ihan uskomattomalta. Ei tätä voi uskoo et oikeesti MINÄ OLISIN RASKAANA. :D
Ja tietysti jos tää nyt on totta, ni poikaystävälle aion kertoo vasta ehkä viikon päästä.. kerkee vähän katella et alkaako vuodot vai ei.. Muutenki jännittää kertoo et miten se suhtautuu ku ei meillähän piti siirtyy toi vauva-asia nyt vähän kauemmas... Mutta ite oon niin onnellinen jos tää nyt on tosiaan totta. Mutta huominen ja ylihuominen varmaan kertoo jo aika paljon. Meen varmaa kohta ostaa testin huomiseks valmiiks...
Mites muut testailijat??
 
Paljon onnea kuumeilija! Tarrasukkia kovasti pienelle matkaan!

Peikkotytön tilannetta täälläkin jännäillään, mitäs testi näytti? :)

Minä en ole pikkukakkoselle vielä nimiä miettinyt juuri lainkaan... Sitten varmasti tulee kaikki nimiajatukset sun muut kun toivottavasti joskus sen plussan saa testata.
Esikoiselle olin jo varmaan vuosia aiemmin miettinyt nimivaihtoehtoja, mutta niistä ei hänelle annettu mitään, vähän saman tapainen kuitenkin :)

Täytyy raahautua keittiön puolelle, ruuanlaittoon!
 
Onnea kuumeilija-! Olipa hieno uutinen.

Färbö, mun mies tekee myös keikkahommia tai no hän on kyllä virallisesti vielä opiskelija, mutta siis ammatiltaa (tulevalta) musiikkiteknologi, joten paljon on ilta- ja viikonloppukeikkaa, koska silloinha yleensä yhtyeetkin esiintyvät, joita mieheni siis saattaapi olla miksaamassa. Jos hän tekee äänitys-/studiotyötä, on työajat enemmän päiväsaikaan, mutta silloinkin saattaa tehdä tosi pitkiä päiviä.
 
RouvaSumppisuu
Onnea kuumeilija :flower: ! Nuo testithän ei vääriä positiivisia tuloksia anna, joten jos tikussa 2 viivaa on, niin etköhän voi olla luottavaisin mielin. Onnea vielä ja paljon vauvaliimaa :heart: .
 
Mun poikaystävällä oli kauhee vauvakuume tossa noin vuosi tai kaks sitte. Mä taas sillon sanoin et ei vielä pitkään aikaan tuu vaavia. Nyt ku sitte taas ite oon tänä kesänä alkanu vauvaa haluu niin poikaystävä ei ookkaa enää ihan yhtä innoissaan ku sillon aikasemmin. :/ Haluaa kyllä toki vieläkin vauvan mutta ku vuos sitte se ei oikee muusta puhunutkaa.. nyt taas sitte toisin päin. :) Ja meillähän siis tää vauvakuumeilu on alkanu aika nuorena, sillä nyt mä oon 20 ja poikaystävä 21. =) Onkos täällä muita nuoria kuumeilijoita?
 
kiitti hirveesti onnitteluista. :heart: Mutta niinku tonne toiseen pinoon kirjotin..oon vähän huolissani ku tein tänää kahen kolmen maissa testin(gravidan herkkyys 10) ja ei tullu ollenkaa viivaa. ei edes haamua. Et se nyt vähän mietityttää... Mut toisaalta, onhan mulla toi yks "kunnon viiva" tossa toisessa... pelottaa jospa innostuinki turhasta.
 
JenPen
Mua kiinostaisi kuulla teiltä muilta, että milloin ja miten teillä alkoi vauvakuume?
Mulla ei oo koskaan ollu vauvakuumetta ennen, ja olen ajatellut kauan etten ehkä halua lapsia koskaan. Nykyisen miehen myötä on kuitenkin mieli muuttunut monessakin asiassa... Sellanen perheenperustamisvimma tullut, kai se on sitä rakkautta sitten :heart: Mies myös puhunut alusta asti että tykkää lapsista kovin, joten totta kai sekin vauhdittanut ja saanut miettimään asiaa.

Kuumeileija- Eikö sunkin pitänyt aloittaa yritys vasta ensi vuoden puolella? Ihana tuuri, jos olisitkin raskaana jo nyt! :heart: :flower: Pidän peukkuja minäkin :wave:
 
Varovaiset onnittelut myös täältä kuumeilijalle-! :heart: Kylläpä nyt tapahtuu! :)

Minä olen vauvakuumeillut tasaisesti varmaan teini-iästä lähtien. Näin kovaksi kuume yltyi kuitenkin vasta pari vuotta sitten. Miehestä en osaa sanoa, onkohan sillä vieläkään vauvakuumetta. :D No, ehkä sillä on, se ei vaan sitä näytä kuin silloin tällöin. :heart:
 
anniia
kuumeilijalle peukut pystyssä täälläkin :heart: toivotaan parasta!
ja lilli luulen että sitten joskus kun meille toivottavasti vauva tulee niin ei annetakkaan yhtään niistä nimistä mitä olen jo hirveän määrän miettinyt :LOL: eihän lapselle voi antaa nimeksi vaikka anna jos ei yhtään annalta näytä, sitä kun ei voi tietää.
linna, kun tuosta kasvatusalasta puhuit niin saako udella mitä teette? olen itse miettinyt samaa alaa.. ja tuosta vauvakuumeesta niin onhan se jo jonkin aikaa "vaivannut", vaikka nuori olenkin :)
olen siis samanikäinen kun miia :wave:
janis, meillä mies myös tällä hetkellä taidealalle, joten pitkää päivää tekee. saattaa olla kausia joloin käy vaan kotona kääntymässä ja välillä tekee vain ilta-ja viikonloppuhommia. seuraavan päivän työaika saattaa selvitä vasta edellisenä iltana taikka joskus jopa aamulla tulee soitto että nyt töihin. välillä aika raastavaa, hankala tehdä minkäänlaisia suunnitelmia esim viikonlopuksi :ashamed: tai ainakaan luottaa siihen että suunnitelmat toteutuu. mutta sellasta se on :)
pantalaimon, onko sulla mitään tietoa voiko se ehkäisyrenkaan laiton viivästyminen aiheuttaa pahaa oloa jne? tuntuu että koko keho ihan sekaisin. vatsaa ja selkää särkee, vihloo, nipistelee ja eilen kun oltiin ulkona syömässä teatterin jälkeen niin en vaan saanut syötyä. hävetti jättää koko annos siihen :ashamed: ja sitten keskellä yötä heräsin syömään, mies ihmetteli kun jääkaappi kävi siinä kolmen aikaan :LOL:.
epäilen kyllä että kyseessä olisi joku virus kun ollut myös tukkoisuutta ja kurkkukipua muutaman päivän :snotty:

mutta, mukavaa torstaita vaan kaikille :wave:
 
aivan kaameet pahoinvoinnit ja vatsanväännöt päällä täällä... oireitten puolesta kyllä uskon hyvinki raskauden. Huomenna testaan aamusta apteekin omalla. olikohan siinä se herkkyys 25? ehkä se näyttää jotain jos on näyttääkseen...?!
 

Yhteistyössä