vauvakuume mutta ei vielä

piti tulla vielä lisäilemään.. :) Ajatelkaa, ollaan ns.chattikavereita jo toisillemme, jopa niin että näemme unia toisistamme.. ainakin jotkut esim. Laala :LOL: Mutta toi oli hyvä uni! Voi kun se pitäiski paikkaansa oikeesti!

sHv: Sua koetellaan ton pahoinvoinnin kanssa nyt aika paljon...Ootko joutunu oksentelemaan? Ku yrittäis vaa aina ajatella että minkä ihanan asian takia siitä kärsitään... :) Mut kauheetahan toi..!

Rupee oikee nolottamaan ku kokoajan kirjotan lisää....! Mutku unohdan aina jotain! Keksin sellasen jutun, et nyt otin minipillerin ja jos vuoto loppuu, ni sithän se on sen merkki et se on "pillerivuotoo" ja raskaus on mahdollinen, mut jos vuoto silti jatkuu, ni sit mitä todennäköisemmin tää on alkuraskauden keskenmeno.

RouvaSumppisuu
Jos nyt olis hetki vastata gallupeihin...yritän tässä tytyä nukuttaa päikkäreille, mutta sellainen ikiliikkuja tuolla pinniksessä kiljahtelee, että taitaa olla toivoton juttu...katsotaan.

Vauvakuumeesta: Mulla ei oikeestaan esikoisen kanssa ollut varsinaista kunnon kuumetta. Tai aina olen tiennyt että lapsia haluan, ja kun elämäntilanne rupesi olemaan sellainen, että kaikki tuntui olemaan valmista vauvaa varten ja tuntui että oltiin valmiita niin sitten annettiin palaa :LOL:. Näin jälkikäteen ajateltuna yllättävän lunkisti silloin kuumeilin, tjottailtiin vaan. Ja vauvakuume iski nyt uudelleen varmaan siinä tytyn ollessa kolmisen kuukautta ja tosi kovana ja ihan puskista... :D . Mä olen varmasti kroonikko tän asian suhteen nyt kun on alkuun päästy.

Olikos se Janis kenen lapsen nimi on Lilja...mä olen kanssa ihastunut tuohon nimeen (/Lilia), mutta se ei vaan sovi oikein sukunimen kanssa yhteen. Ja Sofiakin meillä oli mietinnässä, mutta tajuttiin sitten sen olevan jo käytössä tässä lähipiirissä. Se onkin hankalaa, kun osa nimistä on jo "varattuja" ja jotkut kauniit nimet tosi suosittuja.

Kuumeilijalle vielä, tuo vuoto saattaa kyllä olla ihan sitäkin, jos jo silloin aiemmin unohdit pillerin ja sen ekan plussatestin jälkeen pidit paussia ja nyt aloitit uudelleen. Sinänsä toi kokeilu voi kai toimiakin, mutta vaarana on se, että hormonit menee sekaisin. Ois nyt vaan tullut se vahva plussa niin oltais kaikki oltu tyytyväisiä ++++ :whistle: .

Taidanpa lähteä tytyn kanssa vaunuttelemaan, jospa meno vähän rauhoittuis (toivossa on hyvä elää)...mies on keikkatöissä saamassa vähän lisätienestejä ja koirakin kyläilemässä :LOL: . Eli ei muuta kuin reippailemaan...rattoisaa lauantaita kaikille!

oltiinpas tiputtu... Kyllä se nyt taitaa olla niin että raskaana en oo. :( Mittasin äsken lämmöt ja näytti 36,1!! oikeesti oon niin pettyny ku luulin jo ties mitä... :'( Kävin lueskelemassa suomi24 palstalta ja siellä oli kirjotettu tosta mammaksin puikkotestistä, että on antanu viivoja vaikka ei ookkaa ollu raskaana...

Ihanaa kun elätte tämänkin niin vahvasti mukana! Varsinkin kun ei olla miehen kanssa vielä kerrottu kenellekään, eikä heti kerrotakaan. Halutaan pitää asia hetken aikaa oman ihana salaisuutena ja päästä hieman pidemmälle ettei riskit ole niin suuret.

Meillä oli yökylässä kaveripariskunta jotka on 8:lla kuulla raskaana ja arvatkaa oliko ihana kokeilla toisen masua ja miettiä et kohta omakin on tuollainen :heart: Toivon tosissani että te kaikki saatte sellaisen myös pian!

RouvaSumppisuu
: kyllä minut saa plussanneisiin lisätä, tulen sitten kertomaan kun tiedän mikä on laskettu aika. Sehän on nyt vielä hieman arvoitus, mutta luulisin että raskaus on vielä hyvin alussa ja la joskus kesäkuussa.

Laala: Ihanasti sanottu mieheltäsi.Tulen mielelläni käymään vielä jatkossakin tässäkin pinossa. Tämä on kyllä hyvä pino kun täällä on sama porukka ollut jo niin pitkään ja yhtään ei haittaa vaikka osa odottaa yrityksen aloitusta ja osa odotusta ja osa on jo plussannutkin. :)

Kuumeilija-: en usko että noihin lämpöihin kannattaa yksinään luottaa, itselläni oli perjantaina ihan kuumeinen olo mutta lämmöt ei olleet yhtään koholla vaikka tosiaan raskaana olinkin.

anniia
paljon onnea peikkotytölle!! muut toivottavasti tulemme joskus perässä :D yhden viikonlopun kun mökillä vietän eikä pääse täällä roikkumaan niin johan tapahtuu :LOL: toivottavasti kuumeilijankin testi plussaa näyttäisi :hug:

Huomenia kaikille.
Ette arvaa kuinka raivoissani oon täällä. Nimittäin epävarmuuden/epätietoisuuden takia. Aamulla tuli testit postissa. Menin sitte heti tekemään aamupissasta yhentoista maissa.
Noh, samanlainen viivahan se sieltä tuli ku sillon torstai-aamuna. Ei siis yhtään tummempi. Eikö sen pitäisi jo olla tummempi??
Otin vielä auki sen testin, ja siellä oli sisällä sellanen samanlainen liuska kun liuskatesti. Ja siinä se viiva näkyy ihan selkeesti. Mutta kuitenki paljon haaleempi kuin kontrolliviiva. No sitten tein vielä sen toisen testin, mikä tuli (2 samanlaista) Ja siinä oli se korkki sillee auki, että se ei ollu ees kunnolla kiinni ku otin sen sieltä kirjekuoresta! :eek: Tein sen silti ja se näytti negatiivista. Kontrolliviivaki oli suunnilleen keskellä näyttöä!
En tiedä nyt mitä uskoisin ja pää hajoo kohta ku en voi kellekään näistä jutuista puhua, paitsi tietenki teille voi kertoa kaikki! :heart: Voi kun joku teistä olis nyt täällä ja sanois jotain tosta testistä ym.!

Ja oireista: rinnat ei oo edes yhtään pätkää arat tai kipeät. Huonoo oloo on ollu ja väsymystä.

kuumeilija: Hmm, jos se toinen testi oli jotenkin virheellinen tai rikki ja siksi näytti negaa? Etenkin jos se pakkaus oli auki, niin epäilisin kyllä sitä!

Jos sait toisen haamun, niin kyllä taidat raskaana olla! :heart: Eihän se hCg-taso välttämättä ole noussut vielä. Olen lukenut täältä palstalta, että joillain saattaa kestää pitkäänkin ennenkuin nousee niin paljon, että tulee selkeä plussa testiin. Oletko harkinnut verikokeisiin menoa? Sieltä nyt ainakin saisit varman vastauksen. Myös apteekin omalla testillä voit koittaa testata, sen pitäisi olla varsin luotettava.

Mä pidän sulle peukkuja täällä! b:)d

ON: Vieläkin jatkuu menkat! Alkaa kyllä hermo mennä, vaikkei niistä hirveästi vaivaa enää ole, koska on toi k.kuppikin käytössä. Mutta kun halut alkaa palailla... :p Mieskin eilen kyseli, että koskas päästään taas vauvantekopuuhiin. ;) Aloitin greippimehun juomisen, vaikken ihan uskokaan sen tehoon. On vaan mielenkiintoista kokeilla kaikenlaista ja mun mielestä se mehu on jopa hyvää. :)

sateista maanantaita vaan :/

kuumeilija-: Voi pers, sun housuissani menisin terkkarille ja pyytäisin s-hcg:n, eli verestä tehtävän raskausmäärityksen. Siihen voit ainakin luottaa 100-varmasti. Luulisi, että sulle sen määräisivät, jos selität tilanteesi noiden testien kanssa saatujen tulosten suhteen ja oman olotilasi epätietoisuuden suhteen. :hug: Eli marssi vaan sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan vastaanotolle juttusille. *tsemppihalaus*

peikkotyttö07: Onnea vielä kerran sulle :heart: Joko olet katsonut lasketunaikasi? Pääsisitkähän vielä toukokuisiin vai joko menet kesäkuisiin odottajiin, jännää =)

Itse valmistaudun soittelemaan np-ultra-aikaa rv 12-14, hui ku jännittää. Välillä mietin, että onkohan tässä raskaana ollenkaan kun ei mitään "oikeita" todisteita siitä ole kuten :heart: -äänten kuulemista tai ultrakuvaa :/ entä jos se onkin tuulimuna tai kohdunulkopuolinen raskaus, pelot tässä taas surraavat...

sHv ja hippiäinen 8+4

Hyvä kuumeilija, että soitit sinne. Saat varmasti labralähetteen, kun sun tilanne on tuollainen. Jaksuja nyt vaan sinne huomiseen asti. :hug:

sHv: Jaksamista sullekin. :hug: Varmasti jännittää ja pelottaa, en osaa kuvitellakaan. Onko pahoinvointi jo helpottanut?

RouvaSumppisuu
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
anniia
Färbö
hilja
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Linna
miina-
miia1701
Mökönen
ninsku85
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart: Tositoimissa: :heart:
Hathor
Lilli-85
l0ttis
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
Peikkotyttö07

RouvaSumppisuu
Nyt on Peikkotyttökin omalla paikallaan, mielellään olisin kyllä kuumeilijankin sinne vipannut, mutta ehkä huomenna ollaan sit viisaampia d =) b.

Pantsu, mäkin olen nyt litkinyt greippimehua ja jopa tykkään siitä. Lisäksi mun päivittäiseen kuuriin kuuluu myös monivitskua ja omega3 +kalaöljyvalmiste, mitäs seuraavaksi :LOL:...

Nyt on sitten äippälomat loppu, kesälomat tässä vielä viettelen ja sitten töihin...huiiiii. Vähän kyllä ahdistaa, mutta toisaalta ihan hyvillä mielin palaan sinne. Tuntuu vaan, että on unohtanut kaiken ja päässä surraa tyhjää...

pakko purkautua kun tuo mahdoton vauvakuumekin taas pahenee! :ashamed: Mulla on jo 2 suloista tyttöä. Ikää vain ehkä liikaa miettiäkseni enää kovin kauaa haluaako 3 vauvaa vai ei. Olen kyllä ihan tarpeeksi väsynyt jo näiden kanssa (siis unet jää vähiin) saati sitten mieheni. :/ Ikääkin siis meillä molemmilla ihan riittävästi. :whistle: Silti rakastan tätä meidän lapsitäyteistä elämää vaikka väliin pitää päästäkin tuulettumaan. :heart: Kaiken järjen mukaan mullla ei pitäis olla mitään vauvakuumetta mm. näiden allergikkojen kanssa ja ikuisen tilanpuutteen takia. Muutenkin kaikki käy monimutkaisemmaksi jos tähän tulisi vielä yksi perheenjäsen lisää. Niin no, mies ei ole yhtä innostunut tästä kolmannesta, että pitäisihän sekin saada ensin lämpimäksi ajatukselle ennen kuin voisi edes yrittää.

Ajattelen silti asiaa varmaan joka ikinen päivä. Eikö se tarkoita sitä että pitäisi yrittää... :whistle: :ashamed: (Tietysti mies pitäis saada ensin mukaan) Kaipa sitä jotekin selviäisi siitä arjesta kun kaikki menisi taas uusiksi. En tiedä! Onko täällä ketään samanhenkistä? :wave:

Ja nyt paluu arkeen ja kaalilaatikon tekoon... :D

Paljon onnea Peikkotyttö! :heart:
Toivottavasti kuumeilijakin pääsee nyt plussalistalle :)

Torstaina tai perjantaina olisi taas oviksen vuoro, nyt ei ole limoja tullut etukäteen kun en ole greippimehuakaan juonut :)
Monivitamiinia ja lisäksi vielä d-vitamiinia minäkin popsin, samat mömmöt mitä poikaa odottaessa. Lisäksi olen kahvinjuontia vähentänyt huimasti, en välttämättä juo koko päivänä yhtään kahvia. Kyläillessä sitten tulee kuppi juotua. Hedelmiä syön paljon päivän aikana, nekin kun olivat aikaisemmin päässeet unohtumaan ruokavaliosta :ashamed:

Paljon jaksuja sHv!

RouvaSumppisuu: Toi kuulosti hauskalta "mielelläni oisin sutki sinne vipannu!" :D Kyllä sulle varmaan nopsaa muistuu asiat päähän siellä sairaalassa.. Minkälaiselle osastolle oot menossa?

Tästä ei kyllä tuu yhtään mitään...oon tuijottanu melkee koko päivän tota testiä, ja verrannu negatestiä ja plussatestiä, aukonu testejä ym.! Hokenu itelleni kokoajan että selkee viiva siinä kyllä on ja plaaplaa...tuun hulluks!! :kieh:

mietin vielä että jos toi kerran ois vaan joku viivanpaikka niin oishan tossa toisessaki testissä varmaa viivanpaikka... Lämmöt oli äsken 36,1. Että näin täällä. Armotonta piinailua....!!!

Ja tervetuloa mun puolesta oliivipuu. :)

Voi onnea Peikkotyttö :flower:

Niin ja tsemppiä kuumeilijalle, toivottavasti nyt on tärpännyt. Pidän peukut pystyssä. =)

Kyseltiin koska on alkanut kuumeilemaan;
Itsellä on tainnut olla vauvakuume ihan muksusta tai viimeistään siis varhaisteinistä asti ja voimakkaanakin se on vaivannut jo usiampia vuosia.

ON: Olen pysynyt tässä kierrossa selväjärkisempänä ja osannut ottaa melko lungisti, mutta nyt tuntuu ettei pysty taas mitään ajattelemaan kun vauvoja ja sitä ah niin ihanaa masua... :p
Alkaa taas tämä onko tärpännyt, onko tärpännyt - arvuuttelu...
Voi kun ei alkaisi kehitellä taas oireita pienimmästäkin mahan mouraisusta ja vilun väristyksestä...
:headwall:
Laihikselle sain vihdoin ja viimein ryhdyttyä ja olen pudottanutkin jo ihan kivasti painoa (4 kiloa lähtenyt parissa viikossa), vaikkakin varaa on lähteä paljon...
Mutta jospa sitä tärppäisi varmemmin kun syökin terveellisemmin.

Kiitoksia vielä onnitteluista! Onhan tämä ihmeellistä ja ihanaa. Olo on välillä tosi viluinen, flunssainen, väsynyt ja kun vielä mahaan koskee niin töissä en kyllä riemusta hypi vaikka syytä olisi. Kotona helpottaa ja silloin ei kyllä paljon muu mielessä pyöri kuin vauva. Sori kun täällä näin kirjoittelen vaikka kuuluisivat varmaan tuonne odotus puolelle, mutta en edes ole vielä liittynyt sinne kun tämä tuntuu niin kotoiselta pinolta. Ja sitten kun en tiedä sitä la:ta. Soitin tänään neuvolaan ja pääsen jo ens viikolla käymään ja sitten mahdollisimman nopeasti ultraan =) jotta selviää kuinka pitkällä raskaus jo on. Nyt oletuksena la 28.4.!!! koska viimeiset menkat tosiaan oli heinäkuussa ja siitä lähtien raskautuminen on ollut mahdollista. Itse kyllä luulen että myöhentyy vähintään kuukaudella, mutta saa nähdä. Maha on kyllä jo hieman kasvanut :LOL: Sitten kysymys: onko teillä kokemuksia/tietoa kätiläopistosta ja naistenklinikasta? Pitäis päättää kumpaan mennä....

Toivotaan Kuumeilija- edelleen että huomenna se plussa sieltä varmistuu!

Tervetuloa Oliivipuu minunkin puolestani!

Peikkotyttö: miten sulla noin aikasin toi LA? hui! siihen ei oo enää kauaa!! :) Jos nyt siis se on se... Aika myöhään sait plussan! Mutta sait kuitenki, se on pääasia! :D
Tosta verikokeesta vielä, saako sen tuloksen jo samana päivänä?? Ku normaalistihan siinä menee pari viikkoo et saa soitella tuloksista!?
Nii...Oon siis entinen Kuumeilija-! =)

Niin ja vielä Peikkotyttö07 tottakai saat täällä ketjulla pyöriä ja kertoa fiiliksiä ja kuulumisia. :) Musta on ainaki kivaa ku "vanhat kuumeilijat" ja nykyiset odottajat :heart: käy kertomassa meille kuulumisia ja pitää meidät tilanteen tasalla. =) Tosta synnytyspaikasta sen verran, että oon ainaki tosta kättäristä kuullu hyvää, mutta muutamia huonoja kommentteja tosta naistenklinikalta. Mutta nää on vaan mun kuulemia! Ja yks tuttu on töissä naistenklinikalla ja se on ihan huippu tyyppi! Että kai seki on vähän kätilöstä/kätilöistä kiinni, minkälainen kuva paikasta jää... ootko ite suunnitellu jo vahvasti jompaa kumpaa paikkaa?? Ite synnyin kätilöopistolla ja äitillä on ainaki hyvät muistot! Mutta siitä nyt onki jo 20 vuotta. :LOL:

Yhteistyössä