vauvakuume mutta ei vielä

juu listalle saa minut laittaa RouvaSumppisuu !
Kun täältä löytyy meitä ensi vuoden puolella vasta yrittäviä niin voitais varmaan auttaa toisiamme jaksamaan tän odotuksen?!?!! Mä en ainakaa mitenkää jaksais oottaa niin kauaa! Toisaaalta aika menee nopeesti mutta kun ajattelee esim 9 kuukautta taaksepäin eli tän vuoden alkuun niin musta tuntuu et siitä on ikuisuus! ja ens kesään ku on vielä se 9 kuukautta.. ja syksyyn vieläki enemmän. Miten te oliva, laala ja anniia (ja muutkin jotka ens vuonna yrityksen aloitatte) jaksatte odottaa? Olisko vinkkejä? Nyt jo haluisin mennä pikku nuttuja osteleen vaaville.. Mutta ehkä liian aikasta?!?! :/ Nimiä tosin ollaan kyllä jo mietitty ja aikalailla päätettyki.. :p
 
anniia
Mirandalle :hug: toivottavasti olokin tuosta tokenee.
tuosta vapaaseen yritykseen aikomisesta en osaa sanoa mitään tarkkaa ajankohtaa, toivottavasti ensi syksynä mutta kun eipä tuosta miehestä ota selvää, hän on myös niitä joilla olematon suunnittelutaito :LOL: sen verran sain kiskottua että joulu voidaan viettää tanskassa. eilen kyllä kun juteltiin tuosta renkaan unohtamisesta niin sanoi vaan että ihan kivahan se sellainen nyytti olisi. onko tuo sitten miesten tapa sanoa kyllä?? jaa-a :LOL: vaikea sanoa.
rouva sumppisuu se valion greippimehu on kyllä niin paljon parempaa, tykkään siitä ihan oikeasti :) itseasiassa en edes tiedä mikä vaikutus sillä on mihinkin :ashamed: yritystä kun ei vielä ole niin en ole ottanut selvää.. hyvää se kuitenkin on :)
 
anniia
enpä tiedä miten sitä jaksaa odottaa :ashamed: mekin on mietitty nimiä viime aikoina ja pojalle toinen nimi jo päätettykin (oli aika helppo kun kulkenut suvussa).. ja kyllähän sitä vaikka mitä on tullut suunniteltua. olen jopa kutonut vauvalle :LOL: en usko että se yrityksen lykkääminen johtuu siitä että olisimme jotenkin epävarmoja asioista, vaan siitä että aina tuntuu olevan jotain mikä pitää "hoitaa" ennen vauvan tuloa. opiskelupaikka pitäisi saada, työni ei ole vakituista, mies on hirvittävästi pois kotoa työn takia (helpottaa sillon ensi syksynä) jne.. huoh :headwall:
 
RouvaSumppisuu
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
anniia
Färbö
hilja
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma
kuumeilija-
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Linna
miia1701
Mökönen
ninsku85
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart: Tositoimissa: :heart:
Lilli-85
l0ttis
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Peikkotyttö07
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre LA 28.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
 
Tervetuloa uusille palstailijoille!

miranda-81 :hug: Kohti uutta kiertoa sitten vaan, toivottavasti tärppäisi tällä kertaa!
Minullakin on aina ihan hirveät menkkakivut, ekat kaksi päivää menee Buranan voimilla, sitten helpottaa.
Luojan kiitos, täti on pikkuhiljaa poistumassa, saisi nyt pysyäkin poissa!!! :)

Eipä kai tässä mitään, täytyy mennä SYÖMÄÄN! :p
 
Miten jaksaa odottaa... Mulla on suhteellisen helppoa, kun mun toinen sisko sai just syyskuun alussa vauvan, ja toisella on LA joulukuussa, neulon "siskojen vauvoille"... Paitsi että kaikkia oon nyt tehnykkin kolmet. :D Teen nytki valkoisia, vaaleanpunaisia ja vaaleansinisiä tumppuja. :heart:

Mitäs muuta..no se auttaa odotukseen, että teen kaikkia "välietappeja" mitä odotella. Eli nyt ekana tietty odotan sitä siskon vauvan syntymää (ja seuraan toista suloisuutta tietenki), sit keväässä odotan että saan ruveta "valmistautumaan", eli meen kaupungin ehkäisy/perhesuunnitteluneuvolaan, mult otetaan sit varmaan papa ja saan muutenki tarkistutettua että kaikki on kunnossa. Sit pitäis myös varata astmalääkäriin aika, että saan lääkityksen sellaiseen varmaan tasapainoon, ettei tuu sit mitää ylläreitä vaikka raskautuis ja tuliski jotain ongelmia (raskaus voi pahentaa astmaa, mutta voi myös tehdä olon helpommaksi...)... Niin ja alan sit syömään jo keväällä MultiTabs Raskaus -monivitamiinia (että on sit kaikenlaista kehossa varastossa ;) )
JA sit aletaan tietty suunnittelee kesän etelänmatkaa! Matkan jälkeen lopetetaan ehkäisy...

Et tälleen voin siis kuvitella että kauhee vauvaan valmistautuminen on käynnissä. :D Silleen se aika kuluu. :LOL: Niin ja siis saan vapaasti shoppailla vauvanvaatteita siskojen "varjolla"... Kukaan ei ees ihmettele mitään.

Täs on myös tarkoitus tän talven aikana tätä meidän pientä vuokrakaksiota laittaa sellaiseen kuntoon, että tänne mahtuu myös vauva sit sekaan (eli tilaa kaappeihin ja roinaa pois).


ps. muoks muoks... mul on täs mun läppärillä nettiselaimessa suosikkikansiossa vauvasuunnittelukansio erikseen, mis on kaikkia kivoja vaunulinkkejä yms. Saan tääl rauhas jo fiilistellä ja suunnitella kaikenlaista...
 
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
anniia
Färbö
hilja
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma
kuumeilija-
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Linna
miia1701
Mökönen
ninsku85
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart: Tositoimissa: :heart:
Lilli-85
l0ttis
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Peikkotyttö07
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008
 
Iltaa,

Tervetuloa uusille!!! =)

Pantalaimon: pahoittelut negasta... vielä on kuitenkin toivoa kun täti on pysynyt poissa!!!

Miranda-81: :hug: Inhottavat menkat... ois pysynyt vaan poissa. Nyt vaan kohti uutta kiertoa ja :) romantisoimaan miehen körilään kanssa :) kyllä se taas siitä kun tärppipäivät lähestyy, kohta oot taas piinailemassa.

rouvasumppisuu: muo niin jännittää sun puolesta, upeeta kun olet varustautunut greippimehuin ;) Itse olin juuri ovulaatioaikaan ennen typyn odotusta viinimessuilla ja se toimi enemmän kin hyvin mun kohdalla... mitäköhän miehesi sanoisi jos vaihtaisitkin mehun jokailtaiseen punaviinin siemailuun ihan vaan ovulaation nimissä :kieh:

Omanapa: Eilen iski pahoinvointi ja kunnolla :x en muistanutkaan kuin kokonaisvaltaista tämä on. Ainoa mitä voin syödä on hedelmät, lisäksi juon piimää ja mehuja. En pysty jääkaapin ovea avata yökkäämättä. Käytiin tytön kanssa kaupassa tänään ja sinnittelin ulos asti, jossa aloin miettiä sopivaa puskaa, johon oksentaa, ei onneksi tarvinnut :headwall: pahinta on kun verensokerit on alhaalla mut ei voi vaan syödä mitään tuhdimpaa, jolla saisi pitkäaikaisemman tasapainon... Anteeksi vuodatus!!! Kyllähän tämä kohta helpottaa, jos aikaisemman raskauden mukaan mennään niin enään ei ole kuin 3vkoa jäljellä 24h etomista ja yökkäilyä :/

sHv ja hippiäinen 7+6
 
Kiitokset kovasti tsemppaamisesta kaikille! :heart: Jäi nyt plussapino taas tältä kuulta vajaaksi, kun täti kurvasi kylään tänään iltapäivällä. Ehdin jo vähän aikaa hehkuttaa, että näinkö kivuttomasti tuli, mutta ei. Kivut tuli vaan jälkijunassa. Voima- :hug: mirandalle! Ollaan kohtalotovereita, vaikka mulla ei sentään oksu lentänyt! Se olisikin ollut mukavaa yliopiston vessassa kaikkein ruuhkaisimpaan aikaan... :LOL:

En siis ole mitenkään kauhean pettynyt, oli kuitenkin vasta eka yk. Pikemminkin olen ihan iloinen, että täti tuli. Nyt ainakin tiedän, että oma hormonitoiminta on käynnistynyt hyvin ja kaiken pitäisi olla ok. :) Positiivisella mielellä tähän kiertoon vaan! :) Kyllä me nyt Lillin ja mirandan kanssa raskaudutaan! :heart:

sHv:lle myös :hug: ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa.

RouvaSumppisuu: Täältä peukut tärppipäiviin! b:)d

Laala: Ihanan lempparinimen mulle keksit. Pantsu. Heh. :) Mun oikeasta nimestä ei saa mitään kivaa lempinimeä aikaiseksi, joten toi Pantsu on tosi kiva. Jee, mulla on virtuaalilempinimi. :D

Nyt syömään vispipuuroa, joten tein elämäni ensimmäistä kertaa. Nam! :p
 
Vautsi, kylläpä aika menee nopeasti. Ajatella, justhan mamitre vasta plussasi ja nyt on raskaus jo melkein puolessavälissä laskennallisesti.
Mulla selkis aloittamisen ajankohta toistaiseksi siten, että aikaisintaan helmikuussa 2008 voidaan aloittaa yritys (jos silloin valmistuminen on siinä määrin selvää, että kaikki opintosuoritukset ovat kasassa ja korkeintaan virallisuudet jäljellä ja työn jatkosta on sovittu) ja viimeistään huhtikuussa jolloin pitäisi olla jo valmistunut ja tällöin tiedän myös työtilanteen varmasti, koska määräaikainen soppari loppuu maalikuun loppuun. Tarkoitus on siis, että nämä 5 kuukautta teen vielä duunia määräaikaisella sopparilla - siinä ajassa on mahdollista valmistua ja valmistumisen jälkeen sitten jatkaa vakinaisella suhteella (ollaan siinä ajassa nähty myös molemmin puolin, että onko se paikka mua varten).
 
Mahtuisiko yksi vauvakuumeinen teidän pinoonne? Olen lueskellut kaksplussan sivuja ainakin vuoden verran ja nyt vihdoin uskaltaudun mukaan kirjoittelemaan.Tämä pino on vaikuttanut mukavalta, kun täällä puhutaan muustakin kuin kiertopäivistä.
Oma elämäntilanteeni on sellainen, olemme avioituneet toukokuussa ja syyskuun alusta on lapselle annettu lupa tulla. Olisi mukava kirjoitella täällä ajatuksista, kun aina ei viitsi uuvuttaa miestä vauva-jutuilla =)
 
Tervetuloa mukaan Hathor! :wave: Eiköhän tänne joukkoon kirjavaan mahdu. ;) Teillä on näköjään alkanut yritys samaan aikaan kuin meillä? Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, mulla tuli eilen täti kylään, joten yk 2 on siis alkanut jo. Miten sulla on sujunut?

Tänään oli vähän känkkäränkkäaamu. Suutuin miehelle, kun oli laittanut mun märän pyyhkeen ja uimapuvun myttyyn kuivaustelineelle illalla, ja siinä olivat vieläkin kosteina. Muutenkin tuntui, että kaikki vaan otti päähän. Menen kohta kampaajalle vähän hemmottelemaan itseäni, ja sitten käydään ostamassa sormukset.

Ensi viikolla on muuten Hullut Päivät ja ajattelin antaa itselleni luvan ostaa sieltä joku vauvanvaate, jos löytyy jotain kivaa. :)

Hyvää keskiviikkoa kaikille! =)
 
RouvaSumppisuu
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
anniia
Färbö
hilja
Janis
JenPen (23v, yritys alkaa 08-09/08)
koiramamma
kuumeilija-
Laala (23v, yritys alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu
Linna
miia1701
Mökönen
ninsku85
oliva
Pearl84
Pikku myy ja haisulimamma
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart: Tositoimissa: :heart:
Hathor
Lilli-85
l0ttis
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Peikkotyttö07
Pilvilinna
RouvaSumppisuu

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 17.5.2008


Tervetuloa Hathor! Lisäsin sut jo listalle, tositoimijoihin =) , ok? Nyt ei tän enempää, tyty sylissä ja muut puuhat kutsuu :wave: ...
 
Tervetuloa mukaan Hathor! :wave: Eiköhän tänne joukkoon kirjavaan mahdu. ;) Teillä on näköjään alkanut yritys samaan aikaan kuin meillä? Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, mulla tuli eilen täti kylään, joten yk 2 on siis alkanut jo. Miten sulla on sujunut?

Tänään oli vähän känkkäränkkäaamu. Suutuin miehelle, kun oli laittanut mun märän pyyhkeen ja uimapuvun myttyyn kuivaustelineelle illalla, ja siinä olivat vieläkin kosteina. Muutenkin tuntui, että kaikki vaan otti päähän. Menen kohta kampaajalle vähän hemmottelemaan itseäni, ja sitten käydään ostamassa sormukset.

Ensi viikolla on muuten Hullut Päivät ja ajattelin antaa itselleni luvan ostaa sieltä joku vauvanvaate, jos löytyy jotain kivaa. :)

Hyvää keskiviikkoa kaikille! =)
 
anniia
te jotka olette nimiä jo miettineet, niin saako udella millaisia? siis ei mitä nimiä olette miettineet vaan minkä tyyppisiä? erikoisia, vanhanaikaisia? millaisia? :D
täälläkin ollut känkkäränkkä aamu. tai eipä muuta mutta järjettömiä alaselkäkipuja ollut muutaman päivän ja vatsaa vihlonut :/ eikä oikein ruoka maistu :x mistä lie johtuu :| pistää mielen alavireiseksi. ja pitäisi lähteä tänään ulos syömään.

kaikesta huolimatta mukavaa keskiviikkoa!
 
täällä ainakin mietitty nimiä ahkerasti. :D Haluaisin jotain suomalaisia nimiä, mutta ei kuitenkaan ihan perustavallisia kuten anna tai ville! Ei niissäkään siis vikaa ole.
Oon miettiny tytölle ensimmäsiä ja toisia nimiä mm. Emmiina, Jemina, Nuppu, Siri, Juuli ym ym..
Pojalle on jotenki vaikeempi keksii mun mielestä...! Mut joitaki on esim. Veeti(kauheen yleinen!!) ja Onni(kauheen yleinen seki!) ja sitte vielä Eeli.

Tervetuloa uudet! =)
 
Me ollaan jo aikalailla valmiita noissa nimiasioissa. Tietysti mieli saattaa vielä muuttua moneenki kertaan. Me ei kumpikaan haluta perus suomalaista nimeä. Osin johtuen siitä, että poikaystäväni sukunimi on ulkomaalainen (vaikka täysin suomalainen mies onkin). Tytön koko nimeksi tulle näillä näkymin Janette Julia ja pojan Nico Henrik. Jos toinen tyttö putkahtaa myöhemmin maailmaan niin hänen nimekseen luultavasti tulee Jessica Vanessa.

Vai että ensi viikolla on hullut päivät!?!? Enpä ollu kuullukaan..kivaa! Löytyisköhän sieltä jotain kivaa ja halpaa tulevalle vaaville? Hei mun täytyy myöntää että tuli eilen ostettua jo vauvakirja.. se oli niin ihana että oli pakko. Ei siis ollu mikään perinteinen vaan sellanen ku Barbara Bukowskin Lapsuuteni-kirja. Siis jos tiiätte niitä ylisöpöjä Bukowski nalleja mitä kaikissa lahjakaupois on myynnissä. Kirja on täynnä kuvia nallukoista ja sit tietenki on joka sivulla jokin elämän varrelle sattuva tapahtuma, kuten ensimmäinen joulu jne. uih ku se on söpö.

Nyt musta kyllä tuntuu etten ehkä ens kesään jaksa kuitenkaa odottaa.. Jos vaikka heti maaliskuisen etelä-afrikan matkan jälkee alkais yrittämään...koska eihän se välttämättä heti ensimmäisellä kerralla tärppää! Ja sit jos tärppääkin niin sekös vasta ois ihanaa!! :heart: Täytynee hkä jutella siit viel poika ystävän kans. ;)

Ihanaa Pantalaimon ku menette sormuksia kattomaan! Onko ihan kihla- vai vihkisormukset kyseessä? (Sori ku en tiedä ku en kaikkii aikasempii juttui oo lukenu ku aika vasta tänne liityin.) Mäkin haluisin jo kihloihin mutta kun toi poikaystävä on niin aikaansaamaton. ;) Se sano ku otin asian puheeks et ens kesänä sitte. Aargh! Miks kaikki vasta ens kesänä!!? Ois vaan niin ihana ku kaikki näkis mun nimettömästä kuinka rakastunu olen! :p

Mutta enhöhän mä oo taas vähäks aikaa vuodatellu kaiken maailman juttuja että jätetään tilaa muiklleki! B)
 
Tosiaankin Pantalaimon ja miranda-81 ja muutkin, kyllä mekin vielä raskaudutaan ennemmin tai myöhemmin! Peittoa vaan heiluttelemaan ahkerasti ja vitamiineja nassuun :D

Ikävää tuo pahoinvointi, sHv, toivottavasti pian helpottaisi...

Tervetuloa joukkoon Hathor :wave:

Pää lyö aika tyhjää, joten lopetan tähän :)
 
Meillä on toiset nimet valmiina, etunimivaihtoehtoja (huh, mikä yhdyssana!) on useampia. Mm. Veera, Reetta, Pinja, Akseli, Eetu, Oskari. Aika tavalliset nimet halutaan, kun meillä vanhemmillakin on tavalliset nimet. :) Ja sukunimikin ihan supisuomalainen. Luultavasti miehen nimelle menevät lapset, itse en vielä ole ihan varma otanko mieheni nimen, kun joskus naimisiin mennään.

ON: Siis nämä kuukautiset on ihan kummat! Eilen tuli suht' vähän kirkasta vuotoa (ei hyytymiä ) ja tänään on tullut vain rusehtavaa tuhrua. Että tässäkö ne sitten oli? Kivutkin meni jo. Outoa. o_O

Sormukset saadaan perjantaina kaiverruksesta, silloin saa sitten kaikki kaverit tietää. Perheille ollaan jo kerrottu kihlauksesta. :) Kiitokset onnitteluista miia!
 
Ehkö olet kuitenkin raskaana Pantalaimon kun kuukautiset on noin oudot ja lyhyet ;)
Täälläkin on nimiä mietitty jo pitkään ja eilen taas eksyin vauvanvaateliikkeeseen kun siellä oli niin suuret alennukset :LOL:
Ajattelin sen lääkärikäynnin jälkeen pitää taukoa tästä palstailusta kun käski olla stressamatta, mutta täällä sitä näköjään ollaan... toisaalta tuntuu et stressaan vähemmän kun luen ettei kaikilla muillakaan ihan heti tärppää ja toisaalta että osalla tärppää helpostikin ja sitten kun kaikki kannustetaan toisiamme. Eipähän tartte ukko kultaa hukuttaa vauvahöpinöihin.

RouvaSumppisuu
olen käsittänyt että Primolut on vahvempi kuin terolut. Primoluttia ei suositella käytettäväksi jos on raskaana, kun taas terolutteja käytetään myös raskauden alkuvaiheessa. Lääkäri sanoi mulle että ei aloittaisi tuota kuuria ollenkaan vaan odottelisi ja sit jos eivät ala niin tekisi kilpirauhas yms kokeita. Antaisi hormoonien tasaantua. Kun kysyin et voiko ne aloittaa jos tulen siihen tulokseen että haluan, vaikka on riski että voisin olla raskaana, niin sanoi vaan että kyllä kun et ole raskaana. Että jos testi näyttää negaa niin en ole raskaana. Mutta itseä jäi mietityttämään se että pieni (tuskin todennäköinen) mahdollisuushan olisi että ovulaatio olisi tapahtunut, mutta testi ei vielä näyttäisi raskautta. Ajattelin nyt ainakin jonkun aikaa vielä lääkärin neuvosta odotella ja mietin sit menekö uudelleen vai mitä teen. Jossain netissä kuitenkin luki että primolut ei edestauta raskautta niin en tiedä onko siitä varsinaisesti hyötyä vai ei. Lähinnä lähtisikö oma hormoonitoiminta paremmin käyntiin vai menisikö ennestään sekaisin.

Huh tulipas tekstiä, toivottavasti pysyit mukana :)
 

Yhteistyössä