vauvakuume mutta ei vielä

Niin juu, tervetuloa vaan uusille! :)

Pippa, niin kuin Pilvilinnakin jo sanoi, että hyvä raha-asiat on miettiä mutta vähälläkin pärjää. Se on hyvä että suunnittelee rahankäyttöä, että niillä pienilläkin tuloilla pärjää. Miettii vähän etukäteen tulevia hankintoja yms ja miten niihin säästää. Otat vaan selvää kaikista tuista mitä teidän on mahdollisuus saada. Varmasti pärjäätte!

Minulla on pitkin päivää särkenyt alavatsaa ja selkää, sellaista menkkakipua. Ei sen nyt ihan vielä pitäisi menkkoja ennellä kun niiden pitäisi alkaa vasta perjantaina, mutta tiedä sitten. Ärsyttää tämä odottaminen :) Kun ei oikein vielä kannata testatakaan.

Miranda-81, minun läheisimmät raskaana olevat kaverit ovat onneksi jo jakautuneet :) Se raskausmaha varsinkin on niin tunteita herättävä. Vauvat on muuten vaan ihania :LOL:

Taitaa poika heräillä, velvollisuus kutsuu!
 
Pippa... mäkin olen juuri aloittanut kirjoittelemaan. Nostan sinulle ainakin hattua rohkeudesta :D itse en olisi uskaltanut vielä tuohon tilanteeseen vauvaa kongreettisesti "tilaamaan". Kyllä täällä pärjäilee vählläkin rahoilla, mutta pennin venytys saattaa kiristää parisuhdetta yms :p Tottakai jokaisella on se oma mukavuus taso ja rahamäärä millä pärjää! Meidän tilanteesa isäntä vasta muutama viikko sitten valmistui ja tällä hetkellä on todella huono palkkaisessa työssä ja on vem(vem=vaimoni elättää minut) :LOL: Liiton suosituksen mukaan hänen lähtöpalkkansa olisi non 700e enemmän... Töitä odotellessa :D

olen paljon miettint tätä raha tilannetta itsekkin, eikä meillä vauvan yrittely sen takia siirry 10 vuodella.. mutta saattaa olla etä vähän kuitenkin jos isäntä ei saa oman alan hommia.
 
Kiitos paljon kannustuksesta ja lämpimästä vastaanotosta!

Niin, se raha.. Mulla on iltaisin tapana unta odotellessa miettiä mitä tekisin, jos saisin lottovoiton. Olisihan elämä paljon helpompaa niin. Meille suuri rohkaisu on varmaan kattava turvaverkko ja tieto siitä, että apua ja tukea saa aina. Appivanhemmat ovat jo nyt ärsyttävyyteen asti tuputtamassa rahaa ja omatkin vanhemmat ovat läheisiä ja lähellä. Minulla on myös (vanhempien uusista liitoista) pieniä sisaruksia, joten melkein kaikki vauvatarvikkeet (pinnasänky, vaunut, vaatteet yms.) saisimme varmaankin vanhemmiltani.

Tietääkö joku, miten paljon ensihankintojen jälkeen lapsi keskimäärin nostaa perheen kuluja? Siis ihan päivittäismenoja tarkoitan. Tuli mieleeni, että olen itsekin kasvanut pienituloisessa perheessä, eikä se minun onnellisuuttani lapsena vähentänyt millään lailla. Tietenkin esim. ulkomaanmatkoja ja muita ei kauheasti tehty, mutta en sellaista osannut kaivatakaan.

Omista nykymenoista on oikeastaan karsittavissa aika paljon. Ensimmäisinä tulee mieleen tupakka(pakko jättää pois, onneksi). Suuri osa meidän tuloista palaa nykyisin kaikenlaiseen harrastamiseen ja viihdykkeisiin. Niistä voi kyllä karsia reilusti. Olen joskus huvikseni käynyt läpi meidän tiliotteita ja huomannut, että vuokran, laskujen ja ruuan jälkeen oikeastaan kaikki rahat menevät "turhuuteen". Jos sen turhuusosion korvaisi vauvaosiolla, niin sama rahamäärä varmaan riittäisi.



 
Mammukka81
pippa, mun piti jo aiemmin sulle kommentoida noista raha-asioista...meillä ainakin noi alkuinvestoinnit (lähinnä vaunut ostettiin uutena ja kaukalo) oli se suurin menoerä. Paljon säästää, jos saa tarvikkeita ja vaatteita käytettynä. Ja tuo meidän tyttö on pian 6kk eikä meillä sen kummempia kustannuksia ole hänestä tullut...tissimaidolla mentiin pitkään ja soseet yms. ei kyllä mun mielestä maksa juuri mitään, varsinkin jos itse jaksaa tehdä. Vaipat nyt tietty on kans yksi menoerä.

Mutta ei mekään rahassa ryvetä, varsinkin kun on laina maksettavana. Siis omat menot on ihan luonnollisestikin vähentyneet aika minimiin lapsen synnyttyä ja ennen kyllä tuhlasin tosi paljon enemmän kaikkiin omiin juttuihin. Nyt ei edes tee mieli törsäillä...

 
Tuo oli tosi lohdullista kuulla. Tai aika loogistahan se on, ettei pieni lapsi kauheasti rahaa syö. Sitten vanhempana varmasti enemmän. Meillä ois tarkoitus käyttää kestovaippoja ihan ekosyistä (ja ego- :p ) mutta saa nähdä miten todellisuudessa menee..

Mua haluttais muuttaa takaisin kotipaikkakunnalle (n. 10 km päässä ) niin ois vanhemmat ja appivanhemmat lähellä. Se on myös rauhallisempaa seutua ja asunnot siellä halvempia. Ainoa miinus on se 10 km matka, mikä tulee työpaikkoihin ja kouluihin.. Asuntoa täytyy vaihtaa joka tapauksessa. Nykyinen kaupungin keskustassa kolmikerroksisen hissittömän talon ylimmässä kerroksessa. Ei ole parveketta ja kylpyhuone on onnettoman pieni.

Miten muilla, ovatko nykyinen asunto ja asuinalue tyydyttävät lapsensaannin kannalta?
 
perhoinen84
kyllähän tuota rahaa menee pienen vauvan kanssa, kun alkaa laskemaan näitä tarpeellisia menoja ,vaipat,kosteuspyyhkeet,hajuustettomat pesuaineet,vaatteet,vaunut,turvakaukalo,pinnasänky,korvikkeet(jos ei imetä)soseet,kiinteet ruuat yleensä,virikkeet.
Sitä vaan täytyy osaa jaotella kuukausittain nuo raha.asiat niin kyllä hyvin pärjää.
Meilläkin esikoinen syntyi Niin mies oli opiskelija ja teki välillä ilta duunia,mutta kuitenkin hyvin me pärjättiin vauvan kanssa.Onneks mummut ja vaarit jonnin verran sponsoroi vauvantarvikehankinnoissa.
 
Kyllä sitä rahaa tietysti vauvan kanssa menee, mutta ei minun mielestäni mitenkään kohtuuttomasti.
Ennen pojan syntymää asuttiin miehen kanssa kahdestaan vuokralla, oltiin molemmat töissä ja silti tuntui että rahat ei riittäneet mihinkään! Nyt asutaan omassa rivitalokämpässä, lainaa lyhennetään tuplasti enemmän kuukaudessa mitä maksettiin vuokraa aiemmin. Kaksi autoa löytyy ja vaikka mitä muita menoja. Nyt minunkin tuloni ovat tipahtaneet reilusti kun kotihoidontuella olen, mutta niin ne rahat vaan riittävät! Eikä tee edes tiukkaa. Itselle en tosiaan juurikaan mitään "turhaa" enää ostele, kun ennen rahaa paloi joka päivä ties mihin. Pojalle ostelen mieluummin kaikkea. En todellakaan tiedä mihin ne rahat ennen paloivat :LOL: Baarireissut tietysti olivat suuri menoerä, ja sitä tuli harrastettua melkein joka viikonloppu.
Vaunuihin ym. saatiin mekin avustusta molempien vanhemmilta.

Pippa kyseli myös asunnosta ja asuinalueesta. Tämä meidän kämppä on kolmio, joten ainakin vielä ihan passeli meille. Jos tähän huusholliin vielä toinenkin lapsi tulee niin tämä kämppä menee silti pitkään.
Asuinalue on myös ihanteellinen lapsiperheille, rauhallinen ja koulut ym. lähellä. Naapurustossa asuu paljon muitakin lapsiperheitä, joten kavereita löytyy pojalle :) Nyt kun aloin miettimään niin tässä kylässä ei kerrostalojakaan ole kuin muutama... Väliäkö sillä, mutta tuli vaan mieleen :)

:wave:
 
Voi httolainen! Vapaat alkoi jo tiistaina ja näin hyvin mä olen saanut rytmit käännetty :headwall: No ei pidä ottaa kauheeta stressiä asiasta :p

Aunnon ostimme tässä noin reilu kk sitten ja on mitä mainioin niin koirille kuin vauvoile/lapsille. IIIISO takapiha, päiväkoti lähellä, pihalla köllöttää jopa leikkimökki valmiina :LOL: Reilu rivitalokolmio hieman syrjempää, moottoritieltä keskustaan 10min. eli ei paha.

Olen menossa tulevana sunnuntaina serkun pojan ristiäisiin ja nyt jännäillään että minkä nimen pikkuäijä saa :p Varmaan tämä vauvakuume ei ota laantuakseen kun pääsee käpälöimään pientäihmista (jos uskallan) Mutta oikein hyvää torstaipäivää, jonka ikävä kyllä aloitin hieman etuajassa!
 
perhoinen84
Me asutaan rivarissa . 4h k sauna +oma pieni piha.Tänne mahtuu se kolmas lapsikin mukavasti :D
Meilläkin on puistoja vieressä ja erittäin mukavaa seutua,vaikka kovasti ihmiset pelotteli että kovin levotonta aluetta.En itse ole kyllä huomannut mitään erityistä levottomuutta.
täällä on myös mukavasti äitejä joiden kanssa lörpötellä puistoissa
 
Tervehdys pitkästä aikaa.Täytyy muistaa aina välillä kirjotella ettei tipahda joukosta :whistle: Edelleen päivittäin toista kuumeilen mutta niinkus aikasemmin kirjoittelin niin näin kesän kunniaks kuume hivenen laskenut :) On niin paljon kaikennäköstä ohjelmaa ja juhlia :p ettei ennätä kuumetta nostatella. Ihanaa hengähdystä siis.

Asuntoasiagallup ollut muistaakseni aikasemminkin puhetta mut anyway me muutettiin 1kk ennen tytön laskettua-aikaa omaan isoon kt kolmioon, rempattiin lattiasta kattoon sisältä ja tähän on tehty putket + julkisivut eli saapi rauhassa asustellla nyt. Makuuhuoneet on tosi isot eli lastenhuoneeseen mahtuu hienosti kaksi ja periaatteessa meidän makkariin vielä yksi pieni vauvakin, :attn: näemmä siis kuumeilen toista ja lisäksi kolmattakin :LOL: asuinalue on rauhallista mut kuitenkin tod lähellä keskustaa. Haaveena olisi esim. 7-10v. päästä ostaa rivari tai paritalo 4h+k+sauna pienellä pihalla ja tilava kodinhoitohuonekin ois plussaa. Minkäslaisia asuntohaaveita teiltä löytyysiis esim. sitten kun lapsiluku vaatii muutosta nyk. asuntoon???

vauva ja raha-asiat gallup, tosiaan suurin satsaus ainakin meillä oli tarvikkeet. Uutena ostettiin vaunut, turvakaukalo ja matkarattaat suurista hankinnoista + syntymättömälle lapselle hoitokuluvakuutus. Onneksi tuttavapiiristä löytyy pienoisia eli paljon saatiin/ostettiin käytettynäkin. Ja itse suosittelen suuresti HUUTO.NETTIÄ, jota ainakin itse olen käyttänyt ja säästänyt suuria summia rahaa. Meillä mies tienaa ihan hyvin, joten toimeen tullaan perusjutuissa hyvin. mutta aina jos tulee ns. yllätyksiä niin voipi rahat mennä tiukille ja meneekin. Matkustellaan aika paljon, joten mun keikkatulot mahdollistaa sen + tuulettaa myös pääkoppaa ;) Jokatapauksessa kyllä sitä pienellä tulee toimeen kunhan on rutkasti rakkautta ja onnellinen parisuhde, vauva vaan rikastaa elämää kaikin tavoin, vaikkakin hetkellisesti taloudellisesti sitä köyhdyttää, mut ei haittaa yhtään :heart:

nyt tää mamma lähtee kera tyllerön shoppailee lauantaisia häitä varten(ei omat häät) juhlamekon kaveriksi stayup:t :p
 
Färbö, sun pelot kuulostaa huvittavan tutuilta. Mun anoppi on terveydenhoitaja ja muutenkin kova neuvomaan kaikissa asioissa (vaikka osaisin sitä paremmin, esim. ruuanlaitto ja siivous) niin on aika varmaa, että saan paljon "hyviä lastenhoitovinkkejä". Anoppi pyörittää kans vauvojen unikoulua työpaikalla niin arvaa vaan vahtiiko se meidän vauvan yöunia! Toki häneltä saa varmasti oikeasti hyödyllisiä neuvojakin, mutta toisinaan voi vähän ärsyttää. Huumorilla vaan! Jokainen on oman lapsensa paras asiantuntija.
 
Asuntohaave: pois täältä kaupungin keskustasta ja äkkiä. Tuonne 10 km:n päähän kotikuntaan asustelemaan. Vuokrakämppä. Kauheasti ei oo kriteerejä, kunhan ois siisti ja käytännöllinen.

Ollaan asuttu vasta pari kuukautta nykyisessä kämpässä, mutta alan olla jo tosi kypsä..
 
Mammukka81
Asuntogalluppiin: Me asutaan 5h +k omakotitalossa, ostettiin 1,5 vuotta sitten ja nyt alkaa olla rempat valmiina...ekaks laitettiin sisältä lähes lattiasta kattoon kaikki, yhestä isosta wc:stä (täällä oli 3 vessaa) tehtiin kodinhoitohuone, nyt on tehty pihahommia ja kattokin on pian maalattu. Joskus jos intoa riittää ois ihanaa saada uus lautaverhoilu tähän...mutta nyt ei enää riitä. Eli on tässä hommaa ollut...nyt alkaa näyttää omalta kodilta =) . Nyt ei kerkii enempiä, tyttö on oppinut ryömimään ja se sabotoi mua kun tässä lattialla istuskelen... :wave: .
 
Färbö Ite oon ostanu ja myynyt huuto.net:ssä ja ollut todella tyytyväinen. Sinne täytyy rekisteröityä ennen kun voi ostaa tai myydä eli tavallaan sitä tunnistautuu siten, joka lisää luotettavuutta. Lisäksi kun selaat tuotteita ja löydät mieleisen niin kannattaa aina käydä katsomassa myyjän saamat palautteet(aina kaupan yhteydessä kumpikin osapuoli antaa palautetta toisilleen), eli jos pelkkää kiitettävää niin siitäkin voi päätellä paljon. Ja aina voi sopia myyjän kanssa, että ensin katsoo tuotteen ennen kuin maksaa sen. Postiennakko ei toimi, eli rahat myyjän tilille tai suoraan käteen.

Ite oon siis ostanu tytölle muutamia tosi hyväkuntoisia vaatteita esim. H&M:n ja kun muutettiin tänne nyk. asuntoon ni ostin sieltä ihanan vaatekaapin tytön huoneeseen, kauan olin himoinnu sitä kaupoista ja tämä myyjä joutui sen muuton vuoksi myymään pois, ostin kaapin ali puoleen hintaan, eli välillä tekee tosi löytöjä.Mun ystävä osti sieltä 1 1/2v. vanhat brion vaunut 250e (uutena 690e) eli jos haluaa säästää niin suosittelen =) ja tuotteet on omalla kohdallani vastanneet aina odotuksia.
 
Kylläpä tuo aika rientää ei ole tullut täälläkään käytyä vähään aikaan.
Vauvakuume tosin ei ole hellittänyt...aika vain on kulunut nopsasti kaverin häitä järjestellessä ja töitä painaessa.

Voih, serkku synnytti tänään (tai näemmä eilen kun on taas kello päälle puolen yön) terveen pojan... =)
Pari viimeistä viikonloppua on tullut vietettyä toisen serkun toukokuussa syntyneen vaavin kanssa.
Voin sanoa, ettei helpota vauvakuumetta.

Mieheen iskenyt tooosi kova vauvakuume kun on vietetty aikaa pienten kanssa ja on alkanut kovasti miettimään hankintojakin.
Kehui, että hänestä kannattaisi alkaa kalliimpia hankintoja jo pikkuhiljaa ostellakin niin saisi kuluja jaettuja pidemmälle ajanjaksolle...

Meillä on nyt sovittu, että elokuussa jätetään ehkäisy pois, joten vähän on jo alkanut jänskättämään... Saa sitten syyskuussa jo ensi kerran jännittää miten on käynyt...

Asuntogallupista: Asumme tällä hetkellä vuokralla noin 60 neliön kaksiossa alueella, jossa lapsia näyttäisi olevan melko paljon. Tarha itseasiassa löytyy takapihalta ja ala-asteelle on noin 200 metrin matka, mikä varmaan paljolti selittää alueen suosion lapsiperheiden keskuudessa.
Vasta muutimme tähän huhtikuussa, sitä ennen asuimme yksiössä kun kumpikin eli opintotuilla. Oma asunto on haaveissa, mutta lainaa emme uskalla ottaa, ennen kun kumpikin olemme koulumme päättäneet. Jos tässä kolmisen vuotta vielä pärjäisi, niin sitten pankkiin juttelemaan.
Rivitalo olis meidän unelmakoti, saa nähdä mihin rahkeet riittää.

Vauvan tarvikkeita emme tule saamaan käytettynä mikäli meitä siunataan pienokaisella nopealla aikataululla. Sukulaisilla kun on silloin omansa vielä käytössä ja kavereilla ei vielä ole lapsia. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Vaan eiköhän sitä pärjätä kuitenkin, on meillä rahaa säästössä alkuhankintoja varten.

Kova kuume...mutta onneksi saa jo alkaa jännittämään.
Vaikkakin nyt pelkään kuollakseni sitä etten sitten tulekaan raskaaksi... :headwall:
 
Mammukka81
Oih ja voih...tuntuuko teistä muista, että vauvoja on aivan kaikkialla?!? Moni mun työkaveri on saanut vastikään vauvan, kaverit poksuu minkä kerkiää (pian minustakin tulee kummi pikkutytölle :heart: ) ja kaikki julkkiksetkin on raskaana tai just synnyttäneet...välillä tuntuu, et vauvakuume hellittää taas hiukan mut sit taas tulee jostain näitä vauvajuttuja. Ihanaahan se, mutta sitten taas sydäntä kivistää ja kovertaa kahta kauheemmin. Oih ja voih tosiaan.

Färbölle piti kommentoida tuota Huuto.nettiä, suosittelen minäkin! Meillä on mihen kans yhteinen tunnus ja varmaan jotain satakunta kauppaa tehty, eikä valittamista. Kannattaa tosin tsekata aina nuo myyjän palautteet nimimerkin takaa. Paljon käyttämättömiä vaatteita ja mm. rintarepun olen tuota kautta hankkinut.

Näihin vauvan tavaroiden hankinta/ostojuttuihin vielä...käytiin tänään alennusmyynneissä ja kappas vaan, itselleni ei "löytynyt" mitään, mutta tälle 6kk pienokaiselle vaikka mitä! Käytiin lastentarvikeliikkeissäkin...mulla on varmaan joku pakkomielle ihastella kaikkia uusia mehukkaan värisiä vaunuja, veivata niitä ja testailla :LOL: . Meillä on nyt Brion kombit ja mä kuolaan niiiiiin noitten Emmaljungien perään, eipä noissa Brioissa mitään vikaa ole mutta kyllä noi Emmiksetkin tuntuu kivoilta.

Hauskaa viikonloppua kaikille, nyt perjantai-illan viettoon (pitsaa, saunaa ja pari sidukkaa niin se on siinä) :wave: .
 
Mammukka kirjoitti: Oih ja voih...tuntuuko teistä muista, että vauvoja on aivan kaikkialla?!?

Mies naureskelee mulle kun näen vauvoja ja raskaana olevia naisia missä ikinä kuljenkin ja leikkimielellä valittelenkin, että kaikki muut ovat raskaana paitsi minä.
Onneksi mies ei pidä sitä ärsyttävänä, vaan enemmänkin suloisena.

Välillä kyllä oikeasti tuntuu juuri siltä, että kaikilla muilla on lapsia, kun olen serkuksistani ainoa, jolle ei ole vielä lapsia siunaantunut (nuorta pikkusiskoani lukuunottamatta), vaikken ole edes parven nuorin.
Meidän suvussa kun on vaan lapset muilla hankittu todella nuorina, itsekin vasta 22 ja tunnen jo olevani myöhässä kun serkkujani katselen, minulla nuoremmillakin on jo joillain useampi...
Sukumme on sen verran läheinen, että asia vielä jotenkin korostuu kun nähdään niin usein. Sitä kaipaa vauvan lisäksi vähän myös "kuulumista muiden joukkoon", kun ollaan se suvun ainoa lapseton pariskunta.
Mites muilla, tuleeko "paineita" tällaisesta?

No jospa sitä pian...
 
Niinpä niin on se kummallista kun kaikki vastaantulevat on raskaana tai niillä on iiiihan pieni nyytti :whistle: mun mieskin aina muistaa sanoa, jos jostain syystä katson muualle, heh. Kaikille nyt tiedoksi, siis tuleville esikon odottajille: muistakaa sitten nauttia siitä ihanasta pallomahasta loppuun saakka, itselläni tuli heti synnytyksen jälkeen sitä mieletön ikävä. Edelleen muistelen sitä haikeudella, ihanaa rantapalloani :saint: ja katselen muita samassa tilassa olevia "kateellisena". Harmittaa tosiaan kun loppuviikkoina odotti raskauden loppumista polttavasti... ja nyt taas haluaa olla raskaana :p

mammukka81 meil kanssa brio kombit 2006-mallia, oon kyllä tosi tyytyväinen niihin, sillä kuolasin niitä varmaan ainakin 6vuotta ja katselin aina netistä uudet mallit ja käytiinpä välillä miehen kanssa liikkeessä asti, vähän noloa kun vauvamaha puuttui :LOL: niin ja nyt siis sama homma, että katselin vaihteeksi kuolaten emmaljungia, naisetko omituisia?!?

Huomen miehen siskon häihin, tyllerö haetaan illalla mummolaan ja sitten alkaa booli virtaamaan...

Rentouttavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
perhoinen84
yhdyn noihin sanoihin että mahasta pitää nauttia ja olla ylpee vaikka voi tuntuakkin "ryhävalaalta,pallomahalta,kömpelöltä jne.." kaikki odottavat äidit on kauniita on niillä sitten kuinka iso masu tahansa.
Itsellänikin on aina iskenyt raskauksien jälkeen sitä isoa masua ikävä jolle sai jutella ja silitellä.
 
Heipä hei kaikille, ja uusille tervetuloa..
Että on ihana olo ku lopetin noi pillerit vajaa kuukausi sitten. Ne ei varmaan sopinu mulle, ku tuntuu et kaikki asiat on paljon paremmin= meikä ei oo kiukkunen joka päivä :p
Mut kiertoani vähän mietin ku normi kierto pilsujen aikaa on ollu 28 päivää mut eilen tuli täti kylää (olis mun puolesta voinu olla tulematta, ei oo tota kumia tullu hirveesti käytettyä :p)eli kierto jäi 23 päivää, mut ei kai siitä haittaa oo ku kummiski tuli.. :) ettei tarvi odotella niitä sit ku hetki koittaa..
noh kylläpäs siinä oli taas sitä omaa napaa..
asuntogalluppiin me asutaan nyt noin 10km päästä tampereen keskustasta, ihan rauhallista aluetta koulut, päiväkodit ja isot kaupat sun muut kävely matkan päässä, kerrostalossa vuokralla asutaan.. mun mieleen ku oon asunu tampereella koko ikäni.
Isäntä on pienemmästä kaupungista kotoisin vajaan 100km päästä ja haaveilee sinne muuttoo, mut mä emmin. Olishan siel hiljaista ja rauhallista ja sais asua omakotitalossa, mut ehkä pelkään sitä yksinäisyyttä, ku ei tunne sieltä ketää ja isäntä tekee kesäisin pitkiä päiviä.
 
Moikka vaan kaikille :wave: Tulin ihan vain piipahtamaan ja lukemaan, että mitä teille kuuluu :) Ja tervetuloa uusille!

Aloitin uudet työt kaksi viikkoa sitten, joten työajat on venynyt pitkiks, sillä uuden opettelu on hitaamman puoleista. Kun lähtee töihin klo 7.15 ja on kotona noin klo 17.30, niin ei sitä sitten jaksa illalla tehdä enää mittään. Ja koska toimistorotta olen, niin töissä saan ihan kiitettävästi olla koneen ääressä :) Mut mulla on kiva työ ja kivat työkaverit, joten kun hommat alkaa luistaan, niin aikaa jää muuhunkin.

Mulla ei oo kans vauvakuumeilu ihan pinnassa tällä hetkellä. Johtuu osaks tästä uudesta työstä, mut lähinnä asuntokuume painaa päälle :) Ollaan siis ukkokullan kanssa kierrelty asuntoja, sillä mielimme omaa kotia. Kun teimme lainalaskelmaa yhdessä, niin musta oli söpöä, kun mies kysyi, että "kuinka paljon se äitiyspäiväraha sitten onkaan?" Se mietti jo sitä, että jos joskus lapsen saamme, niin pystymme äitiyspäivärahan aikaankin maksamaan lainaa pois :)

Pakko mainita, että mun 40-vuotiaasta veljestä tuli isoisä :LOL: Ei siis biologisesti, mut kuitenkin...

Mut hyvää alkava viikkoa kaikille! Nautitaan kesästä B)
 
Hienoa färbö että lämpenemisen merkkejä on.. :D
Meillä lämmettiin eilen, ku ruvettiin sen jälkeen keskusteleen ku olin kirjoittanu tänne, sanoin sit et onko se ajatellu asiaa yhtää, niin se vaan mymisi ensin jotain ja sit sanoin, et mun puolesta noi kumit vois heittää roskiin tai jakaa nuorille tuolla kadulla... :D ukko totes sit siihen et meeksä jakaa? Olin hetken aikaa huuli pyöreenä, ja sit se sano et vai heitetääks roskii?
Eli meillä on vihreä valo näytetty.. :heart:
olen niin onnesta soikeana, että en varmaan oo tajunnu tätä vielä ihan kokonaan.. :)
Nyt sit odotteleen et täti vaan lähtee pois, ja homma etenemään.. :D
toivottavasti mullaki alkais kohta yritys niin saisin seuraa.. :)
 

Yhteistyössä