Menemisistä ja matkusteluista:
Minusta tuntuu, että lapsen kanssa meidän tulisi kuljettua paljon enemmän kuin kahdestaan. On kova hinku päästä näyttämään pienelle (jota ei siis ole edes masussa vielä...huoh) kaikkea uutta ja ihmeellistä. Itsekin olen pienenä ollut liikkeessä jatkuvasti. Ja tietysti mitä enemmän ikää pienelle tulee, sitä enemmän ovia on avoinna.
En usko, että meidän kohdalla pienokainen jotenkin veisi meidän yhteistä aikaamme, olemme niin laumasieluja molemmat, ettemme osaa muutenkaan olla liikaa kahdestaan vaan kaipaamme perhettä (nyt sisaruksiamme, vanhempiamme, serkkujamme jne.) ympärillemme. Meillä on niin läheinen suku, että vauvalla tulee muutenkin olemaan paaaljon väkeä ympärillään aikas usein.
Muutos tulee olemaan valtava, tottakai, mutta jotenkin minusta tuntuu, että se tulee ennemminkin lähentämään meitä entisestään, kuin loitontamaan meitä.
Ikinähän ei tiedä mitä edessä on, aika toivottavasti näyttää, mutta näillä ennakko-odotuksilla meillä mennään.
Jo vuosia minun on tehnyt vauvaa ja miehenkin varmaan olisi saanut mukaan puhuttua jo aikaisemmin, mutta olemme jaksaneet odotella. Nyt elokuussa tulee täyteen 3 vuotta yhteistä eloa ja minun opiskelut on lopputyötä vaille valmiit niin tuntuu että aika alkaa olla kypsä.
Ehkä luottamusta lisää se, että on saanut seurata serkkujen lasten hoitoa ja hyvin on kaikilla kaikki sujunut ja vauvat kulkeneet menoissa mukana. (Ja ovathan ne niin pirun suloisia...) :headwall:
No juu, kai tästä loppujen lopuksi on järki aika kaukana ja tunteet vain painaa päälle.
Ennen minua ei juuri hermostuttanut, mutta nyt kun päätimme alkaa seuraavata kierrosta (elokuussa) yrittämään, jännitänkin ihan kamalasti.
Koko ajan olen pohtimassa josko sittenkin pitäisi odottaa vielä hetki ja huomaan itse olevani se joka keksii mitä kummallisempia tekosyitä, kun taas mieheni on vakuuttunut siitä, että nyt on oikea aika.
Mies on muuten jo ihan hurahtunut, sain sitä kaksi vuotta pehmittää ja nyt se höpsö meni ja tilasi netistä pinnasängyn vaikka ei olla edes jätetty ehkäisyä vielä...
Kuinka pitkälle teillä on vauvakuume mennyt, onko tullut tehtyä ostoksia?
Entä onko nimet jo valittu ennen raskautta?
Meillä nimet valmiina, mutta saa nähdä pysyykö ne vai tuleeko jotain ihan muuta.