vauvakuume mutta ei vielä

Tervetuloa miranda-81. No sulla tuo raskautuminen voi olla edessä ennen kuin arvaatkaan...olen käsittänyt, että ensimmäisen raskauden jälkeen kroppa on ikäänkuin "vastaanottavaisempi" uudelle raskaudelle. Näin kävi mun äidin ystäväpariskunnalle, jotka olivat kymmenen vuotta yrittäneet lasta ja kun yllättäen tärppäsikin sitten ihan luomusti, niin perään heti tulikin myös toinen. Myös mun työkaverini tuli lähes välittömästi uudestaan esikoisensa jälkeen, hänellä alkoi menkat jo pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Nämä siis ovat tietysti yksityistapauksia, mutta oon kuullut muiltakin paljon vastaavia ja kyllä se antaa ainakin toivoa. :) Mulla itsellä alkoi menkat vasta kun lopetin imettämisen kokonaan, eli noin vuoden päästä synnytyksestä. eli ei varmaan olis tärpännyt, vaikkei oltaiskaan ehkäisty.

Niin tuosta miehen kuumeilusta. Ei hän samalla tavalla kuumeile kuin minä, mutta selvästi huomaa, että hänkin haluaisi toista lasta. Tästä siis merkkinä jatkuvat kommentit ihan suoraankin hän ehdottelee, että tehdään toinen. Ja joskus hän tuumaa, että olis kiva kun tulis kaksoset (no ei ihan taida tietää mitä toivoo...), tässä taitaa olla ajatuksena se, että tulisi useampi samalla kertaa... :p Tää vauvaintoilu on tullut oikeestaan vasta esikoisen jälkeen, kun tyttö on hälle niin rakas. Toisaalta välillä on niin raskasta, että miettii, että miten sitä oikein jaksaa kahden tai peräti useamman lapsen kanssa. >Mutta silti vaan kuumottaa, vaikka viime yönäkin meni muutama tunti siihen kun tytöllä oli ripuli ja piti nuosta vaihtamaan vaippaa ja pesemään pyllyä ja siinä vaiheessa tyttö olikin sitten ihan virkkuna. Varmaan tunti meni nukuttaessa uudestaan ja sitten vielä se aika kun yrittää itse päästä takaisin uneen. Olin suunnitellut tulevani jo siskaan töihin - joopajoo. PIti aloittaa heti päivä kahvikupilla ja palstakääynnillä. Kyllä pirstikin :D
 
toivo79 ! En ole noita yksityisviestejä lähetellyt, mutta eiköhän se tapahdu niin, että klikkaat sitä sen nikin, jolle haluat lähettää yv:n, alla olevaa kirjekuoren kuvaketta (siis ko hlön kirjoittaman viestin vasemmassa laidassa), josta pääsee yv-kirjoitustilaan.
 
Monelta taholta olen kuullut että toinen saattaa tullakin helposti, vaikka ekan saannin kanssa olisikin ollut vaikeuksia. :) Itse en kuitenkaan jaksa luottaa tuohon. Sitten harmittaa hirmuisesti jos pitkittää ehkäisyllä raskaaksituloa ja toka onkin myös vaikeata saada.
Imetyksen lopetin kaverin ollessa vajaa 2kk ikäinen kun jouduin aloittamaan lääkityksen jonka aikana itse en halua imettää. Lisäksi mä olen koko aikana vain osittain voinut imettää, kun maitoa ei tullut tarpeeksi, joten ehkä tuokin helpotti päätöstä lopettaa imetys. Menkat alkoivat sitten heti viikon-parin pästä kun imetys oli lopetettu.

toivo79 juuri noin yv:iä voi lähettää kuin Janis neuvoi. =)
 
Ihanaa Mamitre! :flower:
On nuo miehet hassuja, vaikka ne olisi kuinka innoissaan tai vauvakuumeessa, ei ne sitä varmasti osaa kovin selkeästi ilmaista. Tai ainakaan yhtä selkeästi kuin naiset. Meillä mies jatkaa vihjailua ja tuntuuhan se mukavalle, että toistakin ajatus vauvasta kutkuttaa. Äitini kanssa juttelin aiheesta, ja kuten arvasinkin, hän mielellää tulisi taas mummoksi :LOL: (Siskollani on lapsia)

Nyt aamutoimiin, mukavaa päivää kaikille!
 
onnea mamitre minunkin puolesta! :flower: :flower:
Mä olen niin väsynyt ollut tässä jo jonkin aikaa. Tuntuu ettei mihinkään jaksais mennä ja mitään tehdä. Äskenkin sain väkisin laittaa pesukoneen päälle. Hereillä vain on oltava kun on tuo pikkumies tuossa.
Onkohan mulla kierto ihan sekaisin, kun nyt jo tuntuu mietoa menkkamaista kipua välillä vatsassa, vaikka aikaisintaan ensi viikon lopulla odotan tädin saapuvan. Ei kyllä mikään ihme jos epäsäännölliset ovat kun yhet menkat vasta ovat tulleet synnytyksen jälkeen. Toivottavasti eivät nyt juhannukseksi pukkaa.

Mukavaa päivänjatkoa myös minun puolesta kaikille!
 
Mammukka81
Häh...mun mies, missä...vai sanoinko jotain hassua :eek: : Nyt putosin kärryiltä, Färbö. Ehkä syynä on se että olin tuolla aurigonpaahteessa "vähän" liian kauan ja päänuppi leikkaa tyhjää :LOL: .

Miranda-81, voihan tuo nippailu liittyä ovikseenkin, tai raskauteen ;) .
 
mammukka81 :eek: apua, en kai mä raskaana olla voi... sitä ajatusta en ajattele. Osaksi olisi aika "pelottava" ajatus saada toinen lapsi esikon ollessa vajaa vuoden. Toisaalta taas olisi ihana olla raskaana... Odotellaan nyt mitä tämä on ihan rauhassa. :)
 
Vaude..näin nopeesti saatiin eka plussa pinoon =) Perässä pian toivottavasti moni meistä.

Miehen kuumeilusta: Mä oikeestaan voisin sanoa et aika välinpitämätön on mulla mies. Joskus jopa vähän suuttuneen oloinen jos nostan asian esille :ashamed: Hän on suostunut ja varmasti tulee iloitsemaan vauvasta, mut häntä taitaa enemmänkin tällä hetkellä pelottaa ajatus toisesta. Hänen koulu pitäs loppua ens kesänä. Pelko työpaikan saannista varmaan on.

Olihan tuon esikoisen alkuajat aika rankkoja. Jotenkin itse toivoo ja ajattelee että kun jotain kokemusta niin menis jo seuraava helpommin. Ei meillä ainakaan talon rakennus ole päällä. Se oli suuri syy hankaluuksiin. Ymmärrän todellakin et osa ihmisistä eroaa taloa rakentaessa.

Neljä pilleriä jäljellä ja se on sit siinä pitkäksi aikaa =) Hui..alkaapi jännittää

Miranda-81 Ei sitä kuule tiedä miten luontoäiti vielä yllättää ;) Onpa tuttavani imettäessään tullut raskaaksi esikon ollessa 2kk
 
Eli nauttikaa, rentoutukaa, syökää, juokaa ja voikaa ihanasti koko jussina!!! Tämä hoituri viettää koko jussin töissä dollarinkuvat silmissä kiiluen :kieh: tuplapalkka nostattaa työmotivaation näin kotiäitiyden lomassa...

Gallup miehen vauvakuumeestaKun tyttöä kuumeiltiin niin mies oli täysillä mukana... suunnitteli kuinka hän työntelee brion vaunuja ja kuinka pitää ostaa kantoliina, että hän saa sitten lasta siinä kannella ja mitä kaikkia retkiä luontoon ym. voi tehdä ja mietto myös sitä miten lasta kasvatetaan ja minkälainen isä hänestä tulee. Mun mies on aina rakastanut lapsia ja halunnut kokea isyyden, heti suhteen alku kuukausina suunniteltiin jo nimiä :p ja siis raskaushan alkoi kun seurustelua oli takana 6vuotta eli kauan kuumeiltiin. Nyt kun kuumeilen kakkosta niin mies kyllä tässäkin mukana... tosin se lapsen tekeminen taitaa olla se 1. juttu :LOL: mut aamulla hän just puheli, että jos ois pienellä ikäerolla 2 lasta, niin heistä sais seuraa toisillee ja kun kaikki tavaratkin ois jo valmiina... APUA APUA APUA, en vaan itse uskalla heittäytyä täysillä mukaan, vaikka sitä haluaa niin paljon, että koskee, mutta kun ne realiteetin kummitukset kummittelee, raha, aika, jaksaminen jne.

palaillaan taas, sori kun tuli tätä omaa napaa :whistle:
 
Ilmoittaudun mukaan. :D

Oon -84 syntynyt kuumeilija Turun suunnilta. :) Lapsia ei ole ja sitä ensimmäistä kuumeilen kovasti, mutta ite kun opiskelen niin nyt on aloitusajankohta vaan kiinni siitä että mies sais työpaikkansa vakinaiseksi. Jos hyvin käy niin 2008 ehkä aloitellaan, viimeistään kaiketi 2009... Mut tosiaan toivon aika paljon että jos vuodenvaihteen jälkeen olis jo työt varmoja niin vois alkaa tätäkin enemmän suunnittelee...

niin ja mies on vm -82

niin ja viel edit. Tuosta miehen vauvakuumeesta... Omaa ei taida viel uskaltaa niin paljoa kuumeilla mutta kun mun sisko kerto että heille on vauva tulossa, niin mieskin vuodatti liikutuksesta pari kyyneltä... Ja nykyään se kyllä aina mainostaa jos on jossain nähnyt jotain yltiömäisen söpöä. Senkin... :kieh:
 
Viime yönä jo menin koko teidän ketjun läpi, oli aika paljon luettavaa. Oli ihanaa ku meni järjestykses niin sai jännätä miten mamitren käy!
Onnea onnea paljon :flower:
Mä oon 23-vuotias ja mies vuotta vanhempi. Ennestään ei ole kuin karvavauva, 1v 3kk :p Mulla on tämän kuumeen kans ollu monta vuotta vähä niin ja näin...mulla on kaikki vuosien 2002-2003 kaksplussat ja vauva-lehdet ja muut ja sit oli taas semmonen lievempi vaihe ja nyt..... :headwall: en tie auttasko toi. :LOL:
Elämäntilanteista olitte puhunu, joten miehellä on oma firma kahen muun kanssa ja mulla on vakkaripaikka :snotty: tai siis koeaika loppuu tiistaina, mut saan kuulemma jatkaa :snotty: uskon vasta ku on ti-päivä illas.... :x
Niin ja me tolvanat ollaan kans päätetty viime syksynä että rakennetaan, joten tuola tontilla todellakin riittää hommaa, jouluksi jos päästäis muuttamaan. Mut yrittäjä ku toi äijä on niin eihän se oikein kerkee ku viikonloppuisin rakentaa, mä käyn sit viikolla yksin.
Niin ja toi miehen kuumeilu, meillä toi totes viime yönä jo ihan puolinukuksis et "sulle sopis tosi hyvin sellaset mammafarkkuhaalarit" ja sit alko kuorsaus :LOL: Rento äijä siis :LOL:
Meni ny ihan omaa napaa tää homma, mut jos kelpuutatte mut joukkoon niin pääsen kommentoimaan teidänki juttuja B)
 
Heippa!

Huolittekohan minut vielä mukaan? *kaino pyyntö*

Olen 27-vuotias emäntä ja esikoisen yritys alkaa syksyllä 2007 (syyskuussa). Varmaan tjot-meiningillä sitten ollaan liikkeellä, riippuu nyt vähän miltä elämä silloin näyttää, miehelle nimittäin ollaan etsimässä töitä toiselta puolelta Suomea, jos tärppää työn suhteen, niin sitten pääsisimme muuttamaan yhdessä paikkakunnalle, jossa haluaisimme todella pysyvästi asua.

Huomenna mulla on viimeinen pilleri laatassa ja sen jälkeen ollaan pari kuukautta kumilla, kunnes yritys alkaa... jännittää pirusti! Ajatuksia on paljon tietysti, kun esikoisen yrityksestä on kyse... millaista elämä sitten on ja ennen kaikkea, saako sitä lasta ollenkaan!

Koskaan aikaisemmin en ole kuumeillut näin kuin tänä vuonna, en ole siis mikään "aina olen lasta halunnut" -tapaus. Olemme seurustelleet mieheni kanssa kolme vuotta ja yhdessä on tarkoitus viettää loppuelämä. Työskentelen toimihenkilönä ja töissä on ollut niin kiireistä, että jonkinmoinen tauko sieltä kelpaisi kyllä, sekin tässä tietysti vaikuttaa.

 
Jaaha.. Ja taas olis paluu takas arkeen.. tai jos totta puhutaan niin kesäloma alkoi, mutta täytyy käydä remointoimassa äidin uutta asuntoa, että kyllä sitä tekemistä piisaa..
Toivottavasti kaikki olette säilyneet hengissä juhannuksesta. :)
Ja tervetuloa kaikille uusille.. :D

Ennustaja ellikin vastas kuukauden odotuksen jälkeen..
Hänen mukaan minulle syntyy poika 21.5.2008 (sama syntymäpäivä ku mulla), tyttö 17.5.2010, tyttö 5.10.2015 ja tyttö 22.9.2017.
Että näin, kiire tulee kohta ensimmäisen kaa vaikka elokuulle aloitus on suunniteltu, mutta eihän sitä tiedä edes tärppääkö ekalla kertaa.. :D
Onhan nää tällaisia kivoja ajanviete juttuja, mutta pitävätkö ees paikkaansa..
:whistle:
Eikä me kyllä olla suunniteltu kun kahta lasta, tai niin ollaan molemmat sanottu että kaks riittää, mä en halua enempää koska mulla itelläni on kolme siskoa.. en halua suur perhettä.. :)

No siinä oli taas minä minä minää kerrakseen :p Mutta miten kaikkien juhannukset meni? olitteko mökeillä tai jtn?
 
Iltaa iltaaa... :wave:

Täällä myös yksi joka ollut koko juhannuksen töissä. Eipä oikeestaan harmitakkaan, rahaa se vaan tiesi. Neljä päivää töitä ja alkaisi kesäloma. On sitä jo odotettukin. Vähän harmittaa et miehen kanssa ei kerkeä lomaa viettään juuri yhtään. Äitini tulee tännä ekaksi viikoksi ja sit lähdetään hänen kans lentsikalla lappiin.

Viimeisen ehkäisypillerini söin tänään :attn: =) =)
Pidin oikeen jäähyväispuheen :D Seuraavan lapsen jälkeen otan varmaan kierukan tai kapselin. Luultavasti hän jää viimeisimmäksemme :'( Höh..vastahan sitä aletaan yrittään, pois tollaset ajatukset. Eihän sitä ikinä tiedä vaikka miehenkin mieli muuttus ;)

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani. Jos joku päivittelis listaa. Olen aika tunari vielä näis jutuis :ashamed:

Huomenna aamu kuudeksi taas töihin. Nukuin onneksi tänään univelkojani pois 17 tuntia :D Jos kuiten kokeilis jo tunnin päästä saada unen. Öitä kaikille!
 
Aavikkokahlaaja- 24v,m27v/ Paikkakunta?/1./Y:Syksyllä 2007
BlueAngel 25v,m26v/ Etelä-Suomi/1./Y:kesällä 2008
Deluxxe- 20v,m23v/ Pk-seutu/1./Y:syksyllä 2007
Dive- 28v,m?/ Paikkakunta?/haaveissa?/Y?
Futuremami- 23v,m29v/ 1./ Y:kesällä 2007
Färbö- 19v,m23v/ Lapin-lääni/ 1./ Y:?
hilja- 24v,m26v/ Pirkanmaa/ 1./ Y:Syksyllä
Janis- 30v,m33v/ PK-seutu/ 2./ Y:?
Katbe- 23v,m26v/ 2./ Y:2.9.2007
Kitty1979- 27v,m?/1./Y. Syksyllä 2007
Laala- 23v,m25v/1./Y: 2008-2009
lemmuAmmu- 21v,m32v/ 1./ Y:2008
Lilli- 21v,m23v/ 2./ Y:Syksyllä 2007
mamitre- 25v,m27v/ 4./ Y:12/07
Mammukka81- 26v,m26v/ Etelä-Suomi/ 2./ Y:Loppuvuodesta 2007
Meritähti- 22v,m30v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Mincki77- 30v,m?/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Miranda-81-25v,m?/2./Y: parasta aikaa
M-J- 23v,m33/ 1./ Y:Kesällä 2007
Muusa78- 29v,m?/ Paikkakunta?/ 1./ Y:?
Mökönen- 23v,m24v/1./Y:?
Nuhnus- 19v,m29v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Näätänen- 26v,m26/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Pantteri76- 31v/m?/ Paikkakunta?/ 1./ Y:Elokuussa 2007
Pilvilinna- 28v,m26v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Ripsuh- 21v,m26/ 1. / Y: ?
sisarHENTOvalkoinen- 24v,m29v/ PK-seutu/ 2./ Y:?
Vaahteramäen Iita- 22v,m28v/ 1./ Y:?
Venus- 25v,m31v/ 3./ Y:?
viivi- 25v,m25v/ 1./ Y:Syksyllä 2007
Äiti84ja2p- 22v,m31v/ 3./ Y:2007lopulla,2008alussa

Plussanneet: :heart:

mamitre




:flower: Tervetuloa uudet palstailijat :flower: päivitin listan ja lisäsin teidät sinne.

Näin se juhannus taas meni, tosin työn touhussa |O hohhoijaa... ihanaa taas päästä nauttimaan tyllerön kanssa kotitouhuista :) kunnes elokuussa alkaa 1 1/2kk:den työrupeama ja sit taas vaihdamme miehen kanssa vuoroja ja jään kotiin. Ahdistaa ajatus kun joudun joskus tytön laittamaan tarhaan :(

Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna lähteä ale-shoppailuun :p



 
En viikolla sit alkaa viimeinen pilleri laatta. Tämä loppuu tällä viikolla. Aikun rupee jännittään. Muuten kuuluu ihan hyvää.
Juhannus meni ihan niin kuin tavallinen viikonloppu.
Mies ei meillä ainakaan kuumeile mitenkään. Minulla se kuume vain on. Mies on vain sanonut että se yrittäminen on kyllä kivaa hommaa.
 
Mammukka81
Tervetuloa kaikki uudet munkin puolesta :flower: . Ja tosi kivaa, että pian monet pääsee jo yrittämisen makuun...vaikka meidän ketju tämänniminen onkin, niin toivottavasti jo yrityksen makuun päässeet jaksaa kirjoitella tännekin. Luo toivoa, että jonakin päivänä itsekin on siinä tilanteessa...ja tottahan se on meidän jokaikisen kohdalla! Ennemmin tai myöhemmin :heart: .
 
Laala,Mökönen & Kitty1979, teretulemast mukaan vaan! Minäkään en ole vielä ehtinyt palstalla kauan roikkumaan, uskon kaikkien olevan tervetulleita B) Itse vietin juhannuksen mökillä... muut täällä on ahkeroineet! Noh, mun työpaikka oli kiinni, joten en olisi edes töihin 'päässytkään'. =)

Tulin lähinnä vaan tarkistamaan palstan viikonlopun jäljiltä, kirjoitellaan enemmän sitten paremmalla ajalla... =)
 

Yhteistyössä