vauvakuume mutta ei vielä

miranda-81 onnea kahdesta samanvärisestä viivasta. :D Toivottavasti tärppäis! :heart:

Meritähti ei sussa ole mitään vikaa! Ihan normaalilta kuulostaa. :hug:

Eilen yöllä tuli sellainen elokuva, missä vauva syntyi rv 23. Ja oli niin pieni. Vähän kynää pisempi. Poika selvisi kriittisimmistä viikoista, mutta sitten kuitenkaan kaikki ei mennyt hyvin... :'( Ja mä menetin yöuneni sen elokuvan takia. Vaikka oli vaan elokuva, joku on joutunut oikeassa elämässä kokemaan sellaista vastaavaa. Ihan kamalaa. :'(
Mutta sitä ihmettelen, kun kuitenkin joku vauva taas on onneksi selvinnyt, vaikka onkin syntynyt niin, niin pikkuruisena. :heart: Jos minulla olisi rahaa, niin lahjoittaisin oikein mielelläni osan keskosten hoitoon. Kyllä sitä vaan ihmeitä pystytään nykyään tekemään. Vaikka kuitenkin on vielä paljon opittavaa. Mutta siis kun niin pieni ihminen, joka mahtuu kämmenelle, voidaan saada pelastettua. On se vaan niin onnettoman pieni ihmisen alku vielä siinä vaiheessa. Ja silti pienellä on kaikki sisäelimet, kaksi kättä ja jalkaa jne. Voi että! :heart:

Minusta olisi aivan ihanaa, jos pääsisin opiskelemaan joskus kätilöksi. Saisi olla synnytyksessä mukana usein ja nähdä sen onnen mikä koittaa, kun saa pienen ihmeen syliin synnytyksen jälkeen. :heart: Ja saisi olla niiden ihanien vastasyntyneiden tuoksussa joka päivä. :D Mutta sitten taas en kestäisi, jos kaikki ei menisikään niin hienosti kuin yleensä. Että vauva ei syntyisikään elävänä... :'( Se olisi sen ammatin suurtakin suurempi varjopuoli...sen takia en tiedä, olisiko minusta siihen...ehkäpä ei... :( Ja me kyllä asutaankin niin kaukana synnytyssairaaloista, että ei se oikein taitaisi muutenkaan onnistua...mutta saahan niitä haaveita olla. =)

Keksitäänkö yhdessä jotain hyviä keinoja lievittää tätä vauvakuumetta, kun me ei nyt ainakaan ihan vielä päästä tuonne tositoimijoihin. Mutta kuume on valtava!

Ja vastasyntyneiden kuvia ja noita synnytyskuvia on ihana kattella, että laitelkaa niitä vaan lisää tänne! :heart: :D

Iltaa "kanssahöperöni" ;)

meritähti: dont worry honey :heart: Kaikki me ollaan erilaisia ihmisiä erilaisine tunteineen. Nyt susta tuntuu siltä ja myöhemmin saatat vouhottaa täysillä vauvakuumehöyryissä... itsellä ainakin ennen raskautta tunteet heitteli laidasta laitaan ja taustalla oli koko ajan se pelko,että entä jos en saakaan sitä mitä elämältä eniten haluan :'( välillä mittailin kotinurkkia vauvatarvikkeita silmällä pitäen ja rasvasin masua, että nahka antaa sitten myöten sen joskus kasvaessa ja välillä taas suunnittelimme kuukausien matkaa thaimaaseen korvikkeeksi jos sitä vauvaa ei ikinä tulekaan... että enpä nyt tiedä oliko tuo oma touhuaminenkaan ns. "normaalia" :p

By the way, itseäni ÄRSYTTÄÄ ja VIHASTUTTAA henk.koht. ihmiset, jotka kuuluttaa että me tehään vauva (ne joilla ei siis ennestään ole lapsia), kun pidetään itsestään selvyytenä, että pimpelipom ja raskaana ollaan... koska eihän niitä vauvoja vaan todellakaan tehdä :( inhottaa kun tietää, että niin moni kärsii lapsettomuudesta ja yrittää vuosikausia saada lasta alulle tuloksetta... ollaan miehen kanssa saatu seurata läheltä ystäväpariskuntaa, jotka pitkän lapsettomuuden jälkeen hoitojen tuloksena vihdoin sai niin kovin odotetut ja rakastetut kaksosihmeet :heart:

Meidän pinossa kyllä ihanasti lapsia ei "tehdä" vaan toivotaan, että se pieni ihme saisi alkunsa ja syntyisi viimein äidin ja isin rakastettavaksi, kiitos siis teille :heart:

äitti-83, itse katoin sen elokuvan viime vuonna ja itkin vuolaasti ja pelkäsin samaa kohtaloa (masussa suunnilleen tyttö samoilla viikoilla), tulin lähes hysteeriseksi ja muutenkin ahistuin aivan liikaa, joten tämän vuoden uusinnan jätin suosiolla väliin...

Oma unelma-ammattinikin on kätilö, tekemisissä elämän ihmeen kanssa päivittäin, niin mutta sitten se uuden elämän syntymisen toinen varjopuoli, jota en edes halua ajatella... siksi siis tyydynkin työskentelemään anestesiahoitajana tulevaisuudessa. Tosin omassa työssäni olen mukana sectioissa, joten pääsen kuin pääsenkin edes pienen hivenen maistamaan kätilön työtä.

miranda, onnea hedelmällisiin hetkiin:) nyt vaan sänkyyn peittoja pöllyttelemään...

itselläkin tuo ovulaatio on taas tulossa, ja mun tapauksessa se tietää kondomeja :headwall: :/ ärsyttää kun tiedostaa, että nyt olisi mahdollisuus...

Gallup, hmmmm keinoja lievittää vauvakuumetta... voih, kunpa olisikin joku pommin varma keino. Itse harrastan seuraavanlaista kun siis kyseessä kuumeilua toisesta lapsosesta, huom. tosin laihoin tuloksin yritän valehdella itselleni :whistle: eli vakuuttelen koko ajan itselleni kuinka lapsi nro. 2 muutaisi niiiiiiin paljon mukamas meidän arkea, ettei se vielä olisi järkevää, niin ja tietty esikoinen jäisi vähemmälle huomiolle, ja apua mikä pahinta niin "omaa-aikaa" olisi vielä vähemmän :LOL: , ja kukaanhan ei haluaisi ottaa molempia lapsia hoitoon, enkä ennättäisi nauttia raskausajasta kun esikoinen vielä niin pieni ja ansaitsee 100% huomion äidiltään, matkustelu ulkomaillakin on yhden lapsen kanssa paljon helpompaa jne. hmmmm, miksiköhän en vakuuta itseäni kovasta yrityksestä huolimatta :p

nyt tutumaan, unia |O

luultavasti nyt vuodella. Aihe tuli taas kotona esille ja mies sano selkeesti että ei halua ku vasta vuoden päästä raha-asioiden takia. (haluu maksaa autovelan ja hommaa "kunnon asunnon" eli oman talon luultavasti tai ainaki oman asunnon) Päätin nyt sitte että kyllä sen vuoden kestää. Nopeesti nää kuumeiluvuodet on muutenki menny näin palstaillessa ym.! Annan miehelle nyt rauhan tän asian kanssa. Saa nyt sulatella sitä ajatusta tän vuoden ajan. Saan sitte itekki keskittyä täysillä viimeseen kouluvuoteen ja työharjoitteluihin. Näillä näkymin tämän koulun jälkeen aion hakea nyt sitte onkos se helmikuussa hakuaika ni johonki AMK. Jos pääsen sisään ni käyn sitä niin kauan ku vauva on tullakseen... :) Tuntuu tää aika oudolta ku olin jo niin innoissani yrityksen alottamisesta nyt syksyllä.
Oon kuitenki onnellinen siitä et mies ajattelee järkevästi ja haluaa kaikki raha-asiat kunnolla kuntoon(ite en ole mikään expertti noissa rahajutuissa :LOL: ) ja että lapsella ois sitte hyvät oltavat meillä noin taloudellisestikin... Mitä mieltä ootte tästä?? Kaipaisin jotain kannustavaa kommenttia asian suhteen.. Yritän uskotella itelleni että tää on ihan hyvä juttu. Ja pientä vahinkoa kuitenkin varmaan salaa joka kierrossa toivon.... :p

Mammukka81
Kuumeilija-, kyllä sen vuoden varmasti kestät. Sulla on kuitenkin kaikkea muuta mietittävää, saat paneutua noihin koulu- ja työharjoittelujuttuihin täysillä. Mulla ainakin vika kouluvuosi tuntui menevän tosi nopsaan, oli silloin niin paljon kaikkea hommaa. Ja jos meinaatte taloa ostaa/rakentaa/remontoida, niin aikahan juoksee ihan siivillä niissäkin puuhissa! Ja mieti, kuinka ihanaa on sitten vuoden päästä kuumeilla vauvasta, kun mieskin on täysillä mukana, laittaa omaa kotia vähän sillä silmällä, että vauvakin sinne mahtuu, raha-asiat on paremmalla mallilla ja sullakin on ammatti ja hyvä todistus takataskussa. Kuullostaa hyvältä, eikö... :heart: :flower: =) .

Hui kun oli tullut paljon tekstiä. Ihanaa kun on ihan oikeaa pohdintaa kaikkien fiiliksistä. On kiva aina huomata, että ei ole ihan yksin outojen ajatustensa kanssa. Esim. tuo epäröinti ja innostuksen puuttuminen, vaikka vauvaa haluaakin. Mulla se johtuu siitä, että pelkään kuitenkin samalla, miten kaikki käytännön asiat hoituu ja stressaan muutenkin vähän kaikesta.. :p

täällä kärsittiin kans kamalasta päänsärystä, aamusella ja ajattelin et menee koko ovis hukkaan kun oli pientä kränää, mutta kyllä se sit illalla saatiin sovittua ja tuli sovintoseksiäkin harrastettua. Niin siis mulla oli viime kierrossakin oviksen aikaan päänsärkyä, siitä sen ainakin bongaa, siis päänsärystä.. :D

minusta kuumeilija- teidän suunnitelmat kuulostaa hyvältä. meillä isäntä kans jarrutteli mun kuumetta keväällä kun oli koulusta viimonen vuos jälellä.. nyt oon töissä, tosin en sen alan hommissa kun valmistuin.. mutta onpahan joku työpaikka, ettei tarvi työttömänä olla.
meillä on kans molemmilla pikkuisen lainaa, siis ei mitään hirveitä summia mut on kummiskin, mutta uskon että kyllä me pärjätään, vaikka vauva siunautuisikin :heart:

hyvää maanantaita kaikille.. :wave:

Mammukka81
Jaa-a...miten mulla on nyt sellainen kutina, että kun joku noi plussahanat aukaisee, niin sitten niitä plussia alkaa jo satelemaan...plopplopplop. Oon ihan satavarma, että pian joku pääsee tuonne odottajien onnelliseen joukkoon :heart: .

Tärppionnea myös sinulle Nuhnus!

Minä täällä jo etsin raskausoireita :D Nyt kuitenkin vasta kp 18/28...
Taidan vaan kuvitella mutta rinnat tuntuu aroilta ja turvonneilta. Huomasin sen kun esikoinen tuli niitä läpsimään kun makasin selälläni lattialla :LOL: Joo, mutta turha nyt vielä innostua mokomasta.

Minulla on myös joskus hirveä päänsärky ovulaation aikaan, joka sitten loppuu kuin seinään. Viime ovulaatiossa sitä ei kuitenkaan tainnut olla...

Kyllä teidän suunnitelmat kuumeilija- kuulostaa hyvältä. Paraskin olen puhumaan, meillä hirveä asuntolaina ja vielä lisäksi autolainaa ja silti ollaan kakkosta touhuamassa... :D Mutta noin opiskelun suhteen ihan hyvältä suunnitelmalta kuulostaa!

Färbö, eikös se ole niin että pillereitä syödessä ei ovuloi lainkaan, eli pillerit nimenomaan estävät ovulaation ja siihen se ehkäisy perustuu. Korjatkaa jos olen väärässä!

Nyt pois... :)

Färbö, et oo tyhmä. Joskus kun jotain oikein toivoo, niin mieli voi tehdä tepposet. Nippailut voivat johtua myös jostain muusta, sitäpaitsi ne pillerit eivät ole 100% varma ehkäisy, vaikka se hyvin harvinaista onkin, etteivät toimi. Itse tunnen henkilön, joka on tullut raskaaksi, vaikka käyttikin pillereitä - eikä ollut unohtanut yhtään ottaa.

Meritähti, nuo sun ajatukset kuulostaa ihan normaalilta. Alkuun, koko asia voi tuntua niin epätodelliselta. Itse en osannut oikein innostua vasta kun ekat ultrakuvat näin. Sitä enne oli koko ajan hirveän huolestunut ja toisaalta koko raskaus ei tuntunut yhtään todelliselta. Meillähän tuo esikoinen oli yllätys ja tuli varsin huonoon elämäntilanteeseen, joten itse raskaudenkin otin vastaan hyvin sekavin tuntein. Itse en ollut vielä valmistunut, vaan oli tarkoitus aloittaa lopputyö silloisessa kesätyöpaikassani, mies oli menettänyt vähän aikaisemmin yt-neuvottelujen tuloksena työpaikkansa, jossa ei tosin edes viihtynyt ja hän oli juuri pääsyt opiskelemaan unelma-ammattiaan ja opinnot olivat vasta alkamassa. Meillä oli talon rakentaminen kesken ja ihan mittavat lainat. No, minä sain pitää diplomityöpaikkani ja työpaikassa suhtauduttiin raskauteen tosi hyvin ja työsopimustani jatkettiin siten, että pääsin jatkamaan työtäni äitiysloman jälkeen - tällä hetkellä toivon, että saan täältä vakituisen työn valmistuttuani. Mies aloitti opinnot ja valmistuu alle vuoden sisään. Talo on nyt lopputarkastettu, joskin tekemistä vielä riittää, ei tosin päästy muuttamaan ennen vauvan syntmää. Lainoista on selvitty mun diplomityöntekijän palkallakin, mutta eihän tämä ihan helpooa ole ollut, vaikka asiat onkin järjestyneet. Tästä pääsenkin siihen, että erittäin järkevä päätös teillä kuumeilija-. En tietenkään yhtään harmittele meidän tilannetta, koska tyttö on parasta, mitä mulle on koskaan suotu, mutta toki olisin hänet mielelläni ottanut vähän vakaammassa elämäntilanteessa vastaan, olisin itsekin ehkä ollut vähän harmoonisempi äiti, kun ei olisdi ollut niin kova stressi kaikesta muusta.

Pitäisköhän tuonne meidän nimilistaan laittaa haaveilijoiden, tositoimijoiden ja plussanneiden lisäksi "tulella leikkijät" (vitsi) :kieh:
Vaikka me ei sitä ihanaa lapsosta yritetä vielä saada (vaan salaa unelmoidaan), niin taas pääsi tuo kumiukko jäämään pakettiin :whistle:
Ensin sanoin minä ukolle, että pitäiskö se kumi hakea, seuraavaksi puhui ukkokulta asiasta, mutta niin se vaan jäi... ovulaatiokin on lähipäivinä :p joten jos supersiittiöt ovat kyseessä niin mullahan on mahkuja :kieh:

Kovin ristiriitaista, toisaalta toivoo, että tärppää ja toisaalta ei... kun edelleen haluaisi, että tuo typy vähän kasvaa ja, että ennättäisin palata hetkeksi ensi keväänä töihin ennen kuin raskaus alkaisi (jos luoja suo) :/ Jokatapauksessa 100-varmasti valeraskaus aika on 2vkon päästä...

kuumeilija-
: Vuosi menee ihan oikeasti nopeasti ja kun kysymys on kuitenkin niin suuresta asiasta kuin toiveesta saada lapsi niin on todella tärkeätä, että molemmat sitä juuri sillähetkellä haluavat. Oikea aika lapsen yrittämiselle on aina henkilökohtainen asia, toiset haluavat "avioliiton, koulutuksen,oman kodin, volvon, vakituisen työpaikan jne." toisille taas riittää "onnellinen parisuhde ilman ns. taloudellsia rikkauksia" Mielestäni ei ole oikeaa ja väärää tapaa kunhan vaan pariskunta on päätöksen tehnyt yhdessä. Yrität nyt vaan keskittyä muihin asioihin ja käyt aina täällä purkamassa mieltä niin riks raks ja poks on vuosi jo vierähtänyt =)

miranda81, nuhnus ja lilli85 TÄRPPIONNEA ROIMASTI TEILLE!!! Käykäähän jakamassa tuntemuksia, voipi olla, että näin "tilastollisesti" jotakuta voisi onnistaa ja testiin piirtyä + :heart:

sisarHENTOvalkoinen, sehän voi olla hyvinkin niin että se olet sinä kuka plussaa seuraavaksi ;) Mitäs ne siittiöt voikaan elää naisen sopukoissa, viisikin päivää? :D

Tänään on kovasti särkenyt alaselkä, samoin alavatsaa juilinut ja nippaillut. Mutta sitäkin on tapahtunut aiemminkin. En haluaisi etsiä näitä oireita mutta perhana sentään kun en voi olla niitä ajattelemattakaan... Olevinaan on niin erilainen olo kuin yleensä, mutta samalla mietin että onko sittenkään? Sitten mies hehkuttaa vieressä että ihan varmana olet raskaana, ei ole mitään muuta mahdollisuutta! :eek: Taitaa mies pettyä pahemmin kuin minä jos ei olekaan tärpännyt :) Ja sitäpaitsi, menkkoihin on vielä aikaa reilusti, ei mitään huimia raskausoireita yksinkertaisesti voi olla vielä....

Parempi painua pehkuihin :)

kiitos koovasti sHvtsempistä. :)
mä luulen et mun ovis on just ollu tai sit on meneillään, mun on vasemmalta puolta alavatsaa nipistelly tai oikeestaan vihlonu ihan ?!%!%? elis siis on tosi kipeä ja jos oikein muistelen niin viime kuussa oli sama homma mut toiselta puolelta, eikä ollu ihan noin kipeä.. täytyy varmaan vielä varuiks heilutella tänään peittoo että jos..

mut jos se ovis on nyt niin toivottavasti ei kierto veny..

ja kyllä mä tuun ainakin sit kertoon et kun on sitä "raskausoiretta" ja tätä oiretta.. :LOL:

ja sit kummiskin taas petytään siihen yhteen viivaan ja siihen pirun tätiin.. :kieh:

jees, mutta hyvät tiistai-illan jatkot kaikille.. :wave:

Mammukka81
No mutta pitäähän sitä vähän jännitystä elämässä olla, sHv...täällä taitaakin sit parin viikon päästä olla moni vähän "tulisilla hiilillä", no sen siitä saa kun tulella leikkii :LOL: .

Mua jänskättää lähinnä se, kuinka pitkä tästä ekasta kierrosta mahtaakaan tulla. Nyt on kp 17 (kai?) eikä kyllä hajuakaan onko ovis ollut vai onko edes tuloillaan... :/ . Vähän nippailuja oli mutta nekin oli varmaan itseaiheutettuja kun tätä asiaa niin pohdin...psykosomaattista siis :LOL: . Onneks on ens kuussa gyne papan ottoa varten niin voin vähän avautua näistä vauvahaaveistakin sitten jos kierto venyyyyyyy kovin. Yritän tässä välillä psyykata itteeni, ettei tässä nyt niin hoppu ole tän asian suhteen...kaikessa rauhassa...hiljaa hyvä tulee jne...mutta tää pirskatin VAUVAKUUME!!! Miks pitää olla näin heikko ihminen et kokoajan pitää haahuilla jotain, helpommalla pääsis kun osais vaan heittää kaikki haaveet romukoppaan ja joku kaunis päivä ihmettelis että missäs menkat on ja sit tekis ihan extempore sen plussatestin. Että tämmöstä taas tänne, älkää ottako mua liian vakavasti, vaikka välillä vähän avaudunkin. Parempi täällä kun jossain muualla :LOL: ...

Mammukka81, sitä minäkin täällä kiroan että miksi en vaan voi unohtaa koko vauvapuuha-asiaa ja sitten havahtua joko menkkojen alkuun tai niiden poissaoloon ja todeta asia niin kuin se on :) Nyt sitä vaan etsii kaikenlaista raskausoiretta koko hereilläoloaikansa (välillä yölläkin :LOL: ) eikä enää itsekään tiedä kuvitteleeko vaan vai tuntuuko oikeasti jotakin...
No sitä eilistä selkäsärkyä mä en kyllä kuvitellut, mutta mun selkä särkee aika useasti. Notkoselkä :/

Tää oli pikainen visiitti :D

äiti84 ja 2p... :( :hug: Olen pahoillani, voimia ja jaksamista kahden ihanan lapsesi kanssa :heart:

mammukka81, itsekin olen ajatellut tuota papan-ottoa, niin saisi samalla pyydettyä "yleissilmäyksen" tuonne alakertaan tulevia haaveita ajatellen... menetkö yks. vai saisikohan sitä jotenkin ujutettua itsensä kunnalliselle?! Hui, sullakin jo kp 17, jännitys tiivistyy =)

Mulla kp 15/28-30, ahdistaa jo tää tuleva valeraskautuminen, nippailee sieltä nippailee täältä, rintoja aristaa, valkovuoto on nyt semmosta ja tämmöstä, huhhuh ja hohhoiijaa kun sitä pitää olla tämmönen :whistle:

Kun typy sai alkunsa niin en muistanut ollenkaan tuijottaa tuntoja kun oli niiiiin hektinen ja kiinnostava työtilanne meneillään, havahduin vaan kun oli veljen synt. tulossa ja olin paljon aikasemmin laskenut, että perskeles kun menkat ajoittuu siihen, no eipä niitä tullutkaan vaikka useita päiviä oli jomotellut tosi menkkamaisesti, joten testin tekoon ja + :heart: ja sittenhän ne oireetkin löisivät tiensä perille :kieh: ja tosiaan muina kiertoina, jolloin ei tärpännyt niin aina oli niin paaaaljon mukamas oireita :headwall:

ohhoh, ny typy heräs, palataan...

Heissan kanssakuumeilijat!

Kaikkea hyvää äiti84 ja 2p! :hug: Kuumeilijalle myös tsemppiä odotukseen. Hienoa, että olette saaneet noin hyvin juteltua ja mietittyä asioita. Vuosi menee äkkiä, sen olen huomannut! :)

Tällaista ajattelin teiltä kysellä, että josko jollakulla on kokemusta tai tietoa, täällä kun näyttää noita terveydenhoidon asiantuntijoita olla. :D Mulla on nyt antibioottikuurista lähtien kutissut alapää ja maanantaina sitten vihdoin hain lääkäriltä reseptin hiivalääkkeeseen, sellaiseen suun kautta otettavaan. Itsehoitolääkkeet ei mitkään käy. Mulla on siis NIIN klassiset hiivan oireet: kutina, hajuton valkoinen ja vähän kokkareinen valkovuoto, kuivat limakalvot ja ärsytystä limakalvoilla kun käyn pissalla. No, maanantaina otin lääkkeen ja vieläkään ei kutina oikein ole helpottanut. Valkovuoto kyllä lakkasi.

Kysymys onkin, että onko tämä vieläkin sitä hiivaa vai voiko olla vaan niin, että limakalvot on tosi herkällä nyt ja sen vuoksi ovat kuivat ja kutisevat? Olen vähän rasvaillut niitä ihan perusvoiteella ja se tuntuu hetkisen auttavan. Mitään bakteeria tämä ei ole, sillä kokemuksesta tiedän sen olevan aivan erilaista. Eikä seksiäkään ole harrastettu piiiitkään aikaan :headwall:, joten senkin takia tuskin on mikään bakteeri. Äh, en millään jaksaisi soittaa YTHS:lle, kun olen siellä ravannut jo angiinan/flunssan takia koko ajan. Kannattaisiko hakea jotain maitohappobakteerikapseleita, sellaisia alapäähän tarkoitettuja?

Onpas täällä hiljaista. Täytyy vähän nostella ettei ihan kokonaan pudota.

Täällä olis nyt kp 31/? menossa. Mahaa ja selkää juimii ja päivällä oli lounaan jälkeen olevinaan paha olokin :) mitä lie luulosairautta. Testasin sunnuntaina malttamaton kun olen ja negahan sieltä tuli. Ajattelin ehkä huomen aamulla tehdä testin uudelleen kun olin alunperin sen silloin meinannut tehdä. En kyllä edes uskalla haaveilla plussasta. Luultavasti oireet on vaan pillerien jälkeisiä kun kroppa totuttelee uuteen. Toivottavasti ei nyt vaan ihan kauheasti venyisi tuo kierto. Viimeksi kun kävin muissa asioissa lääkärissä niin sanoi että 3-4 kk voi pillereiden jälkeen odotella menkkoja eikä ennen sitä kuulemma kannata tehdö mitään kun on normaalia... :( no saa nähdä. Pitää vaan yrittää olla ajattelematta asiaa liikaa.

Täällä taas :whistle: ... ennen olin tv:n suurkuluttaja, en enään wonder why ;)

pantalaimon: paikallishoitovalmisteet on tehokkaimmat, mut jos ne ei sulle sovi ja olet syönyt suunkautta otettavia lääkkeitä niin niiden vaikutus ei valitettavasti ole niin tehokas kun on kyse alapään limakalvoista :/ kannattaa tosiaan ostaa, vaikka niita maitohappobakt., niitä on emätinpuikkoina ja geelinä ilman reseptiä tarjolla. Ja kannattaa koittaa vaikka Bepanthenia maitohappobakt. lisäksi ulkosynnyt. limakalvoille.

peikkotyttö07:huh, sullahan alkaa jännitys tiivistymään =) avaappas sinä nyt tuo + pino. Toivotaan parasta :heart: Onko sulla ennen pillereitä ollut normaali kierto, vaiko kiertohäiriöitä? Yleensä, jos kierto on ollut ihan normaali niin valtaosalla kuukautiset käynnistyvät pillereiden lopetuksen jälkeen myöskin normaaleina. Eli, jospa siellä olisikin elämänihme kyytiläisenä :) Tee ihmeessä testi ja tule ilmoittelemaan meille sitten hyviä uutisia :heart:

Mammukka81
Täälläpä taas minäkin :wave: ...ja puolustelen tätä palsta-aktiivisuuttani sillä, ettei meillä koko kesänä ole tv kunnolla näkynyt, pirskatin digitv ja huonot signaalit :kieh: . Joten saatte kärsiä mun löpinöistä hamaan tulevaisuuteen :D .

Pantalaimon
, kuiviin limakalvoihin voi kans suihkutella esim. Ceridal -öljyä. Itse käytin sitä tuossa kevättalvella synnytyksen jälkeen, kun oli "hiukan" kuivuutta havaittavissa (vrt. Saharan autiomaa).

SisarHENTOvalkoinen, meen yksityiselle gynelle. Papaa ei oo vielä synnytyksen jälkeen multa otettu, varmaan pääsisin sen puolesta kunnallisellekin, mutta meen mieluummin tonne. Pahoin pelkään, että mun jännäilyt on lähinnä sitä, kuinka pitkäksi kierto taas venyy ja haluaisin et gyne tekis tilannearvion myös ultralla. Ennen tota ekaa raskautumista olin endoepäilyn takia menossa laparoskopia-arvioon, mutta se arviokäynti muuttuikin sitten varhaisultraksi :heart: . Ja nyt vähän pelottaa tuo endo, vähän tuollaista kipuilua ollut tuolla alavatsalla välillä...toisaalta se nyt voi olla ihan harmitontakin, mutta ultraus ois kyllä ihan mun mielenrauhan kannalta kova sana.

Peikkotyttö, kerrohan sitten mitä testi näytti.
Peukut pystyssä täällä d =) b. Onko muita jotka testaa lähiaikoina?

Nyt väistyn takavasemmalle ja toivotan kaikille rennon railakkaat viikonloput!

Yhteistyössä