vauvakuume mutta ei vielä

ai vittu mulla on paikat kipeenä. Kauheen kipee tutkimus. ei kattonu ultralla mut tunki sormet myöskin peräaukkoon ja paineli niin syvälle ku sain. vaikeroin vaa siin pöydällä. Ai saatana. Jos siellä on joku pikkunen kiinnittyny ni luultavasti ton käsittelyn jälkee ei enää oo... :'(
Määräs koviin kipuihin Cerazette minipillerit.. Äiti tuli raskaaksi minipillereitä syödessään..... En tiiä alotanki ne vai en....
 
Mammukka81
No olipas sulla kovakourainen gyne, kuumeilija-. Noi gynekäynnit ei kyllä ikinä ole mitään mieltäylentäviä kokemuksia :hug: . Mutta ilmeisesti kaikki kuitenkin hyvin, eikä mitään kummempaa syytä löytynyt noille menkkakivuille?

ON: Joo, mun esitys meni läpi ja mussutin sit koko illan sohvalla karkkia ja olin niiiin sairas ja kipeä :LOL: ...tekee välillä ihan hyvää olla toisten passattavana, ja nyt on jo oikeestikin paljon parempi olo. Täytyy kohta raahautua taas sohvalle ja uppoutua urheilun ihmeelliseen maailmaan, ei tässä nyt vielä aleta turhaa rehkimään, kun on just sairastettu ;) .
 
Mammukka81, pikaista paranemista!

Tänään iski ihan hirveä päänsärky jo aamusta, taisin itse asiassa herätä siihen. Ja palelee koko ajan :/ Ettei vaan olisi minullekin tulossa flunssa, sitä kun on ollut vähän kaikilla.

Mies on yrittänyt suostutella minut tekemään raskaustestin jo huomenna, aamupissasta :) Tosi kovasti houkuttaisi, saa nähdä uskallanko... Mutta lupaan nyt tässä teille että viimeistään torstaina sen testin teen! En millään malta odottaa perjantaihin kuitenkaan vaikka niin eilen vannoin :D

Taidan mennä peiton alle lämmittelemään!
 
Pantalaimon: No, onnea nyt kun alkaa sitten huomenna se seuraava vaihe käyntiin! Hei, mä olen tosi innokas laatimaan kaikkia suunnitelmia ja lukuaikatauluja, mutta en sitten kumminkaan osaa pitää niistä kiinni vaan siirrän ja siirrän ja keksin kaikkea muuta tekemistä silloin kun pitäisi lukea, siivouskaaan ei koskaan tunnu niin houkuttelevalta kuin silloin kun muut isot urakat odottaa. Mukava kuulla, että sulla lähti ryhmän kanssa hyvin liikkelle.

Kurja kuulla kuumeilija sun kovasta käsittelystä. Olipas harmillista! Papu ei varmaan vielä näkyisi ultrassa, jos olisi niin onnellisesti. Jollen ihan väärin muista, niin se viotiin todeta vasta rv6-7 ultrassa? Korjatkaa, jos muistan väärin.

Lilli-85, jännäilen ja pidän sulle peukkuja!
 
Ettua (=ettätuota), Sehän on hyvä merkki, jos on lämmöt koholla - siis pysyy koholla oviksen jälkeen. Muistakkee kumminkin, et lämmöt kannattaa aina mitata samaan aikaan vuorokaudesta, mieluiten aamulla pian heräämisen jälkeen ja kainalosta mittaaminen on vähän turhan epätarkkaa tuon lämmönvaihtelun havaitsemiseen kierron seuraamista ajatellen - eli mielummin suusta, pyllystä tai sieltä (hehheh, onpas siveellistä...) no juu mut kumminkin, kun kyse on vain asteen osien heitoista. Toivottavasti Lilli-85 et oo kipee, vaan kyse on siitä mukavammasta salamatkustajasta :heart:
Taidankin lähteä hakemaan tyttöä mummolasta, sain ihan mikroskoopisen vähän tuossa luettua, mutta onneksi sentään ymmärsin senkin vähän. Nyt on niin tyttöä ikävä, et on ihan pakko lähteä.
 
Pitkästä aikaa pääsen taas kirjoittelemaan. Kivaa kun niin monella on jo jännät ajat. Plussaatuulia kaikille!

Täällä ei ole tätiä kuulunut ja raskaustestit näytää negaa, mut oireet vaan pahenee...mahaan sattuu, väsyttää, janottaa, pissattaa ja pissa on oudon hajuista ja tosi keltaista vaikka juon paljon, tulee välillä vilunväreitä (tosin palelen yleensäklin helposti), välillä ruuan jälkeen tulee paha olo... että semmosta. Tiedä kuinka kauan tätä jatkuu, ajattelin, että jos mahakivut pysyvät samanlaisina/pahenevät eikä menkkoja kuulu tai plussa pärähdä testiin =) niin soittelen kyllä lekuriin jo aikaisemmin kuin silloin 3 kk kuluttua mitä sanoivat et pitäis menkkoja odottaa.

Kysyisinki onko kellään tietoa kuinka kauan tälläiset pillereiden lopettamisen jälkeiset valeraskausoireet voi kestää ja missä vaiheessa kannattaa menää lääkäriin?



 
kuumeilija-: auts, mikä kokemus :( varmaan koitti onko jotain kiinnikkeitä, jotka aiheuttaisivat kovat kivut. Puhtaat paperit siltä osin onneksi kun ei kerran mitään sanonut=) (harjottelen positiivista jattelumallia,heh).
Nii muuten sHv opiskeletko sairaanhoitajaks vai lähihoitajaks vai miksikä?
Oon siis entinen opiskelija, lähihoitaja vuosimallia 2002 ja sairaanhoitaja 2006... nyt "opiskelen" työntekemistä näin äippäloman jälkeen (tosin vain hetken, palaan kotihoidon pariin taas kun mies saanut nauttia vajaat 2kk koti-isyydestä)...

lilli85:Yhdyn miehesi kannustukseen tehdä testi jo huomenna =) kamala jännäily päällä kenelle se 1. plussa suodaan. Toivottavasti sulle :heart: Kuulostaa niin lupaavalta, ilmottelehan taas.

Färbö:SHV!

Millasta siellä sisuksilla muuten on olla töissä?
Mulla on keväällä harjottelu sairaalassa sisuksilla ja jännittää jo nyt ku en oo ikinä sairaalassa ollu...!
Ite oon keikkaillu äippälomalla sis.taudeilla. Nyt olen leikkausosastolla syksyn, ahh se on kutsumus
:p Minkälaiselle os. olet menossa? Kun useimmat sisuksien osastot on erikoistunut tietyn sairausryhmän hoitoon (tietenkin ovat myös yleissisätaut. potilaille), esim. hematologia, diabetes, keuhkot jne...
Itse olen ainakin viihtynyt sen verran, että jaksan olla lyhyissä sijaisuuksissa siellä. Potilaiden hoito on moniammatillista, hoitoon sisältyy paljon tutkimuksia, kokeita ja lääkitysasioita, jatkohoidon suunnittelua ja potilaan ohjausta, yhä useampi on myöskin monisairas ja huonokuntoinen, joten ihan perushoidon hyvä hallinta antaa hyvät lähtökohdat sisätautipotilaan hoidolle, eli älä turhaan jännitä... kaikkea ei heti tarvitse tietää ja osata. Aloitat potilaan perustarpeista ja syvennyt siitä erikoissairaanhoidon osaamiseen pikkuhiljaa=)

Nyt taas mentävä nukkumaan, että jaksaa huomenna. *tahtoo taas 100% kotiäidiksi*
 
Moi taas kaikille! On ollut niin paljon tekemistä, että on tänne kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle. Esikoinen aloitti eskarin ja on tykännyt oikein paljon olla siellä. Kyydityskin sujuu hyvin, ja sitä minä jännitin ihan hullusti. :D

Toivottavasti saatte plussia oikein moni! :heart: Jännäilen täällä teidän kanssa. Kiva kun voi toisten puolesta jännätä, kun itse ei vielä pääse. :D

Mulla on tänään ollut vähän sellanen olo, et olis flunssa tulossa. Toivottavasti sulla Lilli-85 nuo oireet ei oo flunssaa! Vaan pieni ihme siellä masussa! :heart: Omalla kohdallani vaan ei voi oikein olla masuasukista kyse. (Tai no jos pilkkua ruvetaan halkomaan, niin ainahan voi periaatteessa tulla raskaaksi... :kieh: )

Meillä on esikoisella alkanut oikein "ihana" 6v uhma! Oma olo on välillä ihan tämmöinen: :headwall: , kun koitan saada tytön uskomaan... No, murkkuikää ootellessa hyvää harjotusta. :D Meidän lapsilla omaatahtoa kun löytyy vaikka muille jakaa... mutta sehän oli odotettavissakin, kun molemmat vanhemmat on jääräpäitä. :D

Tämä (ikuinen?) vauvakuumeilija lähtee nyt pesulle!
 
Kiitos kaikille ihanista sanoista :heart:

Testaan nyt sitten huomenna aamulla, jos näyttää negaa niin jään odottelemaan perjantaisia menkkoja. Jos eivät ala niin testailen uudestaan...
Tulen kyllä sitten kertomaan teille huomenna että miten kävi :)

Äitti-83 Meidän poika on nyt 1v3kk ja rapiat päälle ja tuntuu että jonkinlaista 'uhmaa' on jo nyt sen verran että teen myös tätä :headwall: Todella itsepäisen yksilön olemme saaneet, mutta samanlainen on äitikin :D Sitä kunnon uhmaikää sitten odotellessa....

Peikkotyttö, toivottavasti saat pian selvyyden tuohon "menkattomuuteen". Ikävää olla epätietoisuudessa :/

Kuulumisiin!
 
Pikaisesti vain kirjoittelen:

Kiitos kaikille rohkaisevista sanoista, en ole kauheasti nyt poikennut kun ollaan oltu pois kotosuomesta.
Tosiaan aika vaihtelevat fiilikset.
Mies on ihana :heart:
Oltiin eilen kaupoilla ja mies pongasi sitten nalleja, joilla oli villapaita jossa luki "Love from Greece". Katseli nalleja hetken hymyillen ja tokaisi sitten, etta haluaa ostaa sellaisen meidan vauvalle. :heart:
Voi kun ei kamalasti kulta pettyisi jos ei heti onnistakaan...
Mutta kylla se tasta.

Niin ja juu esikoista yritetaan, joku sita kyseli mutta en nyt muista kuka.
Ollaanpa ainakin puputeltu ahkeraan, merivedella on kait sellainen vaikutus...
mutta viela on aikaa ennen kuin saa jannittaa, kun ei ole kierto viela pitkalla.
 
LÄMMÖISTÄ: En muista oonko aikasemminki jo kysyny tätä, mut onko teillä tietoa et pitääkö sen lämmön aina olla koholla jos hedelmöitys on tapahtunu?? Siis että voiko olla niin että normaalisti kierrossa ovulaation jälkeen lämpö kohoaa mutta sitte ku ois hedelmöittyny ni se ei välttämättä heti kohoakkaan??! Ku mulla oli aamulämpö tänää 36,1! Ja nyt on jo kp 21! En usko et ovis ois vasta edessäpäin....Tää on jotenki outoa..
 
Tulin pikaisesti kertomaan että negan testasin tänään.
Se nyt vähän harmittaa että näin aikaisin testasin kun tässä on kuitenkin vielä kaksi päivää aikaa menkkojen alkuun. Eli ihan täysin en tuohon vastaukseen voi luottaa vaan täytyy vielä jatkaa piinailua.

Perjantaina katson tilanteen uudestaan, tuolla vielä yksi testi polttelee kaapissa :) Varmasti testaan vielä perjantaina aamulla ellei menkat ole sitten jo alkaneet, jos se negaa näyttää niin sitten odottelen kuukautisia alkavaksi perjantaina iltapäivällä (niin ne yleensä ovat alkaneet) :)

Esikoisesta plussasin ekana päivänä kun menkat oli myöhässä, tosi haalean plussan eli hänestäkään tuskin olisi tässä vaiheessa vielä plussaa tullut.
Tyydyn kyllä tähän negaankin ja nyt ainakin olen valmistautunut siihen, mutta toivoa on vielä pikkuriikkisen jäljellä! :)

 
Mammukka81
Hei taas :wave: ...

Lilli, onhan sitä toivoa vielä vähän enemmänkin ehkä kuin vain pikkiriikkisen :flower: . Perjantaina tosiaan uusi tilannervio, ei kannata heittää vielä pyyhettä kehään =) .

Kuumeilija
, kyselit noista lämmöistä...mulla ainakin heittelee lämmöt niin paljon riippuen siitä mitä teen jne. että jos haluaisin jotain tietoa kierrosta noiden lämpöjen perusteella niin täytyisi aina muistaa mitata heti aamulla...ja siihen taidan ainakin olla liian laiska toistaiseksi. Mutta siis periaatteessa lämmöthän on kai himpun verran korkeammalla oviksen jälkeen, mutta toikin on niin yksilöllistä. Mulla oli silloin 1. raskaudessa lämmöt huomattavasti korkeemmalla aika pian oviksen jälkeen, mutta söinkin silloin teroja, niin en tiedä johtuiko se vaan niistä.

Pikku myy ja haisulimamma (ihana nimimerkki :D ), mukaan vaan kirjoittelemaan! Haluatko listalle, se löytyy tuolta jostain muutama sivu taaksepäin...mä oonkin miettinyt, että toivottavasti uudetkin löytää tän pinon, vaikka aika paljon me tositoimijat jo täällä kirjoitellaan. Ja toivottavasti kukaan "vanhoistakaan" ei tykkää kyttyrää, vaikka nää jutut on menneet aika paljon jo tälle yrittämislinjalle. Mä ainakin koen tän poppoon omakseni, tänne on kiva lörpötellä :heart: .
 
Lilli85: Pidetään peukkuja, että sieltä plussa tulisi, kun testaat uudestaan! bd

kuumeilija-: :hug: Kurjalta kuulosti tuo sun tutkimus. Toivottavasti nyt kivut hellittäisi.

Tänään sitten heitin viimeisen renkaan roskikseen, enkä yhtään haikein mielin. Juhlistettiin sitä miehen kanssa heiluttelemalla peittoa aamulla. ;) Enkä ole kyllä koskaan odotellut tätiä näin innoissani ! :LOL: Maanantaina pitäisi alkaa ja kyllä mä sitten niitä kiroan, kun ovat niin kivuliaat. Tunsin ennen pillereiden ja renkaan aloitusta aina ovulaation. Saapi nähdä, tunnenko nyt. Yritän olla stressaamatta. Mulla ei kuitenkaan ole kauhean suuret odotukset tämän ensimmäisen kierron suhteen. Tai saa nähdä, kuinka pahasti mä pimahdan! :ashamed:

Mammukka81: Olen ajatellut samaa, että toivottavasti me tositoimiin ryhtyjät, tai niissä jo ovat, emme pelottele uusia tai vanhoja kirjoittelijoita pois. Minustakin tämä tuntuu niin omalta pinolta, etten halua vaihtaa johonkin muuhun. :)
 
Hei, kiva musta ainakin on lukea myös teidän tositoimijoiden juttuja. Siinä saa itsekin vähän esimakua ja jännitystä teidän puolesta. Eihän tämän pinon mun mielestäni ainakaan tarvitse olla vain sitä "voi kun pian jo pääsis yrittämään" -juttua.

Hei Äitti-83 ja Lilli-85 meidän tyttö on nyt 1,5v ja hällä on myös erittäin voimakas tahto - tuntuu, että olis ollut jonkin sorti esiuhma päällä jo alle vuoden ikäisestä...sanoinkin kyllä joskus miehelle, että ei varmaan olis meidän lapsi jollei olisi tuollaista vähän räväkämpää, mutta itsepintaista luonnetta. Tytöllä on mainio luonne: mun miehen tulinen tempperamentti ja äitinsä jääräpäisyys...tosin ei ihan yhtä paha kuin äitinsä, mutta että luonnetta löytyy, mikä oikeastaan on mielestäni ihan positiivista ja itse osaa kumminkin suhtautua kun kokemusta kerran piisaa omasta takaa. Saa nähdä sitten kun vaikkapa päästään murrosikään...välillää tosin ollaan kyllä täälläkin oltu :headwall:

kuumeilija-, se lämpöjen mittaamisen kanssa on hirveän yksilöllistä. Voi olla, että toisilla siis lämmöt vaihtelee kovastikin koko kierron ajan, eikä niistä pysty päättelemään mitään - toisilla on hyvinkin selvät merkit. Tuo on jokatapauksessa varsin häiriöaltis menetelmä, siihen vaikuttaa stressi, unenpuute, vuorokauden aika jne. Se tosiaan pitäisi aina suorittaa samaan aikaan vrk:sta ja mielellään aamulla ennen ylösnousemista ja mitata esim suusta tai pepusta - ei kumminkaan kainalosta, jotta muutujia olisi mahdollisimman vähän. Tietysti myös flunssat ym voi vaikuttaa tuloksiin. Periaate kumminkin on, että jos on hedelmöitynyt, lämmöt pysyvät oviksen jälkeen ylhäällä, muuten laskevat kuukautisten lähestyessä.
 
Kiitos teille kuumeilija, Mammukka81 ja Pantalaimon :heart:

Onnea nyt Pantalaimon viimeisenkin renkaan hylkäämisestä :) Pääset sitten mukaan piinailemaan, se on niin ihanan hirveää hommaa :D

Kävin tänään vielä tuossa apteekissakin jos siellä olisi ollut joku herkempi testi. Mutta eihän siellä sellasia ollut :/ Olen kyllä menossa vielä tänään isommille kaupoille, siellä on myös yksi apteekki. Jos sieltä löytyisi...

Tämä päänsärky jatkuu edelleen, lepäämään siis!
 
mammukka81
Laittelehan vaan minutkin listaan =) Elikkäs meillä ei ole vielä yritys päällä vaikka kovasti niin haluaisinkin. Mulla on nimittäin kk päästä mahis töihin vähäksi aikaan samaan paikkaan ku mieheni. Työt kestäis sit varmaan ens vuoden alkupuolelle,siihen mennessä kyllä "pehmitän" miehen toista lasta yrittää :kieh: Pakko se sit on vielä kärvistellä vähän aikaa :snotty:
 
Mammukka81
:heart: Haaveilijat: :heart:
Aavikkokahlaaja
ak84
BlueAngel
Deluxxe
Dive
Farouk
Färbö
harald haaraparta
Hellu1
hilja
Janis
Kitty1979
koiramamma
kuumeilija-
Laala
LeenuLiinuTiinu
lemmuAmmu
Mammutti-Mamma
Mincki77
Mimosa81
M-J
Muusa78
Mökönen
Näätänen
ninsku85
Pearl84
Perhoinen84
Pikku myy ja haisulimamma
Pilvilinna
Ripsuh
Sigurd
sisarHENTOvalkoinen
Vaahteramäen Iita
Venus
viivi
Äitti-83
Äitsykkä

:heart: Tositoimissa: :heart:
futuremami
Katbe
Lilli-85
l0ttis
Mammukka81
Meritähti
Miranda-81
Nuhnus
Pantalaimon
Pantteri76
Peikkotyttö07
pippa
sonja R
Tikkunekku

:heart: Plussanneet: :heart:
Mamitre
 

Yhteistyössä