Vauvakuume mutta ei vielä vol.II

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
sHv: Ihana maha! =) :heart:

Sumppis: Joo aikataulua on ollu..Mut se ei oo ollu mitenkään pitävä..Mut nyt oli sillee et ainaki sen aikaa odotettais miehen mielestä, että saan koulun käytyä, mikä sinäänsä on ihan järkevästi ajateltukki. Muttaku kuume painaa päälle niin pirusti.. Ja kyl monta kertaa mies on kysyny "No et mitäs sä meinaat nyt sit ku valmistut..et aiotko jatkaa vai töihin vai mitä..?" Ni seuraavaks jos se kysyy ni voisin sanoo et josko sit ois vaikka vauvan vuoro?.. Tänää ois aika otollinen aika ottaa aihe taas esille ku kummallaki vapaa ilta.. Jännittää vaa kauheesti alottaa aiheesta puhuminen, koska viimeks ku siitä puhuttii ni meille tuli kauhee riita ja sen jälkeen oon pitäny suun kiinni kokonaa tosta aiheesta. Ja siitä onki aikaa nyt vissii ainaki 3kk.
Huh, kylläpä tulee tekstiä ku alkaa oikee purkamaan tuntojaan..

Meritähti: Pahoittelut menkoista. :hug:
 
*haukotus* Tulin vain ilmoittamaan, että hengissä ollaan. :D Olen tehnyt niin pitkää työpäivää viime aikoina, että en ole ehtinyt nettiin edes kurkistaa. Kaiken lisäksi en ole saanut nukuttua kuin pari tuntia yössä, joten kyllä väsyttää! Huomenna on taas herätys puoli kuudelta.

Ostin TAAS vauvanvaatteita. :LOL: Olen säälittävä, tiedän. :ashamed: Mutta kyllä me ihan oikeasti varmaan joskus saadaan lapsikin. :heart: Kunhan tässä päästään yrittämisessä vauhtiin.

Hyvää viikonloppua kaikille :)
 
Meritähdelle :hug:

Ja Talvicci ei se haittaa vaikka oletkin kateellinen muitten raskauksista. Sitä on ihmisen mieli joskus niin outo, ettei itsekään käsitä! Kyllä se siitä alkaa tuntumaan taas paremmalle. Ja onneksi se toinen odottaja on sitten todellakin siunattu älynlahjoilla :LOL: Jos se luokkakaveri ei olekaan kerta :D
Mua tahdottiin kummiksi toissapäivänä... Kyse on tuttavan pikkuisesta tytöstä, ei olla mitenkään kauheen paljoa tekemisissä, mut suostuin kummiksi kuitenkin, pääsenpä ainakin nuuhkuttelemaan vauvaa luvalla kun on oma kummilapsi B)
Äitini on vissiin vähän järkyttyny siitä, että haaveilen vauvasta... Kysyi tänään puhelimessa oonko tosissani. Sanoin olevani, mutta aijon odottaa vielä vähän kun just oon saanu vakipaikan töistä. Sit kysyi mitä mies oli mieltä asiasta. Sanoin että joo suostui se isäksi ettei tarvinu naapuria pyytää :LOL: Hitsi kun joskus ottaa pattiin, kun äippä ei oikein ymmärrä. No mitäs tuosta.
 
Heippa vaan kaikille tasapuolisesti. Viestejä olen käynyt lukemassa satunnaisesti, viime aikoina taas yhä useammin. Vauvakuume on vaihtelevaa. Toisaalta välillä iskee tosi kova kuume ja haluaisi heti päästä yrittämään, mutta toisaalta taas tulee olo, että miksi pitää haluta lisää lapsia. Meillä on kaksi ihanaa ja tervettä lasta. Pelko uuden lapsen terveydestä on suuri. Toisaalta ollaan niin nuoria vielä että nyt olisi tähän jatkoksi ihana saada vielä yksi lapsi ja sitten hän olisi viimeinen ja voisin myydä kaikki vauvakamat ja pieneksi jääneet vaatteet pois, eikä niitä tarvisi säilyttää varuiksi enää.

Meidän perheellä menee niin hyvin että pelkään uuden tulokkaan jotenkin horjuttavan tätä tasapainoista elämää. Tosin näin pelkäsin toisen lapsen odotuksen aikanakin, ja pelko osoittautui turhaksi. Toinen lapsi tiivisti entisestään perhettämme.

Mutta näillä näkymin ehkäisy jätetään tammikuussa pois ja yhdet luomumenkat ennen varsinaista "yritystä". Joten saapi laittaa nimimerkkini perään että yritys alkaa 2/08 :D
 
Nyt ne menkat sitten alkoivat. Ei onneksi tullut mikään megakierto, vaikka hormoonit loppu. Ainut, mikä mietityttää on se, että ekana kiertona pco:laisilla pitäis olla parhaat mahdollisuudet tulla raskaaksi, kun hormoonit pitävät vielä kierron "siistinä", eikä oma kroppa ehdi vielä pilata mahkuja..

Miina- 3kuukautta on kyllä aika pitkä aika olla pystyä puhumatta. Onneksi olkoon! :flower: Ehkä mies on jo ehtinyt sulatella asiaa!

Talvicci: Miehen kommentti kuulosti jo aika lupaavalta! Ne vaan tarvii ehkä enemmän sitä sulatteluaikaa..
 
Mä joudun näköjään ehkä vaihtamaan ehkäisyä kun ei noi e-pillerit sopineet mulle. Mut vauvakuume kovenee mut mies sanoo et ei nyt. Kun koulu ensin sitten voi toista ruveta yrittämään. Haluais jo tammikuussa päästä kouluun mut en mä pääse :(OIs mahtavaa jos pääsis ja kesäkuussa toista yrittää :) Mut ei ei... haaveeksi jää! :ashamed:
 
Kiitos Linna kannustuksesta! Ei sitä ookkaa huomannu miten nopeesti aika on menny! Joo.. kyllähän sitä ehkä tänää uskaltais jotain mainita asiasta..eilen en voinu ku nukahdin jo klo19!!! :ashamed:

Talvicci: Ihanaa ku teille tulee karva-vauva!! =) Me jännäillään täällä ku meijän pikku kulta vissii oottaa pentuja..29.päivä on ultra ni sit tietää varmuudella..mut sillä on jo masu vähän kasvanu ja syö ku hevonen ja nukkuu paljon. :)

 
Tossa jotain juttuja lukasin..harmillista Miina et testit tollain pompotteli. Onko se nyt kuitenkin sit ihan nega?

Toivottavasti te joilla miehen sulattelu on menossa saisitte niiden päät kääntyyn ja pääsisitte tositoimiin.

Täällä vointi edelleen hyvä ja vaivaton.Jos enempi häärin niin sit alkaa selässä vähä tuntua mut ei muuta. Ollaan nyt tänää vietetty perheen ksken pikkujoulua,piilotin pojille lahjat ja sai etsiä ne. :D Tosin tota nuorempaa(1v10kk)piti hiukka avittaa.
Äippäpakkauksenkin sain tänään ja oli kyllä ihania vaatteita.Haalarikin paljon hienompi mitä silloin kun enkeli esikoiselle oli.
Lunta on tänää vähän sadellu,ihanaa..kun jo pysyis maassa..epäilen.

Plussa tuulia edelleen toivotellen tositoimissa oleville:

Mamitre 26+3
 
Kivaa kuulla mamitren kuulumisia. :) Viimeksi tänä aamulla testasin vanhalla testillä :ashamed: ja siihen tuli haamu. Mut siihen ei oo luottamista joten kyllä se nega nyt on.

Vitsi kun joku sais tänä aamuna plussan. :heart:

Täälläkin ihanan talvinen ilma.. Vois kohta lähtee happihyppelylle minisiivouksen päätteeksi. =)
 
Vielä tohon painoasiaan, että aatelkaa..jotkut ihan tosissaan koittaa kamppailla sen kanssa, että saisi lisää kiloja. Ja jotkut yrittää aina laihduttaa ja kokeilee kaikki dieetit ja painonvartijat mut ei välttämättä onnistu.. Että ei se aina oo vaan lihavien ihmisten ongelma toi paino.. Ihan samalla tavalla voi olla laihan ihmisen kohdalla. Mulla oikeestaan sama ongelma kuin sHv:llä.. Ei kiva.. Mut äiti vaan koittaa lohduttaa välillä, että nauti nyt vielä hoikkuudesta, sitte ku 30vee on ylitetty ni kyllä niitä kiloja alkaa kertymään! :LOL:
 
Täälläkin yksi haaveilija, listaan voi siis lisäillä =) Toivon mukaan kuitenkin pian pääsisin siirtymään tuonne tositoimissa olevien listaan nimittäin mies ei enää ole niinkään "jarruna". Tarkoitus olisi vielä pari kk odotella ja katsotaan josko sitten kumit jätetään käytöstä pois :heart:
 
:heart:Haaveilijat::heart:

AliBi
Alisa84
anniia
aurinkoinen äityli(tositoimet alkaa 09)
berry76
friidu(tositoimet alkaa 09)
hopeapaju
Janis
JenPen (23v, tositoimet alkaa 08-09/08)
Laala (23v, tositoimet alkaa 08/08)
LeenuLiinuTiinu(tositoimet alkaa 2/08)
Lumikello75 (tositoimet alkaa kesällä 08)
maaru1
Mayha
Mianjo
miina-
miia1701
Minnie87 (taustalla toistaseks)
Mirmu81
OLIVIA06
Pearl84
Pupu T
Rouva Pyy(tositoimet alkaa 02/08)
saaramanta
sininennalle
Talvicci
Vaahteramäen Iita
Äitti-83

:heart:Tositoimissa::heart:
Hathor
koiramamma
liisi???
Lilli-85
Linna
Meritähti
Miranda-81
Pantalaimon
Pilvilinna

:flower: Plussanneet: :flower:
Mamitre LA 26.2.2008
pippa LA 16.5.2008
sisarHENTOvalkoinen LA 15.5.2008
Peikkotyttö07 LA 11.6.2008
Nuhnus LA 7.6.2008
RouvaSumppisuu LA 10.7.2008

 
moi pitkästa aikaa.

Niin olen vielä haaveilija mutta me ei käytetä suojaa eikä pillereitä. Nyt mulla on kiva tilanne... menkat ovat myöhässä jännäilen jos sitten tulisi plussa mutta mies ei ole vielä suostunut toiselle hankkimiseen.
Nyt sitten ajattelin jos menisin hakemaan testin tai odotantko maanataiksi ja käyn terveyskeskuksessa tekemäs testin.
kp 34/28.

Minulla on ollu menkat joskus myöhässä kun olen stressaillut mutta nyt minun mielestä en ole mutta jos tulee negaa niin sitten minulla on stressiä.

menen jumppaan tänään niin samalla vois hakea testin mutta mitä sanon kaverille.... " mennään apteekin kautta "...
 
no poika on 2 vee

testi näytti negaa mutta testaan uudestaan huomenna kun testasin ja sen jälkeen luin ohjeet.

ohjeissa lukee että ei kannata juoda paljon ennen testausta siksi kuin se hCG-hormooni vähenee silloin virtsassa.

Kävin vaan prismas hakemas halpa testi mitä se maksoi... 4,60 e ja siinä on 2 liuskaa.

Koitan huomen aamulla jos menkat ei ole aloittanut.

Me ajetaan sillä "varmat päivät" systeemillä. En suostu syömään pillereitä, olen koittanut nyt niin monet erilaiset ja kaikki ovat samanlaisia. Jompikumpi olen vihainen kun mehiläinen tai itken koko ajan ja aina ilman haluja.

ilmoitan uudestaan huomenna...
 
Hyvää sunnuntaita!

Nopeasti laitan tässä omaa napaa ja lähden koiran kanssa lenkille.
Sovimme nyt niin että emme osta enää kortsuja vaan kun nämä (enää 1 kpl) on loppunut niin siitä alkaa yrittäminen :D huomaatteko että täällä hilutetaan yritystä koko ajan lähemmäksi :LOL: No mutta ensiviikolla onkin jo häämatka joten tokkopa tuolla nyt on niin suurta merkitystä. Kaiken hyvän lisäksi ovis oli ja meni.. ainakin näin tuntuisi olleen, joten ei tärppiä varmastikkaan tästä kierrosta tule. Matkakuume on jo ihan hurja, kävimme eilen hakemassa vanhemmiltani matkalaukut ja tuossa vieressä ne nyt oottaa :D
 
Voi ku tänne on tullut paljon tekstiä. Mukavaa, että porukka aktiivisena kirjottelee ;) En jokaiseen viestiin kerkeä vastaileen erikseen, mut mut.. yritän parhaani.

berry76
Pahoitteluni vuotosi jatkumisesta :hug: Kurjaa.

Talvicci
Tuosta kateudesta.. Itse ennen oon ajatellu, että hullujahan ihmiset ovat, kun kadehtivat toisten onnesta, ei sen pitäisi olla keneltäkään pois, mutta.. Kyllä kun oikein asiaa ajattelen niin kyllä mulla pieni kateudenpiikki sydämessä tuntuis, kun joku kavereista nyt tai lähiaikoina ilmoittais olevansa raskaana.. :( Mites teidän koiranpentu on sopeutunut uuteen kotiin? Voi, että siellä elellään ihania aikoja, ku on uus tulokas perheessä =) Niin ja, jos vain viittit meidän pinoa hoitaa niin se ois hieno juttu!

SHV:n masu on kyllä aivan ihana :heart:

Mirmu81
Tervetula joukkoon mukaan :wave:

Voi hitto tätä kuumetta. Miekkonen on pitkästä aikaa v-lopun kotona ja päästiin oikein lauantai saunaankin =) Kyllä sitä mietti, että ois niin ihanaa, kun olis se pikkunen jota sais hoivailla, olis jotain muutakin elämää, kuin vain me kaksi ;) Olis jo ens vuos ja sais nuo pillerit heittää nurkkaan. Miekkonen sano, kyl et voishan ne hetikin heittää, mut olishan se järkevää odottaa sen verran, että ainakin kerkeis koulun käydä loppuun. Onneks enää vuos ja sitten se on loppu :p
 
mianjo
Toivon mukaan se testi plussaksi muuttuisi :hug:

Toivottelen koiramammalle (näin hyvissä ajoin) ihan hirveästi hyvää ja turvallista matkaa. Nauttikaa toisistanne!! Tuuhan heti kertoo, et miten matka menny ja mitä kaikkee ootte saanu kokea ja nähdä =)
 
Alisa84

No sano muuta :LOL:

Mä oikein itekki yllätyin että reagoin tuolla tavalla... :eek:
En ikinä ajatellu että tosissaan tulis noin paha mieli.
Mut nyt tuntuu vähän paremmalta.
Oon kumminkin onnellinen hänen puolestaan vaikka tunteet onki välissä mitä on.

Joo pitää tässä jossain vaiheessa ku tää alkaa jumittaa,tehä se uus pino.
Päivittelen sitten ekalle sivulle tuota listaa niin ei joka sivulla pyöri matkassa ja löytyy sitten heti.
Mä täällä kumminki niin paljon pyörin et voin sitä hoitaa.

Pikku koira on tuntunu sopeutuvan ihan hyvin.
Yhen kerran pissiny matolle,ku oltiin saunassa.

Käytin sitä tuossa ulkona pissillä ja ku naapurin lapset oli ulkona niin vähän tuntu ujostelevan niitä. Mut kiinnostuneena kyllä seuras mitä naapuri pihalla riekutaan.

Kumma miten lemmikkieläimet tuo semmosta yhteenkuuluvuuden tunnetta tai jotain ku joku nainen(oli vissiin naapurissa kylässä ) tuli ihailemaan meijän pikku Sylviä :heart:
Muuten ei olis kyllä tullu juttusille.


Koiramammalle

Onnea reissuun...Ja onnea tulevaan yritykseen.
Tulethan raportoimaan miten reissu meni :)


Mianjo

Toivotaan että plussa sieltä kumminki tulis.

Olispa ihanan vapauttavaa itekki heittää koko pillerit mäkeen :kieh:

Vaikka menkat niitten kanssa onki siedettävät.
Millasetkohan ne on lopettamisen jälkeen...?
Mä ku aloin syödä noita 16vuotiaana niin ei ne varmaan enää yhtä pahat ole ku sillon...
 
Mulla ei kyllä ole yhtään kateellinen olo, jos joku palstalaisista tulee raskaaksi! Mistähän johtuu? Ootteko huomanneet samaa? Pelkästään positiivisia tunteita. Uskon, että olisin ainakin jonkin verran kateellinen, joidenkin tiettyjen tyyppien raskaudesta.. Toisaalta mulla on sellaisia kavereita, joiden tiedän yrittäneen lasta kauan, ja jos itse tulen raskaaksi ennen heitä, olisi se ainakin aluksi jotenkin noloa tai no ehkä ainakin kiusallista kertoa.
 
Joo en mäkään kenenkään palstalaisen raskaudesta ole pahaa mieltä saanu.
Ehkä jos tää tuttu olis erilainen niin sitten en ehkä tuntis näin.

Jos mullakin olisi ystäviä joilla olisi ollu kauan yritystä,niin mustaki tuntuis jotenki kiusalliselta kertoo niille.

On se rankkaa olla nainen ku mieli toimii joskus tällein :LOL:
 
Talvicci: Tulis vaan äkkiä raskaaksi niin ei tarvis miettiä! Toisaalta, niin ne jotkut väittää, että ekan raskauden jälkeen on taas sama juttu! :eek: Mieli haikeena katsellaan niitä isoja vattoja. Eli kai se sitten vaan jatkuu.. :LOL:
 
Tervehdys kaikille! :wave:

Täällä on lapset käyneet muutaman päivän vähän ylikierroksilla, kun ei oo paljoo päästy ulkoileen. On pahankuuloista yskää ja kurkkukipua ollut. Paljon oli uusia kirjotuksia tänne ilmestynyt... Luin kyllä kaikki, mutta kaikkiin en jaksa kommentoida. :D

Talvicci Voi kun ihanaa, kun saitte karvaisen vauvan kotiin. :heart: Onko sujunut hyvin?

Täällä on vaihteeks vauvakuume vähän hiipunut... on sen verran vauhdiskasta meininkiä ollut taas viime päivinä... Mutta jostain kummasta se kuume taas kuitenkin päätänsä nostaa... Aina sama juttu. :LOL:
 
Linna
Sama täällä, en yhtään olis kateellinen, vaikka joku "meistä" tulisikin raskaaksi. Jotenkin se vain antais toivoa omaan tilanteeseen ja iloisia siitä kuitenkin oltaisiin. Enkä sitäkään toivo, että kaverini joutuisivat yrittämään lasta vuosia :eek:

Ei sais kyllä selailla näitä kaksplussan sivuja, ku tuo kuume pamahtaa aina sillon kattoon :D :whistle:

Onkos muuten täällä kukaan rakentamassa taloa tai jo rakentanu oman?? Ite haaveilen siitäkin, kauheeta raksakuumettakin on ilmassa :D
 
kiva kun näin monta ovat kirjoitelleet.

Koiramamma : teillä ollaan sitten toisi toimeella kohta.

En minäkään ole kateellinen jos joku tulee raskaaksi tai ... vähän, mutta olen todella onnellinen jos joku tulee raskaaksi ja on yrittänyt pitkään.

Minä taas... negaa näytti mutta ei ole vielä aloittanut menkat... menen huomenna pojan kanssa neuvolaan niin samalla teen testin sieläkin.

Jos se näyttä negaa sitten niin stressan vaan ja se on jäänyt pois.

Nythän se on jo kp 35/28 pv.
 

Yhteistyössä