Vauvahaaveet kevät 2010

  • Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti
Rapsu-81
Helou leidit!

Jaahas, täällä on palsta oviksen täyteistä odotusta :) Mä en ole noita ovistikkuja kokeillut ollenkaan. Välillä käy mielessä, mutta kun tuntuu että niiden kanssa on aika paljon hankaluuksia?

Mimis, se ovis on kyllä semmonen kummajainen et se tuppaa tuleen kun sitä huvittaa! Itsekin viime kierrossa olin jo varma että sinne meni, mutta yhtäkkiä se pamahtikin paikalle kp16, ainakin oireista päätellen! Pistä vaan mies hommiin tarpeeksi usein niin tärppi on aina mahdollista :) Toivotan sinulle ja Hermikselle selviä oviksenbongausmerkkejä ja mukavia hetkiä sitä odotellessa ;)

).( Kyllä se ovis tais yllättää mutkin tässä kierrossa :eek: Ajattelin etukäteen, että alkukierto hyödynnetään jtp-taktiikalla (kp8, 10, 12) ennen työreissulle lähtöä. Mutta eilen päivällä (kp8) sitten tulikin superlimat ja vatsanippailut, oliko se nyt sitten se?! Nyt on nakujumppaa ollut kp4, 5 ja 8, mutta harmittaa kun jäi sitten kp7 hyödyntämättä! Nyt sitten toivotaan, että joko sunnuntain simpat jaksoi sinnitellä keskiviikkoon tai että keskiviikkoillan muhinoinnit ehtivät paikalle ajoissa. Vaikka turhahan tuota on miettiä liikaa, koska vaikka ajoitus olisi nappi, niin eihän se vielä mitään takaa... On tää niin tätä ;)

Eipä toisaalta tuo aikainen ovis yllätäkään, koska kierrot ovat olleet melko lyhkäisiä, paitsi viimeksi. Aloin miettiä, että viime kierrossa jouduin syömään aika paljon migreenilääkkeitä ennen ovista. Olisiko se voinut viivästyttää ovista, mitä luulette?

Päivitän listaan oman jännäpäiväni, kun nyt sitten jotain tsänssejä kuitenkin on. Päivä on nyt vähän hatusta heitetty, mutta laskin sen sen mukaan että eilen oli ovis, ja 7.8. on dpo16 (viime kierrossa alkoi tuhrut dpo15).

Hermis: 24v.....yk 8......(1).....kp 27-44 pv.....7.-14.8??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk7.. poika-07...kp 29-30...........6.8
Rapsu-81: 28v......yk2.... (1)...kp 23-32..........7.8.
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 24-28..........8.8

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Hansu78: 30v .. yk 4 ..... (1) ... +7.6.

-Rapsu kp9, kieppuu oman navan ympärillä...
 
Nel.
Täällä on just oviskrampit meneillään - vaikka on tässä jo pupuiltu kolme päivää, niin tänään pitäis vielä jaksaa. Mä kun odottelin ovista toissa päivänä tai jo eilen. Eli kyllä sekin näköjään siirtyi kun siirtyi viimeksi se kunnon vuodon alkaminenkin. Onneksi mies ei sitten vielä lähtenyt mökkeilemään. ;) Meillä kyllä mies suhtautuu vakavasti tähän yrittämiseen. Vaikka päivällä ois nalkutetu ja oltu vähän möksäys päällä, niin illalla vaikka väkisin saman peiton alle. ;)

Siis parin viikon päästä jännätään!
 
Rapsu-81
Hienoa Nel, oot kouluttanut miehesi hyvin :D Se on kyllä parasta jos mieskin on projektista innoissaan! Useimmat miehet varmaan antaa vaan "suostumuksensa" vauvan tulolle mutta on enemmän tjot-meiningillä. Näin oikeastaan meilläkin ainakin aluksi, mutta nyt tuntuu, että tuo rakas ukko alkaa vähitellen itsekin oikein _haluta_ sitä vauvaa (if you know what I mean). Tänäänkin alkoi miettiä ääneen äitiyslomia ja ihan itse ehdotteli peittojen heilutteluakin, tietäen varmasti että nyt on "ne" ajat meneillään :) Toivottavasti tulee itse kullekin positiivisia uutisia miehille kerrottavaksi parin viikon sisään! (meillä on taas kaikki hyppäämässä yhtä aikaa plussajunan kyytiin näemmä, kun vilkaisee listaa :)

Nyt perjantai-illan viettoon!

-Rapsu kp10
 
Salama83
Moi muruset, tää plussannut tuli jälleen teitä tsemppaamaan! :) Toivotan kaikille roppakaupalla kärsivällisyyttä, josta toivottavasti seuraa paras mahdollinen palkinto sitten kun aika on. Meillähän kävi aika kivasti: pikkuinen sai alkunsa mun synttäreiden aikoihin toukokuun puolivälissä. Se, jos mikä, on ihan paras syntymäpäivälahja.

Tosin helppo tässä on nyt kärsivällisyyttä toivotella. Mehän ehdittiin yrittää kahdeksan piinallista kiertoa ja olin jo aivan varma, ettei tästä tuu yhtään mitään. Se pirun gynekin ehti jo pelotella lapsettomuudella ja aika iso isku oli sekin, kun ystävä ilmoitti saavansa vauvan. Tuntui jotenkin niin epäoikeudenmukaiselta, että toiset onnistuu ja me vaan ei. Mutta niin se ihme vaan tapahtui ja nyt kohdussa kasvaa yksi ihana (jota mennään katsomaan nt-ultraan ylihuomenna, arvatkaa jännittääkö).

Multa siis KAIKKI tsempit teille! Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee pian tuijottamaan kylppärissä typertyneenä raskaustestiin piirtynyttä plussaa tai toista viivaa. Mä riensin sen jälkeen ikkunasta toiseen ja katselin sitä eri valossa, jonka jälkeen kaivoin digikameran esille. Sit piti odotella hetki miestä kotiin lenkiltä ja pääsin hänelle kertomaan.

Mähän kärsin ihan käsittämättömän kamalasta pahoinvoinnista alkuraskaudessa (alkoi viikon 5 loppupuolella, ei pysynyt edes vesi sisällä ja painoa lähti useampi kilo). Se oli semmoista h*lvettiä, ettei mitään tolkkua. Mutta nyt alkaa elämä jo pikkuhiljaa voittamaan ja oksennettua tulee enää muutaman päivän välein. Kunpa pääsisin siitäkin vähästä eroon, niin ei tarvitsisi kulkea kaupungilla muovipussi käsilaukussa... Toki tärkeintä on, että pieni voi hyvin. Kyllä sitä itse tuon 9 kk kestää, kun tietää, että mahassa on kaikki kuten pitääkin.

Ihanaa viikonloppua ja aurinkoa jokaisen elämään!

Salama83 11+4
 
Hermis
Moikka kaikille!!

Kiitos Salamalle kannustavista sanoista. Ihana lukea noin onnellista kertomusta.. :) Pidän kovasti peukkuja sulle ja kiva kuulla, että huono olokin alkanut helpottamaan. Varmasti jännittää kovin tuo ultrakin! Tuuppa kertoon kuulumisia jatkossakin! :)

Juuh ja on se ovis kyllä kummallinen juttu. Rapsu: en osaa sanoa, vaikuttaako migreenilääkitys ovikseen.. ?? ).( Pariin otteeseen viime viikolla pystyin ovista tikuttamaan, molemmat negoja, nyt viikonloppuna en pystynyt tikuttamaan ollenkaan vieraiden takia, mut kai sitä vois yrittää taasen.. Ainoo vaan, että jos se onkin sitten ollut nyt viikonloppuna.. Noh joo.. Ei ne tikut kyllä mitään maailman helpoimpia juttuja ole! Eikös oliskin kiva joku sellanen "kotitesti", joka ilmottais, että juu olet hedelmällinen ja juu mieheskin on ja juu tuutte raskaaksi vuoden sisään?? :) Tää tietämättömyys tässä pahinta.

Tuosta ukon suhtautumisesta tähän projektiin. On se ihana, kun ollaan molemmat niin innoissaan tästä asiasta! :) Kiva nähdä, kun oma mies "vauvakuumeinen". Voih, hänestä tulee niin hyvä isä vielä joskus.. <3 Kamala vaan tuottaa toiselle pettymys joka kuukausi..

Toivotaan, että hypätään koko konkkaronkka siihen plussajunaan tässä kierrossa!! Eikös juu?! :)
 
Rapsu-81
Mukavaa maanantaita neidit ja rouvat!

Salaman kuulumisia on ihanaa ja kannustavaa kuulla <3 Liityin palstalle Salaman plussan aikoihin, mutta olen kyllä lukenut ketjun läpi ja juuri Salaman tarina on jäänyt hyvin mieleeni! Toivotan kaikkea hyvää ja onnellista odotusta, toivottavasti tulet myöhemminkin kertomaan kuulumisiasi ja tsemppaamaan meitä kärsimättömiä :)

Hermis, no älä, kunpa oliskin noin simppeliä... Mä luotsaan tällä hetkellä vain limojen perusteella, eihän sitä tiedä vaikka sitä olisikin ihan hakoteillä oviksien kanssa. Oikeastaan ainut keino olisi olla koko ajan jtp-tahdilla, niin ei olisi ainakaan ajoituksesta kiinni, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Ja eihän se sitä itse oviksen tapahtumista siltikään takaa.

ON: jtp-taktiikka meni nyt viimeistään persiilleen kun iski sitten hiivatulehdus lauantaina... tuska ja kärsimys! Pupuiltu kp4, 5, 8 ja 10, ovis oli ehkä kp8 (tai sitten ei). Tää oli nyt alapään protesti liikaa yritystä vastaan. Tänään lähden työreissulle ja lauantaina takaisin, hienoo lähteä kauheen kutinan kanssa :p Yleensä olen käyttänyt hiivaan (juu, vanha ystävä...) reseptilääkkeitä, mutta niistä todetaan ettei tablettia saa ottaa jos edes ajattelee vauvoja. Niinpä yritetään selvitä reseptivapailla tuotteilla, vielä ei ainakaan ole ollut menestystä... toivottavasti pian helpottais!

Oikein mukavaa heinäkuun viimeistä viikkoa kaikille! Katsellaan jos pääsen hotellista höpöttelemään ajan kuluksi :) Ja tönäiskää nyt joku se plussajuna liikkeelle niin muutkin pääsee kyytiin samoilla vauhdeilla!

-Rapsu kp13, tulta pöksyissä...
 
Kuumeinen.
Heippa, ajattelin tulla täältä kysyyn neuvoa, kun olette varmaan kokeneempia tikuttajia kuin itse olen. Poden kovaa vauvakuumetta ja aloitimme ensimmisten tikkujen käytön tässä kierrossa. Siksi en oikein ymmärtänyt mitä tapahtui.. Kaipaisin siis kommentteja, kun sain jotenkin outoja tuloksia ovistikulla. Testasin ensin negatiivisen, sitten kolmen päivän jälkeen sain haalean viivan kolmena päivänä peräkkäin ja sitten taas negatiivisen. Missään vaiheessa viivat ei olleet yhtään tummia eikä voimakkaita. Oliko ovis tässä sitten? Vai eikö sitä tapahtunut vai mitä tämmöinen nyt sitten oli? Osaisitteko auttaa? Kiitos, jos joku viitsii kommentoida :)
 
Nel.
Mä tosiaan käytin ekassa raskaudessa tikkuja, silloin kuin tärppi tuli, eikä se tikku koskaan näyttänyt täysin tummaa. Ehkä jos testailisi usemman kerran päivässä, niin voisi tulla tummempia tuloksia, jos ovis onkin ollut hetkessä ohi... Tai en mä tiedä. Mä olen nyt kuitenkin päättänyt jättää tikut pois. Koska säännöllisellä kierrolla ovis tapahtuu siinä kierron keskipaikkeilla. ja mä luotan eniten mun oviskramppeihin.

Niistä puheen ollen, onko teillä muilla sitä ovisjomotusta? Ja miksi ne on mulla nykyään niin pahat että melkein tekis mieli jotain särkylääkettä nappaa, mutta toisaalta olen halunnut seurata kauanko kipua kestää jne. Just silloin ei kyllä edes tee mieli mitään harrastaa,ja mulla kun sitä jomotusta kestää yleensä just iltaisin 4-5h! Mitäs jos se viittaakin johonkin häikkään? On mulla aina jotain jomotusta ollut, mutta ei mun mielestä ennen ihan noin pahaa...

Täällä siis mies reissussa, ja ovis tuli hyvin hyödynnettyä ennen sitä. Mutta ei siis taaskaan jaksanut enää oviksen jälkeen varmuuden vuoksikaan mitään tehdä.
 
Hermis
Hiljasta on ollut.. Kaikilla varmaan ovisajat, niin ei kerkeä tänne kirjoitella?! ;)

Voihan Rapsu ja Rapsun hiiva.. :( Varmasti kurjaa.. Toivotaan, että paranet pian tyhmästä hiivatulehduksesta!

Tikuista.. Mä en ole saanut kertaakaan positiivista tulosta tikuilla. Mulla joko testiviivaa ei ollenkaan tai sitten haaleempi kuin kontrolliviiva. Jotenkin usko menee noihin tikkuihin. Ja on ne jotenkin hankaliakin.. Tuottavat vain lisästressiä. Joskus on kiva testata, että oiskohan näillä paikkeilla ovis...Kaksipiippuinen juttu.

Nel: ovisjomotuksista.. Mulla oikeestaan pitkin kiertoa jomottelee ja vihloo, joten en oikein osaa yhdistää niitä ovikseen. Joskus kylläkin ovat aika kovia (eikä edes menkat alkamassa), mutta en ole vielä joutunut särkylääkkeisiin turvautumaan. Jos sua askarruttaa tuo jomottelu ja sehän kestääkin noin pitkään, ni varaa aika omalääkärille. Sieltä saat (toivon mukaan) vastauksia.

Mitäs muille kuuluu??
 
Rapsu-81
Terveisiä Skotlannista! Palauduin juuri reissusta ihanaan kotiin, on toi reissailu raskasta, varsinkin työmatka-sellainen. Hiiva onneksi parani, ainakin suurin piirtein! Seuraava ongelma olikin sitten tuhruvuoto?! Luulin ensin, että hiivalääke oli niin tujua että laittoi limakalvot vuotamaan, mutta kyllä se loppujen lopuksi "menkkaverta" oli. Kolme päivää tuhrutti, aika vähän mutta kuitenkin. Periaatteessa voisi sopia kiinnittymisvuodoksi (tuhrua tuli dpo6-8), mutta jotenkin en jaksa uskoa. Kroppa vaan päättää kettuilla... Viime kierrossa tuhrutti heti menkkojen loputtua 3 päivää, mutta nyt oli kuitenkin menkoista jo pari viikkoa. Hmm, toivottavasti tällainen yhtäkkinen välivuotoilu ei oo merkki mistään vakavasta :/

Meni ihan omanapailuksi heti! Tikutteluun en voi antaa mitään neuvoja, kun en ole niitä kokeillut. Ovisjomottelusta: Mulla tuntuu jomotusta/vihlaisuja aina jommalla kummalla puolella alavatsaa riippuen kuukaudesta, mutta ei mitään niin kovaa että tarvitsisi lääkettä ottaa. Muutenkin olo monesti vähän kuumeinen ja huono. Olen muuten huomannut, että jos on erehtynyt ottamaan alkoholia oviksen aikoihin, niin jösses sitä oloa! Ja en ole edes kova juomaan, 3-4 annosta riittää.

Tittidii, melkein koko jengillä alkaa kohta jännäily kun ensi viikko lähestyy! Kuka hyppää veturiin?! Onko kenelläkään vielä mitään oireita tai "oireita"? Mä päätin viime kierron tuhannen "oireen" jälkeen etten usko mitään muita oireita kuin menkattomuuden. Ja kappas, enpä oo mitään oireita huomannutkaan, paitsi ne tuhrut, jota en laske oireiksi, en-en-en-en!

No mutta, oikein rentouttavaa viikonlopun jatkoa kanssasisaret! Mä joudun odottamaan huomiseen (tai yöhön) asti aviomiehen näkemistä, joten viihdytän itseäni katselemalla kun kisu jahtaa kärpäsiä :)

-Reissussa rähjääntynyt Rapsu, kp18
 
Rapsu-81
Pakko vielä avautua kun tuli kauhea surku ja masennus :( Vähän tuon edellisen tekstin jälkeen huomasin että verta tuli taas vähän. Sitten yhtäkkiä alkoi kauheat menkkakivut ja verta vähän enemmän ja jatkuu edelleen. En tiedä onko nää nyt sitten kuukautiset vai mitä :( Jos on, niin tää kierto olisi kestoltaan kp17, enkä vaan voi ymmärtää että kuinka voi ihmisen keho olla yhtäkkiä näin sekaisin kun alkaa yrittämään vauvaa :( Viime kiertohan oli ylipitkä, kp32 ja nyt sitten tällainen. Tätä ennen kuitenkin ollut suhteellisen tasaista menoa. Vitsi kun huolettaa ja surettaa, mutta varmaan nämä kyyneleetkin on vaan jotain paskojen hormonien aiheuttamaa yliherkkyyttä :/ Kai sitä täytyy mennä gynelle...
 
Nel.
Aika outo tilanne sulla Rapsu - toivotaan että selviää. Vois olla kyllä kiinnittymisvuotokin.

Mulla koko historian oudoin tilanne on ollu yli 3 viikkoa kestäneet menkat, mitkä alkoi heti oviksesta. Eipä siihenkään sen kummempaa selitystä keksitty, kun että kaikkea sattuu, ehkä oli vaan tosi iso munasolu irronnut.

Oon tietty puhunut niistä mun ovisjomotuksista gynelle - viimeksi tossa keväällä kun kävin tsekkauttaa onko kaikki ok raskautta ajatellen. Mitään vikaa ei löydetty ultratessa. Ainahan mulla on ovisjomotuksia ollu, ja ne kuulemma liittyy siihen ttä munasolun irrotessa tirskahtaa myös jotain nestettä mikä kirvelee. Mulla kyllä jomottaa koko alavatsa. Tulinhan mä kuitenkin kolme vuotta sitten raskaaksi.... Oudointa se että tossa pari kuukautta sitten en tuntenut ollenkaan ovista, ja kuitenkin menkat säännölliset.

Ei siis vielä tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Loppuviikkoa varten kyllä täytyy taas testit tilata, että asia varmistuu hyvissä ajoin. Peukut kaikille!
 
Hermis
Voi Rapsu.. Tosi ihme homma.. Noi tuhruvuodot on niin mun vihollisia.. Ja Nelilläkin tosi pitkään kestäneet menkat! :0.. Ootteko miettineet terolutien syömistä? Mulla ne eivät tosin ole vielä näin 3 kk:n syömisen jälkeen vaikuttaneet positiivisesti.. Kierrot heittelee enemmän kuin ilman teroja. Saas nähdä nyt miten tässä kierrossa auttavat.. Tuleeko menkkoja vai ei/ koska ne tulee.

Mistäköhän noi tuhruvuodot oikein johtuu itsekullakin?
 
Rapsu-81
Erittäin ON: Vuoto on yhtä runsasta kuin yleensäkin menkkojen alussa, joten kai nää sitten ne on... yritän jotenkin järkeillä tätä mutta en vaan tajua, kuinka voi kierto olla näin lyhyt. Varsinkin kun tiputtelu alkoi jo tiistaina, joka oli dpo6 ja jatkui 3 päivää, yksi päivä taukoa ja sitten hanat auki. Ja erona vielä se, että normaalisti tuhrut ovat ruskeata vuotoa, nyt tiputtelukin oli ihan kirkkaanpunaista. Ja menkkakipuja vieläkin, normaalisti kramppaa vain ensimmäiset tunnit. En enää tiedä missä mennään. Huomenna soittoa gynelle. Ehkäpä joku syy selviää tai jotain. En oo aiemmin tullut miettineeksi terolutien syömistä, mutta jos tää nyt tällaisena jatkuu niin kai pitää harkita. Katsotaan mitä gyne sanoo.

Hitto enks vaan olis voinu tulla raskaaksi :/

Rapsu, kp2 tai 19 tai kuka näistä nyt tietää
 
Hermis
Onpa Rapsulla tyhmä tilanne. :( Jaksamisia sinne! Ehdottomasti kannattaa soittaa gynelle, toivottavasti saat sieltä apua tilanteeseen. Voihan tuo olla melko normaalia.. Meille kaikille ei ole suotu säännöllistä kiertoa..
 
Nel.
Ilmaisin itseäni vähän epäselvästi - tarkoitin että mulla on vuosia sitten ollut kerran outo tilanne kun menkat kesti yli kolme viikkoa. NYt siis kaikki ollu siltä osin normaalia. Tai siis ainahan mulla menkat alkaa niillä tuhruilla, muttei gyne niitä pidä outoina. Nytkin taas lasken päiviä oviksesta....10. päivä menossa...ei sentään vielä tuhrua, enkä usko että tuleekaan vielä pariin päivään. Toivon ettei ollenkaan! :)

Ainut oire on nyt tämä palelu....Sitä oli kyllä muissakin kierroissa.
 
Nel.
Musta on tulossa kovaa vauhtia sikainfluenssahysteerinen. Oon ajatellut oisko jopa parempi ettei tulisi raskaaksi ennen kuin rokotusta aletaan jakamaan? Luokitellaankohan nekin riskiryhmään jotka toivovat raskautta, ja saisivat siten etunenässä rokotteen?

Toisaalta vaivaa pessimismi - miksi olisin nytkään raskaana kun en ollut viimeksikään. Kaipa kaikella on merkityksensä. Saa nähdä. Pitää alkaa hakemaan esikoiselle päiväkotipaikkaa, kun kerran jokatapauksessa töissä joudun talvella piipahtamaan. plääh.

 
Hermis
Ai Nel ,tarkoitit siis, että sulla joskus ollut yberpitkiä menkkoja!! Hihii, melkein tajusin.. ;) Toivottavasti tuhruilu ei sulla alkais ollenkaan!! Sikainf. en ole jaksanut miettiä. Sillehän ei sitten voi mitään, jos se sattuu tulemaan.. En jaksa ottaa nyt uutta stressinaihetta itselleni. :D

).( Oon nyt tikutellut pe asti ja saanut pe, la ja su haaleet (+)viivat ovistikkuun. Tänään puhdas nega. Siis onko mulla jo ovis mennyt vaikken saanutkaan kunnon plussaa vai mikäs tässä nyt on? Ja näkyykö ovistikuista, jos on raskaana? Mitään oireita ei ole ollut, kauhee siivous-/järjestelyvimma kylläkin.. Voi tietenkin enteillä niitä menkkojakin. Terotkin loppuu ihan just tänään... Jännät päivät siis edessä... Toivottavasti ois tärpännyt! Niinkuin teillä muillakin!! :)
 
Nel.
Oletko kokeillut mitata aamulämpöä yhtä aikaa ovistestailujen kanssa? Mulla se ainakin kertoo totuuden. Ennen ovista mulla lämpö on yleensä 36,5 ja oviksen jälkeen 37,0-37,2. Ja lämmön pitäisi pysyä tasaisen korkeana ainakin seuraavat pari viikkoa, jos siis jotain notkahduksia tulee, voi olla jotain häikkää. Ja jos lämmöt korkealla vielä parista viikosta eteenpäin, voi olla raskaana! Itse en nyt ole enää niin aktiivisesti mittaillu kun ennen.
 
Rapsu-81
Nel, minkälaista mittaria olet käyttänyt lämpöjen mittaamiseen? Olen itsekin harkinnut tuota mittailua, mutta en ole saanut hankituksi mittaria. Sen pitäisi olla kuitenkin joku suht nopeasti toimiva, ei ole aamuisin aikaa olla mittari kainalossa 10 minuuttia. Oviksen aikoihin mulla on yleensä hieman kuumeinen olo, joten jonkunlaista lämmön nousua on havaittavissa.

Sikainfluenssasta en jaksa (ainakaan vielä) stressata. Pidän sitä aika tavallisena influenssana, ja tauteja täytyy vaan yrittää väistellä raskausaikana ja jos ei onnistu, niin sitten vaan haetaan hoitoa ajoissa ja eletään sen mukaan.

Pidän Hermikselle, Nelille ja muille plussaa näillä hetkillä odotteleville peukut pystyssä, teillä on kyllä jännää nyt!

Mä sitten ostin kans noita ovistestejä, kun alkoi ärsyttämään tämä tietämättömyys ja kropan sekoilu. Jospa oppisin niiden kautta tarkemmin oviksen ajankohdan, jos ne nyt toimii niin kuin pitäisi. Eilen ja tänään testattu haaleat viivat, kuten oletettu. Gynelle menen ensi viikolla. Jotenkin sain positiivisuuden hävitettyä, vähän alakuloinen olo tämän kierron takia. Tätikään ei haittaisi ihan niin paljon jos se vaan tulisi silloin kuin pitäisi, ainakin olisi jotain mahkuja raskautumiseen, toisin kuin viime kierrossa.

-Rapsu kp5, here we go again

Päivitys:

Hermis: 24v.....yk 8......(1).....kp 27-44 pv.....7.-14.8??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk7.. poika-07...kp 29-30...........6.8
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 24-28..........8.8
Rapsu-81: 28v......yk3.... (1)...kp 24-27???..........?

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Hansu78: 30v .. yk 4 ..... (1) ... +7.6.
 
Nel.
Digimittaria suosittelen, eikä mittausta kannata suorittaa kainalosta - se on niin epävarmaa.

Ainakin se on nyt varmaa mulla että menkoista en joudu huomisessa Madonnan konsertissa kärsimään, sillä ei ne ehdi alkamaan. Tuhruakaan ei vielä näy. Ja jos ei tuhrua vielä huomen illallakaan näy - niin olen aika tyytyväinen. Voi olla että teen testin huomenna, vaikka menkat voi hyvinkin alkaa vielä viikonloppuna.
 
Nel.
No niin, ekat merkit menkoista tuli tänä aamuna. EIKÄ! En viisti turhaa tehdä testiä. Nyt alkaa oikeasti huolestuttamaan, kun kerran 7. yritys kertakaan ei näyttänyt tärppäävän. Missä vika?
 
Hermis
Samoja fiilareita Nelin kanssa. Ihan tyhmää kyllä!!! :( Niinpä: "missä vika?"

Mä huomasin tossa, että sain tikuilla muutama pvä ennen terojen loppumista haaleita plussia eli eihän se alkio kerkeä edes kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen, jos menkat alkaa alle viikko ovulaatiosta. Saiskohan tällaseen vaivaan clomit?

Mut jos oikein ymmärsin, Nel, sulla tänään Madonnaa tiedossa!? Mukavaa keikkaa menkoista huolimatta!! Siellä varmaan hurjan makeeta! :)
 
Annulee
Heippa..saisko liittyä joukkoon??

Annulee: 36v.....yk_monta.....(2).....kp30-42 pv.....~14.8??
Hermis: 24v.....yk 8......(1).....kp 27-44 pv.....7.-14.8??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk7.. poika-07...kp 29-30...........6.8
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 24-28..........8.8
Rapsu-81: 28v......yk3.... (1)...kp 24-27???..........?

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Hansu78: 30v .. yk 4 ..... (1) ... +7.6.
 

Yhteistyössä