Vauvahaaveet kevät 2010

  • Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti
Rapsu-81
Pahoittelut Hermikselle tädin tunkemisesta paikalle! :( Mutta kierto näyttäisi ainakin olevan kohdillaan! Nelin tilanne myös kiinnostaa täällä! Sari-80 tuolla toisessa ketjussa näyttikin kertoilevan tädin kyläilystä ja turhautumisesta projektiin :/

Itse olenkin sitten vielä geimeissä mukana tämän kierron osalta enkä pysy kyllä housuissani! Tosiaan mies palasi viikonloppureissultaan kp16 ja kappas, juuri ennen petijumppaa tuli superselkeät ovislimat. Kauhea alkuinnostus tämän projektin kanssa, mutta eiköhän se tästä vielä itkuksi muutu... ja tällä hätäilyllä ja stressillä ei varmaan kyllä mikään munasolu pysy hengissä, grrr... millä sitä osaisi olla vähän rennommin?!

Ps. Päätin muuttaa nikkiäni kun noita papuja olikin täällä muitakin.

- Rapsu-81 (ent. papu), kp20, ensi viikko mielessä...

 
Nel.
Täällä ei vielä tietoa raskaudesta...eikä menkoistakaan. Pientä menkkamaista tunnetta välillä alavatsalla, mutta sehän ei merkkaa mitään. Tuhruttelu voi alkaa pe-la...mutta toivotaan ettei ala. Iltaisin on paleltanut, vaikka on tosi lämmintä. Myös väsyttää. Sain nyt vasta ajat sitten käydystä papa-kokeesta tuloksen, että se on normaali. Jännäsin jo, jos se tuo lisämutkia matkaan. Kyllä jänskättää....
 
Heituli
Täällä taitaa menkat alkaa ihan mikä hetki tahansa. Eilen alkoi pieni tuhruttelu, joka jatkunut tänään jo hiukan runsaammin.
Onneks ei harmita kovinkaan paljoa, koska tässä kierrossa raskautumis mahdollisuudet olikin aika minimaaliset :(

Kovasti pidän peukkuja teille muille, jotka vielä jännäilette! db bd :)
Toivottavasti te loput sitten saatte sen plussan!
 
Nel.
Oon kyllä tosi ihmeissäni, kun lämmöt olleet niin korkealla, ja sen myötä palelee, mutta ei muuten ole kipeä olo. Myös grilliherkkujen käry tuntui nenään tosi voimakkaasti. Väsyttää vaikka olen nukkunut hyvin, niin yöllä kuin päivällä. Äsken kuitenkin havaitsin pientä tuhrua pyyhkiessä - sentään se ei jo alkanut eilen. Ei menkkamaista tunnetta. Nyt siis kulunut hiukka yli 12 vuorokautta oviksesta. Ainakin oisi kiinnittymiselle ollut aikaa. Menkkojen pitäiskin alkaa kunnolla vasta tiistaina.
 
Hermis
Rapsulla ja Nelillä jännät paikat!! :) Kovasti pidän peukkuja teille!! :) Nelin oireet aikas vakuuttavat! :)

Mulla ihan pimee tilanne.. Tuhruttelu alkoi torstaiaamuna ja jatkuu vieläkin!! Just ja just tulee pari tippaa ruskeaa vuotoa siteeseen. Aikas rassaavaa! Ja uutena menkkaoireena on tullu armoton tissikipu... Mix ei toi kroppa vois jo tasaantua?!? :mad:
 
Nel.
Ihan vähäistä tuhruttelua edelleen, mutta ei siis edes housuun asti. Lämpöä myös edelleen ja älytön väsy. Kyllähän nämä varmasti menkat ovat, mutta niin kauan kun ei ole runsasta vuotoa on toivoa. Tietty ois hyvä ettei raskaus alkaisi millään vuodolla. En kuitenkaan testaa, vaikka yksi testi kaapissa odottaa, kyllä tämä parin päivän sisällä ratkeaa. Nyt siis jo puoli vuotta yritystä takana....

Onks sulla hermis aina ollut tuhruttelua niinku mulla?
 
Hermis
Tuttua juttua mulle tuo tuhruttelu, Nel. Mulla on ollut tuhruttelua siitä asti kun pillerit lopetin eli viime vuoden marraskuussa.. Ihan tyhmää. Nyt vaan tässä kierrossa sitä tuhrua tulee yllättävän pitkään.. :( Luulis, että noi Terolutit auttais, mut ei.
 
Rapsu-81
Älä Nel vielä heitä kirvestä kaivoon, tuntuu että aika monilla on tuhrut alkaneet mutta kunnon vuodot onkin jääneet tulematta. Oireet tosiaan kuulostavat niin hyvältä!

Harmi että Hermikselläkin on tuhruttelua: tuntuu, että se on tosi yleistä. Vaikka sulla näyttäisi olevan vielä tylsän pitkäkestoista. Mulle on jäänyt hieman epäselväksi että onko se tosi huono juttu raskautumisen kannalta vai pienempi paha. Voiko kiinnittyminen häiriintyä jo pikku tiputtelusta? Mulla ei ole aina tuhrutellut, mutta hormonikierukan poisoton jälkeen on alkanut tuhrutella aina pari päivää ennen kipuja ja kuukautisia.

Täällä on vielä täti ja sen pikkutuhruserkut älynneet pysyä pois jaloista, eli ehkä kierto ei ihan tyngäksi jää. Oletetusta oviksesta nyt 7 päivää. Pysyisi nyt vaan poissa... jännittää aika lailla.

-Rapsu kp23
 
Nel.
Mulla kun tosiaan jaloissa pyörii tuo 2,5-vuotias niin ei ainakaan silloin raskaaksi tulemiseen vaikuttanut tuhruttelu, mitä mulla siis ollut jo 7 vuotta. Laskeskelen kuitenkin että oviksesta tuhrun alkuun olisi ainakin aina 11 päivää tai enemmän. Käsittääkseni ainakin 10 päivää tarvii että kiinnittyy, jos siis tuhru asiaa vaikeuttaisi. Tuhruhan kyllä viittaa siihen ettei kaikki ihan 100% ok ole. Voi viitata endoon tai johonkin hormonihäiriöön.
 
Nel.
Tein testin, kun en kestänyt tätä pientä toivoa raskaana olemisesta - negaahan se näytti. Menkat ei kuitenkaan ole vielä kunnolla alkaneet. Ja tämä palelu ja väsymys huolestuttaa. Kai sitten oon vaan tulossa kipeäksi. Kyllä taas ottaa päähän. Kaipa kaikella on merkityksensä.

Seuraavaan kiertoon kaikki apukeinot mukaan. Täytyy vaan lomasuunnitelmat miettiä niin, että ovisaika pystytään mahd hyvin hyödyntää....päiväunien aikaan. ;)
 
Hermis
Voi Nel, sorit negasta.. :( Vielä kuitenkin toivoa niin kauan, jos menkat alkaa!!

Mulla nyt tuhruilua ollut 5 päivää.. Se on edelleen sellasta tositosi niukkaa. Sidettä en joudu pitään enää.. Ihme homma. Tietty taas on alkanu toivo herätä.. :) Ja varmaan täysin turhaan.. :( Tilasin kuitenkin r-testejä 5 kpl!! :) Jos en ole raskaana, ni mistäköhän lasken sit kp1?? Selvää veristä vuotoa ei ole (ainakaan vielä) tullut.. Kiva alkaa arpoon sit ekaa Terolut-päivää, ku ei tiedä kp1:stä..pläähplääh.
 
Kerttunen
Heipat kaikille! Tuttuja nikkejä tuntuu vielä ketjussa olevan. Keväällä jossain vaiheessa kirjoittelin, mutta sitten alkoi omat juttuni jo kyllästyttää, että jättäydyin sivuun. Tätä aihetta olen jo märehtinyt niin kauan, että välillä tulee totaalinen kyllästyminen.

Nyt on sitten sellainen tilanne, että olen tehnyt "pari" testiä jo, vaikka vasta kp 24/24-28. Olin tänään ortopedillä ja lääkityksen määräämisen takia olisi ollut hyvä tietää olenko raskaana vai ei. Mutta eihän sitä tässä vaiheessa voi vielä tietää. Kyllähän minä sen tajuan, mutta en vaan ymmärrä. Clearbluen herkällä testillä (X2) tulee haamu, samoin RFSUn testillä. Mitä ne sitten merkkaavat vai merkkaavatko yhtikäs mitään, onkin eri juttu. Jostakin pitäisi nyt saada jäitä hattuun tai ainakin housuun, etten jatkuvasti pissaisi purkkiin plussan toivossa.

Meillä on siis esikko, joka lokakuussa täyttää 3 vuotta ja synnytyksen jälkeen ei ole ehkäisty mitenkään. Vuosi sitten sain varhaisen plussan kp 25, joka sitten haaleni haalenemistaan ja vuoto alkoi kp 29. Mitään muuta ei ole tapahtunut kahden vuoden aikana ja siksi olenkin jo lähes tulkoon luopunut toivosta. Paitsi sitten nyt taas...

Sorry tää vuodatus, mutta nyt vaan tulee yli äyräiden. Pitää paremmalla ajalla tutustua ketjukaverien tilanteisiin, jotta osaisin kommentoida edes hiukan oikeaan suuntaan. Nyt vaan pyörii omanapa päässä vinhaa vauhtia.

Onnea raskautuneille ja sitähän tietysti toivottelen muillekin. Juuri eräästä vauvakirjasta luin, että miten sattumaa se raskaaksitulo on: maailmassa tapahtuu keskimäärin 1300 siemensyöksyä sekunnissa ja samaan aikaan syntyy 4,5 vauvaa. No toki isossa osassa vauvan tuloa yritetään estellä, mutta sittenkin. Jos muuten haluatte hulvatonta luettavaa, niin kirja Vauva tilauksessa - Koko paketti 9 kuukauden toimitusajalla (Jane Symons) on aivan tajuttoman hyvä. Käsittelee kuitenkin raskautta, joten ehkä sen lukeminen kannattaa jättää plussatestin jälkeiseen aikaan. Se on kirjoitettu huumorilla, mutta asiaa on myös paljon.

Kirjoittelemisiin
 
Listaus
Oliskohan tämä uusin listaus, toivottavasti:

Hermis, 24v, yk 7, (1) kp 28??, 30.7.-2.8??
Heituli, 25v, yk 11, (1) kp 29-35pv, 6.7.
Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, 26.6.
Nel. 34v, yk6, poika-07, kp29-30, 6.7
papu-81, 28v, yk2, (1), kp23-27, 9.7.
Kerttunen, poika 10/2006, yritystä siitä asti, 12.7.
Plussanneet:

Aava79, 29v, yk6, (1) +18.5
Odottaja-77
Kappe82 27v, yk 6, (1) +1.6.
Salama83, 26 v, yk 8, (1) +1.6.
Hansu78, 30v, yk 4, (1), +7.6.
 
odottaja-77
poistun listalta,tänään todettiin keskenmeno.Nyt jo 3 peräkkäin 1 on ollut tuulimuna.Suunnittelmat meni taas uusiksi ja sirpaleet kerättävä,rankkaa on.Toivon sydämeni pohjasta kaikkea hyvää teille jatkossa!
 
Rapsu-81
Voi ei odottaja-77, paljon voimia ja jaksamista teille! Ei ole kyllä oikein että tuollaista tapahtuu ja toivo riistetään monta kertaa peräkkäin :( Pidä huolta itsestäsi, ajattele aurinkoa siellä pilvien takana jos käy liian harmaaksi :/

Kerttuselle peukut pystyssä että haamu muuttuu kunnon plussaksi.
 
Kerttunen
Miten epäoikeudenmukaista! Neljäs peräkkäinen km on kyllä kaiken kestämisen äärirajoilla. Toivottavasti tilanteeseenne, odottaja-77, löytyy jokin syy, jota voitaisiin lähteä korjaamaan. Jaksamista.

Oma tilanne edelleen avoin, paitsi, että ennen menkkoja tulevat "kuumat aallot" ovat jo saavuttaneet. Eli parin päivän sisällä vuoto alkaa. Tulisi nyt sitten jos ja kun on tullakseen, että voisin ottaa kipulääkkeet käsivarren hermokipuun. Hermoratatutkimuksiin pääsen 22.7. ja jos vaiva vaatii leikkaushoitoa ehkä on hyvä, ettei vauvaa ole tulossa. Näin siis yritän psyykata itseäni. Mutta jos se tärppi olisi käynyt, purisin hammasta kyllä seuraavan vuoden ja sitten miettisin korjauksia.

Jokos Nelillä on täti kunnolla tullut kylään vai vieläkö pitää jännityksessä. Toivottavasti pysyykin poissa. Entä Hermis, joko raskaustestit tuli? Munkin pitäisi tilata niitä netistä ja kymmenittäin, sillä en enää kehtaa oman kylän apteekista ja R-kipsalta niitä ostaa.
 
Nel.
Pahoittelut Odottaja-77... Tsemppiä Kerttuselle!

Mitähän tämä nyt on. Olin niin varautunut että tänään se kunnon vuoto sitten alkaa kun on tuhrutellut kolme päivää. Mutta vaikka vatsalla on jomotusta, niin eipä kunnon vuotoa ole - toisin sanoen on jopa vähentynyt, eikä edes suojaa tarvii. Vain pyyhkiessä jotain pienen pientä limaista. Jos siis ei huomennakaan, niin jopa on outo tilanne. Ja tosiaan nega-testi toissa päivänä. Nyt siis jo kp31/29-30. Oiskohan ovis ollutkin myöhemmin?!
 
Hermis
Nel. mulla ihan sama tilanne!! Mulla mun "menkat" siis oli 5 päivää ihan pientä tuhrua. Tänään tein negatestin.. :( En vaan todellakaan tiedä, mistä laskea kp1!! Huomenna soittelen äippäneuvolan terkalle, koska syön niitä Teroja ja en tiedä oikein koska ne taas aloittaa.. Ihme juttu!

Onkos Kerttusen haamut jo selkiytyneet?? :) Kannattaa tilata netistä testejä. Ostin sellasia herkkiä testejä (puikkoja ei liuskoja) 5 kpl ja maksoi 16.90 e.. Taisin tilata ne ma ja nyt tänään jo tulivat. :)
 
Nel.
Joku hormonimyllerrys on kyllä käynnissä, kun kerran näppylöitä tullu kuin sieniä sateella. Ei mulla kyllä koskaan ole tuhrut kestäny neljää päivää kauemmin...joten huominen onkin jänskä päivä. Se älytön palelu kyllä jo loppui, joten ei kai enää korkeaa lämpöilyä.

En nyt Hermis muista sun taustaa, mutta miksi aloitkaan Teroluteja syömään? Tiedätkö milloin sulla oli viimeksi ovis? ja tosiaan loppuiko sulla tuhruttelu nyt kokonaan, mutta ei menkkoja? Onko sattunut ennen? Mulla on nimittäin kyllä aina säännöllisesti menkat tulleet, vaikkakin tuhrulla alkaneet.

Seuraava jännäyspäivä osuu Madonnan konsertin aikoihin, joten aikas jännää.... Mutta katotaan nyt tää tilanne loppuun ensin.
 
Kerttunen
Vai pitääkö täti Hermistä ja Neliä jännityksessä. Tai ehkä se ei olekaan täti, vaan muu tuleva lähisukulainen :) Ei silti, hermostuttavaa tuollaiset tuhrut. Mulla oli vähän aikaa sitten tuhruilua lähes puoli vuotta. Tällaista ei ollut koskaan sattunut pitkä naiseuteni aikana. Mutta sitten eräs kuukausi tuli tuhrun aluksi pienen pieni verihyytymä pois ja sen jälkeen ei ole tuhrutellut. Oli ilmeisesti jäänyt jonnekin piiloon ja sitten aina kuukausittain "aktivoitui" yrittäessään pois.

Täällä menossa kp 26/24-28, eikä mitään selvyyttä. Hikiaaltoja ei ole enää tullut, mutta ei tuo testikään ole selkeytynyt. Minulla on niin hyvä mielikuvitus, että saan haamun näkymään täysin valkoiseen testiin mennen tullen. Oikeasti uskon, että kyseessä on viivanpaikka. ei mikään muu. Käväisin juuri optikolla, joka totesi, että minun näköni on 120 %, joten kyllä sillä jo viivoja näkee näkymättömästäkin.

Mä olen jättänyt nettitestien tilaukset, koska aina päätän, etten enää seuraavassa kierrossa testaile turhaan. Just joo, sitten kun ollaan hädin tuskin päästy 21 päivään, minä syöksyn ostamaan tusinakaupalla testejä, joita teen neljän tunnin välein. Ei kyllä oo terveen ihmisen hommaa. Alkais vaan ne vaihdevuodet, ettei tarvis enää miettiä näitä.

Nelillä ilmeisesti liput Madonnan konserttiin. Siitä tapahtumasta varmasti tulee elämys, jonka muistaa aina. Niin ja jos samaan aikaan vielä pongahtaisi plussa testiin, niin jopas olisi kokemus.
 
Rapsu-81
Nel, suuret pahoittelut tädistä :( Onnea seuraavaan kiertoon! Tsemppiä myös Hermikselle sekavien tuhrujen tulkitsemiseen.

Kerttunen, toivottavasti saat piakkoin selvyyttä olotilaasi ja testituloksiisi. Täytyy vaan yrittää olla kärsivällinen, vaikka se onkin välillä vaikeata...

Täällä yritetään myös kasvattaa kärsivällisyyttä. Täti ja tuhru edelleen kadoksissa. Kaikennäköistä oiretta mukamas on, ja mietin että a) joko kuvittelen ne, b) oon sairas tai c) olen oikeasti raskaana. Huomenna aamulla aion yrittää saada vastausta tähän, jos mitään ei siihen mennessä tapahdu. Huomenna siis dpo 12. Viikonlopuksi sitten mökille rauhoittumaan, oli tulos mikä tahansa.

-Rapsu, kp27/24-27
 

Yhteistyössä