Vauvahaaveet kevät 2010

• Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti
Nel.
Nel ilmoittautuu tässä välissä tuttujen joukkoon, kun tuolla Pikkukakkos-ketjussa on niin hiljaista. Nyt siis 5. yrityskierros lopuillaan. Testasin äsken varhaisen negan, jotta tiedän miten suhtautua iltaisiin juhliin. Kaikki raskausoireet ois kyllä olemassa, väsyttää (normaalia enemmän), pissattaa, paleltaa, ja oon tosi hajamielinen. Mutta samalla on hitusen menkkamainen olo, ja ihan millin verran tuli äsken vaaleanpunertavaa paperiin pyyhkiessä. Nyt siis 12 päivää ovulaatiosta, ja osasinkin odottaa että tuhruilu voi jo alkaa, ja viikonloppuna sitten varmaan kunnon menkat. Mä en kestä! MIten sitä voisi kuitenkin nauttia tästä kesästä, ettei koko aika menisi kalenterin kyttäilyyn, ja lämmön mittaamiseen?

Salama83
Moikka Nel.! Vaikkei tässäkään ketjussa kyllä kauhean vauhdikasta ole, mutta ehkä nyt tilanne muuttuu, kun saatiin sut remmiin :) Ymmärrän niin sun pointin tuon elämästä nauttimista koskien, mä ainakin pohdiskelen näitä juttuja vähän liikaakin. Ainakin loppukierto menee aina vähän ohi, kun vaan odottaa jännäyspäivää ja sit miettii, tuleeko menkat vaiko ei. Milloin sun menkkojen pitäisi kalenterin mukaan alkaa?

Nel.
Kyllä ne menkat nyt su pitäis alkaa, ja tosiaan sitä ennen se parin päivän tuhruilu. Joka kuukausi vaan mietin sitä että voisko mun tapauksessa tuhrua tulla vaikka raskaana oiskin. Ekassa raskaudessa siis ei tullut mitään vuotoa.

Alkaa vaan tulee liikaa korviin näitä vauvauutisia lähipiiristä, ja olen itsekin avoimemmin myöntänyt että kyllä mekin yritetään. Ja kai sen kaikki jo osaa aavistaakin.

Jos ei nyt tärpännyt, niin on tilaisuus saada seuraavaksi se klassinen juhannustärppi. ;)

Salama83
Tätä ette kyllä usko: SAIN HAALEAN PLUSSAN!!!! :) :) :) En vielä oikein tajua koko juttua, mutta varovaisesti alan jo unelmoida alkuvuodesta :) Pitää ostaa joku muun merkkinen testi ja testata uusiksi huomenna... 8 kk ehdittiin yrittää ja olin jo aivan varma, ettei meidän perheeseen tule koskaan lasta. Nyt näyttää vahvasti siltä, että olin väärässä :) <3

Plussatuulia kaikille!

Hansu.
Ihanaa Salama83, viimeinkin!!!! Onnea ihan mielettömästi ja kaikkea hyvää odotukseen :))) Haalea plussakin on plussa, joten uskalla vain iloita. Mä jouduin silloin viimeksi suurennuslasilla katsoa sitä haamuplussaa, vaikka menkat oli jo 3 päivää myöhässä. Sitten selvisikin ultrassa, että hedelmöitys oli ollut vasta noin kp 22 eli ei ihme, ettei kp31 tullut kuin haamu testiin :)

Mulla täällä kp27 eikä minkään luokan tuntemuksia mihinkään suuntaan tällä hetkellä, eilinen ärsytyspuuskakin meni näköjään ohi. Välillä juilii kohtua ja eilen jo ajattelin, että menkat alkaa, mutta ei. Saa nähä onko vain taas pitkä kierto kysessä, sunnuntaina testaan jos ei tätiä ole näkynyt.

Tervetuloa joukkoon Nel, täällä onkin ollut vähän hiljaista viime aikoina :)

odottaja-77
Hienoa Salama onnittelut.Varmasti aivan mahtava tunne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Täällä ollaan kyllä niin väsyksissä.Työpäivän jälkeen on pakko ottaa pikku torkut,mut isäntä kyllä ymmärtää hyvin!!! Ihan sama oli eka raskaudessa,kauhee väsymys,mut kyllä se siitä helpotti.Kuinkas muut plussaneet on voinut? Plussa tuulia!!!!!!!!!

Nel.
Tosi hieno homma Salama! Sä oot ollu niin hyvä tuki täällä kaikille muille. Tää luo toivoa kaikille. Kertaapa vielä sun tuntemukset ja oireet, ja onko nyt jotain uutta? Siis tosiaan yhden raskauden kokeneena voin sanoa että niitä aivan menkkatyyppisiä pahojakin vatsanpohjan kouristuksia voi tuntua parikin viikkoa - itse en niihin kuitenkaan lääkettä ottanut, kun niitä tuli ja meni, eikä ollut koskaan pitkää aikaa kerrallaan. Ja kai muistat, että parasetamolia sitten vaan jos jotain pitää ottaa.

Pienen pientä tuhruilua täällä tullut nyt vuorokauden pyyhkiessä, mikä on mulle tyypillistä, mutta välillä se on ollu tässä vaiheessa jo runsaampaakin. Eikä mitään jomotusta. Sinänsä siis jees, jos näistä tuhruiluista pääsisi kokonaan, tai ettei miitä ainakaan neljää päivää tulis ennen kunnon vuotoa. Menkat varmaan siis su.... olo on ollut kyllä tosi paleleva, ja lämmöt päivällä 37,2. Extraväsymys lähinnä esikoisen takia....ja siitä kai johtuu ihme hajamielisyyskin. PIkkasen sorruin ottamaan alkoholia, kun kerran eilen testi näytti negaa.

Salama83
Voi kiitos ihanat :) Kyllä varmasti teitä muitakin lykästää, kun kerran muakin, joka olin jo about varma, ettei tämä tyttö voi tulla raskaaksi. (Tekisi mieli käydä haistattamassa sille gynelle, että HÄHÄÄÄ, katoppas tätä ja iskeä plussatesti sen eteen) :D Tein muuten eilen illallakin varoiksi testin uudelleen ja sekin näytti plussaa, joten kaipa tämä pitää uskoa. Vielä tuntuu aika vaikealta ymmärtää... Kun tuli pettymyksiä kuukausi toisensa jälkeen, sitä ei jotenkin vielä vaan voi/uskalla ymmärtää, että nyt on oikeasti aihetta juhlaan.

Sit niistä oireista:
Mulla piti alkaa menkat viime maanantaina (nyt on siis lauantai). Viime sunnuntaina alkoi jomottaa vatsa, tuntui siis ihan samalta kuin kuukautisten aikaan. Sama on jatkunut siitä asti, tosin kokoajan ei tunnu. Se on hyvin samanlaista kuin menkkakipu, mä en ainakaan osaa erottaa. Ainoa ero on se, ettei se ylly hemmetinmoisiksi kouristuksiksi eikä sitä tunne jatkuvasti. Lisäks mulla on oikeaa rintaa pistellyt vähän (kuin joku törkkis sitä sukkapuikolla tms). Myös päätä särki yks päivä. On myös ollut ihan pirun kylmä, etenkin iltaisin ja väsyttänytkin aika reippaasti, mutta siitä en osannut päätellä mitään. Mulla kun on aina kylmä ja väsy. :) Eli ei siis mitenkään selkeästi osoittavia oireita, vaan kaikista noista voisin "kärsiä" muutenkin.

Ensi viikolla pitäisi varata neuvola, jaiks. Tää kaikki on niin vierasta mulle ja samalla hurjan kiehtovaa. Toivon niin kovasti, että pieni pysyy mukana ja että odotus palkitaan ensi helmikuussa. <3

Salama83
Unohtui vielä sanoa, että tissit ovat jotenkin aavistuksen tuhdimmat ja nännit kipeät. Piti aina välillä käydä puristelemassa niitä duunipaikan vessassa ja miettiä, että johtuuko tää siitä mistä toivon, vaiko vaan lähestyvistä menkoista ;)

papu-81
Heippa,

Olen lueskellut keskusteluitanne hetken ja täällä on ihanan kannustava tunnelma! Jos sopii, niin tulen mukaan haaveilemaan ensi kevään vauvoista ja saamaan/antamaan virtuaalitukea :) Ja ennen kuin unohdan; onnittelut aiemmin plussanneille!

Olen 28-vuotias, vajaa kuukausi sitten avioitunut aloitteleva vauvakuumeilija. Kuume on hiipinyt salakavalasti takavasemmalta ja olen itsekin vähän ihmeissäni biologisen kellon voimasta. Viime syyskuussa minulta poistettiin 3-vuotinen hormonikierukkaehkäisy ja siitä lähtien ehkäisy on hoidettu kondomilla ja tammikuusta lähtien keskeytetyllä yhdynnällä ja "varmoilla päivillä". Nyt meille kuitenkin sattui "tuplavahinko" ja jatkoimme yhdyntää loppuun asti kp8 ja kp14 kohdilla (nyt kp 21/22-29, kierto vielä epätasainen hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen). Tuon jälkimmäisen "vahingon" jälkeen uskalsin sanoa miehelleni ääneen vauvakuumeeni, ja hän viikon miettimisen jälkeen sanoi (tänään siis), että vaikka tästä ei vielä lasta tulisikaan, niin vauva saa jatkossa tulla, jos on tullakseen :) Lapset ovat olleet siis haaveissa joka tapauksessa, mutta ajankohta on ollut epäselvä.

Hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen olen alkanut tarkkailla kroppaani enemmän ja kierto tuntuu luonnolliselta. Ovislimat ovat yleensä tulleet kierron keskivaiheilla selvästi. Mitään testejä en ole kylläkään tehnyt, enkä niihin vielä näe tarvettakaan. Tässä kierrossa limat ovat olleet kylläkin hieman kummalliset: niitä on tullut hieman sekä kp10, kp15 ja kp17-18. Yleensä olen huomannut ne peräkkäisinä päivinä ja runsaammin. Voi olla, että sopivat yhdyntäajankohdat ovat sekoittaneet rytmiä, tiedä häntä... myös vähän ennen ja varsinkin jälkeen kp14-"vahingon" on mahaa nippaillut, aluksi oikealta puolelta ja sen jälkeen koko alavatsasta. Aiemmin en ole mitään ovulaatiokipuja tai muuta huomannut. Muitakin erikoisia oireita on ollut, kuten finnikeräelmä naamassa. Pieni toivonkipinä alkoi siis heti kyteä outojen oireiden takia... vaikkakin näin nopeat oireet raskaudesta ovatkin mahdottomuus. Uskon myös, että mieli on vahva: nyt kun on mahdollisuus olla raskaana, tarkkailen itseäni enemmän, huomaan asioita tarkemmin ja toisaalta mahan saa kipeäksi pelkällä jännittämiselläkin. Ja kai se hääjännityksenkin laukeaminen voi jollain tavalla oireilla jälkikäteen! Toiveikkaana mutta kyynisenä siis matkassa mukana!

Joka tapauksessa, tämän voi siis laskea yk1:ksi ja menkkoja odottelen alkavaksi ensi viikon lopulla, 12.-14.6. Silloin siis nähdään, onko ensimmäisellä yrityksellä mahdollista tärpätä vai aloitetaanko "oikea yrittäminen" ensi kierrossa. Hassua, että ennen vauvahaaveiden konkretisoitumista ajattelin, että hedelmällisistä suvuista johtuen varmasti tärppää heti kun vaan haluaa, ja nyt tuntuu, että raskaaksi tuleminen on tosi epärealistinen ja mahdoton ajatus :) Saas nähdä miten käy!

Hansu.
Tuun tännekin nyt varovasti ilmoittamaan, että plussa tuli tänään testiin kp 28/28 :) Oon tosi onnellinen ja on ihan epätodellinen olo ja mua pelottaa.. mitäs jos tämäkin menee kesken :(

Tekis mieli hyppiä kattoon, mutta ei uskalla vielä. Yritän silti pitää positiivisen mielen yllä :)

Heituli
Onnea Hansulle plussasta!!! :)
Aivan mahtavaa, että näinkin moni on jo plussannut ja toivottavasti plussia satelee vielä lisää! :)

Ja Papu-81: Tervetuloa meidän joukkoon jännäilemään ja haaveilemaan pienestä nyytistä :)

Salama83
Ihanaa Hansu78 :) :) :) Mä olen niin onnellinen sun puolesta <3 Toi epäuskoinen fiilis on kyllä tuttu tunne, mulla sellainen vieläkin, mutta ehkä se siitä sitten kuukausien saatossa kaikkoaa :D

odottaja-77
Oikeen paljon onnea Hansu,hieno juttu!!Tuttu tunne,et pelkää kesken menoja itsellä ku niitä ollu 2 kappalein.Mut nyt on niin vahva tunne,että kaikki menee hyvin,toivon sitä kaikille plussaajille.Ja papu, me menimme naimisiin 05 heinäkuussa ja puhuttiin että vauva saa tulla ku on tullakseen.No elokuussa huomasin että täs taidetaan olla raskaana.Tuossa sohvalla istuu nyt 3 vuotias "häälahja".Et voi ekalla kertaa onnistua,plussa tuulia.

Nel.
Kyllä nämä menkat on, vaikka ihmeen hitaasti käynnistyy. Kyllä luulin että viimeistään tänään tulisi vuolaana kaikkine kipuineen...no, vielä on tätä päivää jäljellä. Nyt tuhruilua siis jo yli 3 päivää - viimeksi oli vaan pari päivää.

Mitähän keinoja tähän uuteen kiertoon? Juhannustaikoja?!

Onnea plussanneille - niitähän taas oikein ropisee!

papu-81
Onnea Hansu! :)

Ja kiitos teille mukavista sanoista ja siitä että tänne pääsee teidän sekaan intoilemaan! On tää kärsimätön luonne välillä kirous, kun sitä innostuu vähän liikaa eikä malttaisi odottaa mahdollisia tuloksia tai uutta kierrosta. Ja sitten jos/kun joskus plussaa niin eihän se jännäys siihen lopu, niin kuin kaikki tietää... Ja sitten kun sen nyytin joskus kainaloonsa saa, niin äidin huoli lapsesta jatkuu loppuiän. Tarttis kai yrittää elää vähemmällä etukäteishuolehtimisella ja jännäämisellä ;)

Mun fiilikset raskauden suhteen heittelee ylös alas - välillä oon ihan varma, että ei varmasti ole tärpännyt. Toisaalta pienet alavatsan nippailut ja lievääkin lievemmät menkkamaiset juilinnat joita on jatkunut oletetusta oviksesta asti, sekä pienet repimiset ja tänään tuntuneet nivusen vihlaisut pitää mun toiveita yllä... Eli matsia realiteetit vs. pilvilinnat. Viikonloppuun pitäisi odotella niin ehkä selviäisi, kumpi voittaa. Yritän olla joka tapauksessa positiivisin mielin, mutta itseni tuntien voi itku päästä. Ehkä pettymyksen jälkeen osaa olla vähän rennommilla fiiliksillä, eli tulee jos on tullakseen :)

Mieheni tuntee mun yli-innokkuuden, joten on se hyvä että voi tulla tänne palstalle avautumaan niin ei tarvitse toiselle tilittää joka nipistystä. Tänne saa purkaa nämä sekalaiset, yli-innokkaat ajatukset joita (toivottavasti :) ymmärretään ja kuulla muiden haaveilijoiden tilanteista.

Toivottavasti plussaonnet jatkuvat ketjussa! :)

Salama83
Mun mielestä on vaan kiva, jos joku kirjoittaa pitkästi. :) Toisaalta mä tykkään muutenkin lukea XD

Käyn täällä kyllä välillä kurkkimassa, mitä mun haaveilijatovereille kuuluu. Toivottavasti mahdollisimman moni saa plussan pian <3

Juttelin muuten neuvolatädin kanssa. Hänen mukaansa tämä meidän 8 kuukauden yritys ei edes ole vielä pitkä, vaan ihan normaali. Sit taas sen Pulssin gynen mukaan alle kolmekymppisenä pitäisi pamahtaa raskaaksi pelkästä ajatuksesta jo ensimmäisessä, viimeistään toisessa, kierrossa, muuten kärsii lapsettomuusongelmista. Huh! Mä olen niin iloinen, että meille sattui mukava neuvolatäti, jonka ajatukset pystyy allekirjoittamaan huomattavasti paremmin kuin tuon yhden.

Älyttömästi plussatuulia kaikille! :) Vaikka kuten papu-81 tuossa ylhäällä jo totesikin, ei se jännitys siihen plussaamiseen lopu. Sitten se vasta tuntuu siitä alkavan, huiiiiiii.

Hermis
Voin yhtyä papu-81 ajatukseen siitä, ettei ne jännäykset pos raskaustestiin varmaankaan lopu..Siitä kai se sit alkaa.. Mutta uskoisin sen olevan hiukan erilaista jännäystä. Siellä taustalla kuitenkin mielessä raskautuminen positiivisena ajatuksena, se saattaa auttaa jännäystunteeseen raskaanaoloaikana. Ja, kun on huolissaan, ni on huolissaan eri asioista. Tällä hetkellä itse olen huolissani siitä, että tulenko koskaan edes raskaaksi.

Ihanaa Salamalle, että olet vihdoin saanut mukavan asiantuntijan keskustelemaan kanssas! :) se gyne oli kyl tosi törkee!! :( Vaikka varmasti tuo 8 kk on tuntunut ikuisuudelta, mutta se ei taida olla mitenkään harvinaista yrittää tuon verran..Itsekin mieheni kanssa alkoi juuri 7 yk.

Eli mennään nyt 3 kp. Vihdoin ne menkat alkoi..Tais tuo eka terolut-kuuri hiukan sekoittaa.. Melkein tulin jo hullux, kun mietin jatkuvasti, et oonko raskaana vai ei, ku menkkoja ei vaan kuulunu.. Sit ei jaksanut jotenkin täysin noita neg testejäkään uskoa.. Pöljä, kun on..

Mut lähetään tässä kesäkuussa etelään viikoksi ja ajattelin yrittää ainaskin vaihtaa ajatukset vapaalle näistä vauvahaaveista. Jos vaan nauttis etelän lämmöstä ja ukostani.. :)

papu-81
Argh kuinka masentava ja kelju päivä. Töissä kiirettä ja stressiä, iltapäivällä avasin ympäri kaupunkia kantamukseni, etsin passikuvaliikettä ja jonotin poliisilaitoksella passin ja ajokortin uusinnan takia. Ajokorttihakemuskin jäi sinne seisomaan, kun laitoksen täti päätti nillittää ja vaatia optikon todistuksen siitä, että olen käynyt lasik-leikkauksessa enkä enää tarvitse silmälaseja ajaessa. Muuten voi saada kuulemma sakot... Seuraava viikko menee työmatkalla ja muutenkin työkiireitä, ihan kuin tässä ehtisi arkiaikaan kaiken maailman asioita hoitamaan.

Ja mikä muu masentaa: tänään taisi kp26 muuttua kp1:ksi. Tuhrut alkoivat, niin kuin yleensäkin ennen kunnon vuotoa. Kyllähän mä tämän tiesin, mutta silti blaaah. Ei siis häälahjaa meille. Ihmettelen silti näitä menkkamaisia kipuja, jotka on jatkuneet nyt melkein pari viikkoa. Yleensä menkkakivut alkavat vasta kolmantena vuotopäivänä, kun kunnon vuoto alkaa. Tutkimattomat ja ihmeelliset ovat naisen tiet...

Tarvitsi saada vähän avautua. Kiitos. Nyt mieli väkisin positiivisemmaksi ja ajattelemaan seuraavan kuukauden tuomia yllätyksiä. Jos tähtäisi maaliskuun vauvoihin ja omaan synttäripäivään? :)

FrauM
Mä taidan vetäytyä tästä ryhmästä. Sattui sen verran iso onnettomuus joka vaatii leikkaushoitoa myös jatkossa, etten taida raskautta samaan soppaan sotkea. Muuten mieli on virkeä ja lääkitys ja hoito kohdillaan että tästä selvitään. kävi pahasti mutta pahemminkin olisi voinut käydä. Arvot ja ajatukset on menneet aika lailla uusiksi, ja sitä ottaa mitä annetaaneikä tule kitistyä ehkä enää niin turhista. Menkatkin tuossa oli vissiin lääkkkeiden innoittamina etuajassa, joten pöytä on tyhjä. Muuten kaikki on mennyt niin hyvin kuin mennä voi, ja kotiutumista on lupailtu ennen juhannusta. Hyvää jatkoa teille ja onnea yrityksiinne. Pitäkää jalat maassa, ja etsikää asioista ne hyvät puolet, niitä on aina.

odottaja-77
Voi ei FrauuM!!! Toivon sinulle pikaista paranemista,vaikka todella vakavalta kuulostaa!!
Ja vielä leikkaus hoitoa jatkossa,voih! Oliko liikenne onnettomuus? Ei tarvitse kertoa jos et halua.Ja ihan varmasti katsoo maailmaa toisella lailla ja osaa arvostaa eri juttuja.Ei muuta kuin kovasti tsemppiä sinulle ja toivottavasti pääset juhannukseksi kotiin.

Yhteistyössä