Vauvahaaveet kevät 2010

  • Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti
Hansu.
Aava79: vai norskin kanssa naimisiin :) Me ei olla vielä sitä harppausta otettu. Norjalaiset on kyllä mukavia, mutta noh meillä oli ainakin aluksi vähän kulttuurien vastataistelua eikä aina niin vähääkään.. nyt on alkanut helpottaa, kun ollaan asuttu niin meillä, heillä kuin vieraillakin mailla :) Tämä Norja nyt sitten on todettu parhaaksi vaihtoehdoksi meidän perheelle ainakin toistaiseksi :)

Ja noista oireista, ne tosiaan voi olla kumpaa vain. Mulla silloin siinä keskenmenneessä raskaudessa oli menkkaolo viikolle 6 asti, koko ajan oli semmoista menkkamaista juilimista. Ja se on kuulemma hyvin normaalia.. eli saas nähdä kuinka Aavan käy :)

Täällä kp10 ja munasarjat huutaa hoosiannaa, täytyy päästä gynelle heti vain kun saan sen lääkärin täältä.. täällä kun on se omalääkärisysteemi ja sinne on mentävä ellei oo hätätilanne. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa, vaan on jokin kysta tai vastaava, joka tuolla murjoo mua. Voi tosin olla myös ovulaatio, koska mun viime kierto oli vain 24 päivää. On tää hankalaa :/

Tsemppiä teille muille :)
 
odottelija...
kävin juuri hakemassa vielä testin.. nyt odotellaan pissahätää :D ainakin saa nyt sitten selvyyden kun ei ole tullut mentyä sinne lääkäriin. pakkohan se on nyt sitten tulos uskoa kun jo kp76.
 
Aava79
Tuosta Hansun viestistä rohkaistuneena tulin juuri aikaisin kotiin (oli ihan hirveä olo töissä, kauheita kramppeja) ja otin härkää sarvista ja testasin... ja plussa tuli!!!

Eli voin nyt raportoida, että ensioireita ovat:
- tavallista kovemmat menkkamaiset krampit monta päivää ennen menkkoja
- nälkä
- arat rinnat
- lievä etominen jonka oletin liittyvän kamaliin kramppeihin
- hieman huimahtava olotila metrossa

Tosi epätodellinen olo. Katson testiä uudelleen ja uudelleen...
 
Aava79
Kiitos, kiitos. Ei se ole vieläkään ole mennyt jakeluun - pitää varmaan tehdä toinen testi vielä. Menen perjantaina pcos ultraan vaikka plussa tuli - jos tämä ei pysykään mukana.

Ja odottelijalle - lääkäri luultavasti määrää hormonikuurin että tulee ne menkat ja pääsette taas yritteleen. Mun kierto on ollut tosi vaihteleva mutta tän kierron ajan olin sokerittomalla ruokavaliolla, eli ei teehen sokeria, ei karkkeja jne koska sillä on kuulemma vaikutusta hormoneihin. :eek:) Ei se ainakaan pahasta ole.

Tsemppiä kaikille! :eek:)
 
Kappe82
Onnea paljon Aavalle plussasta :)!On varmaan todella epäuskoinen fiilis, varsinkin jos on jo useamman negatestin aikaisemmissa kierroissa tehnyt... Itse ainakin nykyään jo oletan että on nega, kun ensimmäisissä kierroissa oli aina niiiiiin varma et nyt tärppää (ja sen jälkeen armoton pettymys). Nyt varmaan putoisin totaalisesti persauksilleni jos plussa tulisi, ja toisaalta negoihin pystyn suhtautumaan jo hyvinkin tyynesti.

Plussatuulia ja Aavalle vauvaliimaa ;)!
 
Hansu.
Onnea Aava!!! Mulla olikin vähän semmonen fiilis, että sulla saattai olla tärpännyt :) Paljon onnea odotukseen!!!! :)

Pahoittelut Odottelijalle :( Nyt vain lääkärin puheille sitten, siitä se lähtee ja saa ainakin selvyyden asioihin.

Mä täällä edelleen toivon, että tää polttelu mun kohdussa olisi ovulaatio, kun ei voi sanoa että ottaisi kipeää vaan on enemmänkin semmoista kirvelyä :/ Onko muilla tämmöisiä tuntemuksia??? Outoa.
 
Salama83
Aava79:lle valtavasti onnea, ihan mielettömän hieno juttu! :) Voin vaan etäisesti kuvitella, miltä nyt tuntuu. Tekee varmaan mieli halailla kaikkia tuntemattomia vastaantulijoitakin. :D

Ja Odottelijalle puhtia lääkärin varaamiseen, kyllä se jo varmasti kannattaa. Toivottavasti kohdalle osuu joku mukava lääkäri :)
 
Hermis
Aavalle PALJON ONNEA!! Ihana uutinen kerta kaikkiaan! :) Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin! :)

Odottelija..: harmitus negasta..Pöh!! Nyt vaan lääkärin pakeille ja saat siten ratkaisun tilanteesees.

Mä tein eilen kans r-testin, oikeestaan ihan vaan huvin vuoksi.. :) Negaahan se tietty näytti. Mulla pitäis pe alkaa menkat. Eli tiedän, aivan liian aikasin testasin ja vielä laimeesta iltapissasta. Malttamaton, kun olen. Hih. Oireita ei ole, flunssaa taitaa pukata..ei kyllä menkkajuilintojakaan vielä..Ihmeellistä. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!
 
Sipuli'10
Täällä 1. kiertopäivä... Poistan itseni samalla listalta ja yritän kesäloman alkaessa keskittyä välillä johonkin muuhun. Onnea yrityksille!

Aava79, 29v, yk6, (1) 18.5, kp 31-41pv
Hermis, 24v, yk 5?, (1) 23.5?? kp 27-37
Salama83, 26 v, yk 8, (1) 1.6., kp 26-28
Kappe82 27v, yk 6, (1) 1.6., kp 28-39
Heituli, 25v, yk 10, (1) 3.6. kp 29-35pv
Hansu78, 30v, yk4, (1), kp 24-28, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, ??
FrauM, 31v, yk1, 13.6,kp 24/25 (?)

 
Salama83
Ehkä vielä kohdataan, Sipuli! Pahoittelut menkoista!

Mitäpä mieltä olette tästä: mulla on allergista nuhaa, johon määrättyjä lääkkeitä ei saa käyttää raskauden aikana. Pitäisikö niiden käyttö lopettaa ja opetella elämään tukkoisen nenän kanssa varmuuden vuoksi vai voinko jatkaa turvallisin mielin kunnes plussa pärähtää testiin?
 
Hermis
Täällä on ollut aikas hiljaista.. Ehkä me kaikki ollaan nautittu ihanista kesäpäivistä! :) Sipulille pahoittelut menkoista, harmin paikka!! Mutta kuulostaa hyvältä keskittyä välillä ihan johonkin muuhun, kun tähän vauvailuun.. Kunpa mäkin voisin välillä miettiä jotain ihan muuta, paljon tämä haaveilu mielessä on. Nojoo, mitäpä sitä luonteelleen voi.

Salama, sinuna söisin niin pitkään noita allergialääkkeitä, kun raskaus alkaa. Ja eikös niitä ole jotain raskausystävällisiäkin allergialääkkeitä?! Vai onko juuri se se ainoa lääke, joka tehoaa, mitä sä syöt? Ja muistetaanhan se fakta, että se vauva elää ensimmäiset 8 viikkoa sen oman ruskuaispussinsa voimin, ilman äipän verenkiertoa. Eli jos ei tiedä olevansa raskaana siinä alkuviikkoina (0-4 vko), ni elää ihan normia elämää! :)

Mulla nyt olleet noi pari viimestä kiertoa sellaset 28 vrk.. Nyt menkat myöhässä parilla päivää kun noihin edellisiin kiertoihin vertaa. Ei mitään menkkoihin viittaavia oireita, ei nippailuja, ei mitn. Valkovuotoa aikalailla.. Mullahan on taipumusta pitkiinkin kiertoihin (n.37 vrk)..Mut luulin jo, että kierrot alkais tasaantua.. Ja ennen varsinaisia menkkoja mulla tulee muutaman päivän ajan tuhruilua, nyt ei mitään sellasta. Kaksi neg raskaustestiäkin olen jo kerennyt tekemään, toisen ke ja toisen pe. Liian varhaisessa vaiheessahan tein nuo, mut ei niissä ollu haamunhaamua havaittavissa.. :( Noh, oon luvannut itselleni tehdä seur testin vasta ke aamuna (jolloin lääkäri soittaa verikoetuloksista), jos menkat ei ole vielä siis alkaneet. Että tällasia aikoja täällä eletään. Mites muut? Mitä kuuluu? :)

Mukavaa alkavaa viikkoa! :)
 
odottelija...
toivon Hermis plussaa täältä sulle! :)
tuli tuossa muutama päivä sitten juteltua kavereiden kanssa joilla lapsia. utelin siis tietysti raskausajasta ja synnytyksestä.. :) minäkin haluan! :D
mutta... ei tässä edes puhuta nyt miehen kanssa aiheesta kun on vähän hermoja kiristävää aikaa muuten.
tilassani ei ole oikein mitään uutta. yritin soittaa aikaa gynelle, mutta siellä olikin vain vastaaja päällä joten vieläkin se asia lykkääntyy.
nyt on viikon verran hyvinhyvinhyvin vähän tiputellut joka päivä. ei kipuja ei mitään muuta. josko tuo enteilisi menkkoja?
 
Kappe82
Ihania kesäpäiviä tässä on vietelty juu :)
Ihanaa kun vihdoin helpottaa ja alkaa olla välillä vapaatakin, kun on opinnot tällä hetkellä aikalailla pulkassa.

Salama pohdiskelee allergialääkkeitä, minä taas näitä juhlajuomia... On tosiaan ensi viikolla omat valmistujaiset sekä synttärit ja näitä juhlistaakseni haluan myös kuohuvaa nauttia. En jotensakkaan haluais joka armas kuukausi hassata rahaa niihin negatesteihin enkä myöskään niistä masentua. Muttamutta kun se kolikon toinen puoli on se, että oon kauheissa tunnon tuskissa jos jotain naukkailee ennen kun menkat päälle pärähtää. Äääh. Siitäkin tuntuu olevan niin ristiriitaista tietoa, että onko ihan alkuvaiheen tissutteluilla merkitystä vai ei... Oon vaan rasittavaa kun nää kierrot on mitä on, ja jo puoli vuotta elänyt aina puolet kierrosta "kuin olis raskaana". Nooh.. todennäköisesti marssin siis sinne testikaupoille. Jälleen kerran :p

Kovasti pidän kanssa Hermikselle peukkuja ja kaikille muille tietysti myös :)!

T. Kappe the pähkäilijä kp27
 
Salama83
Jeps, toi alkoholi mietityttää meikäläistäkin. Tuntuu vähän turhalta elää juuri noin "puoliraskaana", kun jos joskus onnistuu raskaaksi tulemaan, niin joutuu kuitenkin säännöstelemään ja miettimään, mitä suuhunsa laittaa. Meilläkin kun yritystä on jo lokakuusta asti. Olisin ollut jo monen monta kuukautta absolutisti, jos olisin kaikesta alkomahoolista kieltäytynyt. Tietty mitään naamoja tuskin kannattaa vetää, ihan varmuuden vuoksi (eipä onneksi kuulu tapoihin muutenkaan).

Hermikselle plussatuulia jänniin päiviin! Sekä tietty meille kaikille muillekin :)
 
Heituli
Aavalle oikein paljon onnea plussasta!!! :)

Täällä kans nautittu aurinkoisista päivistä ja lauantaina oli miehen työpaikan juhlat :)
Liekö vieläkin krapulan poikasta, vai mistä lie johtuu, mutta mulla on pari päivää ollut todella huono-olo ja meinaa väkisin oksettaa :/
Eilenkin yritin kinkkusalaattia syödä, niin ei pystynyt kun meinas yli tulla.

Vielä pitäisi viikon verran kärvistellä ennen kuin testiä uskaltaa tehdä, jos nyt ylipäätään tarttee tehdä.
Alavatsaakin on kouristellut muutamana päivänä ihan kunnolla :(


 
odottaja-77
Moi! Siirryi tuolta tammikuun haaveilija ryhmästä tänne, koska tänään pläjähti 2 viivaa testiin!!! Eli la aika olis tammikuun lopulla.Olihan mulla jonkun verran etovaa oloa ja väsy ja vilu mut ajattelin että mielikuvitus tekee tepposiaan...
Mut nyt sit ollaan raskaana ja TOIVOTTAVASTI kaikki menee hyvin,noiden 2 kauheitten kokemuksien jälkeen.Pitäkää peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin.Mä lähettelen täältä plussa tuulia!!!
 
Salama83
Upeaa odottaja-77, mä olen NIIN onnellinen sun puolesta. :) Oikein lämpöiset virtuaalihalit meikäläiseltä. Toi on varmaan totta, että kun ensin monta kieroa on tuntevinaan raskausoireita ja menkat tulee niistä huolimatta, turtuu oireisiin. Ja sit voikin tulla ihan yllätyksenä plussa. Kunpa mullekin kävisi niin ;)
 
Kappe82
Aivan valtavasti onnea täältäkin odottaja-77 :)!

Meikäläinen on kans täällä kyllä ihan puulla päähän lyöty. Nimittäin... tein sit tänä aamuna sellasen RFSU:n halpistestin, että voin rauhallisin mielin lähteä päättäjäispiknikille tässä iltapäivällä, mutta mitä ihmettä, siihen ilmesty kaks viivaa (haaleena, mutta selkeenä kumminkin).
En suostu yhtään tuulettelemaan vielä, mutta paineltiin miehen kanssa saman tien apteekkiin ja ostettiin kasa uusia (luotettavampia?!) testejä :D Testailen lisää myöhemmin tänään. Ja tosiaan kiertopäiviä on nyt 29 ja esim. viime kierto oli 39 päivää... Tietty kuitenkin sen verran heti innostuin, että raskauslaskurilla on tutkailtu lasketut ajat sun muut, tonne helmikuullehan se menis... Joo, ei yhtään meinaa lähtee mopo kädestä :D

T. Kappe "pihalla ku lumi-ukko" :)
 
Hansu.
Onnea Odottaja-77 ja Kappe82 :) Kivoja uutisia, halaukset ja paljon tsemppiä odotukseen!!!! :)

Mäkin oon täällä pihalla kuin lumiukko, kun en edelleenkään tajua näistä ovulaatiolimoista mitään. Ja toiseksi asian tekee mun mielestä tosi hankalaksi se, että mitenkä kukaan voi erottaa, että onko kyseessä siemenneste vaiko lima (olettaen, että te muutkin harrastatte oletetun ovulaation aikoihin suojaamatonta seksiä, jolloin se siemenneste väkisinkin menee tuonne sisälle ja tulee sieltä ulos:D)

Tänään on kp16, eikä oo harmainta hajuakaan onko ollut ovulaatio vaiko ei. Meillä jäi hedelmälliset päivät vähän kyllä väliin :/ Kun oli kp11 ja sitten vasta kp14 seuraavan kerran, kun oli vieraita koko viikonlopun ja illat venyi pitkiksi :( Mutta siis tuolla välillä oli ihan kuivaa... kaipa se on perkules pakko ostaa ens kierrossa niitä tikkuja. Mistäs niitä saikaan netistä tilattua edullisesti? En ainakaan täältä Norjan apteekeista osta, kun ClearBlue raskaustestikin (ainoa vaihtoehto) maksoi himputti n.30e (2kpl paketti)... en kyllä ainakaan turhaan täällä testaile..

Joten kysymys kuuluu: Miten erottaa omat limat ja siemennesteen toisistaan?
Mistä saa edullisesti tilattua ovulaatiotestejä?

Kiitos jos joku osaa vastata :)

Päivitetty lista:

Jännäilijät:

Hermis, 24v, yk 5?, (1) kp 27-37, 23.5??
Salama83, 26 v, yk 8, (1) kp 26-28, 1.6.
Heituli, 25v, yk 10, (1) kp 29-35pv, 3.6.
Hansu78, 30v, yk4, (1), kp 24-28, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, ??
FrauM, 31v, yk1, kp 24/25 (?), 13.6.

Plussanneet:

Aava79, 29v, yk6, (1) 18.5, kp 31-41pv
Odottaja-77
Kappe82 27v, yk 6, (1) 1.6., kp 28-39

 
Salama83
Hihiii, Kappellekin ihan superpaljon onnea :) Kyllä se halpa testikin tietää eikä vaan kalliit. Hauskoja testaushetkiä kuitenkin iltaa varten. Paljonko ostitte apteekin testejä? Jokaista lajia? ;)

Mä olen tilannut raskaustestejä huuto.netistä, ovulaatiota en ole (ainakaan vielä) tikuttanut. Mutta noita varsinaisia yrityksiä en ole kokeillut.

Mulla ei vielä mitään oireita - ei menkka- eikä raskausoireita. Tosin vajaan viikon päästähän on vasta virallinen jännäyspäivä, joten ei välttämättä vielä missään tuntuisikaan. Mulla on renkaan käytön lopettamisen jälkeen alkanut sattua IHAN sikana mahaa ennen kuukautisia ja alkupäivinä, joten tästä kierrosta ajattelin aloittaa särkylääkkeiden käytön jo ainakin päivää ennen. Jos sitten pääsisi vähemmillä tuskilla tädin kurvatessa kyllään. Tietty toivon, että pysyisi poissa ja pääsisin minäkin tänne ilmoittamaan hyviä uutisia, mutta sepä onkin osoittautunut harvinaisen hankalaksi.

Ihan aiheesta toiseen: näin tänään kaupassa naisen, jolla oli maailman ISOIN raskausmaha. Se oli sellainen vaakatasoon nouseva soikio, eikä se nainen saisi varmasti edes käsiään mahansa ympärille. Ihan hillitön. Pientä vaikeutta tuotti olla yrittämättä katsoa, oli se niin villin näköinen. Ei sentään sinne kaupan lattialle synnyttänyt, vaikka maha siltä jo näyttikin :)
 
Kappe82
Kiitoskiitos *koittaa olla liikaa innostumatta* ;) Mutta joo, ei ihan kaikkia merkkejä sentään shoppailtu, mut Apteekin testi oli toinen ja toinen joku B-sure(?). Ja tällä jälkimmäisellä testailin sit heti parin tunnin päästä ja kyllähän vaan siihenkin vaan pärähti se toinenkin viiva... Parin päivän päästä pitää varmaan sitten taas varmistella.
Nyt on sellaset toiveikkaan, pelokkaan epäuskoiset fiilikset. Hih.

Toivon sydämeni pohjasta, että teistä moni tulisi kanssani myös jossain vaiheessa odotuspuolelle ihmettelemään :) Joten ISOT peukut! Ja täytyy vielä todeta, että ilmeisesti se todellakin tärppää silloin kun sitä vähiten odottaa ;)
 

Yhteistyössä