Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
lele86
lauantai 22.1.2011

Heituli -------------- 30/33-136--------------21----------------Esikoinen
lele86----------------31/26-36---------------22----------------Esikoinen
heho-----------------16/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------23/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------3/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------8/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08


Alkaakohan kierto venymään kun ei oo mitään lääkkeellistä avustetta tässä kuussa... Aamulla olin ihan varma että menkat alkaa ja äkkiä vessaan valmistautumaan, mutta oli vielä väärä hälytys... Tän illan aikana voi joutua vielä päivittelemään...
Mites Heituli?
 
Heituli
Vielä ei oo menkkoja näkynyt, mutta eiköhän ne sieltä ala näinä päivinä :S Nyt on puolestaan tissit turvoksissa, turha yrittää mahallaan nukkua, saati pitää tiukempia rintaliiviä päällä. Toisinaan ennen menkkojen alkua on turvotusta havaittavissa ja alaselkä on entistä kipeämpi..
Että turha ainakaan rahoja tuhlata testeihin. Pitäiskin ihan ostaa ovistestejä kaappiin ja tikuttaa kuvittelenko minä oviksen vai tuleeko se oikeasti.
Kun ei pysty enään omaan kroppaankaan luottamaan :S
 
lele86
Su 23.1.2011

Heituli -------------- 31/33-136--------------21----------------Esikoinen
lele86----------------32/26-36---------------22----------------Esikoinen
heho-----------------17/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------24/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------4/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------9/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

Ei vieläkään... nooh, ehkä ne hanat aukeaa kun meen iltavuoroon töihin..... Aamulla tuli pieni huimaus hetkellisesti mutta se oli varmaan vaan ihan siitä johtuvaa että hetki aiemmin vasta heräsin... laskin tossa muuten että jos kierto alkaa aina uudestaan tasan 14 vrk oviksesta niin en oo enää ollu reissun päällä sen aikana jos edes oon ovuloinu tässä kuussa.... eli se on ollu siis hiukan tavallista myöhemmin.. mikä on kyllä ihan ymmärrettävää kun ei oo ollu piikityksiä apuna..
 
titi-uu
Ma 24.1.2011

Heituli -------------- 32/33-136--------------21----------------Esikoinen
lele86----------------33/26-36---------------22----------------Esikoinen
heho-----------------18/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------25/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------5/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------10/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

Ihan alkuun tsemppihalit kaikille! <3 Ja hiukan jännäilyä on ilmassa myös, toivotaan parasta siis!

Minmie: Täällä sama homma tuon "alitajuisen yrittämisen" suhteen, vaikka yritystä ei meillä niin kauaa takana vielä olekaan. Jotenkin sitä kuitenkin on niin herkillään oman kroppansa kanssa, että vaikka yrittää olla laskematta ja miettimättä, niin väkisin se tuppaa mieleen. Viimeistään seksin jälkeen, ellei jo ennen ja aikanakin, huomaa pohtivansa että moneskos päivä nyt olikaan menossa.. Noh, sitä tämä lienee on, mihinkä sitä omasta päästään eroon pääsisi.

Heituli: Tuttu tunne tuokin, että sänkyhommat alkaa kyllästyttää. Minä olen viimeaikoina huomannut että into touhta on alkanut keskittyä lähes pelkästään noihin tärppipäiviin, muulloin tuntuu kyllästyttävän koko homma. Ja väsymystä on aina hyvä syyttää ja sitä että ennemmin rojahtaa sohvalle sylikkäin katsomaan telkkua. Ja minulle siitä tulee välillä huono omatuonto kaikkinensa, sille en voi mitään. Onneksi olen sentään päässyt siitä yli, että ottaisin hirveästi paineita siitä että en aina halua tai jaksa: joskus aikaisemmin se on ollut mulle kovempikin pala kun olen ollut suhteellisen innokas aina noihin hommiin. Vaikka mies ei koskaan ole mitenkään vaatinut tai painostanut, ennemmin se on ollut toisinpäin. Mutta aika aikaansa kutakin vai miten se menikään, joskus on hiljaisempia aikoja ja joskus tässä elämässä painellaan kovempaa. Kaikki hetket ja tapa millä ne täyttää on kuitenki arvokkaita!

).( Miehen kanssa ollaan puhuttu asioista ja jo sitä ennenkin olen aavistellut, että halu lapsen saamiseen on kasvanut. Samalla oon huomannut, että mies on alkanut olemaan jotenkin entistä vastuullisempi ja huolehtivaisempi ja noin. Ja tuntuuhan se ihanalta, että on rinnalla tuollainen kumppani, joka selvästi osoittaa olevansa siinä lähellä ja ottavansa vastuuta ja jakavansa kaikki asiat. Jotenkin sitä on niin helppo tässä unohtaa, että tuo mieskin on varsin tunteellinen ja herkkis omalla tapaansa, herkempikin kuin minä. Se unohtuu niin helposti, mutta samalla tavalla sekin kuitenkin kaipaa minulta sitä läheisyyttä ja rohkaisua ja empatiaa. Meillä alkaa olla tässä käsillä taas hyvät tärppipäivät, ehkäpä voisin siis hiukan hemmotella miestä ja samalla itseänikin. Tuo rakkaudentunnustusten ääneen lausuminen on aina ollut minulle jotenkin hiukan vierasta, tai ei ainakaan niin kovin luontevaa. Onneksi siihen on muitakin keinoja.
 
Heituli
titi-uun puhe olisi voinut olla kuin omasta suustani tuon sänkyhomman suhteen.
Kuten jo aiemmin kerroin, siitäkin on mennyt into eikä jaksa välttämättä panostaa siihen niin paljon kuin pitäisi.
On meillä ennenkin ollut kausia, että ei vaan ole seksi jaksanut kiinnostaa kumpaakaan pätkän vertaa ja toisinaan on sitten haluja jakaa niitä vaikka muille :D Mutta enpä ole minäkään jaksanut enää stressata asiaa, niin kuin aluksi tein. Ja meillä mies ymmärtää täysin ettei aina vaan tee mieli :)
Ja minä olen meille se, joka on aktiivisempi seksin suhteen kuin mies ;)

Ollaankin mietitty pientä irtiottoa arjesta, kunhan miehellä on talviloma tiedossa. Lähdetään pariksi päiväksi jonnekin ja otetaan siitä ajasta kaikki irti. Me ei käydä ikinä oikein missään joten tämä tuleekin ihan tarpeeseen :)

Ja sitten omaa (.) täällä on pienen pientä tuhruilua jo havaittavissa. Että menkat on alkamassa ihan oikeaan aikaan. Mikä on siis paljon parempi juttu kun että kierto heittelisi. En jaksanutkaan odottaa mitään tältä kierrolta, joten eipä ole edes masentunut tai surullinen olokaan.
 
heho
Heips kaikille!
Oloa helpotti lukea muidenkin lapsenteon vaikutuksesta sankykammarin puolella. Meillakin on aika pitkalti silleen etta yritetaan noin 3 kertaa hyvina aikoina ja sitten vaan pari kertaa muulloin... siksihan ne vissiin sanoo etta monesti pari tulee raskaaksi ensimmaisen 6kk aikana koska on viela 'intoa' yritykseen. Sitten yritys vahenee ja se tietenkin myos vahentaa onnistumisen mahdollisuutta.
On myos niin tarkeaa pitaa huolta suhteesta taman stressin aikana, tasta yrityksestahan tulee niin helposti asia mika heittaa varjon koko elaman ylle. Ystavyyssuhteet saattaa karsia, pienta masentuneisuttaa yms alkaa esiintymaan ja paassa pyorii raskautuminen koko ajan. Onneksi olen viela pysynyt positiivisena ja yleensa vain 2 paivaa kuusta olen surullinen (ne kaksi paivaa ennen kuukautisia kun toivoo hirveesti mutta kroppa on jo oireillut silleen etta tatihan sielta on tulossa).
Ois kylla kiva saada hyvia uutisia tanne pitkasta aikaan. Vahan piristysta.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
lele86
Jos jotain positiivistä noista lapsettomuushoidoista sanoisin, niin se ois just tuo että seksielämä parani entisiin uomiinsa heti hoitojen alettua.. johtuu ehkä siitä että niiden takia kaikki on tarkkaan laskettua/suunniteltua ja varsinainen "yrityskerta" tapahtuu polilla.. Siitä tulee sellainen fiilis että nyt ainakin kaikki tarvittava tässä kuussa on tehty.. ei oo sellaista "suoritus"-oloa enää :) Ja seksiä ei siis varsinaisesti ajattele enää pelkkänä lapsenteko-yrityksenä.. siihen pisteeseen se meilläkin meni ennen hoitoja... ärsytti kun ne ajatukset omasta kropasta ja ovulaatiosta ja "pepun nostosta" sun muista kikkakolmosista seuras aina mukana sänkyhommiinkin.. vähemmästäkin se tunnelma latistuu... :)
Ei tätiä vieläkään... tänään olin taas töissä ihan varma että nyt varmaan alko, mutta eipä sitten vieläkään... mun villi veikkaus on etten tässä kuussa ole ovuloinut ollenkaan ja siks tää kierto venyy ja paukkuu.
 
heho
Lele: aiotko missaan valissa testata? Voi jospa...... Jos te 'telmusitte' silloin kun olit tullut matkoilta niin ehka on tarpannyt?
titi-uu: totta turiset. Monesti unohtaa etta mies on tassa mukana ihan yhta paljon kun nainenkin mutta niilla on erilainen tapa nayttaa pettymys yms. Kylla minakin olen kiitellyt tasta miestani, pitaa jalkani mukavasti maanpaalla eika ala turhaan panikoimaan. Mutta ymmartaa kuitenkin sen kuukausien pettymyksen. Saataa tuoda kukkia tai jotain ihan sen takia etta naytan vahan alakuloiselta.
).( ei kummempia. En usko tarppiin, enka varmaan usko sitten positiiviseen testitulokseenkaan kun joskus tapahtuu. On tassa sen verran petytty ja sydan kovettunut.
Kuulin just etta yks tuttu tuli raskaaksi kolmannesta yrityskerrasta. Kiva. Hmn, voikohan tuota edes kutsua yrittamiseksi? Kaipa se on nain etta joillekin tama prosessi on 100 metrin pikajuoksu ja muille 42.2km maratoni.
 
lele86
Tiistai 25.1

Heituli -------------- 33/33-136--------------21----------------Esikoinen
lele86----------------1/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------19/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------26/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------6/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------11/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

Eipä tarvinnu testailla... kuulinkin just sopivasti illalla suvusta parit raskaus-uutiset.. ja toinen vielä hups ihan vahingossa.... :/ On tää maailma epäoikeudenmukainen paikka elää.
 
Tilliliha
Ollaan tässä yritetty vauvelia kohta vuoden verran mutta tuloksetta. Sain terot ja clomit, katsotaan nyt jos vaikka jotain potkua olisi. Muuten osaako kukaan selittää minulle miten noita nyt sitten käytetään. Lääkäri sanoi vain että luet tarkkaan ohjeet. Jotain se sanoi että kierron 3 päivänä pitää aloittaa terot ja syödä 5 päivää. SAitten kierron 15 päivänä pitää syödä clomia, ja syödä 10 päivää mutta entä sitten.? odotellaan menkat ja jos ei tärppää niin homma uusiksi vai?...Ekaa kertaa mulle noi nyt määrättiin. Lapsia löytyy ihan kiitettävästi ja ikääkin on sen verran että ihme on jos tärppää vielä.

Kiitos
 
Lotta.S.
Ollaan tässä yritetty vauvelia kohta vuoden verran mutta tuloksetta. Sain terot ja clomit, katsotaan nyt jos vaikka jotain potkua olisi. Muuten osaako kukaan selittää minulle miten noita nyt sitten käytetään. Lääkäri sanoi vain että luet tarkkaan ohjeet. Jotain se sanoi että kierron 3 päivänä pitää aloittaa terot ja syödä 5 päivää. SAitten kierron 15 päivänä pitää syödä clomia, ja syödä 10 päivää mutta entä sitten.? odotellaan menkat ja jos ei tärppää niin homma uusiksi vai?...Ekaa kertaa mulle noi nyt määrättiin. Lapsia löytyy ihan kiitettävästi ja ikääkin on sen verran että ihme on jos tärppää vielä.

Kiitos

Ei teroja kierron 3. päivänä vaan clomeja!! Clomeillahan on tarkoitus aikaansaada se ovis. Ja terot vasta oviksen jälkeen (itse sain kylläkin lugeja, ja niitä syödään kolmantena päivänä LH+ päivästä, 10 päivää, sitten tehdään raskaustesti, ja jos se on nega, niin luget lopetetaan ja menkat tulee. Jos testi positiivinen, niin jatketaan lugejen syömistä)
Ja sunhan pitää mennä seurantaultraan ennen kierron puoliväliä, jotta nähdään tapahtuuko mitään ja jos tapahtuu ettei tapahdu liikaa,eli kypsy liikaa munasoluja (monisikiö-raskauden riski)! Äläkä suinkaan aloita teroja ennen ovista, se estyy muuten. Vasta, kun ovis on satavarmasti ohi.

Oletpa ollut kummallisella lääkärillä, kun ei edes perusasioista kertonut kunnolla. :(
 
Viimeksi muokattu:
Tilliliha
Aih...pitäsi mennä vielä seuranta ultraan..Kas kummaa kun ei semmoisesta sitten ollut mitään puhetta..Jahas menkat olisi nyt alkamassa, ainakin hieman valkkarin seassa on punaista ja raskaus testi näytti miinusta. Eli uskaltaako tässä nyt aloittaa vai ei. Toisaalta onpahan tuo nyt ihan sama onko niitä 2 vai 3 tervetulleita kaikki on tähäm lapsi katraaseen. :) Voisitko kertoa tarkemmin siis kun olen tuon yhden kierron syönyt niin odotanko taas menkat ja aloitan siis eka clomeilla ja sitten taas teroilla ja taas odotan sitten menkat. Hieman pelottaa aloitaa ja olisi kyllä minusta voinut valkaista asiaa hieman enemmän...
 
Lotta.S.
Vastasin heti viestiisi, koska clomit on mulla kohta ajankohtaisia, ja sain jo reseptin niitä + lugeja, sekä hyvät neuvot gynekologilta (väestöliiton lapsettomuus-gyne). Itse aloitan myös ensi kierrossa, 3. päivänä clomit, eli ehkä parin viikon päästä.

Eli nyt odotat, että menkat alkaa, ja kolmantena menkkapäivänä aloitat clomit (lasketaan siis 3. kunnon vuotopäivä, tuhruvuotoa ei lasketa). Sitten syöt sen 5 päivää niitä. Varaa seurantaultra vähän ennen puoliväliä, mulla suositeltiin kp14, koska muutenkin ovikseni on myöhäisessä vaiheessa, mutta jos sulla normaaliin aikaan ovis yleensä, niin ehkä jo kp10-12? Varmista vielä puhelimessa, koska sun kannattaisi mennä. Clomeilla on isompi riski monisikiöraskauksiin, ja vaikka se ei haittaisikaan että enemmän lapsia kerralla tulisikin, on niissä aina isommat riskit äidille ja vauvoille. Varsinkin 3- ja 4-raskauksissa on jo tosi isot riskit ja jos ikääkin äidillä on vielä, niin riskit on vielä suuremmat.

Seurantaultra on tarpeen myös siksi, että nähdään, riittääkö annos vai lisätäänkö sitä toisella kierrolla. Niitä ei saa omin päin lisätä! Jos näyttää, ettei munasolu kypsy, niin ensi kierrossa lääkäri voi suurentaa annostusta ja vaihtaa aloituspäivää jne. Eli ainakin ensimmäisellä clomikierrolla pitää ulrtassa käydä. Edesvastuutonta lääkäriltä, että ei maininnut tästä mitään... Kävitkö yksityisellä gynellä vai missä?

Lugeja (niinkuin ei terojakaan) aloiteta koskaan tarkkaan 15.päivä, vaan yksilökohtaisesti ovulaatioon suhteutettuna. Oviksen on pitänyt tapahtua ennen aloittamista, koska muuten on ihan yhtä tyhjän kanssa syönyt clomeja, koska ovis estyy. Minulle lääkäri antoi ohjeen, että ovistestillä mitatusta LH-huipusta 3 päivää ja sitten aloitan luget. Tällöin ovis on varmasti ehtinyt tapahtua. Ihmettelen muuten, miksi hän määräsi terolutia, eikä lugestronia? Oliko siitä puhetta?

Kannattaa muuten varata aika ihan lapsettomuuteen perehtyneelle gynelle, vaikka nyt tähän seurantaulraan. Hänellä on varmin tietotaito asiasta, jotkut perus-gynet tietää uskomattoman vähän näistä lapsettomuus asioista. Kokemusta on.

Toivottavasti auttoi, ja plussatuulia toivotan sinulle! Toivottavasti tärppää ekasta clomiavusteisesta kierrosta! :)
 
Heituli
Ke 26.1.


Heituli -------------- 1/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------2/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------20/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------27/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------7/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------12/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08
 
Tilliliha
Sain kun sain puhelimeen sen lääkärin sihteerin ja se lääkäri lupasi soitella minulle huomenna siitä, että miten sitten nyt jatkossa. Mietityttää hieman kylläkin kerta täältä palstalta tulee tietoa enemmän kuin itse lääkäriltä. Kumma ettei se sanonut mitään jatkoista esim.ultrasta tai muusta. Mutta se varmaan ajattelin että noille nyt on ihan sama tuleeko vielä 3 vai 5... Toivottavasti asia nyt edes vähäsen valkenisi minulle. Hävettää tämäbkin ikäinen ihminen kyselee nuorilta ihmisiltä neuvoa, luulisi minunkin joh tuo tietävän, mutta en ole ennen tarvinnut tuommoista hoitoa. Ikä meinaa tehdä temppunsa vaan. Yritetään jos vaikka hieman saataisiin vilskettä vielä takaisin...

kiitos ;)
 
heho
To 27.1.


Heituli -------------- 2/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------3/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------21/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------28/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------8/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------13/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

).( ei mitaan uutta. Naen kauniin raskaana olevan ystavani tana iltana. Koska tiedan hanen kayneen lapi 2 vuoden yrityksen, tiedan hanen olleen samassa tilanteessa.
Titi-uulla on hyvat paivat kasilla - onnea yritykseen!
 
lele86
La 29.1.


Heituli -------------- 4/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------5/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------23/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------30/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------10/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------15/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08
 
heho
Su 30.1.

Heituli -------------- 5/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------6/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------24/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------31/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------11/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------16/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

Tsemppia kaikille- monella alkaa viikon sisaan hyvat paivat. Onnea yritykseen.
).( olin vahan viihteella perjantaina, oli pakko paastaa hoyryja. Eikohan tama tasta : )
 
titi-uu
Ma 31.1.2011

Heituli -------------- 6/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------7/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------25/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------32/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------12/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------17/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

Tervehdys taas kaikki ja täältäkin tsemppiä yritykseen! Talvi alkaa olla taitettu (taikka se pahin, kun muutamana päivänä on ollut aurinkoinen keväinen keli) ja kevättä kohti hiljalleen.

heho: Minä olen tässä ihan viime aikoina taas saanut muistutuksen siitä, että minun mies on tosiaan jossain määrin vielä varmaan minuakin herkempi ja elää eri tavalla tunteella näitä juttuja. Minä olen tunteellinen ja herkkä, joo, mutta eri tavalla ja niin erilaisista asioista.. Ja välillä tuntuu tosi pahalta, kun huomaan miehen innostumisen, toivon ja sitten pettymyksen, harmistumisen. Se ei vaan näytä ajatuksiaan suoraan eikä puhu, rivien välistä sitä pitää lukea ja se on joskus vaikeaa. Se on kyllä luvannut yrittää sanoa suoraan, jos jotain on ja myös ajatuksistaan ja noin, mutta usein sitä ei tapahdu. Enemmän se on tosiaan sitä, että tunteet ja pettymykset ja muut tulevat esille siitä olemuksesta, käyttäytymisestä ja teoista. Mitä noihin kukkiin tulee, niin voi kun kuulostaa ihanalta! Minä pitäisin myös kovasti kukista ja olen sen useasti miehelle sanonut, että eihän siihen tarvitse edes syytä.. Mutta se on vähän sellainen juro, ei kuulema osaa ostaa kukkia ja tuo sitten kaupasta vaikka jäätelöä :) no, mukavaa sekin. Ja olenkin sitten tehnyt niin, että jos olo on sellainen, niin tuon miehelle kukkia. No, puoliksi tietysti itselleni, mutta miehelle ensisijaisesti. Ja ajatushan se lienee tärkeä!

Ja sitten omaa ).( Meillä on miehen kanssa ollut tässä ilmassa hiukan eripuraa ja palatakseni tuohon sänkykamarikeskusteluun myös kyllästymistä.. Jotka kaikki sitten johtivat tuossa riitelyyn ja ikävään oloon (varmaan molemminpuolin, mutta minua nämä asiat tuntuu kuitenkin kalvavan helpommin) Harmittavaa, tuollaisesta kun tulee väkisin paha mieli, vaikka stressaantumiselle sanonkin tiukasti ei. Ja sitten kun siihen päälle iskee vielä ajatus, että miksi tämä kaikki tulee näin juuri hyvien tärppipäivien aikana, niin soppa on valmis :/ No, onneksi ei olla pitkävihaisia tai mitään ja hommat sovitaan aina samalla kertaa. Ja toki, jos jostain voin myös olla iloinen niin riidan jälkeisestä sovintoseksistä. Että lopulta kuitenkin, joka tapauksessa, tässä on kai päästy hyödyntämään näitä hedelmällisiä päiviä..
 
heho
Ti 1.2.2011

Heituli -------------- 7/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------8/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------26/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------33/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------13/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------18/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

Titi-uu, ymmarran taysin milta tuntuu kun tulee vahan eripuraa just hyvina aikoina... meillakin kavi tassa pari kuukautta sitten niin ja koko ajan oli ajatuksissa etta nyt sitten missataan hyvat paivat taman takia. Mutta toisaalta ajattelen nain, etta kylla minunkin ovulaatiopaivat heittelee sen verran etta ehka 'on tarkoitus' etta napsauttelemmekin toisina paivina just siina kuussa. Eli etta eripura tuli auttamaan asiaa. Vahan hopoa, mutta kuitenkin.
Mun mies on alkanut oikeasti pelkaamaan etta vika on hanessa, testeihin se kylla lahtee mutta ei ole saanut viela aikaiseksi. Se miettii kaiken maailman vammoja yms mita on ikina tapahtunut. Onko taalla kukaan siina tilanteessa etta miehesta loytyi vika? Miten han otti asian ja miten kasittelitte asian yhdessa?
).( samaa nipistelya tuntuu keltarauhasessa kuin muissakin kuukausissa, etta eikohan se tati tule kylaan tassakin kuussa. Perjantaina tai lauantaina viimeistaan. Noh, jos/kun nain kay niin eteenpain vaan. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
titi-uu
Ke 2.2.2011

Heituli -------------- 8/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------9/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------27/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------34/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------14/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------19/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

Kiinnostaa samoin kuin Hehoa tuo miehen suhtautuminen ja asian käsitteleminen tilanteessa, jossa mies on hedelmätön. Onko jollain kokemusta? Meillä minä olen jotenkin aina tottunut ajattelemaan, että vika on tottakai minussa jos jotain on, vaikka mies aina kyllä yrittää minua muistuttaa, että voihan se toki olla ihan kuinka tahansa. Ja mies ei siis tosiaankaan ole mitenkään syyllistänyt tai epäillyt minun hedelmällisyyttäni, että tämä ajatukseni johtuisi siitä. En vaan ole jotenkin koskaan osannut ajatella mitään muuta vaihtoehtoa. Vaikka toki järki sanoo, että asia voi olla miten tahansa eikä se selviä kuin tutkimalla. Jotenkin minusta tuntuu, että miehelle tuo asia olisi jotenkin vielä raskaampi kuin itselle. Vaikka eihän sitä voi sanoa. Kokemuksia siis minäkin kaipailen!

).( tuntuu kuin olisin yhtäkkiä taas rakastunut uudelleen mieheeni.. :) sitä kai tuo pieni riiteleminen tekee, ihan hyvää kai sitten välillä, vaikka se onkin siinä tilanteessa ja sen jälkeen heti kurjaa. Nyt tuntuu kuin en jaksaisi odottaa miestä kotiin.. Hehe. Tai sitten tämä on jotain hyvien aikojen jälkimaininkeja, sitä sellaista hyvää oloa, tiedättekö, kun paineita ei enää ole, että nyt pitää jaksaa ja haluta ja on (tässä kierrossa ja tässä kierron vaiheessa) unohtanut jo kaikki oman kropan merkkien yms. tunnustelut, laskeskelut ja muut. On kai otettava ilo irti ;)
 
lele86
Mulla ei oo kyllä sanoa mitään tuohon et jos se vika löytyykin miehestä, meillähän ei siis kummastakaan (onneksi) ole löytynyt mitään ja miehen sperma oli ihan "priima-tavaraa" , mutta kyllä sitä jännitti kun niitä tuloksia odotettiin ja huomattavasti helpotti hänen oloaan tietää että kaikki on hyvin.. Vaikka mun miehellä on aina ollu super terveelliset elämäntavat ja niiden perusteella ei ollutkaan pelättävää...

Ja siis se täytyy vielä sanoa mitä tuolla polilla aina meille(mullekin) painotetaan että se ettei lapsia tule helpolla ei tarkoita aina sitä että toisessa olisi vikaa. Joskus vaan olla niin sanotusti selittämättömästi lapsettomia, ilman että se vika on sen enempää itsessä kuin kumppanissakaan... Kai se menee vähän niin että toiset ei vaan sit silleen "biologisesti" sovi toisilleen, että jos mekin esim. erottais niin voi olla että jonkun toisen kanssa pamahtais heti uus elämä alulle...
En tiedä pelkäänkö enemmän sitä että hoitojen aikana ei saada mitään syytä tähän hedelmättömyyteen vai sitä että jokin vika lopulta löytyy...
Minusta tuokin "ette vaan sovi siinä mielessä yhteen"-vaihtoehto on ehkä pahin mahdollinen... tavallaan sit sitä alkais vaan syyllistää itseään enemmän.. minäkin puhuin mun miehelle siitä et mitä jos joku toinen nainen tulis hänelle ihan helposti raskaaks ja mun kanssa ei tule lapsia ikinä.. (no joo ehkä se tuokin ajattelu maailma on perimmiltään sitä itsensä soimaamista tästä lapsettomuus asiasta)

Omaa napaa vielä.. Tänään oli IVF-keskustelu..
käytiin läpi sitä prosessia ja sen mahdollisia komplikaatioita ja onnistumisprosentteja jne.... ja onhan ne lääkkeet siinä kyllä aikamoinen pommi.. eli oma hormonitoiminta lasketaan niillä muutamassa viikossa ihan nollatasolle (joka on toisinsanoen niinkuin vaihdevuodet..) eli munasarjat ja kohtu laitetaan lepotilaan... jne... todella pitkälle kuulostava prosessi ylipäänsä mutta prosentuaalisesti mahdollisuus raskautua tuplaantuu..
Tiistaina on seuraava poliklinikka käynti ja silloin juttelen lääkärin kanssa siitä aloitetaanko hoito jo tässä kierrossa.. (hoito alkaa siis kierron päivänä 21) vai vasta ensi kierrossa....

Jopas oli tarinaa... käsi ylös kuka jaksoi lukea tänne asti :)

Tässä vielä lapsettomuus.com sivulta kuvaus tuosta (jos joku haluaa lukaista):

1. Hormonihoito useiden munasolujen kypsyttämiseksi
- GnRH-agonisti (pistokset, nenäsumutteet) vaimentamaan oma hormonitoiminta tavallisesti 2 viikon ajan ennen FSH:n antoa sekä yhdessä gonadotropiinien kanssa 10-14 päivän ajan
- vaihtoehtoisesti GnRH-antagonisti noin 5 päivän ajan yhdessä gonadotropiinien kanssa estämään ennenaikaisen munasolun kypsyminen ja irtoaminen.
- gonadotropiini (FSH, hMG) stimuloimaan munarakkuloiden kasvua ja ovulaation laukaisemiseksi.
2. Hoidon seuranta munarakkuloiden kasvun mittaamiseksi, hormonien annostuksen yksilöimiseksi ja estämään sivuvaikutukset
- vaginaalinen ultraääniseuranta (2-3 kertaa hoitojakson aikana)
- joskus hormonimääritykset (estradioli eli E2) verinäytteestä.
3. Munasolujen keräys (vaginaalinen ultraääniohjattu punktio) 34-38 tuntia viimeisen hormonipistoksen jälkeen (kesto 10-20 minuuttia)
- annetaan laskimonsisäinen rauhoittava lääke ja kipulääkitys.
4. Siemennestenäyte, toimitetaan munasolujen keräyspäivänä.
5. Hedelmöitys
- munasolut ja pestyt siittiöt asetetaan samalle maljalle ja annetaan olla lämpökaapissa yön yli
- munasolut tutkitaan seuraavana päivänä mikroskoopilla hedelmöityksen varmistamiseksi.
6. Alkioiden siirto
- tavallisesti yksi, joskus kaksi alkiota siirretään katetrilla emättimen kautta kohtuun
- ylimääräiset hyvälaatuiset alkiot pakastetaan mahdollista myöhempää käyttöä varten
- luteaalivaiheen tukihoito.
7. Raskaustesti / -seuranta.
 
titi-uu
To 3.2.2011

Heituli -------------- 9/33-136--------------22----------------Esikoinen
lele86----------------10/26-36---------------23----------------Esikoinen
heho-----------------28/26-29--------------15----------------Esikoinen
Tiili-85---------------35/29-37--------------15----------------Esikoinen
Minmie--------------15/27-32---------------34---------------Pikkukakkonen
titi-uu---------------20/26-32----------------6-----------------Esikoinen

Plussanneet:
ellastiina-------------4---------------poika 08
eemeliä?-------------9---------------tyttö 09
ramona--------------
Sateenkaari---------
Liina -------------
Neitoperho-----------
Sara82----------6----------------esikoinen
Luna_81------------4-----------------poika 08

lele: mukavaa kuulla kuulumisia ja toki jaksoin lukea alusta loppuun saakka :) on tuossa kyllä kaikenlaista, kun hoidot alkavat. Eikä pelkästään kroppa joudu koville vaan myös pääkoppa, suhde ja kaikki.. tsemppiä teille oikein paljon, toivotaan kaikkea hyvää, eritoten jaksamista ja pidetään peukkuja!

Tuosta hedelmättömyydestä ja "selittämättömästä lapsettomuudesta" vielä, ollaan miehen kanssa tosiaan mietitty, että hoitoihin ei välttämättä oltaisi valmis lähtemään. Mutta minä haluaisin ehkä selvittää, löytyykö mitään selvää "vikaa" kummastakaan. Ihan vain siksi, että siten tietäisi vähän enemmän ja voisi katsoa eteenpäin, tehdä ehkä tulevaisuutta koskevia päätöksiä, miettiä hoitoja ja noin. Ja samaa mieltä olen Lelen kanssa, että jotenkin tuntuisi helpommalta ajatus, että jotain vikaa löytyisi, kuin että kaikki jäisi ilmaan leijumaan ja vaille ratkaisua. Mutta me vielä tässä katselemme, kuulostelemme ja yritämme ottaa iisisti!

).( alavatsassa tuntuu kummaa painoa. Ihan kuin miulla olisi vatsalihakset hellinä tuolta ihan alhaalta. Yritin jo eilen miettiä, että mitähän sitä on tullut tehtyä, hartiat ja niska kun kipuilee myös. No, kai se on kaiken yksinkertaisimmillaan tuo lumi, hohhoijaa, ja sen lapioiminen :/ Taikka sitten ollaan tuolla kamarin puolella urheiltu enemmän ja rankemmin kuin muistankaan ;)
 
tiili-85
Tässä kierrossa bongasin elämäni ensimmäisen oviksen (alku kierrosta tehtiin se munanjohdinten aukiolotutkimus) ja tänään testasin onestep-raskaustestillä haamuplussan :) Toivotaan että tuo viiva siitä nyt vahvistuu vielä...

Isot tsempit kaikille :)
 
Cheycel
Mahtuisiko mukaan vielä yksi "vanha" haaveilija? Erityisesti kyselen Heitulin ja Minmien mielipidettä, kun täältä kertaalleen olen jo plussannut. Ymmärrän kyllä, jos ette halua minua enää samaan ketjuun.. Olen taustaillut teitä koko ajan ja olisi kiva taasen kirjoitella vanhassa, tutussa ketjussa.

Meillä siis on 11 kk tyttö ja pikkukakkonen olisi nyt haaveissa. Asiaa ollaan kypsytelty jonkin aikaa ja nyt ollaan päätetty, että saa tulla, jos on tullakseen. En tiedä kuinka kauan pystyn oleen tjot-meiningillä, mutta näin ainakin aloitellaan. Ovistikut saa pysyä kaupassa ainakin tovin.
 

Yhteistyössä