Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
lele86
nää on tältä sivustolta kopsattu, pikku-osa käyttöohjeista..
en oo itsekään yrittäny yksityisviestejä laittaa mut kokeileppa jos onnituis...
tuo viimenen kappale käsittää yksityisviestejä..


Uusia ominaisuuksia
Uusi foorumisovellus tuo käyttöön kauan kaivattuja uusia ominaisuuksia. Nyt pääset kertomaan itsestäsi hiukan enemmän kuin aiemmin, jos niin vain haluat. Kirjautumisen jälkeen siirryt yläpalkin navigaatiorivissä kohtaan "Oma käyttäjätili" ja klikkaat sitä. Täällä pääset muokkaamaan käyttäjätietojasi ja kertomaan halutessasi vaikka kotipaikkakuntasi, kiinnostuksen kohteesi, ammattisi tai kuvailemaan itseäsi laajemminkin. Samalla näytöllä "Tilastot"-välilehdellä näkymä kertoo hiukan tietoja aktiivisuudestasi. Yhteystiedot-välilehdellä voit lähettää yksityisviestin sille henkilölle, jonka profiilia olet katsomassa.
Uusi sovellus mahdollistaa useita sosiaalisen median ominaisuuksia. Voit perustaa omia yhteisöjä tai luoda erillisiä kaveripiirejä. Tiedätkö tai oletko ihmetellyt, mikä on Avatar? Nyt sekin ratkeaa, ja voit itsekin ottaa sellaisen käyttöösi. Avatar on nimittäin pieni kuvake, jonka liität omaan nimimerkkiisi. Sitä voisi kutsua vaikkapa passikuvaksi, tosin Avatarta eivät sääntele niin tiukat määräykset kuin passikuvia. Se voi siis olla mikä tahansa hahmo tai kuvituskuva mutta yhtä hyvin omakin kuvasi, jos niin haluat.
Asetuksissa pääset määrittelemään itsellesi "Tittelin", eikä tässä nyt tarkoiteta työelämän titteleitä. Titteliksesi voit laittaa vaikka mottosi tai miksei jotakin kuvitteellistakin, niin kuin esimerkiksi "Perheen pää".
Jos sinusta tuntuu, että joku kiusankappale on alkanut lähetellä sinulle liikaa viestejä, etkä enää halua niitä vastaanottaa, pääset nyt itse toimimaan moderaattorina. Annat vain bannin eli pistät innokkaan kirjoittelijan "Estolistalle". Niin helppoa se on. Viimeisenä varsinaisissa asetuksissa pääset tarvittaessa vaihtamaan salasanaasi, ja sehän on tarpeen, jos joku on tullut tietämään vanhan salasanasi ja pääsee sillä tavoin väärinkäyttämään sinun identiteettiäsi. Me Plazalla emme koskaan luovuta kävijöistämme mitään tietoja ulkopuolelle ilman käräjäoikeuden päätöstä, joten tietosi ovat meidän tietokannoissamme täydessä turvassa.
"Viestit"-painikkeen takaa löydät itse lähettämäsi ja toisaalta vastaanottamasi yksityisviestit. Se on eräänlainen postilaatikko. Seurannan alta löydät ketjut ja yhteisöt, jotka olet "Työkalut"-painikkeesta asettanut seurantaan ketjun tai yhteisön alueella ollessasi.
 
lele86
Kävin tutkailemassa noita asetuksia ja kyllä noita yksityisvietejä saa laitettua mut edellyttää just tietysti sen että pitää olla rekisteröitynyt käyttäjä.. siellä oli jopa kaverilista jonne sain lisättyä eemeliä?:n.. Muitakin yritin lisäillä mut suurin osa ei taida olla rekisteröitynyt käyttäjä? Eli alussa painoin vaan tuota omaa nimimerkkiä, kun olin kirjautunut ja sieltä kautta lähin selailee niin löytyy nuo viesti ynnämuut asetukset..
(sori kun nyt vähän eksytty varsinaisesta aiheesta tässä)

Nyt pitääkin napata clomi taas nassuun...
 
butterfly
Moikka kaikille....
Ennustan et huomena aamulla alkaa menkat .....ei vielä ole alkanu kunnolla, mut päivittelen heti ku alkaa :p.....oon kyl taas niin alamaissa...ku aina vaan tulee ne menkat.....huoh....

Vauvakuume vaa kasvaa ja samalla valtava ahdistukseni.... :/.....Soitan ens viikol sinne gynelle....en enää kestä..... :/
 
Minmie-79
Heissan kaikki. Ei oo oireita mihinkään suuntaan, eiköhän se täti sieltä pyyhällä, jossain välissä.

Ne jotka on kirjautunu saa lisättyä kaveriksi kun klikkaa sitä nimeä tuolla keskustelussa. Siitä aukee vaihtoehtoja ja yks on "Lisää kaveriksi". Just kokeilin. Ja sieltä saa myös laitettua niitä yksityisviestejäkin... :)

Peukut pystyssä kaikille bd
 
lele86
La 8.5

Heituli ------------- 38/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------27/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------21/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------21/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------7/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------29/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------8/28-32---------------4--------------1 poika
eemeliä?-----------10/n.30----------------7--------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nyt voi olla et alkaa nuo clomit vaikuttaa.. Mulla on tullu pikkasen kohtuverenvuotoa, mikä on siis sivuoire noista.. menkat loppu jo kp 3 ja eilen sit kipristeli vatsaa ihan kunnolla ja pikkasen verta tihrutti... Myös pissahätä alkoi vaivata eilen.. ravasin vessassa ihan urakalla ja iltaa kohti/yöllä tahti vaan kiihtyi.. :/ No tänään vielä viimeinen nappi naamaan.. ja varmaan tossa kp 12 viimestään alan tikutella...
 
Minmie-79
Kuten jo tossa sanoinkin, niin eiköhän se täti oo pikkuhiljaa tulollaan, kun touhullessa aamusella mies totesi, et on vissiin taas menkat tulossa, kun sulla on tollasta tosi ohutta limaa... ja sä oot ollu taas vähän kärttynen... :D
 
Liina
Heippa! Kirjoittelin tälle palstalle talvella ja edelleen taustailu jatkunut plussaamisesta huolimatta. kun olen jännäillyt teidän puolestanne. Enkä muille palstoille edes osaa kirjoitella, kun jotenkin vieläkin koko raskaus tuntuu niin uskomattomalta, toki ihanaltakin.
Lupasin kirjoitella kuulumisia. Laskettu aika olis vasta joulukuun alussa... Olen jo pari kertaa käynyt lääkärissä (asun Keski-Euroopassa, tässä maassa ei ole neuvoloita, joten koko raskausaika käydään omalla gynellä, joka on myös synnytyksessä mukana!) ja kummallakin kerralla myös ultrattiin. Kaikki siis toistaiseksi hyvin.

Toivottavasti teillä kaikilla tärppäisi pian. Mukavaa, stressitöntä ja plussaista toukokuuta kaikille! :)
 
Sateenkaari!
La 8.5

Heituli ------------- 38/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------27/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------21/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------20/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------7/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------29/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------8/28-32---------------4--------------1 poika
eemeliä?-----------10/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09
 
butterfly
iltaa<3

Eipä alkanu menkat tänäänkää pientä vuotoa tullu vaa... :/.....ei mitää ihmeempiä menkkaoireitakaa ole ?? hmm....
aiku nyt ei kierto taas venyis turhan pitkäks...:p
voikun nyt pian tärppäis......<<<<<<<<<<<3
 
lele86
butterfly: meinasitko testailla kaikenvaralta? jospa se täti ei tuliskaan.... ++++

Sateenkaari: onko tuo siun kierto ollu meillä väärin merkattuna kun olit korjannu päivän lyhyemmäks? Sori jos on mun huolimattomuutta!

Liina: Mukava kuulla, että kaikki on mennyt hyvin :) Ja tuo oma gyne kuulostaa ainakin mun mielestä kivalle, on synnytyksessä mukana sellainen joka tietää koko raskauden kulun :) Noissa jenkkien synnäriohjelmissa taitaa olla aika yleistä tuo myös.. Ihanaa odotusaikaa sinulle <3 ja päivittelehän meillekin kuulumisia!

Minmie: TärppiOnnea!!

Plussapuhuri PUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHH ++++++++++++++++++++++++
 
lele86
Su 9.5

Heituli ------------- 39/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------28/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------22/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------21/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------8/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------30/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------9/28-32---------------4--------------1 poika
eemeliä?-----------11/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille <3
Toivotaan, että myös me muut päästään viettämään tätä ensivuonna :)
 
Sateenkaari!
Ajattelin lyhentää kiertoa päivällä, sillä silloin kun merkkasin kierron alkavaksi niin alkoi vaan tuhruttelu, oikeat kuukautiset vasta päivää myöhemmin, mutta se on oikeestaan noiden päivien tienoilla/välissä...Eikö ole lele tullut mitään oireita? Kohtahan se clomien syönti tässä kierrossa loppuukin. Oliko niin, että et mene ultraan? Mulle oikein painotettettiin sitä, että heti kun kuukautiset alkaa niin täytyy soittaa ja varata aika ultraan, ettei tule mitään monisikiöraskautta ym...
 
lele86
Sateenkaari: joo eilen otin kierron viimeisen clomin, niistä mulle tulleet oireet on ollu pieni kohtuverenvuoto tai tihkuttelu... menkat loppu kp3 niin kp 5 alko tihkutella, samalla oli aika kovat vatsakrampit... ja siis tosiaan tunnen selkeästi, että jotain tuolla vatsassa kypsyy kun sen verran kovasti jomotellut tasaiseen tahtiin molemmille puolille vähän samalla tapainen tunne kun aina piinaviikoilla mut huomattavasti kovemmin vaan jomotellut.. ja yöllä kuumia aaltoja sen verran et unta häiritsee, on ns. "tuskanhiki" kokoajan päällä öisin.. ja sit kp 5 jälkeen alkoi vessassa ravaaminen.. voisin istuu ja lorottaa pöntöllä käytännössä kokoajan.. eli tuli jonkin verran kuitenki sivuoireita, mut varmaan voi olla tyytyväinen ettei mitään oksentelua kuitenkaan.. Toivotaan vaan ettei enskierrossa pahene nuo kun tablettien määrä kuitenkin tuplaantuu.. huh..
Ja tosiaan ei oo mulla seurantaultraa, ei sanonu lääkäri mitään kun reseptin kirjotti ja varmistelin myös poliklinikan hoitajalta sitä kun aikaa varasin, niin sanoi ettei sitä kaikille tehdä tässä vaiheessa vielä.. siinä vaiheessa jos alkaa inseminaatiot, clomien vaikutusta kuulemma seurataan ultralla todella tarkasti..
eli paikkakunnan mukaan taitaa aika suuret erot olla käytännöillä...
 
Sateenkaari!
Okei, kauhulla odotan omia oireita! Mulle ei sanottu clomimäärän tuplaamisesta, luultavasti siis syön vaan 50mg joka kierrossa...
Onko muilla mitään erilaisia, mahdollisia raskausoireita? Itselläni ei vaihteeksi mitään.
 
lele86
Sateenkaari: Jos oon oikein ymmärtäny niin clomeja saa syödä vaan sen neljä kiertoa ja sit pitää olla taukoa.. en oo ihan varma kyllä ymmärsinkö oikein.. Mulle tosiaan ohjeet tuli et nyt kesä polin kesätauon ajan pitää käyttää ainakin..ja et seuraavat kierrot tämän jälkeen 2tbl/pvä kp 3-7.
Mut tuossa purkissa on se 20 tablettia eli ne riittää vaan kahteen kiertoon.. eli ei enää heinä-ja elokuulle.. pitää siis varmaan kuun lopussa pyytää polilta vielä toinen resepti.. ja eihän sitä tiedä miten se tilanne siellä sit vielä päivittyy/muuttuuko nää mun saamat ohjeet kun käydään asiat läpi ihan lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin kanssa..
Vielä sivuoireista.. ne sit vissiin jatkuu koko kierron ajan aina (joskus voimistuu ovulaation jälkeen)... eli ei oo vaan sillon kun konkreettisesti oot ottanu sen tabletin.. :/
 
Sateenkaari!
Joo mäkin olen ymmärtänyt, että syödään vaan neljä kiertoa...plaah. Toivottavasti auttavat. Juuri luin yhdestä lehdestä lapsettomuudesta ja siinä yksi lääkäri totesi, että kaikista vaikeinta on sanoa lapsettomuudesta kärsivälle parille, että hoidot on lopetettava tuloksettomina. Vielä on jonkun verran toivoa päivästä riippuen, mutta toihan olisi se kauhukuva. Kaverit ovat alkaneet lisääntyä oikein todenteolla tällä hetkellä ja vähän väliä kuulee, että joku on raskaana. En ole kertonut asiata heille, mutta uskon, että se on silti parempi näin.
 
Sateenkaari!
Sitä piti vielä lele kysyä, että testaatko nyt ovulaatiota tässä kierrossa? Tiedätkö, että pitäskö ovulaation tulla normaaliin aikaan clomien kanssa, entä kuukautiset, siirtyykö ne?
 
lele86
Juun ajattelin alkaa testailla kp 12.. kaikenvaralta ajoissa.. ostan sen CB:n digitaalisen ensimmäistä kertaa ja kerran päivässä kun testaa niin riittää sinne kp 19 asti.. siinä välissä uskon kyllä oviksen tulevan jos on tullakseen.. Mulle sanottiin et nuo clomit siirtää sitä ovista kp 12-16 (useimmiten kp 12-14) väliin ja sen myötä kierron pitäis tasoittua myös.. saa nähdä aikaistuuko yhtään nyt jo ensimmäisessä kierrossa..
 
lele86
Ma 10.5

Heituli ------------- 40/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------29/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------23/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------22/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------9/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------31/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------10/28-32---------------4--------------1 poika
eemeliä?-----------12/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------------

Sateenkaari: Vielä yhden asian unohdin sanoa noista clomeista, ne turvottaa tai näin ainakin mun kohdalla! vatsa on kokoajan ihan pallo..
butterfly: Mikä tilanne?? ootko testaillut??

Mukavaa alkanutta viikkoa! Plussa ja O-onnea tasapuolisesti kaikille :)
 
eemeliä?
Täällä on rauhallinen alkukuu. Peittoa heilutellaan tasaiseen joka toinen pvä/joka pvä ja greippimehua litkitään ja vitamiinejä popsitaan. Tikkuja en oo käynyt hakee, olisikohan vaikka tämän päivän missio rynnätä kauppaan :) Mie en henk.koht osaa ajatella asiaa tässä kohtaa kuuta, mutta oottakaas viikko, niin alkaa stressi ja "oireet", voihan jösses. On niin hankalaa elää omassa vartalossa. Olis helpompaa jollei tietäis näistä kaikista jutuista, vaan "antais tulla", jos on tullakseen...

Sateenkaari: Näin on, joka puolelta vilisee vauva uutisia, jopa niiltä, jotka suoraan sanoneet ettei yhtään enää. Mikä ihme siinä sitten on että pakko niitä ei haluttuja lapsia on maailmaan lykätä. "Aikuisia" ihmisiä kuitenkin. Tuntuu että kaikilla muilla käy flaksi, paitsi meillä..Per%&le.

Butterfly: Koska testaat???

Lele: ikäviä nuo sivuoireet, mutta toivottavasti tuottaa tulosta, ettei turhaan saa oireita. Jostain kävin lukemassa, että "pitkäaikaisessa" (tarkoitettiin 1-3v) lapsettomuudessa on 70% syynä, naisen pikkuinen hormonivika, mikä korjaantuu 1-2reseptillä... joten toivoa on ja säkillä sinulle onnea kannan...
 
luppis
Jou jou!

Toivotaan, että Lelellä ja sateenkaarella auttaa tosiaan noi clomit.

Juuri samat tunnelmat kun Eemeliäkö:llä että ois paljon helpompi elellä ilman näitä kaikkia kropan tuntemuksia..

mulla kans nyt ihan levollinen mieli, mutta niinkun jo sanottu, parin viikon päästä taas stressitaso jotain ihan muuta. Alotin tikuttelun tänää..aika aikasta mutta eipähän mee ohi..jos nyt malttas sillä joka toinen päivä taktiikalla mennä..oon nyt syöny joka toinen päivä raskausmultivitaa ja joka toinen päivä foolihappoa..eli niinkuin neitoperho oli syönyt :) en mä mikään taikauskonen oo..en.. :)

Huh, kiirettä pitää, paremmalla ajalla lisää!

plus plus plussia ja hedelmällistä ovista :)

luppis
 
butterfly
moikka...

Ma 10.5

Heituli ------------- 40/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------29/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------23/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------22/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------9/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------2/28-29-----------------13--------------Esikoinen
luppakorva---------10/28-32---------------4--------------1 poika
eemeliä?-----------12/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09


menkat sit alko..kuten arvelinkii :)....Sairaan huono olo ollu yök...oksettanu koko eilisen ja tän päivän...:/en tiiä miks.....??hormonit kai!!!
Tänää soitin ja varasin ajan sille gynelle ja sain ajan puolentoista kuukauden päähän :p....no ehtiipähän syyä terot loppuun.....jeejee....No voiku olisin jo siin ajas raskaana <3<3....

otin taas greippimehut käyttöön :)...ja yritän vähentää ressiä ku kaikkialta luen vaa et stressi haittaa raskaaksi tuloa ja muutenki vaikuttaa kaikkeen tosi pajon!!!ja mä oon ihan sairas stressaaja......

No kyl tästä kuopasta taas noustaan....(vielä)).........
 
lele86
Ti 11.5

Heituli ------------- 41/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------30/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------24/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------23/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------10/28-36--------------15-------------Esikoinen
Butterfly------------3/28-29---------------13--------------Esikoinen
luppakorva---------11/28-32---------------4--------------1 poika
eemeliä?------------13/n.30----------------7--------------peikkotyttö 09

----------------------------------------------------------------------------------------------

eemeliä?: tosiaan toivotaan et clomit tuottaisivat tulosta, sen on ainut asia mikä tekee noista sivuoireista siedettäviä.. kun ajattelee/toivoo että niistä seuraisi sit niin paljon hyvää... Täälläkin greippimehu käytössä, mut oon kyl jotenkin riippuvainen siitä muutenkin vaikka aluks olin ihan et hyi ja nyt se on sitten jo nam.. :))

Luppis: Sama juttu.. se piina-aika menee kyllä aina hyvin stressatessa ja "oireita" tunnistaessa.. Mitähän siihen aina keksis et sais vaan kokoasian pois mielestä ja osais vaan olla...(ei mikään.. vauvakuumeen laskemiseen ei oo tainnut kehittyneinkään lääketeollisuus nappeja keksiä)

butterfly: pahoittelut tädistä ;(
mut hyvä kun sait ajan gynelle ja sullakin asiat etenee... Joo ja stressi tosiaan vaikuttaa ja sitähän meillä kaikilla varmaan on ja paljon..

Minmie: mikä tilanne? :)

Plussapuhureita puuh+++++ ja sitä kuuluisaa O-onnea!
 
luppis
Pahoittelut tädistä Butterflylle! Se on aina niin v-mäistä..

Bongasin oviksen jo tänään, kumman aikasin, kannatti testailla näköjään se heittelee paljonkin, aikasemmin ollu noin kp14 viime kierrossa kp17 ja nyt jo kp 11. Oiskohan tolla kuuluisalla greippimehulla osuutta asiaan tässä..en tiedä..mäkin nykyisin tykkään siitä mehusta!! vielä kun esikoista yritettiin jouduin oikein suorittamaan sen lasillisen väkisin, nykyisin se on tosi hyvää!! :)
Nyt sitten peitonheiluttelua kehiin, on vaan aika ja tilanteet vähän tiukilla nyt sen suhteen..mutta "pakkohan " se on! Taas nousee toiveet kun pääsee konkreettisesti tosi toimiin :)

Esikko sai alkunsa toukokuussa, jospa nyt toinenkin :)

Vointeja kaikille!

Luppis
 
ellastiina.
Hei kaikille!
Tässä yksi haaveilija lisää joukkoonne :) Vauvakuume on vaivannut minua jo pitkään ja meillä yritystä on ollut nyt muutama kierto. Toisesta lapsesta nyt sitten haaveilemme. Meillä on -08 syntynyt poika, jonka kanssa riittää touhua päivisin...tämä on hyvä, koska tällöin aikaa ei jää seurailla omia tuntemuksia niin paljoa kuin muuten jäisi. :D
Minulla jännäilyt osuvat nyt viikonloppuun...päiviä en tarkemmin nyt katsele ja jos ei kuukautisia kuulu alkuviikkoon mennessä niin sitten vasta testailen. Olen siis kova stressaamaan ja siinä kierrot sitten heittää ihan härän pyllyä, niinkuin edellisessä kierrossa sitten kävikin. Yritän ottaa nyt ihan rennosti, koska jos nyt kovasti stressailen niin kierto venyy taas ja seuraava yritys siirtyy ties minne asti... :)
 

Yhteistyössä