Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
lele86
Su 2.5

Heituli ------------- 32/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------21/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------15/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------15/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------1/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------23/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva----------1/28------------------2--------------1 poika
eemeliä?------------4/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09
----------------------------------------------------------------------------------------

Täti tuli ja rytinällä heti ton mun aamuisen kirjoittelun jälkeen... Great! no olihan se arvattavissa.. alkaa jo tottua prkl...
Sateenkaari: mun mielestä ne clomit edesauttaa että se ovulaatio ois siinä n. kp12-14 tienoilla (en nyt muista mistä luin) mut siis mun tapauksessa esim. niistä pitäis olla apua myös pitkään kiertoon eli jos se ovis tulis sillon kp 14 niin kiertokin lyhenis 28 päivään... oonki nyt vähän hukassa itsekin tässä kierrossa kun ovis on ollu nyt aina siinä kp 17 tienoilla ja en tiiä tehoaako nuo jo ekassa kierrossa, niin en tiiä millon alottasin tikutella.... ? sivuvaikutuksia noista oli myös vinopino vaarana tulla... hikoilua, päänsärkyä, pahoinvointia, kuumia aaltoja ynnä muuta "mukavaa" ... mut ihan yksilöllinen homma.. eli nyt vaan toivotaan parasta ja pelätään pahinta...
 
lele86
Ma 3.5

Heituli ------------- 33/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------22/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------16/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------16/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------2/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------24/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva----------2/28------------------2--------------1 poika
eemeliä?------------5/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09
----------------------------------------------------------------------------------------
 
luppis
Vähän päivittelin omia tietoja.


Ma 3.5

Heituli ------------- 33/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------22/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------16/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------16/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------2/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------24/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva----------3/28-32------------------4--------------1 poika
eemeliä?------------5/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09
 
luppis
Ainiin mun piti vielä laittaa, vaikka taisinkin siitä höpistä jo aijemmin, että mä oon käyttäny prisman halpis testejä ja todennu ne varsin toimiviksi. Viime kierrossa siis tein niillä ja digitaalisella rinnakkain ihan siitä syystä että halusin testata niiden tason ja selkeesti näyttivät samat ovispäivät kun digitaalinenkin, että suosittelen.

Mä aattelin taas alkaa pissimään tossa kp 10--> vaikka luultavimmin se ovis ei ennen 14 tuu, mutta ärsyttäs sit jos menis ohi..

Plussatsemppiä!
 
lele86
Ti 4.5

Heituli ------------- 34/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------23/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------17/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------17/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------3/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------25/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------4/28-32----------------4--------------1 poika
eemeliä?------------6/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tänään kun mies pääsee töistä, suuntana apteekki ja nappaan ensimmäisen clomifenin... pienellä pelolla ajattelen mahdollisia sivuoireita, mutta siitähän se selviää.. toivotaan parasta, että selviäisin vähällä... Tuntuu ihan kuin tää yritys sais nyt ihan uuden alun.. eilen verikokeissa käyty.. jokohan sitä tulosta uskaltais tänään kysellä...Alkoi taas pelottaa se prolaktiiniarvo, sehän on siis sama hormoni joka estää naisella raskautumisen/ovulaation imetys aikana.. Koholla oleva arvo voi vaikuttaa ilmeisesti just mahdolliseen ovulaatioon (eli estää sen kokonaan) mutta myös kiinnittymiseen.. Toivotaan että clomit puree ja ovikseen saa varmuuden.. ja ettei se vika olisi siinä kiinnittymisessä..
Eilen taas tein netissä salapoliisityötä ja pongasin tuon lugesteronin luultavasti se on apuna joillakin joiden todennäköinen raskautumisvaikeus johtuu juuri tuosta kiinnittymisestä eli helpottaa vähän, että siihenkin pientä apua tarvittaessa on.. samoin jos tuo prolaktiini nyt sattuisi olemaan koholla, siihenkin ilmeisesti joku lääkevalmiste on keksitty...
Ei kyllä kuulosta kovin herkulliselle ajatella itseään popsimassa sun mitä valmistetta, kohta ihan lääkehuuruissa täällä pyörin... Mutta sodassa ja raskautumisessa on kaikki keinot sallittuja!

Tärppi ja O-Onnea kaikille! +++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Minmie-79
Ei sulla lele olis tietoa, mitä se tarkottaa jos prolaktiiniarvo on matalalla viitearvoihin nähden? Mä kun en oo siihen löytäny mistään vastausta (tosin en nyt ihan viime aikoina oo etsinytkään).
Ihanaa, et sait ihan uuden puhdin koko touhuun lääkkeiden myötä. Toivottavsti niillä on toivottu tulos.
Mulla on kyl kaikki motivaatio nyt niin lopussa, et tuntuu, ettei jaksa mitään. Kauhee stressi koulun kanssa. kolme viikkoa aikaa ja paljon tekemistä. Ehkä voi olla ihan hyvä ottaa vähän eroa tohon vauvahaaveiluun, jos sit vähän päästä sais uuden puhdin tännekin...
 
lele86
En saanu vielä tänään tuloksia verikokeesta.. huomenna pitää uudestaan soitella..
Minmie: yritin kans metsästää tietoa tuosta liian matalasta arvosta ja aika laihoin tuloksin.. mut kun ihan maalaisjärjellä ajattelis niin en uskois, et sillä on kauheesti vaikutusta raskautumiseen ainakaan.. ja jos se olis jotenkin hälyttävämpää niin sit luulen et aiheesta ois tietoakin.. Muistatko missä kierron vaiheessa sulta silloin otettiin tuo? Oliko sulla silloin jo ensimmäinen lapsi syntynyt?
 
lele86
Sateenkaari:Otin tossa muutama tunti sit ekan pillerin.. (heh, ei ainakaan vielä tunnu missään...) varmaan jos jotain tulee ne ilmaantuu vasta kork. muutaman päivän päästä kun on useamman ottanu.. kirjotan tänne sit jos nyt jotain ilmaantuu..
Mut peukut ja varpaat pystyyn että ei tulis kummempia! :)
 
Sateenkaari!
Toivotaan niin joo! Mun yhdellä kaverilla tuli akne, vaikka aina ollut hyvä iho. Itselläni aika sekaiho, joten en todellakaan haluaisi näppylöitä, vaikka kai se on aika pikku juttu jos niiden avulla onnistuisi raskautumaan...Peukut pystyssä.
 
lele86
ke 5.5

Heituli ------------- 35/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------24/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------18/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------18/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------4/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------26/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------5/28-32----------------4--------------1 poika
eemeliä?------------7/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Toistaseks ei oo tullu clomeista mitään, paitsi yöllä vähän hikoilutti.. oli ns. kuumat aallot..

Mietiskelin tossa et voi kun meidän "vanhat" jännääjät täältä kävis kirjottelemassa kuulumisiaan.. esim. heho ja ramona :) molemmat tais sillon päättää et aktiivinen yritys saa loppua, mut toivotaan et oisivat saaneet plussat testeihin kuitenkin :)

Mites butterfly, onko tuntemuksia?
Heituli: millos sulla olikaan luultavasti se ovis? oisko sulla sen mukaan kuinka pitkä kierto tiedossa?
 
Heituli
Tädin yllättäneille menkkapahoittelut :(

Lele: Mulla ei ole mitään hajua milloin ovis on ollut, jos se edes on ollut.
Reilu viikko sitten oli jonkinlaisia tuntemuksia munasarjojen kohdalla ja sitä kesti reilun viikon.

Jostain syystä tein sitten aamulla raskaustestin, joka tietysti näytti negaa :/
En edes ymmärrä minkä hiton takia sen tein kun tiesin mitä se tulee näyttämään :(

Sais ne menkat alkaa pikku hiljaa :mad:
Ajattelin kesän pitää ihan taukoa koko yrityksestä. Syksyllä sitten yksityiselle tutkituttamaan itsensä kun ei tuolta kunnallisen puolelta mitään apua saa :'(
 
lele86
To 6.5

Heituli ------------- 36/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------25/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------19/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------19/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------5/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------27/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------6/28-32----------------4--------------1 poika
eemeliä?------------8/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Heituli: Jos kuvitellaan et sulla ois ollu ovis viikko sitten, niin tuskin testissä näkyis vielä plussaa.. Eli älä vielä hätäile...
Miks ette saa kunnalliselta apua? teillä on noin pitkä yritys takana niin teille kuuluu kyllä kunnallisella puolella hoidot samalla tavalla kuin meillekin!
Soita terveyskeskukseen ja varaa sen asian takia lääkäriaika, siellä sanot haluavasi et tutkimukset laitetaan käyntiin heti.. pääset niihin verikokeisiin ja muihin alustaviin tutkimuksiin... Yksityisella voi tulla aika kova hinta noista.. Nuo spermanäyteanalyysit, aukiolotutkimukset ja muut pitää tehdä aina ennen kuin voi aloittaa mitään hoitoja tai lääkitystä.. Itsekin sillon vähän toivoin et oisin saanut tyyliin ekalla lääkärikäynnillä nuo clomit mut sit pitikin ravata kaikenmaailman tutkimukset läpi... :/
 
Heituli
lele: Meillä on aloitettu kunnallisella puolella tutkimukset jo viime vuonna lokakuussa. Kaikki labrat on minulta jo otettu.
Ja minullahan on ollut jo yli vuoden verran kilppariarvot koholla, mutta en vain lääkkeitä saa. Sitä vaan seurataan, jos se laskis...

Yritin että mies saatais kans tutkimuksiin, mutta ei. Kun minussa se vika kuitenkin on... Ja mitään lääkkeitä en oo edes saanut pitkittyneeseen kiertoon, koska se kuulemma johtuu kumminkin kilpparista.
Ei kuulemma minun lääkäri halua mitään hormoonilääkkeitä minulle määrätä...

Siksi en halua enää kunnalliselle puolelle mennä, koska en saa sieltä mitään apua.
Syksyllä sitten yksityiselle ja ensimmäiseksi aion pistää miehen simppatesteihin, koska mies on kumminkin helpompi tutkia kun nainen.

Ja kyllä minä maksan mielummin yksityiselle, kun sieltä saa sentään rahalle vastinetta. Ja uskon että apua saa paljon nopeammin kuin kunnallisella.
 
eemeliä?
No heipsan kaikki ja pahoitteluni niille joille täti tullut kylään :(

Täällä sairastetaan ja olis lääkäri käynti edessä tänään. Neito rukalla ripulia, kuumetta, yskää ja räkää. Ollaan saatu nukkua tunnin pätkissä jo kolmatta vuorokautta, joten en vain ole jaksanut hirveemmin päivitellä, lukenut kyllä olen.
Omakin napa on räkäinen ja kuumeinen, joten hiukan hankalaa yrittää bongailla kuumemittarin kanssa ovista, mut ajattelin tikut tänään lääkäri reissulla käydä ostaa. Greippimehua olen vedellyt sen n.4d päivässä ja kaikki mahdolliset vitamiinit naamaan, kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu..teidän poppakonsteilla ja ihanalla tuella <3

Heituli: En miekään kyllä tuollaisella vastaanotolla haluaisi kunnallista käyttää. On se ihmeellistä miten eri ihmiset, eri kaupungeissa saa palvelua.. Ja miten eri kaupunkien/kuntien terveydenhuolto toimii.

Lele: Toivotaan et clomit auttais. Ja saisit ison íson++++

Mites tytöt on, minulla on pikkupikku mielenpiristys, eli mie teen lasten vaatteita yms. Olisiko porkkanaa että tämän vuoden aikana, jokainen plussanut (joka uskaltaa laittaa minulle s.postiin osoitteensa) saisi jonkun paketin??? Koskee myös neitoperhoa (jos vielä taustailet, kun olit vielä mukana kun mie tulin). Jos ehdutus on loukkaava, niin saa sanoa!!
 
lele86
heituli: Sori, niinhän se olikin.. oot kirjottanu tuon mulle jo aiemmin ja en vaan taas muistanu :/ On se kumma, miten paljon tosiaan vaihtelee kunnittain nuo systeemit.. toisissa pelaa homma paremmin ja toisessa ei meinaa saada hoitoa millään.. Menisin itsekin kyllä yksityiselle jos kunnallisella ei alkais rattaat pyörimään.. mut toivotaan et tärppi kävis vielä sitä ennen... Taitaa tuo syntyvyys olla korkeimmillaan aina keväällä eli kesällä alkunsa saaneita vaaveja taitaa olla eniten.. :) Itsekin taidan olla juhannustaian aikaansaannos.. :)

eemeliä?: Kurjaa tuo sairastelu kyllä, pikaista paranemista sulle ja tytylle <3
Ei minua ainakaan tuo sun "porkkana" loukannu :) Hymyilytti kun mietin, et eihän sitä tiiä et joudut kohta ompelemaan siellä sormet sauhuten :DD

+++++++++PLOP+PLOP+++++++++++
 
butterfly
moikka siis...

ja sori tuo äskönen moka...tietokone tekee omiaa :)

Joo...siis mulla ehkäpä menkat alkamassa :/.....alamahaa vihloo välillä , mut muita tuntemuksia ei kummemmin oo ollu...paitsi tissit tooosi turvonneet ja arat :p.....Tänää aamul tuli ihan vähä verensekasta valkovuotoo, et luulen et menkat alkaa huomen tai näillä näppäimillä :/....huoh.....murr......

En niiku jaksais yhtää enää...:(...pakko vissii jaksaa jos meinaa vauvan saada.....

mietin täs et jos jo soittais sinne gynelle jos vaik minäki saisin ne clomit.....tms...

lele: toivottavasti saat clomeista apua.....<3
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Sateenkaari!
Pahoittelut butterfly!!!!!
Ei kiva juttu. Onko lele mitän oireita? Jännityksellä odottelen raporttia mahdollisista oireista :-D.
Hyvä jos ei ole ja toivottavasti niitä ei tulekkaan.
 
heho
Kylla taalla taustalla viela oleskelen-- viela olen yhtalailla kehitelly oireita joka kuussa vaikka kuinka paatin olla kuumeilematta-hahahah....ei oikein toiminut.
Ovulaatiotestit otin viimekuussa kayttoon- vaikka sitakaan en aikonut tehda kun vasta kesalla ; ) Miehen kanssa puhuttiin etta kun meilla tuota ikaakin on vahan enemman, otetaan vaan kaikki jutut heti auttamaan. Kaytan digitaalisia ja helppo oli ovulaatio loytaa. Mutta, sitten kun hyodynnettiin muka niin kovasti, myohastyi tati paivan mika tarkoittaa etta ovulatio ei valttamatta tapahtunut sen 48 tunnin aikana vaan myohastyi piruuttaan viela paivan.
Tyo hankaloittaa asioita koska olen matkustanut/matkustan just ne parhaat paivat.
Etta semmoista, luen kylla kaikkien uutiset ja pidan peukkuja pystyssa. Saa nahda jos vaikka aloitan taas kunnolla viestittelemaan... Koitan niin kovasti olla rento tasta hommasta mutta on se niin vaikeaa.
++++++++++++++++++++++++++
 
lele86
Pe 7.5

Heituli ------------- 37/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------26/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------20/27-28--------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------20/25-27--------------19-------------Esikoinen
lele86---------------6/28-36--------------15--------------Esikoinen
Butterfly------------28/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------7/28-32---------------4--------------1 poika
eemeliä?-----------9/n.30----------------7---------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------------------

butterfly: päivittele vielä tilannetta, et alkoiko vuoto kunnolla... ja menkkapahoittelut jos alkoi :(
sateenkaari: ei oo vieläkään tullu mitään ylimääräistä oiretta, ainut on nuo yölliset kuumat aallot.. siihen on joutunu ihan heräilemäänkin, mut onneks ei vielä ainakaan sen suurempia juttuja.. no en tiiä voiko johtuu noista lääkkeistä mut tuntuu et suussa maistuu kokoajan vähän oudolle nyt noiden aloituksen jälkeen.. Saa sit nähdä alkaako kroppa reagoida kun annos suurenee ens kierrossa... hope not!
heho: kiva kuulla susta!! toivoin et oispa tärppi käyny, mut harmi kun ei... :(
Joo tää palsta kyllä taitaa koukuttaa ja pahasti ;) ei meistä niin vaan eroon pääse! Oot tervetullu milloin vaan jännäilemään taas meidän seuraks :)
Minmie: sulla alkaa olla jännät päivät käsillä... onko tuntemuksia?
plussaonnea++++++
 
Neitoperho83
Ihana ajatus, eemeliä! Ja kiva että muistit vielä muakin. Kyllä täällä vaina välillä käydään vilkuilemassa.

Heituli: Jännä että sulle ei suostuta määräämään kilpparilääkitystä, koska mulla TSH-arvo oli 4.1 eli normaalien rajoissa vaikkakin korkea, mutta silti lääkäri määräsi tyroksiinia. Kuulemma arvon pitäisi olla alle 2.5 (tai mielummin jopa lähellä nollaa), niin raskaus olisi todennäköisempi. Korkea arvo vaikuttaa kuulemma myös keskenmenoihin. Auttaisiko, jos kävisi jollain toisella lääkärillä tai työterveyslääkärillä jos mahdollista, ja sanoisi suoraan, että haluaa sen lääkityksen, kun kerran arvot on koholla ja raskaus toiveissa? Ite ainakin oon kokenut, että välillä lääkäreissä oikeasti joutuu vaatimaan itselleen hoitoa.
 
eemeliä?
Nonnii nyt ollaan paranemaan päin. Ei kuumetta vain räkää. Ihme tauti kyllä. No positiivista tässä oli se että eilen neidon lääkäriajalla kysyin sitten että kun tänään olisi soittoaika ja kerroin ongelmani, että menkat heittelee miten sattuu, niin lääkäri tokaisi vain että: "Hän pistää nyt heti labrat (kilpparin toimintaa, jossa kävin jo eilen) ja sit 25.5 tuun siihen vastaan otolle, tehää gyne tutkimukset ja eiköhän me saada sinut tänä vuonna raskaaksi. Kun yleisemminhän ongelma on vain hienosäätö!" Että tälläi toimii kunnallinen täällä :)

Lele: Ei haittaa vaikka sormet sauhuten ompelisinkin, sehän olisi vain mukavaa.

Tämä siis koskee jokaista tänä loppu vuonna (2010) raskautuvaa listalaista eli:
Heituli, Minmie, Saaga1979, Sateenkaari!, lele86, Butterfly ja luppakorva (sekä neitoperho):) kaikille yhtäpaljon plussatuulia.
Paketti lähtee jokaiselle postiin kun viikkoja kertyy maagiset 12, tietenkin vain jos s.postia minulle laittaa. Taidanpa siis kirjautua palveluun, jotta saatte yhteystietoja...kai?!

Ovistestit unohdin eilen ostaa, nyt hieman harmittaa. Mutta onhan minulla greippimehu :) On jotenkin huomattavasti parempi mieli tädin tulon jälkeen ja sai jotenkin valettua itseensä uutta uskoa, että kyllä tämä tästä iloksi muuttuu. Mutta ehkä tämä on vain alkukuun huumaa, niin että kehittää taas itselleen ties mitä oireita loppukuuksi. Ajattelin ottaa rennommalla (huom.ajattelin, ei kuulu yleisesti päähäni) asenteella nyt, kun lääkäriaikakin on varattu...no stres...ja pah, kun itsensä tuntee!!

Mites butterfly, mikäs tilanne?
 

Yhteistyössä