Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
Minmie-79
Onnea Neitoperho!

Ja ihan rauhassa ja oikeutetusti saat olla iloinen ja onnellinen!
Nyt vaan, joo, kokotarrahaalari mukaan, että kaveri pysyy mukana!

Mä kirjoittelen Pääkaupunkiseudulta.
 
Heituli
Pitkästä aikaa tulin kuulumiset lukemaan ja täällähän on plussa uutisia!!! Ihanaa!!!!
Neitoperhoselle oikein paljon onnea plussasta ja paljon tarrasukkia matkaan!!! <3

Ja eemeliä? tervetuloa minunkin puolesta joukkoon jännäilemään ja purkamaan tuntojaan :)

(.) En usko että ovulaatiota on tapahtunut tähän päivään mennessä :(
Ja meillä on peittoja muutenkin heiluteltu vain kolmisen kertaa tähän mennessä :(
Jotenkin ei vain ole ollut mitään intoa makkarin puolella ja pakkoseksi ei ispiroi.
Joten en usko tärppiin tässä kierrossa.
Tai toivottavasti ovis olisi sitten vasta tuloillaan että jotain mahiksia olisi vielä. Toisaalta taas pitkä kierto ei kiinnostaisi pätkääkään.
Itkuhan tässä kohta tulee :'(
 
Minmie-79
Voimahali Heitulille!

Meillä kans menny nyt silleen tää kierto, et en oo juurikaan muistanu syödä edes vitamiineja ja niitä disperiiniä. Peitot ei oo heilunu kun vissiin kerran, sekin jo toista viikkoa sitten. Mummun kuolema ja toissapäiväset hautajaiset ja kouluprokkis joka on vieny viimeset pari viikkoa ja tänään oleva näyttö ja ens viikolla oleva näyttö, johon en oo ees yhtään valmistautunu, pari kirjallista hommaa pitäs palauttaa parin viikon sisään ja kaks portfoliota tarttis tehdä... Stressaa aika huolella...
 
eemeliä?
Hei mitäs vitamiinejä te popsitte? Ei oo itselle tullut mieleen (tai on mut oon niin huono niit syömää, raskaus aikanakaan en syöny mitään)..

Nyt oon kuin tulisilla hiilillä. R.testi odottelee keittiön pöydällä tekemistään (Oli joku First singal) ja mieli sanoo että malta huomiseen, pidätellyt olen jokatapauksessa jo neljä pitkää tuntia... Kun jotenkin toivo elää yhä ja nää keskustelupalstat on pahin vihollinen. Kävin lukee myöhään plussannei ja sit oli joitain jolla just ovis jääny välistä ja näytti plussaa vast seuraavilla menkoilla, jotka siis pitäis alkaa ens viikon viikonloppuna. Aaagggrrr... On sellainen piina ja nyt ku neitoperhokin plussas, niin jotenkin toivo heräsi taas...Pirulainen. Huomenna olisi kaverin syndet ja mielessä pyörii vaan testi tämä, testi tuo ja mitäs jos ostais familypacin kotiin ;) hulluus tulloo, mut tulkoot...mitä mie teen????

oloa muuten; tissit kuulemma kiinteytyneet ja jotenkin itsekin niin luulen, tai sit on vaan "aremmat" kun niit sit on koitettu joka seitsemäs minuutti.
Muka pöhötystäkin löytyy ja nilkoissa nestettä, mut sitä nyt on aina. Epämääräistä kuvotusta ja huimausta, mut ei nekään mitään harvinaisia ole. Kun normi verenpaine on mulla 100/70 ja mie tupakoin, joten huimausta ei kyl voi laskea oireeksi... Ja lämpöä edelleen 37,2...
 
lele86
eemeliä?: sanos muuta, heh mietin aamulla näiden vatsan kipristelyjen kanssa et liekkö mullekin laukas psykosomaattisia oireita kun luin neitoperhon ilouutiset :)
Mut siis mulla alko aamulla jo ihan sängystä nousun jälkeen kunnolla jomottaa oikealle puolelle alavatsaa.. meni hetki niin sama kipuilu alko vasemmalla puolella.. sen jälkeen meni hetken aikaa ja nyt onkin loppupäivän saanu kärsiä menkkamaisista juilinnoista.. tuntuu että sellasta aaltoilevaa kipua on.. menee hetkeks ohi ja taas.. mut tosiaan ihan kun täti koputtelis (vaikka nyt on todellakin liian aikaista vielä siihen) huh huh, hulluks tulee!

Ja sit kun ei tosiaan tiedä, että onko se ovis ollu ja millon...
Rinnat myös kipeät.. ja pahaa oloakin vähän (lähinnä kahvin jälkeen oli)
mutta sekin meni yhtä nopeasti ohi kun tulikin.. Eli ei kai se auta kun odotella.. Olin jo niin ajatellut, etten elättele mitään toiveita tän kierron suhteen (peräti eilenkö siitä tännekin kirjottelin) mutta nyt taas kun on pakko tässä omassa kropassaan olla niin ei tiedä mitä enää ajatella...
 
eemeliä?
Oma kroppa on pahin vihollinen, ainakin mulle. Ollaankohan lele valeraskaana :/ mun mieli se antaa jos jonkinmoista singaalia ja vetää sit maton pois jalkojen alta. Eli korkeelta tultiin ja kovaa, testi siis nega...

Ei pysty ees kertoo miltä nyt tuntuu??
 
lele86
La 24.4

Heituli ------------- 24/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------13/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------7/27-28----------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------7/25-27--------------19---------------Esikoinen
lele86---------------24/28-36-------------14--------------Esikoinen
Butterfly------------15/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------25/28------------------1--------------1 poika
eemeliä?------------53/n.30----------------6--------------peikkotyttö 09

Neitoperho onnellisesti plussanneena pääsi pois tältä meidän piinalistalta :)
----------------------------------------------------------------------------------------------

eemeliä?: Mut vuoto ei siis oo edelleenkään alkanut? Siis mun kaverilla on vuoden ikäinen lapsi ja hän on nyt vähentänyt imettämistä eli menkatkin tulossa ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen.. oli bongannut oviksen oikeestaan heti kun imetys väheni huomattavasti.. Mutta sulla siis yrityskerroista päätellen on ollut täti käymässä jo useaan otteeseen..
Ootko kokeillut noita Royal Gelee-kapseleita? En tiiä auttaako ne mut veikkaan et mulla aina kierto oli välissä lyhempi kiitos kyseisen tuotteen..
 
Luppis
Voi onnea neitoperho!!!!!!! Mahtavaa! Jos vielä luet tätä ketjua ni kertoisitko millasella "taktiikalla" heilutitte peittoa tässä tärppikuerrossa?


Lisää plussia toivotaan nyt sitten vaan..!

Itellä taas samaa kuvotustA ku ed.kierroissa..mikä ihme sitä aiheuttaa..?? En mä muista tällasta kuvotusta olleen ennen..ku se on kuitenki niin selkeetä ettei oo kyse mielen tepposista.

Mulla jännät päivät vasta ennen vappua ku tuo ovis siirty..ollaan taas lähössä laivalle just sillon, että laivalla joko juhlitaan plussaa tai sit ottaa päähän..luultavasti jälkimmäistä..voikun tähän osais suhtautua niin että yhtäkkiä vaan huomaisi että ainiin menkat ei muuten oo alkanu!

En taida ens kierrossa jaksaa mitään greippimehuja tms.

Oltiin aamulla lapsimessuilla pojan kanssa. Siellä oli varmaa joka toine maha pystyssä.

Tsemppiä kaikille!

- luppis
 
eemeliä?
Su 25.4

Heituli ------------- 25/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------14/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------8/27-28----------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------8/25-27--------------19---------------Esikoinen
lele86---------------25/28-36-------------14--------------Esikoinen
Butterfly------------16/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------26/28------------------1--------------1 poika
eemeliä?------------54/n.30----------------6--------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eipä vaan menkkoja näy, ja samaan hengenvetoon että nollasin kyllä oman oloni eilen, ystävien ja alkomahoolin voimin. Nyt joku kauhistelee et miten uskallan ottaa, niin vastaan että hyvin. Selvisi tuoki eka sellaisesta höykytyksestä, kun ehkäisy oli pettänyt ja pikkujouluaikakin oli!!

No nyt on hieman heikompi happi, joten tuntemuksia ei voi millään erotella. Jokseenkin toivo vaan siltikin elää.

Lele: joo mun menkat alko 4vk synnytyksen jälkeen ja tullut tähän outokiertoon asti ihan tasaisesti n.30pvä:n välein. Odotan ny sitä lääkärin soittoaikaa joka on siis 7.5 ja kysyn hältä et mitäs ny tehdään. Olen myös syöny nyt raskausajan vitamiinejä (jäänyt kaappiin), koska ruokaympyräni ei ole kaamean suuri, ihan vaan varmuudenvuoksi...Muutenkin kun on aika vähän elopainoa (168cm/, i50kg)nin taitaa olla parempi syödä edes purkista jotain terveellistä, ja jos joku painoa ihmettelee, niin mie oon aina ollut heinänkorsi......
 
lele86
eemeliä?: Sama homma täälläkin, siitä on ikuisuus kun oon ollu kunnolla missään ulkona ja eilen piti lähteä.. mietin kyllä, että mitä jos on tärpänny. Mut toisaalta jos sen mukaan elää kokoajan niin silloin varsinkin elämä alkaa pyöriä vaan tän asian ympärillä ja stressaa.. Tosin pelkkää siideriä koko ilta.. ei mitään vahvempaa.. se nyt oli ainut poikkeus mitä tein..
Eilen kyllä juodessa aina välillä puski sellanen raudanmaku suuhun, sanoin kaverillekin et maistaa onko mun pulloissa joku vika kun maistuu niin omituiselle..
Ja tänä aamuna sit alkoi ekana vuotaa nenästä verta ja hetken päästä sitä tuli suustakin vähän??! Tosi kummallista, ei oo vastaavaa ollu ikinä. Sit iski pikku morkkiksen kun aloin miettii et toivottavasti en pilannu nyt eilisellä mitään.. jos tuolla masussa on mitään tapahtumaa ollutkaan..

Sateenkaari: Kirjottelehan sit kuinka sulla se tutkimus sujui :) Hyvä kun asiat etenee teilläkin :)
 
eemeliä?
Lele: Tosiaan turha sitä sinällään on pohtia että mitä jos, mitä jos ja mitä jos.. Ja on pakko päästää höyryjä välillä :)Kyllä noi sun oireet kuulostaa oudoilta, mutta niin "tutuilta". Mulla ei oo verta kyl tullu mistään ruumiin aukosta, mutta ennen olen ollut kaljan lipittäjä, ja ei menny alas ei kirveelläkään. Illan saldo siis 6 maitopohjaista laimeaa drinkkiä. Mulla on vaan toi sietokyky aika heikko, kun tottunut jo olemaan kuivin suin...AINA...joten annoin halulleni vallan ja join ja tilitin ;) Mut joo oli kivaakin....Koskas aattelit testailla?? Mie ootan siihen lääkärin verikokeeseen asti (tai ainakin yritän) on tullut sen verti kalliiksi noi apteekin/R-kioskin testit jo....

Mut nyt tärinöissäni menen ruokkimaan tuon ipanan, mies lähti töihin aamulla (piti kyl olla kotona jeesaamas), joten nyt oon tärinöissäni vahtinut huliviliä ja kestinnyt jopa anoppia. Olen niin ylpiä :)
 
Minmie-79
Pieni helpotus teille viikonlopun juhlijoille!

Alkiolla on oma, itsenäinen verenkierto parin viikon ajan. Mikä tarkottaa sitä, mitä monet lääkäritkin on sanoneet: Ette voi vahingoittaa alkiota ennenkun tiedätte olevanne raskaana.

Jos käy niin huonosti, että nyt olisitte raskaana (se ei ollu se huono juttu, vaan..) ja se tuliskin syystä tai toisesta, ennemmin tai myöhemmin kesken, niin syys siihen ei todella ole siinä, et on juhlinu yhtenä viikonloppuna, ennenkun on tiennyt olevansa raskaana. Se on vihoviimenen ja maailman turhin syy alkaa sättiä itseänsä. Suurin todennäköisyys on se, että luonto korjaa pois "kelvottomat" yksilöt. Sellaiset, joilla ei ole elinmahdollisuutta tai joissa on jotein todella pahasti vialla. Ajatelkaa niitä äitejä, jotka saa meidät kaikki vapisemaan vihasta; narkkarit ja alkoholistit ym... Ne vaan sikiää ja raskaudet menee hyvin ja sit ne synnyttää valmiiks riippuvaisia vauvoja jotka viedään suoraan synnytyssalista huostaan. Jos olis tosiaan kysymys esim viikonlopun juhlista ja siellä juoduista juomista, viattomista muutamasta paukusta tai siideristä, tai vaikka joskus vetäis suorastaan perseet olalle ja siitä syystä ei tärppäis tai jos ois tärpänny, niin tulis kesken, niin ei noita addiktivauvojakaan olisi.

Vaikka me murehditaan ja märehditään täällä tätä meidän yhteistä ongelmaa, kun ei vaan tunnu tärppäävän ja stressataan vitamiineja ja greippimehuja ym. niin me ei voida jättäytyä täysin elämään siinä vauvan hankinta olotilassa, et kaikki muu elämä jää elämättä. Meillä, keillä on jo lapsi ennestään, ollaan siitäkin syystä onnellisessa asemassa, et meillä on jo se lapsi, joka pitää meidät elämänsyrjässä kiinni. Jos niin ei ole, niin ei mun mielestä ansaitsekaan saada lisää lapsia. Joskus on pakko mennä päästämään höyryjä ja unohtaa edes yhdeks illaks koko prosessi.
 
lele86
Ma 26.4

Heituli ------------- 26/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------15/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------9/27-28----------------9--------------Esikoinen
Sateenkaari! ------9/25-27--------------19---------------Esikoinen
lele86---------------26/28-36-------------14--------------Esikoinen
Butterfly------------17/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------27/28------------------1--------------1 poika
eemeliä?------------55/n.30----------------6--------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------

Minmie: Tuo sun kirjoitus kyllä helpotti oloa ja paljon! Ja vaikka tiesin kyllä, että on mahdoton aiheuttaa keskenmenoa itse/omilla teoillaan tässä vaiheessa, mut jotenkin kai sitä on nyt tullut vaan niin epätoivoseks jo tän asian kanssa ja miettii, että mitä jos kuitenki vaan pitäis jäädä kotiin.. Toivoo niin kovasti sitä nyyttiä, että olis valmis elämään vaikka miten varovaista/suojattua elämää tämänkin yritysajan jo..
No, oon kyllä sitä mieltä, et ilta oli kuitenki hauska ja oli jo aikakin tuulettua pitkästä aikaa :)

Näin viime yönä unta, et mun mies alko tuijottaa mun tissejä ja kysy et mistä nuo valkeet täplät on? ja sit itse katoin niin oli nännit täynnä valkeita nystyröitä ja yhtäkkii alko tursua molemmista maitoa (kylläkin unessa se oli niin paksua röppöä et vois verrata jugurttiin :)

Alkaa unetkin tehdä tepposia, nyt pitää ehkä tömpsähtää taas pilvilinnoista alas ja alkaa suhtautuu et sieltä se täti kuitenkin saapuu vapun pilaamaan.
Toivotaan ettei tulis pyhien aikana kun nyt pitäs se prolaktaani-arvo saada vihdoin otettua ja sit kun ne clomit alkaa kiertopäivänä 3 niin veikkaan et ne vaikuttaa tuohon arvoon.. eli verikokeessa pitäis siis käydä kp 2.. ja voihan sanonko mikä jos se taas sattuu pyhien kohdalle.. :/

Luppista me varmaan seuraavaks jännitellään (oviksen siirtymisestä huolimatta) itse en varmaan testaile kun tuon pisimmän kierron mukaan jos nyt sinne asti täti antaa odotella..
 
eemeliä?
Jep, mies antoi aamulla nukkuu pitkään ja nyt vasta ylhäällä. Itse en henk.koht stressaa tuota juomista koska esikoinen joutui kestämään sellaisen ryyppyputken pikkujouluaikaan (en tod. tiennyt), ja terveenähän tuo syntyi, vaikka oli liki keskosen kokoinen 2800g(oli täysi aikainen), me vaan ollaan niin pieniä ja ihan fiksultahan tuo vaikuttaa, vaikka kaikki äidit niin sanoo :)

No omiin oloihin pikkuinen lisäys: Ei maistu kaffe, mutten tiiä johtuuko vielä eilisestä vapina olosta? Tätiä ei kyllä näy vieläkään...

Lele: noi unet on, niiii´in tuttuja....

Sateenkaari: Toiviottavasti pääset hoitoihin...

Luppis: Peikut varpaita myöten pystyssä :)
 
Neitoperho83
Kiitos kaikille onnitteluista! Nyt jo alkaa tottua ajatukseen. Ostin miehelle "Isä syntymässä" -kirjan ja pienen bodyn ja iloinen oli yllätys! Luki jo melkein koko kirjan viikonloppuna ja virnuili omituisesti hokien "musta tulee isä...". Oli ilmeisesti stressannut kuitenkin aika paljon siitä, ettei voisikaan saada lapsia.

Eipä täältä vaan malttanut vielä pysyä poissa, mutta lupaan tämän jälkeen siirtyä taustalle. Lelellä ja muillakin on kyllä lupaavan kuuloisia oireita! Ja samanlaisia pelkoja mullakin on ollut keskenmenoista, eikä ne kyllä ole helpottaneet yhtään. Viikonloppuna rikottiin yksi energiansäästölamppu niin johan sain heti päähäni kauhukuvat elohopeamyrkytyksestä ja raskasmetallien aiheuttamista ongelmista... Mutta järki sanoo, että turhaa se on. Kyllä sitä saa ja pitääkin nauttia elämästä välillä ihan kunnolla. Ja jossain luki, että verenkierto yhdistyisi vasta joskus viikolla 6, joten ihan alkuraskaskauden juhlinnalla ei olisi mitään merkitystä.

Luppikselle muutama sana tän kierron taktiikoista. Ainakaan stressitön kierto tämä ei ollut, vaan ihan täysillä yritettiin, mukaanlukien ovulaatiotestit, greippimehu, punaviini ja vitamiinit (raskaus-multivita ja foliren vuorotellen). Ovulaatio osui tosiaan työmatkalle (jossa juotiin myös alkoholia). En tosin uskaltanut kantaa digitesteriä lentokentän turvatarkastuksen läpi (siinä kun olisi joutunut selittelemään, mikäs se tämä pötkylä on joka piippaa...), vaan otin siitä pelkän liuskan ja arvelin siihen tulleen eräs aamu tarpeeksi tumman viivan. Kivut ja limat sitten vahvistivat ovulaation tapahtuneen vielä saman päivän aikana (?). Tämä taisi olla torstai ja peitot heiluivat ti-ke välisenä yönä sekä torstai-illalla.
 
Viimeksi muokattu:
Heituli
eemeliää? jännitän, milloika tekee testin :)
Luppiksella myös jännät paikat.
Kovasti toivon että plussat teille tulee, oireet on ainakin erittäin hyvät ;)

(.) En tiedä onko ovis ollut/tulossa vai tätikö lie kolkuttelee. Parin päivän ajan on nippaillut ja vihlonut munasarjoista enemmän ja vähemmän.
Kuitenkin ollaan peittoa yritetty heiluttaa, josko vaikka ovis olisi...
Harmittaa kun ei tullut niitä ovistikkuja tilattua niin sillähän se olisi selvinnyt :/
 
eemeliä?
Heituli: Peiton heiluttelu kun myöskin on maailman paras hupi ja viel ilmaista :) Joten samaan malliin vaan... ja jos sitä heiluttelee, niin on ovistestejä tai ei, niin kyl se osuu, jos on osuakseen, ihan ilman niitä tikkuja.

Ajattelin siis odotella lääkäriä 7.5, kun pääsisin silloin verikokeisiin... Mutta kas...kas suunnitelman muutoskas tuli eteen näin. Saimme kutsun lauantaina again kosteisiin bileisiin ja kaiken huipuksi sellainen tuuripulla kuin lapsenvahti lupautui, joten ukon kanssa sovimme että tehdään La aamulla.. Onhan noita testejä tullut sellainen liuta jo tehtyä, ettei se budjetti (tai ne olemattomat tilin saldot) enää kaadu yhteen stiksiin :)

Nyt on ollut huomattavaste parempi päivä muutenkin. Olen istuttanut taimia laatikoihin ja häärännyt niin paljon, ettei ole pahemmin ehtinyt tuumailemaan oloa tai oireita, niiden olemistao/puutetta. Mut joku tuolla kurkussa menee ees taas, hassu maku alituiseen ja vähän yököttää(mutta voi hyvin olla eilinen vielä. Kun siis et näin usein mentäis, niin on aika outoa ja en edes muutenkaan norm. juo, niin ny kun otti, voi kestää monta päivää palautuminen...
 
eemeliä?
Neitoperholle: Ne omituiset olot ja pelot kuuluu aina asiaan, kun on toivottu tapaus.

Voin omastani kertoa tarinan:

Ensimmäisen kahdentoista raskausviikon aikana, tein 17 testiä, kun halusin varmistaa että oli pikkuinen vielä mukana, mutta syy tuohon oli pelottavampi ja olin hyvin lähellä ns. sekoamista (sukurasite keskenmenot, kaveri synnytti kuoleen esikoisen rv.30). Joka halvatun yö heräsin hiestä märkänä ja kun raotin peittoa näin nilkkoihin asti verta, oikein kunnolla. Hyppäsin tietenkin kiljuen ylös sängystä ja paniikissa revin peiton pois, jolloin vasta HERÄSIN, kun ukko kysyi mitä helvettiä mie touhuun. Eli näin painajaisia kaameasta keskenmenosta 1-3krtaa yössä, ne loppuivat vasta rv 19:sta.

Joten enpä usko että oot yksin kun pelkäät elohopea myrkytystä yms. Kannattaa neuvolassa kertoa "pelostasi", he voivat jopa antaa ylimääräisiä ultria, minä en saanut koska en kehdannut kertoa...

Että hieman vapisten odotan millainen minusta tulee, jos vielä saan mahdollisuuden lisääntyä.
 
Luppis
Iltaa, mä olin niin stressaantunut että menin tekee testin (clear blue) ja sain negan päin näköä. Tylsää..voihan sitä jossitella että ehkei vielä näy tms. Mutta kyllä mä ihan varma oon että täti tulee ihan just..migreenikin jo saapui.että ottaa päähän..taas samaa ruljanssia ja kyttäämistä..kai se on greippimehua haettava ja noi vitamiinit mitä neitoperholla. Ja prkl sitä punkkua! Niin ja pissatikkuja..

Kiitos neitoperho peitonheilutus raportista!
Ajattelin siksi kysellä kun meidän molempien miehillä on se lääkitys rasite ni oon miettiny et oisko tehokkaampaa harrastella vaan harvemmin. Mutta kiva kuulla että onnistuitte tehoyrittämisellä :) onnea matkaan, valtaosa raskauksista menee kuitenkin tosi hyvin! Muistan kyllä kun itekki stressas asioita raskaana..kai se kuuluu asiaan, äidinvaistot herää heti :)

ja tosiaan välillä kannattaa juhlia ja muutenkin pakkohan se on elää tavallisesti yritysaikana..eihän mistään mitään tuu muuten. Turha "pilata" elämäänsä sillä että yrittää vauvaa. Mä nyt enkovin alko ihminen oo muutenkaan mutta kyllä sauna siiderin aijon ottaa. Ja laihduttaa..ja ikävä kyllä stressatakkin..

Voi toivotaan lele että ei osu pyhiksi se oikea testipäivä!

Eemeli (olikohan se nimim.noin..) sulla on ollu tosi rankat painajaiset..onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin.

Ovisonnea ja plussaonnea!

Luppis
 
lele86
Ti 27.4

Heituli ------------- 27/33-68-------------17--------------Esikoinen
Minmie-79 ---------16/27-31-------------19--------------Poika 01/08
Saaga1979 --------10/27-28----------------9-------------Esikoinen
Sateenkaari! ------10/25-27--------------19--------------Esikoinen
lele86---------------27/28-36-------------14--------------Esikoinen
Butterfly------------18/28-----------------12--------------Esikoinen
luppakorva---------28/28------------------1--------------1 poika
eemeliä?-----------56/n.30----------------6--------------peikkotyttö 09

-----------------------------------------------------------------------------------

Luppis: No höh.. Täti ja nega aiheuttaa kyllä aikalailla aina saman reaktion.. kurja homma.. ilmoittele mikä tilanne...

Heituli: peitot heilumaan vaan! Saishan niitä tikkuja jostain isommista marketeista, jos haluat.. ainakin joskus olin näkevinäni prisman tai cittarin hyllyssä, ovis sekä raskaustestejä (mut en tiiä kyllä millasia ne on).. Luultavasti ainakin halvempia kuin apteekissa?

Itsellä on taas ihan samat olot kun ilmeisesti aina tässä vaiheessa kiertoa.. haluais taas toivoa parasta, mut yritän aina tiputella itteni takas maan pinnalle.. mahassa tuntuu välillä sellainen jännä paine ja eilen yskiessä repäs kunnolla vasemmalta puolelta.. mutta, enpä vielä tuonkaan varaan laskis.. Mulle varmaan vaan kroppa keksii kiusallaan kaiken maailman oikkuja.
 
Sateenkaari!
Heissuli! Mullakin on nyt tehty se munatorvien aukiolotutkimus. Olivat auki kummatkin ja sain myös clomit. Ensi kierrossa siis niillä yrittämään, on kyllä nyt mieliala vähän korkeempi tämän asian suhteen. Luin netistä, että monella ne ovat tosiaan auttaneet, tietenkin on myös niitä, joilla eivät ole. Toivon myös ettei niistä tule sivuvaikutuksia. Niihin voidaan yhdistää myös inseminaatio eli sperman ruiskutus, mutta kuulemma meillä on melkein yhtä yvä mahdollisuus raskautua myös näin kun ei ole löydetty mitään syytä tälle. Tuliko lele sulle mitään oireita clomeista? Miltä nyt tuntuu?
 
lele86
Sateenkaari: Mullakin siis alkaa ens kierrossa ne clomit.. :) eli jännityksella odotellaan vielä tuleeko sivuoireita.. Tosiaan tän viikon lopulla varmaan huomenna tai viimeistään torstaina soitan ajan sinne spermanäyteanalyysiin ja lupaili se sairaanhoitaja että meillä ois polille yhteiskäyntikin vielä tänä keväänä.. Eli siellä sit varmaan saa vähän selvyyttä siihen tehdäänkö alkaako meillä esim. nuo inseminaatiot? jotain se sairaanhoitaja niistä mainitsi kun puhuttiin puhelimessa.. Mulla helpotti myös olo tuon tutkimuksen jälkeen, tuntu et taakka putos harteilta, pelotti niin kovin et röörit on tukossa tai saa huonon tuomion.. mut onneks täälläkin putket auki! :D
Määrättiinkö sulle seurantaultraa noiden clomien kanssa ja millä annostuksella sulle aloitetaan se? Mulla on clomifen 50mg kierron päivinä 3-7 ja yksi tabletti ja seuraavassa kierrossa sitten 2 tablettia noina samoina päivinä, eikä seurantaa toistaiseksi.. mainittiin vaan että riski monisikiöraskauteen on suurempi.. Jos ne inseminaatiot alkaa niin sillon tehdään aina se seurantaultra ilmeisesti.. tai näin ainakin meidän kohdalla.. Miten se toimenpide sujui? Toivottavasti ei ollut yhtä kivulias kokemus kuin mulla!
 
eemeliä?
Luppis: Älä masennut, kyllä se siitä ja varhaiseen testaaminen, tuntuu olevan meidän jokaisen ongelma :( .. Ilmoittele tilannetta!! Ja nimi merkkini onb tosiaan: eemeliä? (vitsillä kutsuttu yrittämistä eemeliksi, noh kun ei oo kuulunut niin heitin kysymysmerkin perään; et mis se eemeli on!!!)

Lele: Kaikki pystyssä puolestasi tälle kierrolle ja luulisi ny sit clomien aikaa edes jotain tapahtuvan...Oliko siis aukiolo tutkimus kivulias, saiko mitään lääkitystä?

Sateenkaari: Nyt vaan kunnon viuhinat päälle. Jos nyt ymmärsin, niin tuo aukiolo on tooooosi hyvä juttu ja miten tuo tutkimus meni...?

Omanapa: Jännittää, välillä tuntuu et ny alkaa, ja silti ei kaffe maistu. Liekö tosiaan psykosomaattista, mutta eilen hampaita pestessä tuli ikenistä verta. Jos ny toi ovis on hypänny kk:n yli, niin pitäisi lauantaina alkaa. Joten uus/vanha/piinaava aika alkaa taas, vaikka se sitä on ollut viimeiset 56pvä!!!

Ps. enää ei pysty, pakko käydä hakee testi ja tehä yks (ehkä jo tänään)huomen aamulla, jos edes se nega laukaisisi menkat.... Olisin tavallaan jo tädin tulosta iloinen, ettei ainakaan kamalaa vikaa olisi...
 
lele86
eemeliä?: Tuo aukiolotutkimus oli mun kohdalla niin long story, etten jaksa uudestaan kirjoitella siitä, mut kurkkaa tän ketjun sivu 72 niin siellä mun novellinpituinen selostus on :D lyhykäisyydessään mulle ko. tutkimus oli erittäin kivulias ja kerkes siinä säikähtää pahintakin, mutta lopulta loppu hyvin kaikki hyvin..
Ja siis clomifen-lääkitys alkais ens kierrossa.. kovasti on toiveet katossa, että siitä olisi apua tärppäämiseen!
Ilmoittelehan kun oot testaillut, en usko että mitään vikaa susta löytyy, nuo hormonit vaan tekee naisille tepposiaan! Ollaan koko ryhmärämä varmaan hyvä todiste siitä :D Eli heitteleehän täällä kierto itse kullakin.. Toivottavasti tuo clomifen nyt ainakin vähän laittas tuota mun kiertoa aisoihin..
No ei se auta kun odotella...tuntuu vaan taas että, joku on taas kääntäny aikakytkimen hitaammalle vaihteelle.. plaah..

Plussia puuuh ++++++++++++++++++++++++++++++++++
 

Yhteistyössä