Vauva vuodelle 2016 <3

miss_piggy
Mulla ei oo nyt mitään himoja testailla r-testillä, siis toki nyt onkin vasta tyyliin dpo 2, mutta ei oo semmosta oloa että pitäis alkaa testailemaan mahdollisimman pian. On niin paljon kaikkea muutakin nyt elämässä meneillään, joten testailen sitten kun siltä tuntuu :D
 
Merenaalto ja tsilinut, teillä jännäilyt/piinailut vasta edessä :p

miss_piggy
jospa se tärppäis ku ei kuluta aikaa piinailuun ja stressailuun liiemmin. Toivotaan ainakin!! ;)

Oliko täällä paljon esikoisesta haaveilijoita? Pitäiskö perustaa oma aktiivinen viestiketju, aiemmat esikoisesta haaveilijat -ketjut on tainnu hiljentyä... mietin vaan et vois jakaa omassa ketjussa tuntemuksia kun kaikki on niin uutta (Ainakin itselle on) ja sit siitä miten mies suhtautuu ensimmäisen yritykseen. Saako kannatusta?
 
Moikka!

Täällä uusi kuumeilija ilmottautuu mukaan joukkoon! Kuumeiltu on jo pitkään vaan vihdoin päästy vauvasta tosissaan haaveilemaan kun kierukka otettiin noin kuukausi sitten pois :) Vaikka olin etukäteen päättänyt, että en ala sen enempiä stressailemaan/kuumeilemaan, niin jännä juttu kun harva se päivä olen täällä näitä ketjuja lueskellut, laskenut ovispäiviä, viimeisen viikon odotellut kuukautisten alkua (alkoivat tänään, buu) ja kerennyt pari raskaustestiäkin jo tehdä 'ihan vaan varmuuden vuoksi' :D

Mutta tätä kai se on, hehee! Ihanaa ja jännittävää ja välillä vähän hupsuakin :D Niin ja tosiaan, esikoista täällä kuumeillaan. Minulta ainakin kannatus esikoisen haaveilijat ryhmälle!

Nennsu, ikä 27v, kp1/27-30, yk2
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive ja nanja_
Tervetuloo nennsu! Kiva ku on joku ihan samassa tilanteessa ku itse. Mulla siis 25.5. poistettu kapseli, eka yk takana ja nyt kp3/n.30. Mullakin ikää 27v.

Esikoishaaveita ollu jo kauan itsellä, mut nyt vasta mies alkaa näyttämään vihreetä (tai välillä keltaista...) valoa. Jätin ehkäisyn nimittäin hänen vastuulleen (kumi). Muutaman kerran ehti kumia käyttää, kun sitten jo se "unohtui". Näiden unohdusten jälkeen keskusteltiin ja sanoi ettei mahdollinen raskaus olis maailmanloppu. Tosin nyt taas viikonloppuna totesi kun kuukautiset alkoi, että nyt kun en ollu raskaana nii voi sit käyttää kumia taas. Ilmeisesti on vielä vähän epävarma omien vauva-ajatusten suhteen.

Onko muilla miehet juupas-eipäs-ehkä-entiiä-ei haittais-mieluumin ei-olishan se ihan onnellinen asia-ehkä sittenkin-jne...-linjalla yrityksen/raskautumisen suhteen?
 
Paputoive: ryhmä esikoisen haaveilijoista kuulostaa kivalta, itse olisin ainakin mukana :) Meillä tuon miehen kanssa ollaan päästy yhteisymmärrykseen siitä, että mitään ehkäisyä ei käytetä. Mies ei kuitenkaan suoraan halua vielä tietää omista ovulaatiopohdinnoistani tai muista höpinöistäni kohdistuen yrittämiseen, mutta kyllä me virallisesti jo yritetään :love:

kp 35/ normaalisti kp 26-28 :( Alkaispa se uus kierto jo, niin sais yk2 alkaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
Seurantaultra takana ja ei yhden yhtä johtofollia. Oon niin masentunut. Ilmeisesti 2tbl /pv clomeja ei ole riittävä. Vaikka viime kierrossa niillä ilmeisesti ovuloin kun menkat alkoi kp28. Kolme kiertoa clomeilla takana, tuo sama annostus, ja ilmeisesti siis yhdessä vaan ovis. Mua masentaa niin että itkettää ihan huolella. Mies yrittää lohduttaa ja mulla on olo että me ei saada ikinä yhteistä lasta :(
Seuraavaan kiertoon kai nostetaan clomit 3tbl /pv, mut tuntuu että siihenkin on ikuisuus kun seuraava kierto edes alkaa.
 
:love:Taustalla oon seuraillut nyt jonku aikaa ja nyt ajattelin tulla kertoo kuulumiset. Sain siis keskenmenon tammikuussa ja siitä lähtien ollu kunnon yritys päällä. No tossa toukokuun lopulla 28.5 kun alko menkat päätettiin, että nyt ei enää "yritetä" vaan nautitaan kesästä ja kaikenmaailman kissanristiäisistä mitä kesällä on. MUTTA kappas kappas, ensimmäinen stressitön kierto ja nyt tänä aamuna mä sain HAAMUN!! Ekan testin tein siis lauantaina 31/30 ei mitään (sitten lähdettiinkin juhliin jossa tuli alkoholia nautittua ja se nyt kyllä ahdistaa ja pahasti :() maanantaina seuraava testi johon ei varsinaisella ajalla tullut mitään, mutta pakko oli viel roskiksesta kurkata ja siellä kuuluisa "roskishaamu" ja tänään aamulla testasin jälleen ja tuli haalea, mutta ihan selkeä haamu!!! Nyt odotellaan taas pari päivää ja sitten uutta testiä! Jaiks:ROFLMAO::unsure::whistle:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Ironpumper84
miss_piggy
Merenaalto, :( Onko sun mahdollista saada jotain muuta clomien tilalle jos ne ei sulla toimi? Jännä jos tuollainenkaan annostus ei saa ovista aikaiseksi, mulla kun riitti 1 tabletti ja heti pamahti paksuksi.

Paputoive,
meillä (tai mulla ehkä enemmänkin) kun on kakkonen haaveissa, niin välillä tuntuu, että ei tuo mies tiedä mitä haluaa. Välillä kiukuttelee, että kun poika on hankala ja känkäränkkä että yksi lapsi riittää ja lisää kersoja ei tähän taloon tule, mutta silti kummasti seksi maistuu ja tietää että mulla mitään ehkäisyä oo ollu enää edes käytössä. Joten hankala sanoa mitä loppuviimein haluaa, mutta miehet vähän on semmosia, että ei niistä ota selvää :poop:(n)
 
Onnea Unelma2016 haamusta :) Toivotaan, että vahvistuu!

Kiitos Tsilinut ja Miss_piggy <3 Toisaalta tuntuu tyhmältä itkeä ja masennella kun yritystä takana kuitenkin vasta puoli vuotta. Tuntuu vaan niin raskaalta kun ei saada ovulaatiota aikaiseksi mikä tietenkin on edellytys että mitään voi edes tapahtua. Jotenkin edes tuntuisi paremmalta jos ovulaatio tapahtuisi ja odoteltais vain, että milloin tärppää. Tunnen itseni niin huonoksi enkä edes naiseksi kun en niinkin yksinkertaista asiaa kuin ovulaatio saa mun kroppa tapahtumaan :( Miehelläkin edellisestä liitosta kaksi lasta ja heillä tärpännyt aina heti kun on lasta alettu toivomaan. Tulee niin kiukku ja paha mieli kun ajattelee, että mä en onnistu siinä :( Olipa vuodatus. Mut kun se paska fiilis iskee, niin se iskee kunnolla. Nyt unta kuuppaan ja toivotaan, että aamulla kaikki näyttää valoisammalta.
 
Hips kaikille pitkästä aikaa... ja valtavasti onnea tärpänneille!

Merenaalto, toivottavasti saatte ovikset tulemaan, samastun tunteeseesi kovin, meillä yritystä takana nyt 13 kk eikä yhtään merkkiä että vois tulla raskaaks, itse olen pongannut oviksia välillä tikulla, mut oikeasti en tiedä tapahtuuko niitä. Menkkojen alkaessa aina pääsee itku että eikö tässäkään kuussa onni käynyt, vetää fiiliksen tosi matalaksi, ja omantunnon alas että mitä vikaa miussa on. Miun miehellä on kanssa jo kolme lasta edellisestä liitosta, joka vaan lisää sitä että miekin haluun olla vanhempi ja saada saada lapsen rakastamani miehen kanssa. Lomien jälkeen mennään jatkotutkimuksiin. Tsemppiä siulle ja kaikille muillekin toivojille.

Yritetään kuitenkin nauttia kesästä ja rentoutua välillä! :)
 
M
Onnea Unelma2016 haamusta :) Toivotaan, että vahvistuu!

Kiitos Tsilinut ja Miss_piggy <3 Toisaalta tuntuu tyhmältä itkeä ja masennella kun yritystä takana kuitenkin vasta puoli vuotta. Tuntuu vaan niin raskaalta kun ei saada ovulaatiota aikaiseksi mikä tietenkin on edellytys että mitään voi edes tapahtua. Jotenkin edes tuntuisi paremmalta jos ovulaatio tapahtuisi ja odoteltais vain, että milloin tärppää. Tunnen itseni niin huonoksi enkä edes naiseksi kun en niinkin yksinkertaista asiaa kuin ovulaatio saa mun kroppa tapahtumaan :( Miehelläkin edellisestä liitosta kaksi lasta ja heillä tärpännyt aina heti kun on lasta alettu toivomaan. Tulee niin kiukku ja paha mieli kun ajattelee, että mä en onnistu siinä :( Olipa vuodatus. Mut kun se paska fiilis iskee, niin se iskee kunnolla. Nyt unta kuuppaan ja toivotaan, että aamulla kaikki näyttää valoisammalta.
Tsemppiä!
Meillä oli Kotona yritystä 1v jonka aikana 0kpl clearbluen hymynaamaa. Tosin todella monta sataa euroa niihin testeihin pistin. 1,5 v jälkeen ja TYKSin avulla meidän pikkuinen saatiin aikaiseksi. Toivottavasti parempi päivä tänään :)
 
Ilmoittaudun mukaan =)
Pienestä nyytistä haaveillaan.. useampi rakkauspakkaus on saatu jo aikaan, mutta sydän halajaa lisää.

Yritys alkoi todenteolla 3/2015 keskenmenon jälkeen.. sitä ennen mentiin reilu vuosi tjottaillen. PCO vaivaa ja hidastaa vähän hommaa.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
miss_piggy
Mua kiinnostaa toi pco ja se miten siitä huolimatta pystyy saamaan lapsia? Onko jouduttu käyttämään jotain hoitoja vai onko kaikki mennyt omalla painollan?(n)
Mulla eka raskaus sai alkunsa teroluteilla ja clomifeneilla, kun pco saattaa vaikuttaa siten, että kierrot on tosi epäsäännöllisiä ja pitkiä, ja ovulaatio saattaa olla vain vaikka pari kertaa vuodessa tai ei tule ilman lääkitystä ollenkaan. Lisäksi monesti pco lisää myös taipumusta ylipainoon joka taas osaltaan hankaloittaa raskaaksi tulemista. Esim. mulla on kierrot voineet olla mitä tahansta yyliin 38-100 päivää. Nyt oli eka kierto pillereiden jälkeen 48 päivää ja ovis oli kp 38, nyt toinen kierto menossa ja ovis oli kp 28, joten lyhyempi kierto tulossa. Lääkkeitä ei ole nyt käytössä, mutta luontaistuotteita joiden pitäisi auttaa hormonitoimintaan.
Jotkut pco:laiset raskautuu kyllä ihan luomustikin mutta hankalampaa se voi tosiaan olla. Ja pco:han todetaan ultraamalla munasarjat.

Eli periaatteessa pco tai pcos ei ole este raskautumiselle mutta hidaste kylläkin. Ja joillakinhan ei esim. clomit toimi kuten on tullut todetuksi, ja tarvitaan jotain muuta lääkitystä. Terolutit taas säännöllistää kierron mutta esim. mulla eivät yksistään saaneet raskautta aikaan. Toisilla nämäkin jo auttavat. Mutta varmaan riippuu kuinka pahana se pco on.
 
Onnea hurjasti plussanneille ja kaiken maailman vauvaliimoja ja tarrasukkia tietysti (y)

Yk2 täällä siis ja meneillään kp25 muistaakseni. Ovis oli EHKÄ ke-to, en testannut mutta valkkaria tuli niin rutkasti että uskoisin O:n olleen asialla. Tuntemuksiakin oli, 98% varmuudella sanoisin että vasemmalta puolelta lähti onnenonkija matkalle.

Nyt sitten luonnollisesti piinaillaan niin pirusti ja kyttäillään jokaista oiretta ja "oiretta". Tällä hetkellä ainakin vasempaan silmään on muuttanut elohiiri ja tottahan toki google tunnistaa sen merkiksi raskaudesta :D Noo, huomenna lähdetään lomareissulle niin pitäisi olla muutakin ajateltavaa kuin tämä.
 
Hei taas tännekin pienen tauon jälkeen... Onko tää ulkoasu muuttunut vähäsen? Oon ihan pihalla ku sulava lumiukko. :D Onnea kaikille plussanneille!!
Tänään pyörähti yk 8 käyntiin. Tai ainakin niin oletan vaikkei kunnolla vuoto ole vielä alkanut, pientä tuherrusta, mutta sinne päin nyt ollaan selkeästi menossa, vatsa kipeä ja muutenkin menkkamainen olo. :/ Viime kuukauden olin niin hiljaiselolla vauva-asiassa kuin vain voin olla, pyrin kaikin tavoin välttämään koko ajatusta raskautumisesta, en edes tullut tänne lukemaan muiden viestejä. Onnistuin lopulta aika hyvin, ainoana miinuksena viime viikko joka oli kaikin puolin rankka, sain ikäviä uutisia erääseen tuttuuni liittyen mikä masensi aika tavalla sekä mieheni ilmoitus että hän ei enää halua yrittää lasta. On kuulemma liian rankkaa jatkuvasti pettyä ja hän haluaa nyt keskittyä muihin asioihin kun tähän sähläykseen on kulunut jo reippaasti yli puoli vuotta. Okei, kyllähän minäkin jo mietin ehkäisyn takaisinottoa hetkeksi että saisi lomaa odottamisesta ja toivomisesta, mutta asiaa oikein mietittyäni ajattelin etten halua sitä takaisin, näin vaan eteenpäin. Mutta nyt kun tuo toinen mullittelee sitten vastaan. :/

Puhuin tässä alustavasti hoitoihin hakeutumisesta viime lääkärikäynnilläni (kävin kyllä muista syistä) ja marras-joulukuussa voitaisiin mennä mikäli aktiivinen yrittäminen on silloin jatkunut sitten suurinpiirtein 12kk. Rupesin miettimään miten nää ees näkee sen yrittämisen? Miten sitä mitataan? Näin ja näin usein petipuuhia, ovistikut ja yms härpäkkeet? Sanaan sitten luotetaan, eikai sitä mistään selville oikeasti saa. Hmhm. Onhan meilläkin nyt sitten tää kahdeksan kuukautta yritetty, joka kuukausi peittojen heilutusta kyllä melkeimpä joka päivä, välissä varmaan ollut päivä-maks kaksi taukoa ja niitäkin harvassa. Ovistikkuja olen käyttänyt noin neljässä kierrossa kahdeksasta... Kai se kunnon yrittämistä on. Ärsyttää ja masentaa koko tilanne :(
 
miss_piggy
Aigle, ei sitä seksiäkään joka päivä tartte että raskautuu, joka toinen päiväkin riittää tai vaikka joka kolmas. Siittiöitä ei välttämättä ehdi kehittyä lisää jos joka päivä touhuilee tai ainakaan ne eivät ole niin hyvälaatuisia. Kannattaa siis ottaa kierto silleen rauhallisesti, että ajoittaa ne aktiivisimmat petitouhut oviksen aikoihin. Tunnetko muutoin oviksen ilman ovistestejä? Tuli vaan mieleen, että todennäköisesti miehellesi on nyt tullut tuosta seksistä jonkunlaista pakkopullaa, jos sitä on usein ja pitkin kiertoa, ja tavoitteena vain raskaus.
Muuten on hankala oikein lohduttaa mitenkään, meille hoitoja tyrkytettiin yksityisellä siihen malliin aikoinaan että yritystä olis ollut takana silloin 1v6kk, sanottiin vain että yrittäkää vielä puoli vuotta, mutta onneksi pääsinkin julkisella puolella lapsettomuuspolille kun yritystä oli takana 1v2kk, 1 keskenmeno ja epäsäännöllinen kierto. Meillä tärppi kävi kierrossa, jossa alkukierrosta oli harvemmin sänkypuuhia ja oviksen aikana sitten vähän useammin. Ja se yhdyntä ennen ovistahan on tärkeintä, kun siittiöillä kestää aikansa päästä kohteeseen ja jos touhuillaan vasta kun ovis jo on, niin irronnut/irtoava munasolu ja siittiö ei välttämättä kohtaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Merenaalto
Onnea plussanneille!

Eka yritys meni täällä kyllä niin mönkään taas et oh my... noh. Oviksen aikaan olin reissussa ja mies kotona.. mutta sitä ennen kyllä heiluteltiin peittoja. Reissussa alko virtsatietulehdus. Sit sen jälkee tuli joku hetkellinen paskatauti, yölliset mahakivut ja päivällä turvotti aivan jumalattomasti ja turvottaa vieläkin. Ja eilen sitten päänsärky, kamala monen tunnin horkka ja 39asteen kuume! Että jos tässä rytäkässä tarttuis muka jokin matkaan niin se ois selviytyjä jo ennen ku syntys :D
 

Yhteistyössä