Vauva vuodelle 2016 <3

Ladygreen: mulle lääkäri sanoi että on ihan normaalia jos kierto välillä venyy. mulla kierto pomppas ilman syytä 42kp mikä on normaalisti 31kp. Voi olla ovuloimaton kierto tai kemiallinen raskaus. Ovuloimattomia kiertoja voi hänen mukaan olla ilman syytä naisilla 1 tai 2 vuodessa. Itse kyllä kyseenalaistin koko lääkärin jutut kun oli muutenkin niin epäasiallinen että harkitsen jopa hoitotiimin vaihtoa.. toive ajattelut: voisihan se olla että olet raskaanakin mutta ei vain näy vielä testissä :love:

miss_piggy täysin nyt tähän teidän ryhmän keskusteluun liittymättä kyselen sinun blogisi perään... Luin sitä aika alusta asti ja en edes muista milloin mutta yhtäkkiä keväällä se oli kadonnut:eek: Oletko lopettanut kirjoittamisen? Jos olet niin harmi, koska pidin blogistasi :) Olen itse kirjoittelemassa tuolla 30-v. ekakertalaisissa ja haaveilua on jatkunut jo kauan...

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
miss_piggy täysin nyt tähän teidän ryhmän keskusteluun liittymättä kyselen sinun blogisi perään... Luin sitä aika alusta asti ja en edes muista milloin mutta yhtäkkiä keväällä se oli kadonnut:eek: Oletko lopettanut kirjoittamisen? Jos olet niin harmi, koska pidin blogistasi :) Olen itse kirjoittelemassa tuolla 30-v. ekakertalaisissa ja haaveilua on jatkunut jo kauan...
Joo lopetin blogin jossain vaiheessa tosiaan kokonaan, ei vaan ollut enää aikaa kirjoitella, kun poika tuli isommaksi ja vei niin paljon aikaa :D Jätkä on nyt tosiaan 1v ja 4kk, ja tasaista arkea tässä elellään. Melkoinen räyhähenki tuo on, kiukuttelee välillä, puree ja repii hiuksista mutta päivä kerrallaan :) Blogin pitäminen vaatii kuitenkin aika paljon aikaa, ja sitten kun koneella ei oikein nykyään voi olla muuta kuin silloin jos poika nukkuu (tulee muuten räpläämään) niin kävi aika hankalaksi. Ehkä vielä joskus uus blogi :) Mutta kiva kuulla että tykkäsit lukea, ja toivottavasti teilläkin pian tärppäisi.

miss_piggy
En tiä meneekö tää kierto ihan harakoille oli ovis tai ei, kun mies jotain kiukuttelee koko aika ja valittaa, että yks lapsi riittää (n) Mulla on niinkun oikea vauva ja aikuinen vauva tällä hetkellä huollettavana. Haistakoot :poop: sanon mä! Se kakkonenhan vielä tulee!:devil::mad:

Kiitti. Tuli eittämättä mieleen 2000. Silloinkin tulin samoja aikoja raskaaksi ja samoja aikoja meni kesken ( häiden aattona). Ja sitten elokuussa onnistui..miten on toistaako historia itseään.
Mulla tää nykyinen raskaus on alkanut lähes samaan aikaan ja lähes sama LA kun mun eka raskaus joka siis päättyi KM. Pelko perseessä koko ajan noiden KM takia, vaikka yksi elävä lapsi onkin jo. Mutta menettämisen pelko ei katoa keskenmenojen takia koskaan. Toi että on saanut KM häiden aattona, on kyllä niin julmaa. :cry: Välillä oon kateellinen niille jotka ei tiedä keskenmenoista mitään ja julistavat koko maailmalle raskauden heti plussan jälkeen ja nauttivat täysin raskaudesta loppuun saakka ilman pelkoa että jotain sattuu.

Joo lopetin blogin jossain vaiheessa tosiaan kokonaan, ei vaan ollut enää aikaa kirjoitella, kun poika tuli isommaksi ja vei niin paljon aikaa :D Jätkä on nyt tosiaan 1v ja 4kk, ja tasaista arkea tässä elellään. Melkoinen räyhähenki tuo on, kiukuttelee välillä, puree ja repii hiuksista mutta päivä kerrallaan :) Blogin pitäminen vaatii kuitenkin aika paljon aikaa, ja sitten kun koneella ei oikein nykyään voi olla muuta kuin silloin jos poika nukkuu (tulee muuten räpläämään) niin kävi aika hankalaksi. Ehkä vielä joskus uus blogi :) Mutta kiva kuulla että tykkäsit lukea, ja toivottavasti teilläkin pian tärppäisi.
Mäkin luin sitä sun blogia :)

• Tykkää
Mulla tää nykyinen raskaus on alkanut lähes samaan aikaan ja lähes sama LA kun mun eka raskaus joka siis päättyi KM. Pelko perseessä koko ajan noiden KM takia, vaikka yksi elävä lapsi onkin jo. Mutta menettämisen pelko ei katoa keskenmenojen takia koskaan. Toi että on saanut KM häiden aattona, on kyllä niin julmaa. :cry: Välillä oon kateellinen niille jotka ei tiedä keskenmenoista mitään ja julistavat koko maailmalle raskauden heti plussan jälkeen ja nauttivat täysin raskaudesta loppuun saakka ilman pelkoa että jotain sattuu.
Joo no se tarinakin oli creepy.
Asuttiin kuopiossa ja oltiin menossa vihille mikkelissä. Sitten häiden aatona alko tiputtelee ja mentiin siten tietty mks:n päivystykseen. Se naislekuri oli ihan jees mut ei ollu sen alaa. Soitti päivystävälle gynelle kotiin joka sano puhelimessa et tulkaa huomenna ( kello oli 13 about). Sanoin naislekurille ettei se oikein käy että meidän pitäis olla menossa naimisiin huomenna. No se sai sen gynen puhuttua sit tulemaan ja käski mennä oottaa sinne ylös synnyttävien puolelle ku oli hiljasta.

Herra gyne suvaitsi tulla vasta 21.00 -21.30 aikoihin. Koko tutkimuksen ajan se oli ku perseeseen ammuttu karhu ja töykeä. Eka se ultras sillä normaalilla ultralla muistaakseni. Ei saanu näkymää ja otti sitten sen sisäisen dildon näkösen ultran.
Töksäytti vaan että ei täällä näy mitään elämää et se on tuulimuna. Ei selityksiä ei mitään( vk tais 11+5?).

Se käski mennä pukemaan ja mie rupesin tietenkin itkemään :( se tuli perässä ja kehtas sanoo vielä et tää on sun syytä että kyllä sun ois pitäny tietää. Ja et mitä mä vollotan siinä!!!!

Se hoitaja oli kyllä silloin mahdottoman ihana. Ei se nyt halannut mutta lohdutti sanoilla ja eleillä ja pyyteli lekurin puolesta anteeks. Saatteli sitten sinne huoneeseen missä mieskin ootti ja selitti sille.

Sitten ku poikaa ootin ja mulla ois pitäny olla siellä naistenpolilla tai mikä se mks:ssä onkaan tarkistus. Se samanen lekuri pyyhkäs siihe aulaa ja meinas kutsuu nimeltä mut sano kollegalleen että ota sä tää hän ei voi. Luojan kiitos ei tarvinnu sitä tavata.

Okei oma napa ja pitkä stoori... mut joo toi tuli taas prosessoitua tässä läpi :(

No nyt oon entistä enemmän ihmeissäni, NIMITTÄIN tylsyyspäissäni menin testaamaan yhden ovulaatiotestin ja se näytti ihan selkeästi kahta viivaa, what what whaaat! Mulla on pieniä nippailuja vatsassa mitkä vois kyllä olla ovulaatioon liittyviä, mutta oon ajatellu niiden johtuvan tulevista menkoista.

Joten kertokaa tyhmälle: onko siis mitään mahdollisuutta että ovulaatio tapahtuu tässä vaiheessa kp 30 ja normaali kierto tosiaan sen 26-28 :eek:

Ladygreen: Sormet ja varpaat pystyssä, että olisit kuitenkin raskaana! Eikös jotkut ole kuitenkin sitä mieltä, että ovistesteillä voisi nähdä myös raskauden? Ovikseksi tuo ajankohta kun on aika myöhäinen...

Woltille myös isot halaukset. Ei voi kyllä ymmärtää tuota empatiakyvyn puutetta.

Täällä menkat vielä antaa odottaa itseään, kun alkuviikon tuhrukin katosi eilen. Nyt siis kp 27 ja menkkaolo on kyllä ihan koko ajan. On tää niin taas tätä.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Eli täällä tänään kp1. Edellinen kierto oli vaan 23 päivää. Harmittaa vaan kun seuraava kierto osuu juuri sillain että ollaan mökillä. Pitää joku ratkaisu keksiä niin voi rauhassa talletuksia tehä :)
Hyvillä mielin uuteen kiertoon.

Kröhöm, sain tänään tietää että mun äidillä oli yhden raskauden alussa tullut kuukautiset. Että tuota, pitääkö tässä nyt alkaa testailee aina menkkojen jälkeenkin... o_O
Netin syövereistä lukemalla oon saanu käsityksen että raskausoireet tms ei oo periytyviä. Vaikka eihän tuo vissiin ns. raskausoire ole. Voin hyvinkin olla aivan hakoteillä niin toivottavasti joku muu on täällä viisaampi :geek:

Ovis oireista, voiko ne muuttua ihan yhtäkkiä ilman erikoisempaa syytä? Nyt tässä ja edellisessä kierrossa oon bongannu selvät ovislimat joita ei varmasti aiemmissa kierroissa oo ollut :alien: Oisko tää vaan hyvä asia? :D Tämä kierto näyttää tässä vaiheessa hyvältä, laskennallisesti ovis ois vasta kp22, nyt menossa 18/-35+ joten tämä kierto vois toivottavasti jäädä vähän lyhyemmäksi :)

miss_piggy
wolt, oli kyllä paska lääkäri, oisitte tehny valituksen :(
ladygreen: voihan sulla olla nyt vasta ovis. Vaikka on aiemmin ollut säännöllinen kierto niin joskus se voi venyä syystä tai toisesta.

Mulla nyt kp 27 ja ovistesti antoi tämmösen:

Jospa ois kohta tulossa.

Täällä alkoi ensimmäiset kuukautiset sitten kapselin poiston jälkeen. Eli täällä alkaa nyt Yk2. Päivää ennen kapselin poistoa tiputtelin ja kunnon vuoto alkoi muutama pvä poiston jälkeen. Siitä kunnon vuodosta kun lasken, niin kiertopäiviä ehti tulla 30. Eli aikas normi. :) Toivottavasti kierto pysyy säännöllisenä jatkossakin tai sitten vielä parempi ois et jäis kokonaan pois ja pieni elämä alkais. :love:

Latasin kännykkään womanlogin ja näytin jo miehelle tän kierron tärppipäivät. ;) Mies tekee reissuhommia ja on kotona vain torstai-illasta sunnuntai iltapäivään. Seuraava ovis ajoittuu womanlogin mukaan parinviikon päähän maanantaille, joten edeltävänä vkl pitää ahkerasti yrittää talletella. Tosin meilläkin on mökkiviikonloppu tiedossa ja siellä ei ole lempeilylle kunnon rauhaa :cautious: mut pitää keksiä jotain... (n)

• Tykkää
Reactions: norappi
wolt, oli kyllä paska lääkäri, oisitte tehny valituksen :(
ladygreen: voihan sulla olla nyt vasta ovis. Vaikka on aiemmin ollut säännöllinen kierto niin joskus se voi venyä syystä tai toisesta.

Mulla nyt kp 27 ja ovistesti antoi tämmösen:

Jospa ois kohta tulossa.
Eipä sitä silloin oikeen aatellu, halus vaan äkkiä pois sieltä ja oli kai shokin lamaannuttama :S mutta luojan kiitos ei tarvii sitä @$€@£ niellyttä tarvii enää nähä ikinä.

Sattumista kun puhuit toisessa viestissä niin oli sitten vähän mullakin sattumia.
Se kätilö joka otti tuolloin vastaan ja hoiti sitten kaavintakerralla. Ja se lääkäri joka hoiti kaavinnan. Ne molemmat sitten oli kun
poika syntyi terveenä ja elossa :D

Täällä näyttäis et vihdoinkin ois vuotelu ohi. Eilen tais oikeesti loppua..tosin tänään tulee vielä pyyhkiessä.

Toivotaan et itellä sattuu uus ovis siiheks kun pojat palajaa kotiin :)

Huh, mikä lääkäri wolt! Kamala. Ja vielä sattui ensimmäisen kohdalle niin oot kyllä saanu kamalan kokemuksen. Kamalahan tuo oli joka tapauksessa mutta ekan kohdalla itse olin ainakin melko sinisilmäinen vielä kaikelle.

Päätin olla testaamatta ovista ja päätös on pitänyt. Limojen mukaan ovis vois olla nyt, joten odottelen tässä miestä kotiin reissusta :)

Huh huh mitkä kuukautiskivut oli eilen. Mulla siis eka luomukierto kapselin poistamisen jälkeen. Kapselihan estää ovulaation niin vissiin kroppa ei oo tämmöseen tottunu nii otti vähä koville. Olin vielä iltavuorossa töissä nii hyvä että pystyin kävelemään ja istumaan ku tumtu ihan kamala paine alapäässä/peräpäässä. Outoja tuntemuksia nämä luonnollisen kierron tuntemukset. o_O

Yhdistelmävalmisteista varmasti pillerit on yleisin ja se mitä lääkärit mielellään tyrkyttää. Sit tietysti rengas ja laastari. Mulle ei sopinu yhdistelmävalmisteet migreenin vuoksi, joten pelkkää progestiiniä sisältäviin vaihtoehtoihin jäi minipillerit, kapseli, injektio ja kierukka. Pillereitä en halunnu ku siinä hormonivaihtelut on niin suuria ja kierukkaa en uskaltanut ottaa kun en ole synnyttänyt niin päädyin helppoon kapseliin, joka vaan ihon alle tulee. Tämän siis sain kun itse sitä ehkäisyneuvolan puolelta pyysin. Syy miks sitä ei tyrkytetä on sen aiheuttanat vuoto-ongelmat, joka oli myös itselle syy poistattaa moinen kapistus pois. Terkkari, joka sen poisti sanoi että tosi moni poistattaa vuoto-ongelmien takiaa eikä hän ainakaan tuntunut suosittelevan sitä kenellekään. Toki toisille kapseli sopii hyvin, eikä oo ongelmia. :)

• Tykkää
Täällä kp9 ja tänään puoli tuntia kestävät ihan hirmuiset nippailut oikealla puolella. Liekö jotain muniksien kasvukipuja kun tuskin ovulaatio vielä näin aikaisin voisi olla? Ylihuomenna kp11 seurantaultra. Näkee nyt mikä tuolla alakerrassa on meininki, tapahtuuko tarpeeksi :)
Päätin tässä kierrossa etten tikuta ovista. Ja yritän pitää lupaukseni. Ensi viikonlopuksi kun oletan ovulaation tulevan, ollaan miehen kans menossa Helsinkiin hotelli-viikonlopuksi. Joten toivotaan että natsaa jos on natsatakseen. Eli tässä kierrossa en nyt stressaa ainakaan vielä :D ehtii taas oviksen jälkeen stressaamaan vikat kaksi viikkoa ihan tarpeeksi ;)

Merenaalto tiedätkö, mulla sama juttu! Kp9 ja nyt illalla alkanu tuntemukset ja nippailut oikealla. Kerrothan sitten ultrakuulumiset! :)

Latasin womanlogin puhelimeen ja täydentelin edellisten kiertojen olot sinne. Sen mukaan julmetut oviskivut tulee nimenomaan oviksen jälkeen. Mielenkiintoista. WL näyttää seuraavaa ovulaatiota viikon päästä tiistaille. hyvä, sillä viikonloppuna mies ja minä ollaan täysin eri koordinaateissa. Sunnuntai-iltana onneksi taas back in business.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä