Vauva vuodelle 2016 <3

Omanapailua... Mut siis haamun ja seuraavana päivänä selkeämmän haamun jälkeen pelkkää negaa. Harmittaa tietenkin, mutta nyt vaan odottelen että menkat alkaa ja pääsis uuteen kiertoon. Olisikin sitten yk 4. En oikein tiedä mitä tässä kannattaisi kokeilla, että natsais helpommin. Vinkkejä?? Joku puhui jostain Royal geneistä (?) vai mitä olikaan? Joku greippimehusta. Kertokaa myös että mihin mikäkin vinkki vaikuttaa ja jos kuuluu tiettynä päivinä kiertoa ottaa niin milloin :)

Mukavaa juhannusta kaikille!! Ehkäpä uskallan ottaa siis enemmän kuin yhden siiderin tänään kun testit tosiaan negoja :D

Onko muuten joku noita perhoset erittäin herkkiä testejä tehnyt? Mua ärsyttää suunnattomasti kun niissä on niin selkeä viivanpaikka. Varsinkin siinä vaiheessa kun alkavat kuivua niin viivanpaikka hyppää silmille! Näkyy vielä kuivuttuakin mutta ei niin vahvasti.

Royal gelestä löytyy Googlesta hyvin infoa. En oo itekkää vielä kokeillu. Mutta ite oon säästynyt turhilta viivoilta kun pissaa vähän jäähdyttää, niinkuin ohjeessa lukee. Eli ennen kuin tikun uittaa antaa pissa seisoa n. puoli tuntia. Ei sais olla kehon lämpöstä kun tikun kastelee.

• Tykkää
Reactions: norappi
Kiitos huupelson! Täytyy googletella.
Mulla on noita puikkoja mihin pissataan suoraan joten jäähdyttäminen ei onnistu. Vaikka voihan senkin tehdä niin että pissii purkkiin ja uittaa puikon siellä. Enkä mä siis noteeraa niitä viivanpaikkoja mitenkään, mut kyl ne ärsyttää :D aikaisemmat pari haamua oli ihan selviä värillisiä, mutta hyvin haaleita.

miss_piggy
Merenaalto, Gelee Royaleita myydään luontaistuotekaupoissa, sellasia kapseleita joita on purkissa 60kpl. Otetaan 1-2 tbl päivässä. Pitäis auttaa hormonitoimintaan, säännöllistämään kiertoa, yleiseen vireystasoon jne. Mutta joillakin saattaa aiheuttaa tiputteluvuotoa. Itse en huomannut noista olevan apua oikein mitenkään mutta mulla onkin se pco.
Lisäksi on maca-jauhe jonka pitäis myös auttaa hormonitoimintaan jne.., sitä me tilattiin nu3-nimisestä nettikaupasta. Mutta jos sulla on säännöllinen kierto niin en oikein tiedä mikä auttaa. Toki voit Geleitä kokeilla, mutta sinniähän tuohon vauvan tekoon tarvitaan. Toisilla menee pitkä aika ennenku tärppää ja eihän yk 4 edes oo vielä paha.
Yhdellä foorumilla on yksi jolla jo menossa Yritysvuosi 6, eikä mitään hormonaalista häiriötä ja säännöllinen kierto.

Merenaalto mulla on semmosia vanhanajan uskomuksia raskaaksi tulemisesta ja sukupuolen vaikutus juttuja yms. kannattaa ettiä netistä ne on kyllä hassuja ja outoja. saa jotain muutakin mietittävää :) voin laittaa niitä pari tänne

Täällä mennään kiertopäivää 40/29-30. Kävin alkuviikosta antamassa verikokeen ja ne sitten otti siitä pikaraskaustestin ja näytti negatiivistä. No eka en tienny että se on joku pikatesti ja soitin hölmönä että mikä oli mun arvo. no eihän sitä saa sillä tietää. Odottelen täällä menkkoja ja jos ei ala niin käyn maanantaina apteekissa.

Tää on vaan niin syvältä. Rukoilen ja toivon ja itken että olisin raskaana. en jaksaisi uutta kiertoa. sain tietää että mulla päättyy työsoppari maaliskuussa 2016 niin ois ihan kiva raskatua nyt. Jos olisin nyt raskaana niin laskettu aika tulis helmikuun loppuun.

Nyt on vaan niin tunteet sekasin ja huono olokin ja ahistaa kokoajatus että ei oo raskaana mutta kuinka sitä luottaa tuohon pika testiin? kannattaako pyytää sitä ei pikatestiä? Nyt ymmärrän teitä joilla tulee vaan uusia kiertoja ja toivon teille paljon voimaa ja jaksamista :love::love: :cry: en kestä

Onnea plussanneille! :)

On: Omat fiilikset on vähän maassa ollu jo 2 viikkoa. Järjetön väsymys painaa ja mikään ei nyt oikeen innosta. Voipi johtua raskaista töistä. Ja myös siitä, kun oon melko varma, että ei taaskaan tärppää. Eihän 8kk yritys vielä kovin pitkä aika loppupeleissä oo, tiiän pidempäänkin yrittäneitä. Mutta silti..

Jembba, I so feel you! Meilläkin takana yritystä 8kk ja mieli aika maassa. Ja joo, itsekin tiedän kauemmin yrittäneitä ja lapsettomia, mutta myös niitä, jotka ovat tulleet raskaaksi vahingossa tai pelkästään parantaakseen suhdetta ja niitä, jotka ovat jopa kikkakolmosilla onnistuneet vaikuttamaan lapsen sukupuoleen. Itse odotan menkkoja ensi viikolle ja sekin stressaa, koska mulla vuoto on niin runsas, että oikeasti vaikeuttaa normielämää Cyclokapronista huolimatta. Kunhan menisi edes loppuviikolle, sillä alkuviikosta on muita suunnitelmia... Itse sain aikoinaan e-pillereistä apua vuotoon, joten siinäkin mielessä tämä turha yritys on tällä hetkellä alkanut tuntua vähän rasittavalta...

Onnea kuitenkin plussanneille:)!

Poucodeamor, tsemppiä. Epätietoisuus on kurjaa :(

Merenaalto, mä oon kanssa ihan pihalla näistä kaikista vinkeistä jne. Sen verran sain nyt aikaiseksi, kun ainakin täällä kovasti painotetaan noita foolihappo-lisien (?) syöntiä, että hommasin sellaista. Tai mies siis kysyi, pitäiskö sun alkaa moista syömään, ja kävi sen vielä kauppareissulla ostamassa. <3. Joku Conceive Well-monivitamiini+rasvahappolisä, missä on sitten toi folic acid.

Me ei töistä johtuen olla miehen kanssa edes nähty toisiamme kuin aamuisin vartin verran koko viikkona, ihan hyvä siis että ens viikon lopussa alkaa loma ja ovis ajoittuu just loman alkupäähän, eikä tälläseen hulluun kahden viikon työmania-putkeen, eihän tässä tulis mitään yrittämisestä! :D

kevlarsoul, mä olen niitä jotka tuli raskaaksi yrittämättä, ehkäisystä huolimatta, ja yksi ekoja tunteita ison vitutuksen kanssa oli huono omatunto niiden puolesta, jotka yrittää, mutta ei raskaudu. Että miksi meille, jotka ei vielä oltu valmiita ja tehtiin parhaamme että ei raskauduttaisi, kävi näin kun lähimmät kaverit yrittää vuositolkulla jne. Olin ihan romuna, että miten raskaudesta olisi esim. kertonut juuri em. ihmisille, mutta keskenhän se sitten meni. Ja sitten taas surinkin sitä ja pohdin, oonko pahoilla ajatuksillani itse aiheuttanut keskenmenon..

Miss_piggy mullahan siis myös se PCO. Clomit annostuksella 2tbl päivä ei nyt tunnu saavan ovulaatiota aikaan. Aikaisemmin siis kaksi raskautta alkaneet tuolla annostuksella, lapset syntyneet -08 ja -10. Jos kaikki olisikin ihan kunnossa ja tietäisin että pelkkää malttia vaan tarvitaan niin mikä ettei tässä olisi odotellessa. Harmittaa vaan vietävästi, että ovista ei saada tulemaan ja uusi kiertokin pitää aloittaa aina teroluteilla. Menen gynelle seuraavasta kierrosta ennen oletettua/toivottua ovista. Mietitään nyt että lähdetäänkö kokeilemaan clomeja 3tbl vai jotain muuta vaihtoehtoa.

Ihmettelen kyllä että clomit ei toimi niinkuin ennen. Eka raskaus alkoi ensimmäisestä clomikierrosta ja toinen alkoi muistaakseni kolmannesta. En tiedä voiko ikä tehdä jotain hallaa... En kyllä ole kuin vasta 30v. Elämäntavatkin on paljon paremmat kuin silloin nuorempana. Alkoholia paljon vähemmän, painoa vähemmän ja liikuntaa harrastan säännöllisesti, toisin kuin silloin nuorempana.

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Merenaalto, mulla taitaa olla enemmänkin kyllä sitten se pcos, kun on epäsäännöllinen kierto, liikakarvoitusta ja ovuloimis-ongelmia. Ajattelin kanssa vielä pari kk yrittää ilman lääkärin apuja ja sitten varaan gynelle aikaa. Mutta ehkä haluaisin jotain muita kuin clomeja kerran niissä on se monikkoraskauden riski.. Nyt on kp 20 ja o-testi negaa, jossain välissä jo vähän haamuili ja nyt ei taas mitään :( En tiedä johtuuko siitä pcos:stä sitten. Lisäks mun paino noussu parissa kuukaudessa noin 5kg, mun ei sais näköjään syödä yhtään herkkuja kun heti lihon, eli aineenvaihduntakin on ihan perseestä :cry: Ja tota painoa on siis tosi hankala saada pois:poop:
Tilasinkin nyt netistä sitten 1000mg gelee royaleita purkillisen, 2pkt foolitabletteja ja purkillisen E-vitsku+omega3-tabletteja. Jos ei auta niin heitän hanskat tiskiin näiden luontais-hömppien kanssa:sleep:

Miss_piggy En tiedä onko mulla pco vai pcos vai mikä :D mut samat oireet ku sullakin. En siis ovuloi lainkaan luomuna ja menkatkaan ei siis tule ilman teroja. Ja myös tuo painonhallinta hankalaa. Nytki. Muutaman viikon vähän lepsuillut herkuissa ja heti tullut 3kg lisää. Ja vähän tarkoittaa siis että olen syönyt karkkia tms esim kolmena päivänä viikossa. Ei siis todellakaan mitään päivittäin mässäilyä. Mun mitat on tällä hetkellä n. 170/70. Ja ainoa miten saan kiloja pois on lähes täysi syömättömyys pidemmän aikaa :D

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
Ja kuin varmimmaksi vakuudeksi menkkajomot alkoivat tänäään, joten arvatenkin pahimmat vuotopäivät ovat juuri ne alkuviikon-viikon puolivälin päivät, joina olisi pitänyt pystyä tehdä myös muuta kuin hengata kotona vessan välittömässä läheisyydessä. Mun elämä jos mikä on nyt herra Murphyn näpeissä :(.

Meillä kaikki luontaistuotteet, taiat, voodoo ja kirves sängyn alla vielä kokeilematta. Jotenkin naiivisti olen kuvitellut, että riittäisi, kun ollaan miehen kanssa molemmat normaalipainoisia, terveitä, "vasta" 31-vuotiaita, ei polteta ja alkoholia käytetään kohtuudella, mulla kierto säännöllinen ja gynekin todennut, että ovuloin (ja helmikuussa sanoi, että on ihme, jos en puolen vuoden päästä ole raskaana) ja ovis on aina onnistuttu hyödyntämään sataprosenttisella varmuudella. Ja yksi lapsi ollaan onnistuttu neljä vuotta sitten tekemäänkin. No, syksyllä sitten tarkempiin tutkimuksiin.

miss_piggy
Miss_piggy En tiedä onko mulla pco vai pcos vai mikä :D mut samat oireet ku sullakin. En siis ovuloi lainkaan luomuna ja menkatkaan ei siis tule ilman teroja. Ja myös tuo painonhallinta hankalaa. Nytki. Muutaman viikon vähän lepsuillut herkuissa ja heti tullut 3kg lisää. Ja vähän tarkoittaa siis että olen syönyt karkkia tms esim kolmena päivänä viikossa. Ei siis todellakaan mitään päivittäin mässäilyä. Mun mitat on tällä hetkellä n. 170/70. Ja ainoa miten saan kiloja pois on lähes täysi syömättömyys pidemmän aikaa :D
Kuulostaa niin tutulta! Munkaan ei tartte ku kattoa jotain suklaalevyä niin varmaan tulee kilo lisää :D Mulla mitat nyt 165/69, synnytyksen jälkeen painoin pitkän aikaa 65kg kunnes imetys loppui ja siitä se alamäki taas alkoi :whistle:
Mullahan kyllä menkat tulee joskus, ja ilmeisesti ovuloinkin mutta kierto on vaan tosi pitkä ja myöhäinen ovulaatio. Liikuntaa pitäis kai lisätä mutta ei mulla oo aikaa tai jaksamista käydä missään ryhmäliikunnassakaan niinku ennen, kun poika herää joka aamu tyliin 05:30-06:ninja:

Miss_piggy Mullakin tulee silloin tällöin menkat mut mikäli se kierto venyy pitkäksi niin ovulaatiota ei tule vaikka menkat sit joskus tuleekin. Limakalvo vaan välillä valuu pois ilman että ovista olis ollutkaan.

Mulla alkoi tänään yk4. Mä olen oikeasti äärettömän onnellinen, että kierto oli nyt clomeilla 28 päivää eli ovulaatio saatiin tulemaan!!! Ei siis oikeastaan harmita etten raskaana ole vaan tosi tyytyväinen, että clomit ylipäätänsä toimi. Jee <3 nyt vaan kohti uutta ovulaatiota :D

Day
Heippa kaikille!

Täällä yksi vauvakuumeilija lisää:) 2 lasta jo löytyy edellisestä liitosta. Minun kolmas, miehen ensimmäinen on suunniteilla. Itselläni on kierukka käytössä joka sitten poistetaan kesän jälkeen.

Vauvakuumeilua on ollut jo pitemmän aikaan mutta nyt alkaa aikakin tuntua oikealta, kun lapsetkin on kasvaneet ja elämä tasoittunut. Esikoinen lähtee ensi vuonna kouluun ja mikä sen ihanampaa olla juuri silloin kotona vauvan ja nuoremman kanssa ja olla saattamassa ja hakemassa esikoista koulusta.

Nämä meidän haaveita ja unelmia.

• Tykkää
Täältä pikaista oma napailua... Menkkojen pitäisi alkaa ke-to, ei tosin ole oikein oloja suuntaan jos toiseen... Tosin rinnat tuntuu olevan jotenkin turvoksissa, kunnolla ribbat oli kipeänä ovulaation aikoihin, nyt "riesaksi" jäänyt kauhea kipu nänneissä (rintsikoiden pois ottaminen on kyllä niin tuskasta...) ja töissä tulee kauheen helposti järkyttävä hiki. Paljon mitään raskasta ei tarvitse tehdä kun hiki valuu otsalla :D

Raskaustestejä pistin eilen tilaukseen 30kpl, ovis testejä löytyy varmaan 50 vielä... Onpahan liuskoja tuhlattavaksi!
Kunhan r-testit tulee, niin pääsee uittelemaan liuskoja!

Noniin nyt odotellaan niiden menkkojen alkamista tälle tai huomiselle päivälle, koska raskaustesti tehty ja puhdas nega. Ei voi mitään, nyt sitten yk 2 lähtee siis käyntiin ja nyt kokeillaan niitä ovistestejä, että joskos se siitä! :)

Toivottavasti teillä muilla ois tärpännyt (y)

Moikka kaikille!

Täällä myös yksi vauvakuumeilija ilmoittautuisi mukaan:) itse olen 22 ja mies 32, kuumeiltu ollaan viime vuoden lopulta. Pillerit lopetin pari kk sitten, kierto palasi heti suht normaaliksi 28-31 pv. Viiimeinen vuosi koulussa alkaa syksyllä, loppuvuodesta olisi tarkotus alottaa todenteolla yrittäminen, siihen asti ehtii kasvattaa kuumeilua entisestään :p

• Tykkää
Maailman tylsintä, kp 3. Testit kulutettu ja mä niin luulen, että tässä kierrossa en testeihin kajoa kun vasta sitten, jos menkat on myöhässä. Mulla alkaa kohta loma ja koitan heittäytyä täysin lomamoodiin. Tiedän myös sen, että seuraava pettymys varmasti alkaa tuntua..:( no, se on sen ajan murhe sitten. Yritän nyt kovasti keskittyä kesäsuunnitelmiin ja piristämään miestä (kauheasti töitä ja stressiä), jos saisin sitä edes hetkittäin relaamaan ja ajatuksia töistä pois. auttaisi varmasti tässäkin projektissa. Huomenna marssin kauppaan ja ostan täyden sylillisen greippimehua... :rolleyes:

Yhteistyössä