Vauva vuodelle 2016 <3

Noniin, uskaltaudun vihdoin mukaan, sillä hitaasti mutta varmasti ollaan miehen kanssa ruvettu yrittämis puuhiin! Nyt olisi takana päin siis virallinen yk 1 ja esikoista yritettäisiin työstää. ovulaatiosta en ole niinkään varma, sillä en käyttänyt ovulaatio testejä, mutta jos (tuskin) ei tärppää niin ensi kiertoon ostan kyllä ovistestejä!

Kp 16/26-28 että nyt kun malttaisi odotella sen testaamisen kanssa. Itsellä ei kyllä ole oloa "olen raskaana" eikä liiemmin kyllä mitään oireitakaan..

• Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Pumpulipallero mutta eihän raskaus oo syy irtisanoa. Jos niin tapahtuis, olis oikeus sun puolella.

Tervetuloa mukaan ladygreen :) meillä oli sama juttu, yk1 en tikuttanut, mutta nyt yk2 meneillään dpo3 eli kp17/27 ja tikutettu ahkerasti. Koukuttavaa ;)

Viimeksi muokattu:
Huomenta! Jouduin siis jäädä saikulle tänään. Toissapäivänä iltapäivällä mulla tuntui oikealla puolella kurkussa joku kipee kohta kun söin. Eilen sit töissä näytin sairaanhoitajakollegalle mun kurkkua ja nielurista ihan punaiset, oikea puoli tuplasti isompi kuin toinen ja siinä nielurisassa isohko rakko. Kurkku kipeytyi eilen töissä vähän ja sitten alkoi väsyttää ja oli vetämätön olo. Menin sit illalla kuitenkin ruiskurusketukseen ja sen jälkeen iski hirvee 39 asteen kuume ja kurkkukipu vaan paheni. Rakkoja oli ilmaantunut myös muualle suuhun. Nyt oon niin kipeä ja varsinkin eilen illalla etten oo ikinä ollut! Ilmeisesti siis enterorokko.:sick: Tää on niin kamalaa! Siskon miehelläkin on nyt ja sille oli kuumeen jälkeen tullut kädet ja jalat täyteen niitä rakkoja. Ja kynnethän tässä saattaa irrota myös. HYI! Otin eilen Panacodia kun oli niin kaamee olo, en ois kyllä muuten pystyny nukkumaan. Panacod on kuitenkin suht ok vaikka oiskin nyt raskaana. Toki nyt otan päivällä pelkkää Panadolia ja illalla sit tarvittaessa siirryn Panacodiin. Toivottavasti nyt muu perhe ei sairastuis!:confused:

Pumpulipallero jos raskaudut niin saa työn antajalla olla aika kovat perusteet jos sut irtisanotaan. Pitää olla joku suurempi "rike". Jos vähänkään tuntuu että raskaudesta johtuu niin joutuu maksaa korvauksia.
Täällä mulla menossa dpo 10 ja aamupissa jäähtymässä testiä varten :) saa nähdä oireita ei ole minkäänlaisia ei edes kuviteltu tällä kertaa (n) unen kyllä näin missä selvisi että oon raskaana.. toivottavasti oli enne uni:love:

Toukokuinen toivottavasti sulla tärppäisi nyt!:) Testasin hätäisenä itseltäni tänä aamuna, sillä huomenna olisi kaverin tuparit missä olisi tarkoitus vähän juhlia. Negahan sieltä tuli (vaikkakin liian ajoissa testasin, mutta silti...) niin kuin olin ajatellutkin. Pitää vähän perehtyä tähän ovistestailuun jotta osaan sitä oikein käyttää. Mitä ovistestejä oot käyttäny? Luin keskustelua taaksepäin niin nuo tikkutestit vaikutti olevan epäselkeitä? Mietin, että pitäisiköhän ihan ostaa sellainen clear blue, että tällainen tahvokin ymmärtäisi, että onko se ovulaatio nyt menossa vai ei! :ROFLMAO:

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
ladygreen, ei kai juhliminen / juominen vaikuta mitenkään ovulaatioon? Vai tarkoitatko raskautta? Jos sulla on nyt kp 16, niin onko sulla ollut jo tässä kierrossa ovulaatio? Kun alkion kiinnittymiseenhän menee aikaa noin 7vrk ja raskaustesti voi alkaa näyttämään plussaa joskus dpo 10 paikkeilla eli noin 10 päivää ovulaatiosta suurinpiirtein. Eli jos sulla nyt näyttäisi r-testi plussaa niin sullahan olisi silloin ollut ovulaatio joskus kp 6.. Vai puhutko ovulaatiosta? En nyt oikein saanut selvyyttä :ninja:

Ovulaatiotesteissä tikkutestitkin on ihan luotettavia, näyttävät kyllä yleensä oviksen silloin kun se ovulaatio on, mutta raskaustestit on niitä jotka saattaa antaa olemattomia viivanpaikkoja.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy siis raskautta juurikin tarkoitin. Ovulaatio kalenterin mukaan mulla olisi menossa dpo 4, mutta jos ovulaatio tuntemukset osui oikeaan niin saattoi kyllä olla aikaisemminkin. Varmuuttahan ei ole täysin, koska en niitä ovulaatiotestejä tehnyt :rolleyes:

Ja siis tiedän että TÄYSIN liian aikaista raskaustesille oli.. Mietin vain juuri tota alkoholin nauttimist nyt viikonloppuna, että kuinkahan turvallisin mielin sitä uskaltaa nauttia :eek:

Tervetuloa ladygreen ja onnea yritykseen, toivottavasti ei tarvitse pitkaan odotella :)

Toukokuinen ja Huupelson tietenkin taalla sama ettei saisi syrjia raskauden takia (asun Englannissa), mutta voihan heilla olla joku muu ns tekosyy silla toi 6kk on se kokeiluaika joten he periaatteessa voivat antaa potkut jos eivat tykkaa minun tavasta tehda toita. Joten saa nyt nahda, tuskin rupeen pitkia aikoja odottaa kun ei se niin selvaa aina etta niita lapsia tulisi edes.. ainakaan heti ekoilla kerroilla.

Onnea kaikille yritykseen!

Huupelsson reilut 3 vuotta olen taalla asunut, melkein 10v ulkomailla muuten. Mutta kiva seurailla naita keskusteluja suomeksi kumminkin :) Tosin oon googlettanut myos tuota raskaus ja tyo, eihan se siis saisi ollakkaan se syy mutta ainahan ne voi jotain muuta keksia. Tiedan kun olen kuullut vastaavasta, etta ovat antaneet lopputilin ja keksineet jonkun muun syyn.
Mutta ehka nyt en sita stressaa viela tassa vaiheessa, yksi juttu kerrallaan!

Mites Juhannussuunnitelmien kanssa, onko mokille menijoita vai ihan kotona olette? Mina en juhannusta ole vuosiin juhlinut, muuallahan sita ei sen pahemmin vieteta kuin Skandinaaviassa. Mutta ensi perjantaina reissuun ja sit 2vk paasta naimisiin! Jannaa :)

Ladygreen mä tilasin ebaystä 25 ovistestiä + 25 rtestiä yhteishintaan 12e. Saapi siis testailla :D ovistestit on ainakin toimineet hyvin. Rtestejä en oo vielä päässyt testaamaan.

Punpulipallero Onnittelut tulevista häistä teille!

Minea__ harmi kuulla, että sait kunnon rokkotaudin! Paranemisia.

Oiiii....! Pakko jakaa teille: mun mies kattelee ikean sivuilta pinnasänkyjä :love::love::love: Vähän kyllä on mulla sellanen epäilys, ettei mitään tuolla mahassa tässä kierrossa tapahdu...

Kuka se pohtikaan niitä ovulaatiotestejä et mikä olis hyvä? Se digitaalinen kahden hormonin mittaava on kyllä osoittautunut parhaaksi mulla. Vielä kun on tuo PCO niin se LH on aina koholla joten tuo mittaa myös sen jonkun toisen. Vaikkakin ekassa kierrossa sen turhan ovisplussan sainkin, mut sain sen myös liuskoilla. Ja nyt asiaa tarkemmin tutkiskeltuani, ovulaatiohan voi siis jäädä tulematta vaikka testi plussaa näyttäisikin.

Pumpulipallerolle onnea tuleviin häihin!

Minea___ Toi rokko on inhottava! Meillä lapset sen sairastaneet ja tosiian lähti kynnetkin irti. Itse muistaakseni säästyin taudilta, tai se tuli tosi lievänä koska en muista että mulla olis ollut.

Mulla olis nyt dpo 7/8, ovis oli siis testien ja tuntemusten mukaan viime viikonloppuna. Vielä pitäisi kestää muutama päivä ennen ku testailee. Mua kyllä harmittaa jos nytkin jostain syystä jää ovulaatio tulematta :( sit vaan gynelle aikaa ja pitää kai varmistaa että clomi-annos on riittävä. Mulla ei nyt mikään hengenhätä ole joten ei haittaa vaikka raskauden alkaminen venyisikin muutamalla kuukaudella. Mulla alkaa töissä sellainen koulutusohjelma elokuussa mikä kestää ensi vuoden toukokuulle, joten mikäli nyt tärppäisi niin joutuisin sen jättämään kesken...

Tilasin muuten netistä raskaustestipuikkoja. Mielestäni ihan edullisia vaikka Suomesta tilasin; 16kpl parikymppiä. Tiedä sit onko kuinka luotettavia. Maanantaina pitäis postissa saapua joten varmaan eka testi lähtee jo malttamattomana silloin heti kokeiluun ;)

Testasin eilen negan, totta kai. Mutta malttamaton kun olen :oops: Ens viikolla laskureiden mukaan ja tietty edellisten menkkojen mukaan näyttää testit jotain jos on näyttääkseen. Uskomatonta kuinka sitä tälläkin tietämyksellä mitä mulla on koulutuksen ja työn sekä pelkän raskaussivustoilta lukemisen jälkeen kuvittelee et testit näyttäis jotain silloin kun se ei vielä ole edes mahdollista. :notworthy: On sitä välillä niin pöljä :D

Me mennään juhannuksena käymään miehen mummolla, sinne tulee koko suku. Pitää nyt katsoa miten toivun tästä, vaikka oon ymmärtänyt äsken lukemani perusteella että tartuntariski säilyiskin tässä enterorokossa pitkään oireiden häviämisen jälkeen. Lämpöä taas heti aamusta ja tuo kurkku on nyt kipeempi kuin eilen. Niska aivan jäykkä ja päätä särkee. Vali vali. :D

Mitäs muita kesäsuunnitelmia porukalla on? joku oli menossa naimisiin pian, tsemppiä järjestelyihin! :) Meillä tosiaan häät koittaa syyskuussa.

minea__ ihanaa! Mina olen menossa naimisiin kahden viikon kuluttua :) Onnea sinulle nain etukateen!
Parantumisia sinnepain, toivottavasti menee tauti ohi pian.

Merenaalto mulla kanssa vahan hankala tilanne, koska tarjottu tyopaikkaa, mutta haluaisin aloittaa yrityksen. Jotenkin tuntuisi inhottavalle sanoa muutaman kuukauden paasta etta on raskaana. Mutta toisaalta nama on naita asioita joita ei halua odottaa. Itse taytan ensi vuonna 30v. ja muutenkin kova hinku saada lapsia niin kylla melkeinpa parempi jo nyt ruveta aloittamaan, eihan sita tieda miten pitkaan joutuu odottelemaan ennenkuin tarppaa. Ei se valttamatta niin nopeasti kay.
Jokainen tietenkin tekee sen oman paatoksen ja katsoo omien lahtokohtien mukaan. Itse hermoilin asian suhteen, mutta mies sanoi etta voidaanhan me katsella jos se vauva tulee kun ei se tosiaan ole niin varmaa etta heti raskautuisi. Sitten selvittelee asiat tilanteen mukaan.

Taalla on kovin sateinen saa tanaan, samanlaista luvattu koko viikonlopuksi.
Itsella olisi ovis tulossa nakojaan perjantaina, kylla vahan silta jo tuntuu kun himot lisaantyy. Janna miten naita ei tullut silloin kun oli pillerit! Itse olen kylla ilman pillereita ollut viime vuodesta lahtien, ihan hyva valilla pitaa taukoa.

Kivaa viikonloppua kaikille!:) Tsemppia yritykseen!

miss_piggy
Täälä ei mitään kummempia juhannussuunnitelmia, varmaan johonkin maaseudulle mun vanhemmille tai miehen äidille ainakin yhtenä päivänä kun kaupunki on ihan kuollut juhannuksena,pieni kaupunki muutenkin kyseessä ja kun on tuo 1v4kk taapero niin ei mitään erikoisia suunnitelmia voi tehdäkään :D

Minä tilasin ebaysta r-ja o-testejä 20 kpl kumpaakin, maksoi yhteensä jotain 6€.

Vitsi ku tää 2plus tökkii vieläkin, mulla ainakin tekstit mitä kirjoitan tulee viiveellä, eli jumittaa jotenkin kirjoittaessa..

Kiitoksia huolenpidosta! :) Onneks oon syksyllä valmis sairaanhoitaja ja tällä hetkellä sairaanhoitajana vastaanotolla niin tunnistan kyllä oireet. :) Onneksi tämä nyt ei ilmeisesti olekaan enterorokkoa, kävin eilen hakemassa ab-kuurin ja on auttanut kyllä tuohon kurkkukipuun! :) Ei kyllä oo ihan tavanomainen angiina nyt. Nuo on niin jännän näköisiä nuo isot rakkoalueet tuolla nielurisoissa :sick: Mut nyt jo parempi olo eikä pää tai niskakaan enää kipee!

Eli saan siis ilmeisesti pitää kynteni.:LOL:

Nyt vain odottelen parantumista, jos olo on näin hyvä huomennakin niin aion mennä töihin. Ei jaksa enää sairastaa. Sanoinkin päivystyksen sairaanhoitajalle että voi olla mahdollista että oon raskaana, niin se sanoi että voi olla ja tarkisti että antibioottia voi syödä raskaana olevat ja imettävät. Miten sitä nyt malttais odottaa ens viikonloppuun että testailis silloin?

Minäkin voisin taas vähän aktivoitua, kp5 tänään meneillään. Viime kierrossa oli jotain kummallisia välivuotoja mutta nyt tällä kertaa oli kyllä niin tunnistettavat menkat ettei jäänyt epäselvyyttä. Ekat oikeat kuukautiset synnytyksen jälkeen siis, ihan kiva juttu oikeastaan vaikka plussaa vähän jo toivoinkin :rolleyes:

Helppo sanoa tälleen alkukierrossa että nyt aion pitää pään kylmänä mutta katsotaanpas taas kolmen-neljän viikon päästä niin jo alkaa mielikuvitus laukata.. En edes tajua miten olin viime kierrossa niin varma raskautumisesta, siinä lähti mopo keulimaan kyllä todella pahasti! Melkein nolottaa kun miehellekin vouhotin asiasta. Muut ei meidän aktiivisesta yrityksestä onneksi tiedäkkään mutta osaavat varmaan arvata että toista aletaan jossain vaiheessa tekemään.

Esikoinen tulee ensi viikolla 8kk ja on nyt saanut ensimmäiset hampaansa, muutamana yönä kun niitä "työsti" puolen tunnin välein niin mietin jo että kuka hullu näitä (lapsia) muka lisää haluaisi :LOL: Kyllähän tuo pikkuapina on kaikesta huolimatta parasta mitä elämässä on tapahtunut ja en malta odottaa että voimme suoda hänelle sisaruksen leikkikaveriksi (olipas imelää :p).

Tänään dop 12 testattu nega. :( Voihan se vielä plussaksi muuttua, nyt kp 26/~28.. mutta epäilen. Lämmötkin tänään laskeneet.

Oon miettinyt, että jollei ennen talvea tärppää, niin antaa koko vauva-asian olla ja jäädään yksilapsiseksi perheeksi. Esikoinen täyttää ensi keväänä 6v. ja sen suurempaa ikäeroa ei miehen kaa lapsille haluttaisi. Aiemmin tuo takaraja oli 4v, sitten 5v. ja nyt 6v. :rolleyes: Katsotaan vaan niin täällä roikun vielä vuoden päästäkin..
Minulla on pienet ikäerot sisaruksiini, enintään 3,5v. Miehellä on isot ikäerot, 4,5v. ja 9,5v., ja ollaan molemmat kokemukstemme perusteella sitä mieltä, että pienempi ikäero on parempi.
Elämäntilanteesta johtuen on tämä aktiivinen yrittäminen venynyt näin pitkälle. Noh, saa nähdä kuinka elämä kuljettaa.

Viimeksi muokattu:
Minea__ Mä myös aloitin tänään testauksen vaikka vannoin, että tässä kierrossa vasta muutamaa päivää ennen ku menkkojen pitäis alkaa. Eli tänään dpo 8 tai 9. Mutta rfsu:n herkkä (15 mlU/ml) antoi haamujen haamun tänään päiväpissistä. En tiedä voiko edes oikeasti vielä mitään näyttää joten tulkitsen vielä viivanpaikaksi vaikka mieskin sen näki. Huomenna saapuu postissa 16kpl joten saan rauhassa testailla viikon ajan joka päivä kahteen kertaan :D

• Tykkää
Reactions: minea__
miss_piggy
bosch, meidän 1v4kk on tehnyt poski-ja kulmahampaita jo monta viikkoa, mitään ei vaan tuu ulos. Itkee ja kipuilee välillä, hinkkaa nenäänsä ja syö sormiaan. Nyt näkyy yläikenessä kauhea mustelma ja turvotus, että js sieltä edes yks tulis kohta ulos. Nyt on siis yhteensä hampaita 8, 4 alhaalla ja 4 ylhäällä. Tulis vaan kaikki kertaheitolla niin ois helpompaa :D Jep, tähän vielä ku alkais uus raskaus niin saa nähdä miten jaksais, kun meiän poika heräilee aamuisin noin klo 06 aikoihin. Paitsi viime yönä nukkui 18:30-07, tosin yöllä annoin kerran pullosta vettä ja kerran maitoa.

Kp 14 ja eipä sitten muuta. Ei mitään ovis-oloja tms.

Yhteistyössä