Vauva hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24452110]Minäpä herätin eräs viikonloppu aamu lapseni isän hoitamaan vähän yli puolivuotiastamme... Heräsin kun vauva itki ja kun menin katsomaan isä nukkui sohvalla... Kyllä vituttaa. En tosiaan uskaltais jättää tota nyt melkein vuoden vanhaa isänsä kanssa kaksin yöksi![/QUOTE]

Kyllä sulla on sitte laiska mies :D :D

Saako sen jättää hoitoon, jos menee itse juurihoitoon? Tai enonsa hautajaisiin? Zumbatunnille? Tai jos menee töihin?
Eroaako tilanne vauvan kannalta jotenkin oleellisesti silloin, tietääkö se vauva, mistä syystä se on viety hoitoon?

Noi on eri asioita kun jättää noin pieni vauva sen takia että saa kaalins sekasin....miten kiinnostaa lapsi jatkossakaan kun jo reilun kuukauden ikäisenä pitää päästä ryyppäämään?
säälittävää......

[QUOTE="huh";24452135]Noi on eri asioita kun jättää noin pieni vauva sen takia että saa kaalins sekasin....miten kiinnostaa lapsi jatkossakaan kun jo reilun kuukauden ikäisenä pitää päästä ryyppäämään?
säälittävää......[/QUOTE]

No kyllä nuo aiemmatkin lapset on jatkossakin kiinnostaneet vaikka olen silloinkin mennyt :) Ja aatteleppa, ku seuraavan kerran meinaan lähteä jo joulukuussa... Meinaat siis, että lapseni ei kiinnosta minua, kun tahdon terassille? Hmmm... Aika hauska olet :D

No kyllä nuo aiemmatkin lapset on jatkossakin kiinnostaneet vaikka olen silloinkin mennyt :) Ja aatteleppa, ku seuraavan kerran meinaan lähteä jo joulukuussa... Meinaat siis, että lapseni ei kiinnosta minua, kun tahdon terassille? Hmmm... Aika hauska olet :D

Miten sä edes haluat lähteä noin pienen luota vielä yhtään mihinkään? Mä en henk.koht. pystyisi jättää noin turhan asian takia pientä vauvaa hoitoon.

[QUOTE="joopa";24452149]Ja sulla on sitten hyvä mies kun ei viitsi jäädä hoitamaan kuukauden ikästä vauvaa joka vaan nukkuu. Loisto isä ja vielä parempi äiti!! Jessus mitä touhua. Ja maitoahan tulee ihan tasan jokaiselta naiselta se on ihan taivaan tosi. Se on vaan omasta viitseliäisyydestään kiinni onnistuuko imetys.[/QUOTE]

No niin... Tuo laiska mieshän oli sen takia kirjoitettu, kun omaani sanottiin laiskaksi, kun on sikeäuninen :D Vitsi siis.. Minä en edes tahtoisi että mieheni jäisi vauvan kanssa. Hän kun ei herää itkuun paitsi joskus puolen tunnin huudon jälkeen... Sinähän sen toki tiedät, tuleeko minulta maitoa vai ei :) On yritetty... Kuukauden verran :D

Saako sen jättää hoitoon, jos menee itse juurihoitoon? Tai enonsa hautajaisiin? Zumbatunnille? Tai jos menee töihin?
Eroaako tilanne vauvan kannalta jotenkin oleellisesti silloin, tietääkö se vauva, mistä syystä se on viety hoitoon?

Kyl se vauva tietää että on pidemmän aikaa pois kuin juurihoidon ajan. Se haistaa äidistä viinan. Se tuntee itsesään, miten äiti on etääntynyt. Vain etääntynyt äiti voi ajatellakaan hummaamista kun vauva on juuri oppinut hymyilemään ja tapittaa pienillä silmillään, takertuu sormeen ja painaa päänsä äidin povea vasten.

Onko se ryyppääminen sitten oire raskauden jälkeisestä masennuksesta? Minusta on. Ei ole tasapainoista.

Kukas hoitaa niitä "aiempia" lapsia? Ei kai isä sentään? Mitä jos tulee vaikka tulipalo, eikä isä herää palohälyttimeen. Sinne paistuvat koko remmi. Vai joko lastensuojelu ehti hakea ne pois? Siksikö ap kutsuu niitä "aiemmiksi" lapsiksi?

[QUOTE="vieras";24452197]Kyl se vauva tietää että on pidemmän aikaa pois kuin juurihoidon ajan. Se haistaa äidistä viinan. Se tuntee itsesään, miten äiti on etääntynyt. Vain etääntynyt äiti voi ajatellakaan hummaamista kun vauva on juuri oppinut hymyilemään ja tapittaa pienillä silmillään, takertuu sormeen ja painaa päänsä äidin povea vasten.

Onko se ryyppääminen sitten oire raskauden jälkeisestä masennuksesta? Minusta on. Ei ole tasapainoista.[/QUOTE]

Vo helevetti mikä pyhimys :D

[QUOTE="joopa";24452149]Ja sulla on sitten hyvä mies kun ei viitsi jäädä hoitamaan kuukauden ikästä vauvaa joka vaan nukkuu. Loisto isä ja vielä parempi äiti!! Jessus mitä touhua. Ja maitoahan tulee ihan tasan jokaiselta naiselta se on ihan taivaan tosi. Se on vaan omasta viitseliäisyydestään kiinni onnistuuko imetys.[/QUOTE]

ei muuten tule. kolme lasta oon saanut eikä sitä ole riittänyt kenellekkään heille, vilpittömistä ponnisteluistani huolimatta :( jos sitä ei tule, niin ei sitten tule. minkäs teet ...

[QUOTE="vieras";24452197]Kyl se vauva tietää että on pidemmän aikaa pois kuin juurihoidon ajan. Se haistaa äidistä viinan. Se tuntee itsesään, miten äiti on etääntynyt. Vain etääntynyt äiti voi ajatellakaan hummaamista kun vauva on juuri oppinut hymyilemään ja tapittaa pienillä silmillään, takertuu sormeen ja painaa päänsä äidin povea vasten.

Onko se ryyppääminen sitten oire raskauden jälkeisestä masennuksesta? Minusta on. Ei ole tasapainoista.[/QUOTE]

Mutta esimerkiksi sinne töihinkin saa mennä, vai? No huh, ei ole sitten noi meidän lapset ihan pilalla...
Tuo nuorimmainen oli kyllä vaan 2kk kun lähdin taas painamaan kokopäivätöitä. 8 tuntia päivässä, 5 päivää viikossa. Tosin hoidossahan vauva ei ollut, vaan isänsä kanssa täällä kotona. Hyvä tietää, ettei se nyt siitä sitten traumatisoitunut...
Ryyppäämistä en nykyään enää harrasta. Kävin kyllä akkaporukalla baarissa, kun vauva oli 4kk. En ryypännyt, mutta tulin sivistyneesti särpineeksi muutaman siiderin. Siihen reissuun meni 5 tuntia, vauva nukkui koko sen ajan, joten tuskin edes tiesi mun olleen poissa. Mutta siitähän saattoi tietysti lapsiparka jo mennä pilallekin. Ei se nyt vähän päälle vuotiaana siltä näytä, mutta varmaan tämä heijastelee käytöshäiriöinä sitten joskus vuosien päästä. Tiedänpähän silloin, mistä se johtuu...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä