No niin, sateenvarjoa aivaillaan, taita sataa p*****

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja sellainen äiti joka kokee lapset miellyttäväksi, mutta jostain syystä kaipaa apua niiden miellyttävienkin kanssa ei ole paras äiti. koska paras äiti jaksaa aina yksin ja kaiken yksin, oli elämässä mitä hyvänsä?

Toi on sanahelinää.
Sä yrität varmasti parhaasi mutta ethän sä voi väittää että lapsillasi on paras mahdollinen tilanne.
Se että antaa kaikkensa tarkoittaa jollain erittäin onnistunutta vanhemmuutta ja toisilla riittävää sellaista.
Kyllä itse valitsisin äidin ja isän jotka pitävät, jaksavat ja ovat ihan normaalisti jaksavat arkea enkä tukiperheitä, masentunutta vanhempaa jne.

Toivottavasti apukeinojen avulla saat itsestäsi vahvemman äidin.

Alkuperäinen kirjoittaja totuus kaunistelematta:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ja sellainen äiti joka kokee lapset miellyttäväksi, mutta jostain syystä kaipaa apua niiden miellyttävienkin kanssa ei ole paras äiti. koska paras äiti jaksaa aina yksin ja kaiken yksin, oli elämässä mitä hyvänsä?

Toi on sanahelinää.
Sä yrität varmasti parhaasi mutta ethän sä voi väittää että lapsillasi on paras mahdollinen tilanne.
Se että antaa kaikkensa tarkoittaa jollain erittäin onnistunutta vanhemmuutta ja toisilla riittävää sellaista.
Kyllä itse valitsisin äidin ja isän jotka pitävät, jaksavat ja ovat ihan normaalisti jaksavat arkea enkä tukiperheitä, masentunutta vanhempaa jne.

Toivottavasti apukeinojen avulla saat itsestäsi vahvemman äidin.

no voi kiitos.

täällä kans yks "huono äiti". 3v esikoinen on n.4päivänä hoidossa sen 6h. ja itse olen kotona vauvan kanssa. ja voin myöntää että en tee mitään vaan lepään kun esikoinen hoidossa.
niin,ja varmasti ei olis hoidossa jos olis mies joka tulis joka iltapäivä kotiin jakamaan vastuun.. mutta kun ei ole miestä vaan aina yksin jaksettava,niin enpä tunne edes huonoa omaatuntoa siitä että asikoinen on hoidossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yks kokemus:
Itsellä oli sama tilanne viime talvena; olin vauvan kanssa kotona ja esikoinen oli päivähoidossa. Ratkaisuun vaikutti osaltaan se, että emme halunneet menettää lähitarhasta hoitopaikkaa ja kun sieltä oli varattuna sitten kuopuksellekkin paikka aikanaan. Toinen juttu oli se, että kuopus valvotti 9kk ikään saakka heräämällä yöllä 2-3 tunnin välein. Eli minun oli pakko saada nukkua päivällä aina kun mahdollista. Sehän ei olisi ollut mahdollista 3v kanssa.

se äitiys on toiset vaan menee sieltä mistä aita on matalin. Ne lapset on pieniä vaan hetken:) taisit menettää paljon kun keskityit vaan vauvaan.
Surkeita selityksiä

Olkoon mikä tahansa selitys, mutta näin meillä mentiin. Nyt on molemmat lapset 400m päässä päiväkodissa ja naapurit kuljettaa 15km päähän hoitoon lapsensa, kun lähipäiväkodit oli täynnä. Nyt voin jälkiviisaana sanoa, että tuo ratkaisu kannatti pitkällä tähtäimellä.

Yhteistyössä