Miksi nykyvanhemmat ovat niin itsekkäitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole itsekäs. Mä olen aina kolme omaa lastani hoitanut ja elämän järjestellyt sen mukaan että voin niin tehdä.

Hyvin helposti sitten sanotaankin että jos on äiti joka huolehtii lapsistaan ja jopa "elää lapsilleen" niin sitten on laiska. lihava kotimamma joka ei muuta osaa tehdä..

Tekee niin tai näin niin aina on väärinpäin.

Minä teen töitä vaikka huolehdinkin lapsistani. Pidän huolta itsestäni ja pidän mieheni tyytyväisenä. Toteutan itseäni ja annan mieheni elää unelmiaan. Kaikki tosin lasten ehdoilla, vielä. Paljon voi tehdä lasten kanssakin. Ja nyt jo suunnitellaan elämää eteenpäin miehen kanssa, sitten kun lapset eivät enää meitä tarvitse niin paljoa niin mitäs sitten tehdään.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja oksitosiini:
Kysymys on nyt siitä, että oikeastaan vanhemmuus ei ole ns uhrautumista vaan lapsen kanssa olisi tarkoitus olla hyvä olla. Jostakin syystä ihmiset eivät enää tule toimeen lastensa kanssa vaan lasten kanssa vietetty aika nähdään työnä ja taakkana. Tähän vaikuttaa mm se, ettei vauvojen kanssa olla niin läheisiä. Vahvaa kiintymyssuhdetta ei pääse muodostumaan kun äiti ja lapsi eivät ole fyysisessä kontaktitssa kovinkaan paljoa. Lapsesta tulee isompana ärtyneempi, stressaantuneempi ja huonommin vanhempiinsa kiintynyt. Tämmöisen lapsen kanssa ei tee mieli viettää aikaa. Fyysinen kontakti vähenee entisestään ja lapsesta tulee vielä vaikeampi. Myös vanhempien stressitasoihin vaikuttaa oksitosiinin puute. Vanhemmatkin siis ovat jo valmiiksi pinna kireällä kun fyysinen läheisyys on nykyään niin vähäistä. Kiintymys on ensisijaisesti puolisoon, lapsi potkitaan yhteisestä sängystä pois mahdollisimman aikaisin ja imetys lopahtaa ennen kun edes pääsee käyntiin.

Tuo on varmasti erittäin totta. Olen miettinyt samaa. Oma lapseni on rauhallinen ja varmasti saanut hyvän kiintymyssuhteen, hän ei lähde "kartsalle" karkuun kuten välillä näen muutamien (lähinnä poikien)
tekevän.

Sitä ihmettelen erittäin suuresti miksi vauvat pitää eristää omaan sänkyyn ja kaiken huipuksi omaan huoneeseen!!
Minkälainen hätä vauvalla voi olla kun hän joutuu olemaan yksin ja huutamaan hätäänsä ja tuijottamaan kattoon ja pelkkiä sängyn laitoja.

Koen että itsekkyys on huipussaan siinä että ryhdytään heti vieroittautumaan vauvasta, vaikka ne ensimmäiset vuodet ovat kaikista tärkeimmät!
Jos kiintymyssuhde jää vajaaksi, sitä lähdetään sitten hakemaan muualta
kun tullaan isommaksi(nuo asemilla pyörivät lapset).

Nämä nyt oli täysin ristiriidassa otsikkoon! Silloin kun me oltiin lapsia yleisesti lapsia ei saanut liikaa pitää sylissä etteivät tottuisi. Lapselle sai antaa maitoa vain 4h välein. Huudatusunikoulut olivat yleisesti hyväksyttyjä ja tietenkin kaikki lapset nukkuivat omissa pinnasängyissään ja mielellään omissa huoneissaan.

Nykyään asiat ovat toisin.

Commonly, dangerous methods such as brief promoting and also weighty using is used by investment organizations dealing with a compact band of affluent investors. These shareholders will certainly generally invest at least one mil us dollars. A expenditure director may result in putting into action the actual resources investment approaches and also controlling the particular buying and selling actions stock portfolio. Your expense administrator will be paid for his or her providers the industry percentage in the accounts property. michael zimmerman prentice capital 1. Obvious images of ones products in addition to their engaging information featuring their gains.

Yhteistyössä