Mummo hoitaa vain toisen lapsensa lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ärsyttää. Meille on tulossa kolmas lapsi ja olisin halunnut miehen mukaan synnytykseen mutta näköjään kaikki menee pieleen.

Anoppi asuu lähellä ja voisi auttaa (on eläkkeellä) mutta hän lähteekin juuri lasketun ajan tienoilla toisen poikansa tytön kanssa kahdeksi viikoksi ulkomaille. Tästä päättivät vasta vähän aikaa sitten, eli tiesivät kyllä mun lasketun ajan ja olin pyytänyt apua lasten hoidossa jos pääsevät. Anoppi hoitaa muutenkin tämä. vanhemman pojan lapsia todella usein, vanhemmat käyvät yhdessä mm golfaamassa, shoppailemassa jne. Me ollaan kerran saatu häneltä apua. Törkeintä on, kun on käynyt muutaman kerran nikn että anoppi on meillä kylässä (ei lastenhoitajana vaan ihan tapaamassa meitä) niin vanhin poika soittaa että
he tarvis lapsenvahtia, niin anoppi lähtee ajamaan sinne! Meillä olo ruuat ja pullat tehtynä että hän olis ollut meillä kuten sovittu! Ja toinen kerta oli niin että pyysin häntä lasten ja mun seuraksi kun mies työmatkalla ja kaipasin aikuisseuraa, en varsinaista lapsenvahtia mutta auttavaa käsiparia.

Noi nyt on pientä mutta harmittaa tosiaan tuo synnytysjuttu. Veljeni vaimoineen ei halua auttaa synnytyksen aikana vaikka me tarjouduimme auttamaan silloin kun heille oli tulossa toinen lapsi :(

Onhan tuo harmillista. Mutta onhan se mummoillakin oikeus valita, kenen kanssa viettää aikaa. Nyt kyllä unohtaisin moisen perheen ja kääntyisin ystävieni puoleen.

Voi harmi :/ Voisitteko ostaa hoitoapua? Jos esim. mll:n kautta olisi saatavilla "päivystävä hoitaja" lasketun ajan tienoille. Entä kauaempana asuvat ystävät/sukulaiset? Jos voisivat olla valmiina lähtemään ehti kun soitat, ja saisit matkan ajaksi jonkun hoitamaan tai mies odottaisi että joku ehtii paikalle?

Ap, tuo oli ihan kuin minun kynästäni, paitsi että oma äitini on juuri tuollainen. Hän auttaa siskoni perhettä mutta ei meitä, ja lähtee sinne vaikka olisi meillä kylässä ja siitä on sovittu. Vaikka olisin pyytänyt juurikin seuraksi kun mies on työmatkalla. Tuttu tunne. Meillä onkin nyt välit poikki koska kyllästyin tilanteeseen :( Toivotan jaksamista sinullekin. Me tehtiin nyt miehen kanssa sellainen periaatepäätös, että kun muistakaan sukulaisista ei ole avuksi niin pakko ruveta ostamaan lastenhoitoapua aina tarvittaessa. Hassua kun aina kuvittelin että oma äiti nyt ainakin auttaisi mielellään tytärtään.

Meillä mummo hoiti ihan kivasti meidän lapsia, kun ne oli ainoot lapsenlapset. Usein ei apua tarvittu, mutta kun tarvittiin aina sitä saatiin. Kunnes miehen sisko sai lapsen. Nyt mummo hoitaa aina sitä, ja todellakin tosi usein. Meille ei ole aikaa enää ollenkaan. Edes kylässä ei voi olla puolta tuntia kauempaa. Kurjaa lapsille, jotka ei saa enää mummo aikaa ja ovat siitä kummissaan.

Meillä on ihan sama juttu. Ulkomailla asuvan siskon lapsia kyllä hoidetaan lyhyelläkin varotusajalla mutta mun lasta ei vaikka monta kertaa kyselin millon vois tulla. Lupaa kyllä mutta ei kuitenkaan koskaan onnistu. Nykyään en enää edes kysy ja sepä tuntuu äitiäni harmittavan.

[QUOTE="vieras";27136498]Jostain kumman syystä nämä hoitovalitukset kohdistuvat lähes aina anopin touhuihin. Entäs teidän äitien omat vanhmemmat?[/QUOTE]

mun mielestä valitetaan aika tasapuolisesti tässäkin ketjussa ja yleensäkin omasta äidistä ja miehen äidistä.

anoppi hoitaa mun tyttöä ehkä eniten. toista lasta ei ole ottanut kuin muutaman kerran (yhdessä siskon kanssa) yökylään. miehen siskon lapsia enää hoitaa harvemmin. Olen tästä puhunut em henkilön kanssa, ja tiedämme tilanteen.

[QUOTE="Vieras";27136056]Ärsyttää. Meille on tulossa kolmas lapsi ja olisin halunnut miehen mukaan synnytykseen mutta näköjään kaikki menee pieleen.

Anoppi asuu lähellä ja voisi auttaa (on eläkkeellä) mutta hän lähteekin juuri lasketun ajan tienoilla toisen poikansa tytön kanssa kahdeksi viikoksi ulkomaille. Tästä päättivät vasta vähän aikaa sitten, eli tiesivät kyllä mun lasketun ajan ja olin pyytänyt apua lasten hoidossa jos pääsevät. Anoppi hoitaa muutenkin tämä. vanhemman pojan lapsia todella usein, vanhemmat käyvät yhdessä mm golfaamassa, shoppailemassa jne. Me ollaan kerran saatu häneltä apua. Törkeintä on, kun on käynyt muutaman kerran nikn että anoppi on meillä kylässä (ei lastenhoitajana vaan ihan tapaamassa meitä) niin vanhin poika soittaa että
he tarvis lapsenvahtia, niin anoppi lähtee ajamaan sinne! Meillä olo ruuat ja pullat tehtynä että hän olis ollut meillä kuten sovittu! Ja toinen kerta oli niin että pyysin häntä lasten ja mun seuraksi kun mies työmatkalla ja kaipasin aikuisseuraa, en varsinaista lapsenvahtia mutta auttavaa käsiparia.

Noi nyt on pientä mutta harmittaa tosiaan tuo synnytysjuttu. Veljeni vaimoineen ei halua auttaa synnytyksen aikana vaikka me tarjouduimme auttamaan silloin kun heille oli tulossa toinen lapsi :([/QUOTE]

sinuna unohtaisin noin "mukavan" suvun, siis en mitenkään julkisesti välejä katkaisisi, mutta näkisin ne pakolliset sukujuhlat.

anoppi hyppii toisen lapsensa pillin mukaan ja nämä ovat ahneita paskoja.

Yhteistyössä