Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Täällä onnentäyteinen viikonloppu on kääntynyt kiirastulimaiseen alkuviikkoon. Oon flunssassa, joten (onneks) kotona saikulla. Eilen iltapäivällä alkoi runsas, kirkas verenvuoto, jossa ei ollut hyytymiä. Illalla vuoto väheni, mutta 11 tunnin yön aikana oli tullut siteellinen verta. Vietin illan näillä keskustelupalstoilla lukemassa tarinoita, kuinka vain puolet alkuraskauden verenvuodosta tarkoittaa keskenmenoa ja yritän pysyä positiivisena. Onneks myös flunssa ajaa täyslepoon, se on nyt vain hyvä. Onni kaikessa p"skassa on, että sain ajan neuvolaan huomiselle. <3 Pikkupaikkakunnan etuja?
 
Slartibart Paljos sulla on nyt viikkoja? Mulla tuli kans eilen vuotoo, viikkoja tosin eilen oli vastan 4+2. Ihan haaleenpunasta vuotoo oli. Tammikuussa mulla oli keskenmeno ja se alko just tollasella kerran tulee pikkusen vuotoo ja siitä 2-3pvä alkokin sitten ihan kunnon vuoto ja kestikin 9pvä. :/ Nyt tässä sitte saa jännäillä onko taas sama eessä. :/
 
miss_piggy
Slatibart:Itellä ei tullut minkäänlaista vuotoa kun tuli se keskenmeno, eikä ollu mitään kipuja, siksi se tulikin mulle aivan puskista. Kerran tuli joskus rv 7 ihan hippusellinen punertavaa valkkaria josta säikähdin pirusti...ihan hyvä jos sait huomiseksi neuvolaan ajan.
 
miss-piggy, oon pahoillani sun keskenmenosta.
Sen verran oon ehtiny jo keskustelupalstoja kahlata läpi, ettei ikinä voi tietää missä mennään. Toisilla keskenmeno on tuollainen "huomaamaton", toisilla kirkasta verta, toisilla ruskeaa. Toisilla on kaikki hyvin ja vauvanalku kunnossa vaikka olis vuotanut kirkasta verta ja persikan kokoisia hyytymiä! Käsittämätön tämä ihmiskeho.
ViiruP, mulla tänään 5+6. Mun vuotaminen alkoi eilen ihan kertarytinällä, tuhruttelua ei ole ollut. Olinkin ihan varma, että kesken menee, mutta nyt on taas pieni toivonkipinä. Toivottavasti tämä pikkukaveri pysyy sun matkassa. <3
Eräs kaveri totes mulle eilen, että oli lukenut jostain että ensimmäiset raskaudet menee usein kesken. Olin aivan hoomoilasena, en ole itse tälläiseen törmännyt. Enkä kyllä haluais tuohon uskoakaan..
 
Heippa! :wave:

Olen seuraillut palstaa jonkin aikaa ja nyt haluaisin myös osallistua jakamaan kokemuksia muiden kuumeilijoiden kanssa.

Olen 27 -vuotias ja esikoinen haaveissa. Minipillerit jätin pois viime kesänä ja nyt on vasta käynnistynyt yk9. Raskautumista mahdollisesti häiritsevät kilpirauhasen vajaatoiminta ja hyvin vahva endoepäily.

StellaI..................kp 2/28................yk 9............ya 07/12..........1.
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 7.3.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 76/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 72/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.

Tintti83...................kp 42/33................yk 7...........ya 7/12.........3.
-PikkuMyy-(24).........kp 42/36.................yk 11.........ya 1/12.........1.

Markke.....................kp 35/30...............yk 8............ya 6/12.........2.
jii87(25)...................kp 34/28.................yk 2..........ya 1/13........1.

Annatto...................kp 29/48...............yk 3..........ya 9/12...........1.
MannaM...................kp 27/42................yk 2...........ya 12/12..........2.
reason.....................kp 26/28................yk 11..........ya 5/12........1.
Säihkiss(33).............kp 24/28.................yk4............ya 11/12.........1.
Slallu......................kp 23/31-41.............yk 5...........ya 9/12........1.
Linttu......................kp 20/28-30...............yk2...........ya 1/13.........3.

jadeka.....................kp 18/28..................yk 5...........ya 11/12.......1.
Susimieli..................kp 18/26-27.............yk 1...........ya 2/13.......2.
NeitiT.......................kp 16/28..................yk 2..............................
ralliruutu..................kp 15/29..................yk 6............ya 10/12.....1.
jen_ni......................kp 14/28-38.............yk 3........... ya 1/13......3.
äippä 84..................kp 13/29.................yk 4..............................4.
FLV.........................kp 13/?...................yk 2...........ya 1/13.........3.
Beyond....................kp 12/27-32............yk 5...........ya 10/12.........
avantasia(26)...........kp 11/33................yk 4..............................3.
Wuf.........................kp 10/29................yk 1.............ya03/13......2.

Miukula....................kp 9/?..................yk 4...........ya 10/12........2.
Jeccika....................kp 9/26-28............yk 5............ya 11/12......3.
Mom09.....................kp 8/28-35...........yk 10..........ya 6/12.........2.
Penni79....................kp 8/25-26............yk 3..........ya 2/13.........2.
Alexandra89.............kp 8/28-30.............yk3........... ya 1/13....... 1.
Sanna-M..................kp 6/25-32...................................... ............
SuAnn(30)................kp 6/30...............yk 4.............ya 6/12........1.
StellaI.....................kp 4/28................yk 9............ya 07/12........1.
Kolibrinkukka............kp 4/28-29...........yk 4...............................2.
miss_piggy...............kp ?/?...................yk 9.............ya 2/12.......1.



Day Past Ovulation:




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Klementiini, Wuf, Jonnamo, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), Daisy D, minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87




Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), verppu (yk3), Mylvinen (yk6), TauTau
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen, Slartibart (yk5)
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA MAALISKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Stella: Tervetuloa joukkoon! Tikutatko ovista? Siitä on aina hyvä lähteä tilannetta tarkkailemaan, että varmistaa ovuloiko, ja sitten vielä kohdistaa yrityksen eritoten oikeisiin päiviin.

Mä olen endometrioosin kanssa kamppaillut, mutta silti esikoinen sai alkunsa puolen vuoden sisään onneksi. Mutta rehellisen naislääkärin ohjeistuksella aloitimme heti tosissamme yrityksen pillerien lopetuksen jälkeen jotta endo ei ehtisi tehdä laajaa tuhoa. Se kun aktivoituu kokoajan menkkojen tullessa (normaalisti söin yhdistelmäpillereitä 3 laattaa putkeen joten menkat tuli harvoin). Tähystyksellä asia selviää varmasti jo endoa on, ja se onkin varmaan edessä jos yli vuosi on yritystä ja haluaa kunnon tutkimuksiin päästä.

On tämä raskautuminen vaan niin tuuristakin kiinni , kuten täällä on aiemminkin todettu, vaikka ei mitään "vikaa" olisi kummassakaan!!

Täällä kp 7 ja tilattu uusi laatikko Clearbluen digitaalisia ovistestejä odottelemaan ovisaikaa. Yk 3 menossa.
 
Täällä olisi mukaan 37v äiti,toiveissa vielä se yksi ihanuus."mutkien"vuoksi yritys alkaa vasta syksyllä/alkuvuodesta 2014 ja odotuksenodotuksenodotus on tuskaisen pitkää aikaa...
Ovistestit tilattuina,tarkoituksena tässä katsella miten tämä keho toimiikaan:)
Tänään kp 1/28(-34)
Yritystä ei siis kuitenkaan vielä ole.

SuloinenSalaisuus ja haave
 
Äää. Mukamas maha tuntuu hassulle. Luulo-oireita alkaa pukata.. Dpo 4 tai 5 luulisin.
Lisäksi olo on aika märkä koko ajan. Iltaisin palelta, mutta niin mulla aina loppukierrosta. Vitsit, piinaviikot totisesti
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta päivää kaikille ja uusille tervetuloa!!
Täällä testattu david in liuska testillä eilen haamujen haamu jonka huomasin kyllä vasta illalla töistä tullessa.. Eilen jaksanu odottaa koko testiaikaa loppuun.. Tänään piti sitte varmistella ja hyvin ohut ja haalea viiva siellä näky testiajan puitteissa! Odottelen kyllä muutaman päivän ja testaileen uudestaan ennen ku ite uskon mitään.. voi jösses ku mun mahassa on perhosia!
 
Tää ei ymmärrä mistä nyt oikein on kyse.. äsken vessassa käydessä tuli nii sit järkyttävät ovislimat et ei oo tosikaan.. mitä ihmettä mussa tapahtuu?!? Kp:t huitelee vaikka missä ja nyt tollanen? Mulla on myös vatsa ollut tuolta vasemmalta puolelta kipee, et voiskohan se ovis sitten olla vasta nyt.. toki tuo vatsa on kipuillut nyt muutenkin ja viime yönä alaselkää juili oikein kunnolla.. r-testiti näyttää negaa ja ovistestejä ei oo enää et vois testata sitä.. Toki nyt on luultavasti vasta dpo10-11 jos ovis oli silloin kuin luulin, et voisko tää sit olla oire raskaudesta, vai mitä ihmettä tää nyt on? Mä oon niiiiin hämilläni tästä tilanteesta!!!

jii87 Vahvistumista sun viivaselle!! toivotaan et tuo ois sitä itseään ja saisit parin päivän päästä kunnon viivat testiin! :heart:
 
miss_piggy
Slatibart:Miten neuvolassa kävi? Oliko kaikki ok?

Mullehan meidän äiti sanoi, että yksi sen tuttu joka on saanut 2 keskenmenoa ja 2 tervettä lasta kertoi, että hänelle taas oli yksi vanhempi kätilö todennut, että monesti ensiraskaudessa tosiaan se raskaus päättyy keskenmenoon, että se on "luonnon harjoituskappale".
Todellakin toivon niin, ja tuohon on hyvä tuudittautua, että itelläkin vielä tärppi kävisi ja kaikki menisi ok :)

(.) Mulla sitte ruskeaa tuhrua tulee edelleen, nyt on lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuotanut yhteensä 12 päivää. Alkais jo riittämään.
 
Irenne: Paljon onnea! :heart:

Oviksen testaamisesta: Oon aiemmin tikuttanut ovista muutaman kierron ajan lähinnä varmistaakseen, että se tapahtuu (tai siis ainakin yrittää tapahtua). Aluksi käytössä pelkät halpistestit ja myöhemmin otin rinnalle Clearbluen digitaaliset kun kyllästyin siihen tikkujen tihrustamiseen ja epävarmuuteen et "onkohan tää nyt sitten plussa". Miun kohdalla halpistestin viiva oli selkeästi kontrolliviivaa tummempi hymynaaman tullessa. Plussa on tullut joka kerta kp 15 ja ovisoireet ovat tuntuneet vahvoina. Viime kierron loppupuolella ultrassa näkyi keltarauhanen, eli ainakin kerran ovis on varmuudella tapahtunut. Ajattelin nyt lopettaa oviksen testailun, sillä siitä on tullut stressiä ja varsinkin miehelle hieman suorituspaineita sekä tunne "onkohan tämä nyt se kerta". Melkein päivittäisellä sekstailulla simppoja pitäisi kuitenkin olla kokoajan "jemmassa".

Penni79: Teillä on käynyt hyvin tämän esikoisen suhteen, toivottavasti tulee pian toinen tärppi :) Itse asiassa yksityinen gyne on laittanut lähetteen laparoskopiaan, polilta vaan yhteydenottoa odotellaan.. Siinä samassa aletaan pikkuhiljaa tekemään muitakin lapsettomuusselvittelyjä, vaikkei vuosi olekaan ihan vielä tullut täyteen.

Jii87: Pietän peukkuja! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Mahtuisinkohan minä tähän ketjuun.
Yk2, ensimmäisen päättyessä keskenmenoon/oli kemiallinen raskaus. Nyt kp15/28 ja oviksen mielestäni tikutin tänään. Tuntemuksien tarkkailussa olen tosi huono, sillä koskaan en ole sillä lailla ovista bongannut.

Mites noi DPO lasketaan? Jos tänään ovisplussa, ja huomenna siis ovis? Onko siis ylihuomenna DPO1
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Iltaa.

Näin omaa napaa nyt ekana ilman, että luen aikasempia tekstejä. Ottaa sit pikkasen päähän! Tää kierto jäi omituisen lyhyeks, vaan 24 pv oli pituus :headwall: Mulle saapi siis päivittää torstaille kp 4/28-29, yk 4 :headwall:

Tää viikko ollu yhtä matalaliitoo ja luin vaan tosi pikaseen teidän kommentit. Loppu viikosta paremmalla ajalla istahdan tähän koneelle :)
 
Tervetuloa uusille!
Ja onnea plussanneille, irenne ainaki! :)
NeitiT ovispäivä on aina Dpo 0 :) ja siitä sit lähetään!
Ja täälä tänään 8/26-28, ei ainakaan vielä ovis tunnu ajankohtaselta, limailee normaalisti vähän, ei mitenkään runsasta.
Toivon todella että tärppi nyt kävis ja saatais ihanista ihanin joululahja <3
 
miss_piggy, vaikka pikkupaikkakunnalla pääsin nopeasti neuvolaan, niin ultraa niillä ei ollut tarjota. Neuvolatäti :)P) on aivan ihana ihminen, joka osas lohduttaa ilman että oli mitenkään mielistelevä. Totes että sovitaan niin, että mä oon raskaana kunnes +toisin todistetaan! ;) Ens keskiviikkona ultra, viikkona silloin 7+0, halus että mennään niin "pitkälle" että ultrassa oikeasti saadaan vastauksia, eikä enää epävarmuutta. Totuushan se on, että mikäli sen oli pakko mennä kesken niin hyvä että meni näin aikaisin. Vielä en kuitenkaan ehtinyt sisäistää koko uutista ja nähdä kuvaa ja kuulla sykettä ym. Toivo elää vielä että kyseessä olisi ollut esim. monikkoraskaus, clomikierrostahan plussasin ilman seurantaultraa. Mikäli ens viikon ultrassa todetaan kohtu tyhjäksi, niin pääsemme heti kunnalliselle puolelle tutkimuksiin, koska meillä on nyt tasan vuosi yritystä takana.
 
miss_piggy
Slatibart:No hyvä jos pääset ensi viikolla ultraan..

Mullakin periaatteessa on nyt vuosi yritystä takana, koska ehkäisy on jätetty pois 02/12 ja siitä asti menty siis "luomuna" ja vauva haaveissa. Mulla onkin aika yksityiselle nyt 18.3, keskustelen samalla näistä asioista, kun viime heinäkuussa oli tosiaan puhetta, että jos sitten vaikka lähetettä julkiselle puolelle tutkimuksiin jos raskaus ei ota alkaakseen.

Ite oon ajatellu että jos ja kun tulen seuraavan kerran raskaaksi, niin hommaan sellasen dopplerin, olis pitäny siinä vaiheessa jo ennen km:ää hälytyskellot soida kun lääkäri ei saanu sydänääniä kuuluviin vaikka kuinka yritti...silti sama lääkäri sanoi että se on normaalia, ja että kohtu on kasvanut, joten eipä ollut mitään merkkejä mistään keskenmenosta :( Olisin just toivonu että olis vuotanut ulos omia aikojaan..
 
Onnea plussanneille:flower:

Tää on ihan kamalaa tää odottelu,koska saa viskata kumit laatikon pohjalle.Mutta syyskuu on aikaisin. Mitäs sinne on?....6kk. Kamalaa!
Ja sitä miettii ikääkin. Täytän syksylllä 38v. Onko sitä sitten jo liian vanha vauvapuuhiin?
Mikä teistä on vanha äiti?Voiko sitä määritellä?
Ensimmäistä tässä ei olla tekemässä kylläkään:whistle:

Omaa vuoroa odotellessa,jännäilen teidän kanssa täällä peukkuja pidellen:heart:

SuloinenSalaisuus
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Mukana ollaan! Elikkä siis yritämme mieheni kanssa ensimmäistä lasta, monesti näyttänyt siltä että olisi tärpännyt (kierto venyy ja venyy..) vaan sitten on pettymyksen aallot tulleet menkkojen mukana. Toivossa on hyvä elää :)

-tanjuli- kp 6/29-50, ya 7/12, 1.
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Kp 18/26-27 eli menkkoihin pitäisi olla vielä viikko. Koko iltapäivän ja illan jomotellut menkkamaisesti ja farkut olevinaan painoi kurjasti mahaa. Joko mulla alkaa menkat aivan liian aikaisin tai sitten menkkoihin liittyvät olot on tosi pitkät tällä kertaa tai sitten... Että sentäs. Sunnuntaina tai maanantaina testaan, silloin on dpo 9 tai 10 mun laskujen mukaan.
 

Yhteistyössä