Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Perjantai 8.3.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 77/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 73/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.

Tintti83...................kp 43/33................yk 7...........ya 7/12.........3.
-PikkuMyy-(24).........kp 43/36.................yk 11.........ya 1/12.........1.

Markke.....................kp 36/30...............yk 8............ya 6/12.........2.
jii87(25)...................kp 35/28.................yk 2..........ya 1/13........1.
Annatto...................kp 30/48...............yk 3..........ya 9/12...........1.

MannaM...................kp 28/42................yk 2...........ya 12/12..........2.
reason.....................kp 27/28................yk 11..........ya 5/12........1.
Säihkiss(33).............kp 25/28.................yk4............ya 11/12.........1.
Slallu......................kp 24/31-41.............yk 5...........ya 9/12........1.
Linttu......................kp 21/28-30...............yk2...........ya 1/13.........3.

jadeka.....................kp 19/28..................yk 5...........ya 11/12.......1.
Susimieli..................kp 19/26-27.............yk 1...........ya 2/13.......2.
NeitiT.......................kp 17/28..................yk 2..............................
ralliruutu..................kp 16/29..................yk 6............ya 10/12.....1.
jen_ni......................kp 15/28-38.............yk 3........... ya 1/13......3.
äippä 84..................kp 14/29.................yk 4..............................4.
FLV.........................kp 14/?...................yk 2...........ya 1/13.........3.
Beyond....................kp 13/27-32............yk 5...........ya 10/12.........
avantasia(26)...........kp 12/33................yk 4..............................3.
Wuf.........................kp 11/29................yk 1.............ya03/13......2.
Miukula....................kp 10/?..................yk 4...........ya 10/12........2.
Jeccika....................kp 10/26-28............yk 5............ya 11/12......3.

Mom09.....................kp 9/28-35...........yk 10..........ya 6/12.........2.
Penni79....................kp 9/25-26............yk 3..........ya 2/13.........2.
Alexandra89.............kp 9/28-30.............yk3........... ya 1/13....... 1.
Sanna-M..................kp 7/25-32...................................... ............
SuAnn(30)................kp 7/30...............yk 4.............ya 6/12........1.
StellaI.....................kp 5/28................yk 9............ya 07/12........1.
Kolibrinkukka............kp 5/28-29...........yk 4...............................2.
-tanjuli-...................kp 6/29-50.............................ya 7/12.........1.

miss_piggy...............kp ?/?...................yk 9.............ya 2/12.......1.



Day Past Ovulation:




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Klementiini, Jonnamo, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), Daisy D, minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87




Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), verppu (yk3), Mylvinen (yk6), TauTau, Slartibart (yk5)
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA MAALISKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Hei ja hyvää naistenpäivää !
Olen lukenut keskustelua jo kauan vauvakuumeissani ja nyt päätin vihdoin itsekin liittyä keskusteluun jos vaan mukaan vielä mahtuu :)
Olen kärsinyt vauvakuumeesta "vasta" puolisen vuotta tosissaan, sitä ennen lähinnä mietiskellyt että sitten joskus kun on vakkarityö, naimisiin on menty jne. Vuoden vaihteessa sainkin vakityön ja siitä lähtien olen kiusannut miestä päivittäin vauvapuheilla :D Noin kuukausi sitten sovittiin että toukokuussa kun laastarit loppuvat niin aletaan yrittämään. Tällä viikolla höpötin taas tavalliseen tapaani vaaveista ja kysyin mieheltäni huvikseen että mitäs jos en laittaisikaan enää uutta laastaria illalla kun täytyy vanha ottaa pois. Yllätyksekseni mies suostui ! Nyt siis kaksi päivää oltu ilman ehkäisyä ja odotellaan menkkoja alkaviksi. Jännittää niin pirusti !
Anteeksi pitkä viesti heti alkuun :p

Mijau(23).....ya 3/13.....1.lapsi

kierron pituudesta ei vielä tietoa, kp:t voi varmaankin päivittää kun menkat vaan alkavat
 
  • Tykkää
Reactions: Penni79 ja Jeccika
FLV
Hyvää naistenpäivää minultakin kaikille! :flower:

Mijau Mukaan vaan ja tervetuloa! :) Onnea vakkarityöpaikasta sekä miehen suostumisesta yrityksen aloittamiseen! :D Kyllä yrittämisen aloittaminen on aina jännää ja varsinkin, kun jännää esikoista!

Täällä on kuiva kausi menossa. Kroppa ei vielä enteile ovista, joten ainakaan vielä ei vaikuttaisi normaali (tai pitäiskö sanoa entinen, sehän vaihtelee) kk-kierto palanneen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Äitiyden "ikärajoista": Itse en voi ymmärtää yli 40-vuotiaina lasta yrittäviä, koska minusta on todella kurjaa lapsen kannalta, jos vanhemmat ovat jo "mummoiässä" lapsen tultua täysikäiseksi. Itse en ala lapsia vääntämään enää yli 30-vuotiaana (vaikkei niitä aiemmin "siunaantuisikaan"), sillä uskon pärjääväni/jaksavani paremmin nuorena pienen lapsen kanssa. Mielummin olen mummo 40-vuotiaana kuin pienen lapsen äiti saman ikäisenä. :headwall:
 
miss_piggy
Äitiyden "ikärajoista": Itse en voi ymmärtää yli 40-vuotiaina lasta yrittäviä, koska minusta on todella kurjaa lapsen kannalta, jos vanhemmat ovat jo "mummoiässä" lapsen tultua täysikäiseksi. Itse en ala lapsia vääntämään enää yli 30-vuotiaana (vaikkei niitä aiemmin "siunaantuisikaan"), sillä uskon pärjääväni/jaksavani paremmin nuorena pienen lapsen kanssa. Mielummin olen mummo 40-vuotiaana kuin pienen lapsen äiti saman ikäisenä. :headwall:
Elämä ei mee aina niinku suunnittelee. Kyllä minäki tuossa iässä ajattelin että mulla on jo kaks lasta ja sitä rataa, mutta kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu! Ei oo mun vapaaehtoinen valinta alkaa lapsia "vääntämään" tässä iässä kun täytän kohta 32, vaan kyllä se on ollut vähän olosuhteiden sanelema tilanne. Ja serkkuni sai molemmat lapset 4-kymppisenä ja hyvin on jaksanut.
Mun korvaan vaan kuulostaa tosi tyhmältä tuo, että ei saisi tehdä vanhempana lapsia. Ihan niinku nuoret äidit ois jotenki enemmän "arvossa" ku vanhat äidit. Ja voin sanoa, että varmasti me vanhemmatkin jaksetaan ihan hyvin.
Ei ole mitenkään kurjaa varmastikaan lapsen kannalta, jos on vanhemmat jo kypsemmässä iässä, eiköhän lapsi rakasta vanhempiaan ihan ehdoitta, sama missä iässä he ovat.

Äitiydelle ei ole mitään ikärajaa. Jokainen saa tehdä lapsia silloin kun siltä tuntuu, olkoot sitten vaikka 50-vuotias. Sitten kun olet itse samassa iässä kun minä nyt, niin sulla on voinut mieli muuttua tuossakin asiassa. Toivon ainakin tosiaan niin, sillä ihmettelin kyllä kun luin tuon tekstisi että näkikö mun silmäni oikein mitä siinä luki.
 
Hyvää naistenpäivää ja sen kunniaksi paljon tärppejä :)
ikärajoja en minäkään ymmärrä, itse kyllä mielummin alle 30v teen lapset mutta en missään nimessä laita mitaan kieltoa etten voisi tehdä uutta satsia lähempänä 40v :D
ja totta sekin että ei lapsia aina vaan tehdä vaan niitä saadaan joskus pitkienkin hoitojen kautta..Mutta kukin tyylillään =)
 
Elämä ei mee aina niinku suunnittelee. Kyllä minäki tuossa iässä ajattelin että mulla on jo kaks lasta ja sitä rataa, mutta kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu! Ei oo mun vapaaehtoinen valinta alkaa lapsia "vääntämään" tässä iässä kun täytän kohta 32, vaan kyllä se on ollut vähän olosuhteiden sanelema tilanne. Ja serkkuni sai molemmat lapset 4-kymppisenä ja hyvin on jaksanut.
Mun korvaan vaan kuulostaa tosi tyhmältä tuo, että ei saisi tehdä vanhempana lapsia. Ihan niinku nuoret äidit ois jotenki enemmän "arvossa" ku vanhat äidit. Ja voin sanoa, että varmasti me vanhemmatkin jaksetaan ihan hyvin.
Ei ole mitenkään kurjaa varmastikaan lapsen kannalta, jos on vanhemmat jo kypsemmässä iässä, eiköhän lapsi rakasta vanhempiaan ihan ehdoitta, sama missä iässä he ovat.

Äitiydelle ei ole mitään ikärajaa. Jokainen saa tehdä lapsia silloin kun siltä tuntuu, olkoot sitten vaikka 50-vuotias. Sitten kun olet itse samassa iässä kun minä nyt, niin sulla on voinut mieli muuttua tuossakin asiassa. Toivon ainakin tosiaan niin, sillä ihmettelin kyllä kun luin tuon tekstisi että näkikö mun silmäni oikein mitä siinä luki.
Vaikka omaa ikääni mietinkin niin....
Näinhän se on että mieli muuttuu!Aikanaan vannoin etten "tee" lapsia enää täytettyäni 30v=) Ekani sain ollessani 21v ja siitä sitten parin vuoden välein.Ja tosiaan mieli kuitenkin muuttui tuon 3-kympin rajan kanssa ja sain lapsen vielä asettamani rajan jälkeen. Nyt ajattelen että 40 on viimeinen raja,sen jälkeen ei meille enää tule lapsia.Siitä olen varma. Oma ikäpohdintani liittyy siihen,mitä riskejä on odottaa vanhemmalla iällä. Muutoin koen olevani nuorekas,lapset pitää ajan virrassa hyvin kiinni:) eikä mua oikeastaan monikaan miellä edes yli 3kymppiseksi:D
Mut kuten sanottu,mikä sopii yhdelle,ei välttis sovi toiselle!
 
miss_piggy: Mielipiteeni ei ole mitenkään tavaton, ja tunnen erittäin monia samoin ajattelevia. Minulle on aivan sama, missä iässä muut lapsiaan vääntävät, mutta ITSE en yli 30-vuotiaana enää lapsentekoon ryhdy. Kyllä mua ainakin harmittaisi suunnattomasti, jos lapseni ei koskaan pääsisi tutustumaan esimerkiksi omiin isovanhempiini, jotka minulle niin rakkaita ovat. Olen myös erittäin kiitollinen siitä, että olen saanut viettää itse lapsuuteni nuorten vanhempien ja isovanhempien kanssa, jotka ovat todella jaksaneet/pystyneet tekemään kaikkea minun ja sisarusteni kanssa. Toki kuolema voi yllättää ihan missä iässä tahansa, mutta suurin osa kuitenkin kuolee vanhuuteen tai sen mukanaan tuomiin vaivoihin. Ihan lääketieteen ja sairaanhoidon ammattilaistenkin suusta olen kuullut moneen otteeseen, kuinka ikävää on, etteivät monet tajua omaa hedelmällisyyttään ja sen laskua, jolloin lasten hankinta jää viime tippaan. Tällä viimeisellä lauseella tarkoitan siis pareja, joilla on ollut vakaa parisuhde jo vuosia, mutta lastentekoa on vain syystä tai toisesta lykätty koko ajan eteenpäin.
 
miss_piggy
Kyllä minäkin olen aika "nuorekas" 31-vuotiaaksi, tai miksi muuten esim. luokkakaverit luuli kaikki mua 2-kymppiseksi ennen kuin saivat tietää mun oikean ikäni :) Ihan niinku 3-kymppinen ois jo joku ikäloppu ja kuoleman kielissä. 3-kymppisenä koen ainaki ite olevani elämäni parhaimmassa kunnossa.
 
Unohdin mainita vielä senkin syyn tuohon omaan mielipiteeseeni, että mieheni on kuitenkin minua 13 vuotta vanhempi ja en todellakaan haluaa ensimmäistäkään lasta pyörimään jaloissa enää miehen ollessa eläkkeellä. Se aika on sitten pyhitetty ihan vaan meille kahdelle. :D
 
Anteeksi tälläinen tuppautuminen täältä sivusta ja pahoittelen purkaustani mutta Alexandra89 mulla kiehahti tuo sun kommentti aika pahasti. Jokaisella on aivan omanlaisensa elämät eikä kenelläkään ole oikeutta arvostella toisia noin. Kyllä sinä sitten ymmärrät kun itse olet 30+
Minä olen 20veenä ajatellut että haluan nauttia elämästäni 40 vuotiaana. Keskittyä itseeni ja mieheeni ja lapset olisivat jo isoja. Niinpä tein ensimmäisen lapseni 22 vuotiaana ja voi luoja että olin kakara tuolloin näin jälkikäteen ajateltuna. Seuraavat sain 26, 27 ja 31 vuotiaina ja kyllä kohta 33 vuotta täyttävänä poden aivan kamalaa vaavakuumetta ja katsomme suoko luonto meille vielä yhden vaavin.
Pahoittelen avautumista nimim. Ikäloppu äiti
 
Ikäasiaan sen verran että itselläni on jo jonkinmoinen ikäkriisi lasten saannin kanssa :D sitä aina vaan kuvitteli että ihan viimeistään 25 vuotiaana olisi jo nyytti sylissä ja uhkaavasti tuo raja alkaa lähestyä. Itsekin mietin että haluaisin lapset kun itse olen vielä alle 30 mutta eihän sitä tiedä millainen kuume ennen neljääkymppiä iskee :D Oma äitikin teki meille ihanan pikkuveljen vielä nelikymppisenä eikä todellakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia jaksamisen kanssa! Ainoa mikä kuulemma oli erilaista verrattuna aiempiin yrityksiin oli yrityksen kesto, joka ehkä luonnollisestikin on pidempi mitä enemmän ikää tulee.
Muuten ihan sama milloin itse/muut naiset lapsia saa mutta välillä kun on lukenut jostain 50-60 vuotiaista jotka vielä hoitojen avulla ovat lapsia tehneet niin kyllä meikäläisellä silmät pyörii päässä. Jossain se raja kuitenkin menee...
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Viides villahousu: Missä kohdassa olen arvostellut ketään? Tietääkseni puhuin vain omista mielipiteistäni ja siitä kuinka sovellan niitä OMAAN elämääni. Muut toimikoot, kuten parhaaksi näkevät. Kyllä tässä taidetaan arvostella nyt ihan vaan minua, kun mielipiteelleni ei anneta mitään arvoa tai oikeutusta. "Kyllä se mieli sitten vanhempana muuttuu..." <- Naurettavaa lässytystä ja toisen ihmisen aliarvioimista iän perusteella! Voin sanoa, että oma mieleni ei muutu ja varmistukseksi vedetään sitten vaikka kolmekymppisenä piuhat poikki sekä minulta että mieheltä.
 
Niin ja kakaramaisuudesta vielä, niin sehän on aivan henkilöstä kiinni kuinka kakara on minkäkin ikäisenä. Toiset eivät opi kantamaan vastuuta koskaan, ja toiset ovat erinomaisia vanhempia ja kantavat vastuunsa hyvin jo teini-iässä (kyllä, tunnen useita tällaisia tapauksia). Itseäni taakse päin katsoessani voin hyvillä mielin sanoa olleeni jo aikaisessa vaiheessa huomattavasti keskivertoteiniä vastuullisempi ja aikuisempi, vaikka tietyissä asioissa olinkin vielä aivan lapsi.
 
Ikäasia: kukin taaplaa tavallaan ja antaa muiden pitää omat mielipiteensä.

Itse sain ensimmäisen 33v ja syistä ja toisista niin pitkään piti odottaa. Nyt on kuitenkin erittäin hyvä ikä olla äiti. On talousasiat paremmalla laidalla, ammatti, vakkarityö, vakaa avioliitto jne jne. Nuorempana olisin jo ollut omasta mielestäni valmis, mies ei. Onneksi teimme lapsen vasta kun molemmat sitä todella halusivat emmekä kun minä sitä halusin. Ja toista siis toivotaan nyt heti perään koska tiedostan kanssa kyllä hedelmällisyyden laskun.

mun mielestä jokainen tekee omat ratkaisunsa, ja sitten vielä luonto päättää toteutuuko ne aina niinkun haluaisi ja toivoisi itse!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Ikäasiaan on hankalaa ottaa kantaa, kun se riippuu niin paljon tilanteesta, suodaanko lapsia heti vai kymmenen vuoden yrityksen jälkeen. Olen aina tahtonu lapsia, ja ei sitä tiä minkä ikänen sitä on jos ikinä tätä kolmatta nyt sitten saa. Olen 26v nyt, Se kolmas olis sitte varmaan meile se viimeinen .
Hitto kun aika mennee hittaasti 10/28 vasta :eek:
 
Voin sanoa, että oma mieleni ei muutu ja varmistukseksi vedetään sitten vaikka kolmekymppisenä piuhat poikki sekä minulta että mieheltä.
"Vielä vuosi sitten olin hyvin vakaasti päättänyt, etten koskaan tule hankkimaan lapsia, enkä olisi voinut hurjimmissa kuvitelmissanikaan ajatella mielipiteeni muuttuvan." Erilainen Päiväkirja

Enkä nyt halua kenenkään kimppuun hyökätä tällä, osui vaan silmiin kun olen blogia jonkin verran lueskellut. Oma miehenikin vielä seurustelumme alussa vannoi niin varmana ettei koskaan ikinä halua lapsia tai mennä naimisiin, päälle vuotta myöhemmin kuitenkin polvistui eteeni sormuksen kanssa ja nyt jo ootellaan että vauvan odotus alkaisi. Niin se mieli vaan itsekullakin muuttuu, koskaan ei voi ennustaa minne elämä heittelee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
miss_piggy
Alexandra:Joo kyllä mielipiteitä saa olla jokaisella, mutta onko kaikkea pakko sanoa ääneen? Voin sanoa että minua henkilökohtaisesti tuo kirjoitus loukkasi ja aloin itkemään.
Just on takana keskenmeno ja nuoresta asti ollut epävakaita parisuhteita, ja vasta 4,5 vuotta sitten löysin miehen kenen kanssa oikeasti homma toimii. Ja syy miksi ei aiemmin alettu lapsia tekemään on se, että kun alettiin seurustelemaan niin miehen eksä joka on suurinpiirtein sun ikäinen, ilmoitti olevansa raskaana minun miehelleni.

Ihan niinkuin meillä "vanhemmilla" ei sitten olis oikeutta tehdä lapsia ja olla onnellisia.

Itse kyllä vähän mietin mitä tänne kirjoitan, sillä tommoset asiat on todella herkkiä ja itse ainakin otin tuon erittäin henkilökohtaisesti. Varsinkin kun mulle lapsen saaminen ei ole muutenkaan mikään itsestäänselvyys fyysisten ongelmien takia.
 
miss_piggy: Miksi otit asian henkilökohtaisesti? Jos täällä mielipidettä kysytään, niin miksen saisi omaani sanoa? Tää foorumi on valitettavasti just sellanen akkojen massatanner, jossa kukaan ei saa olla eri mieltä ilman jumalatonta hyökkäystä itseään vastaan. Kaikkia pitää miellyttää ja silittää päähän, vaikka kuinka olisi eri mieltä. Jos puhun itsestäni ja siitä kuinka minä aion toimia, niin ei mielestäni ole kenenkään asia pahoittaa siitä mieltään. Ei kai se muiden asia ole? Minä en ole ketään arvostellut edelleenkään. Valitettavaa, jos mielesi tuosta pahoitit, se ei ollut tarkoitus. Enkä ole missään vaiheessa sanonut, etteikö vanhemmat saisi tehdä lapsia tai olla onnellisia! Onnellinen voi tosin olla ilmankin lasta.

Mijau: Tämän asian suhteen tilanne on hieman eri, kuin tuo mainitsemasi lainaus blogistani. En ole koskaan lapsia halunnut, mutta nyt haluan. Lapsi ei kuitenkaan missään nimessä ole tai tule koskaan olemaan minulle mikään pakollinen päämäärä tai avain onneen. Tulee jos on tullakseen, eikä maailmani siitä kaadu, vaikka jäisi tulemattakin. Onhan minulla kuitenkin vielä 7 vuotta aikaa yrittää ennen kuin tuo 30 vuoden rajapyykki tulee vastaan. :) Jos siinä ajassa lapsi ei ilmoita tulostaan, niin en ala taistella biologiaa vastaan, vaan jatkan elämääni miehen kanssa kahdestaan. Kiva, kun jaksat lukea blogiani!
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
FLV
Itsekin kohottelin kulmia Alexandran ensimmäiselle viestille, mutta kun nyt selitit asiaa niin luulen ymmärtäväni pointtisi. Varmaan tuli kirjoitettua liian töksähtäen, kun tää tosiaan saattaa olla herkkä paikka toiselle.

Itse ajattelen että nää lasten hankkimiset ja hankkimatta jättämiset on jokaisen oma asia. Niinhän sen pitääkin olla, sillä jokainen elää sen oman ratkaisunsa kanssa. Kukaan ei tiedä, missä kunnossa milläkin iällä tulee olemaan ja kuten moni on todennut, mielikin niin helposti muuttuu, kun aikaa kuluu. Jokaisella, ei vaan nuorilla.

Itselle en ole mitään ikärajaa lapsen hankkimiselle asettanut. Oma äitini sai nuorimmaisensa 41-vuotiaana, joten olen nähnyt, että senkin ikäinen ihan hyvin jaksaa lasten kanssa. Jokaiselle kuitenkin oman mielipiteen suon, eihän se minun elämääni hetkauta mihinkään suuntaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Minäkin mietin että kuinkahan moni loukkaantui tuosta. Tämä ei ehkä kuitenkaan ole oikea paikka avautua moisista mielipiteistä. Mullakin kiehahti niin että ihan kädet tärisi. Ja vielä tuo "minä kyllä saan sanoa oman mielipiteeni mutta te ette saa arvostella minua sen takia"- senne kyllä vähän pisti oksettaa..
Noh.. Tämä vanhus yrittää pitää nyt vuodatukset sisällään. Äläkä sinä miss_biggy mieltäsi pahoita moisten takia. Kyllä noita toisten arvostelijoita ja paremmin tietäjiä löytyy joka lähtöön..
Tämä rouva nauttii nyt täysin siemauksin aurinkoisesta naisten päivästä ja kevään tulosta. Tänään on kuulkaas perjantai!!! Saatan ottaa siivun punaviiniä tänään :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Viides villahousu: Jos tämä ei ole oikea paikka avautua noista mielipiteistä, niin onko tämä sitten oikea paikka kysyä tuollaiseen asiaan mielipidettä? Saattehan tekin hyvänen aika sentään sanoa mielipiteenne, eikä minulla ole oikeutta niitä arvostella, vai onko!? Kummallista, jos peruskäytöstavat oksettavat sinua... Ainakin minulle on aina opetettu, että jokaisella on oma mielipiteensä ja silti kaikki ovat aivan yhtä arvokkaita. "Kyllä noita toisten arvostelijoita ja paremmin tietäjiä löytyy joka lähtöön.." Niin näkyy löytyvän joo. En tiedä kehen tuolla viittasit, kun minä en ainakaan ole ketään arvostellut tai sanonut asioita paremmin tietäväni, että olisikohan aika katsoa peiliin?
 
Kylläpäs täällä naistenpäivän kunniaksi akkaillaan ihan urakalla. Rauha nyt ladyt, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja jokaisen mielipide heijastuu omasta elämäntilanteestaan ja kokemuksistaan.
Mä sain esikoiseni täytettyäni juuri 23 ja jos nyt tulen pian raskaaksi niin toisen täytettyäni 25. Kolmatta en tiedä tuleeko/halutaanko, me säästellään sitä niin että sit kun iso osa kavereista alkaa 30 kieppeillä tehdä lapsiaan niin mekin voidaan se "iltatähti" pyöräyttää jos kuume iskee ;)
Me ollaan kyllä paljon puhuttu sellaisestakin vaihtoehdosta että otettaisiin meille joskus sijaislapsia, jolloin voi olla että omien lasten määrä jää kahteen.
 
Omaa napaa, täällä on mieli herkillä, aamu oli yhtä sähellystä ja kommellusta ja perunamuusi kattila kun putosi vanhempieni luona keittiön matolle, löysi mies minut itkemästä ja siivoamasta muusia. Totisesti toivon että tää oli raskausoire, että mieskin ymmärtäisi :D
 

Yhteistyössä