Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Alexandra89, Munkin on nyt pikkusen pakko avautua. Olen itse 30v ja kyllä mäkin itseeni tuosta sun kirjoituksestasi otin. Oman mielipiteen voi tuoda esiin monella eri tavalla ja tällaisella palstalla mielestäni sellainen helläkätinen mielipiteen ilmaisu näinkin kipeään asiaan voisi olla paikoillaan. Vaikka ehkä puhuitkin itsestäsi ja siitä miten sinä toimit, niin samalla aika rankalla kädellä tuomitset meidät "vanhemmat" lasten hankkijat! Puhut kuinka kamalaa lapselle on jos omat vanhemmat ovat vanhoja jnejne ja et ymmärrä meitä jo vähän vanhemmalla iällä olevia/tulevia äitejä. Minun vanhempani on olleet yli 30v kun ovat minut ja veljeni saaneet. Parempia ja ihanimpia vahempia saa etsiä! Aina ovat jaksaneet meidän kanssa touhuta ja liikkua ja järjestää kaikkea kivaa. Ja nyt vaikka ovatkin jo yli 60v, niin jaksavat lastenlasten kanssa edelleen oikein mainiosti, evätkä todellakaan ole mitään "mummuikäisiä" vaikka ikää vähän enemmän onkin!


Jokainen saa sanoa oman mielipiteensä, ja varmasti saadaan olla erimieltä, mutta muistetaan toisten tunteet ja elämäntilanteet ja tuodaan ne mielipiteet esiin niin ettei siitä kukaan itseensä ottaisi! Muiden huomioon ottaminen kuuluu myös hyviin (perus)käytöstapoihin!
 
Täällä on niin vilkasta keskustelua, ettei taustalla pysy perässä.

Mä ajattelin ennen, että "teen" lapset nuorena. Ja kieltämättä ajattelin silloin, että jos vanhempana tekee, niin ei jaksa touhuta lapsen kanssa jne. Nyt sitten tällaisena ikäloppuna ja 4,5kk vanhan esikoisen äitinä voisin sanoa, että kyllä muuten jaksaa ihan samalla tavalla kuin nuorenakin. Jopa paremmin! Ja huvittaa hirveästi sekin, miten kakskymppisenä luulin kolmekymppisten olevan jo ihan hirveän vanhoja. :D Niin, että kai tässä täytyy jo vanhainkotiin alkaa varailemaan paikkaa, kun itse lähestyy sitä ikää..

Jokainen varmasti osaa ajatella, mikä itselleen sopii parhaiten ja minkälaisessa elämäntilanteessa. Jos tuntuu, että elämä on sopivasti raiteillaan vauvaa ajatellen nelikymppisenä, niin sitten se on. Itse olen myös tarvinnut tuota miestä tähän perheenperustamiseen ja aina ei biologiset kellot eri sukupuolilla tikitä samaan aikaan. Odottelin ensin miehen olevan valmis ja sitten saimme odotella ennenkuin tulin raskaaksi. Kaikille se ei ole vaan mitenkään helppoa. Tiedostin kyllä hedelmällisyyden laskun, mutta eipä tullut mieleen miestä pakottaa saati vaihtaa. Kukin siis tyylillään. Toivotaan, että meille lapsia edes tulee vielä lisää ja sitten on aivan sama, minkäikäinen olen.
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Wuf
Tohon ikäasiaan sen verran, että mun tuttuni oli 39 saadessaan ensimmäisen lapsen ja hyvin on jaksanut sen kanssa touhuta. Toki se ihan ihmisestä itsestään kiinni miten jaksaa. Itse toki myös nuorena ajattelin, että teen lapset heti kun oon 18, mutta elämä heitteli sen verran, että olin 24 kun neiti syntyi ja nyt vasta toista alettu yrittämään. Silti koen olevani tarpeeksi nuori jotta jaksan lasten kanssa touhuta sittenkin kun ne on teinejä.

ON sen verran, että mulle voi huomiselle laittaa kp 4/29, kun alkoi sittenkin tyhjennysvuoto kierukan jäljiltä.
 
Tuohon ikäasiaan palatakseni. Itsekään en missään nimessä aio hankkia lapsia 4-kympin tienoilla, koska siinähän lisääntyy lapsenkin riski sairastua. Toki omien terveydellistenkin syiden takia yritetään lapsia nyt parikymppisenä, ja onhan se mukavaa olla nuori äiti. Tai ainakin on mukavaa olla nuoren äidin lapsi, omasta mielestäni.

Toukokuussa täällä päästään aloittamaan yrittäminen, hiukan jännittää jo etukäteen! Enää pari vaivaista kuukautta! Mieskin odottaa jo hommiin pääsyä, nyt jo ehdotellut, että jätettäis kumi pois, mutta ite oon onnesta onnistunut pysymään tiukkana asian suhteen :)

Mahtavaa naistenpäivää!
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Tulin kurkkaamaan tänne ja aika ristiriitainen tunne tuli näistä kirjoituksista täällä. Tämän piti olla kuumeilijoiden yhteishenkeä/vertaistukea edistävä pino...nyt tekstit ovat jotain muuta. Oikeassa elämässä
konflikteista voi syntyä jotain järkevää, samaa ei välttämättä voi sanoa tällaisesta verkkoympäristöstä.

Muistakaa hyvät naiset, mikä on tämän pinon tarkoitus, se auttaa "säätelemään" ilmaisuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Ihanaa naistenpäivää rakkaat naiset. :heart:

Onnea plussanneille!! :heart:

Me ollaan palattu mökkireissulta ja kuten oli todennut niin mökillä tartten joko testejä tai persrättejä. Niinhän siinä kävi että testejä tarvittiin ( varmaan 7 xD ) ja 2 viivaa jokaseen testiin tuli. Viikon verran tässä on nyt ihmetelty ja pikkusen päällä puuhun lyötynä. Vielä on 3 testiä jäljellä ja pakkohan nekin on vielä tehdä. :D Mutta siis jos kaikki menis hyvin niin marrasvauva tulis meidän perheeseen! :heart:
 
DaisyD listaa oireista! Ja onnea!

itkuherkkyys ja helposti kiukustuvaisuus on kuuluu mulla monesti loppukiertoon mutta ei mua ihan tälläiset asiat yleensä itketä :D mahassa on edelleen hassuja oloja, ei niinkään menkkajomotuksia enää mutta välillä outo olo. Iik. Menis nyt pari päivää nopsaan että pääsis alkuviikosta testaan. Jännityksestä huolimatta olo ei oo kauheen optimistinen olo. Ei uskalla toivoa.
 
ei mulla ainakaan vielä mitään oireita oo. Eka plussa tuli niin puskista etten meinannut uskoa. :D Sen päivän ajan oli niin pirulliset (?) liitoskivut (?) mutta ei oikeastaan muuta. EI mulla kyllä ollut ekastakaan mitään oireita muuta kuin ne 2 viiva. Ehkä lievää turvostusta... :confused: ja en oo eed varma oliko ne liitoskipuja ku ei mulla ollut niitä ekassa raskaudessa. MUn ainoa oire oli helvetillinen närästys. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mom09 ja Jeccika
alexandra89 Tälläsiin ryhmiin missä on paljon eri ikäistä porukkaa pitää miettiä miten asiat esittää. Ja se että jos ajattelet asiaa omasta näkökulmasta ja tuot sen suoraan esille voit kommentillasi loukata muita ja siitähän se soppa syntyy. Meillä äiti saanut veljeni parikymppisenä ja minut kolmikymppisenä, molemmille meistä ollut ihan samanlainen äiti. Eikä mikään mummo! Tuota jäin miettimään että mieluummin 40mummu mitä äiti. Jos teet ensimmäisen tyyliin 25v nii sillonhan lapsenlapsesi äiti olisi vasta 15v. Sitten olisi kaksi lasta huollettavana.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
ViiruP: Mielestäni on kuitenkin älytöntä kysyä mielipidettä mihinkään asiaan, jos ei kuitenkaan erilaisia mielipiteitä hyväksytä. Se todella harmittaa, että mielipiteitä kysytään ja sitten kuitenkin kysymykseen halutaan vain tietynlaisia vastauksia, tai muuten tulee pelkkää paskaa niskaan. Ehkä olisi sitten parempi, ettei tällaisessa "yhteishenkisessä" ja "kannustavassa" ketjussa edes kysyttäisi mitään mielipiteitä asioihin.
 
Hei kaikille, pitkästä aikaa!

Täällä olen taustalla ollut ja käynyt lukemassa kuulumisia aina välillä.

Ihania ja ikäviä asioita on tapahtunut, monenlaisia tunteita on herännyt itsellekin.
Paljon onnea plussanneille!

miss_piggy olet ollut ajatuksissani usein. Voimia sinulle!

Minulla on menossa yk9, aika vain kuluu ja mitään ei tapahdu. välillä tuntuu jo melko
pahalta, ja jotenkin tyhjältä, kysymys vain ilmassa, miksei tämä onnistu...
ei ole helppoa ja yksinkertaista tämä homma ja on ikävä lukea tältä palstalta noin
negatiivista tekstiä.
TauTau sanoi hyvin tämän palstan tarkoituksesta. Täältä
on saanut ihanasti voimia ja vertaistukea, on ollut mukavaa kuumeilla yhdessä.
Positiivinen asenne ja toisten kannustaminen/tukeminen on tärkeää! Ihmeellistä,
kuinka paljon tästä keskustelualueesta olenkin saanut tukea, tietoa ja tunteen, että meitä
vauvakuumeilijoita on paljon.:)

Toivon kovasti plussatuulia kaikille!:) ja aurinkoista maaliskuuta!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Vaikka mäkin olen Alexandran kanssa asiasta eri mieltä (eli olen itse 33 v äiti 7kk lapselle, ja lisää tilauksessa), niin ymmärrän hänen pointtinsa kyllä siihen että jos mielipidettä kysytään johonkin asiaan niin se myöskin annetaan. Hänellä nyt oli asiasta eri näkemys kun monella muulla. Tällaisilla palstoilla otetaan helposti henkilökohtaisesti asioita mikä on sinänsä outoa koska eihän me ketään edes tunneta toisiamme! Eli siinä monesti kyllä lukija tekee virhearvion eikä kirjoittaja.

Mutta kyllähän nämä nimenomaan vertaistukipalstoiksi on tarkoitettu joten sitä kautta kyllä ymmärrän hyvin että joku mielensäkin pahoittaa - koska vauvoja ei aina vaan tehdä, voi mennä kauan että löytyy oikea kumppani, aikaa että raskautuu, hedelmöityshoitoja jne jne.

Jätetäänkö nämä asiat nyt sikseen ja aloitetaan "puhtaalta pöydältä"? Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!
 
Onnea Daisy ! :)
Toivottavasti Susimielen herkkyys on merkki jostain suuremmasta ;) Olen itsekin ollut tosi herkkä kaikelle jo pari viikkoa, välillä alkanut ihan pikku asiatkin itkettämään. Oon salaa toivonut että laastarit olisi pettäneet ja olisi "vahinko" käynyt mutta tuskinpa. Tupakan polton rankka vähentäminen on varmaan vaan sotkenut systeemit :D
Tänään miehen veli tulee perheineen kylään, tätä kuumetta varmasti paljon helpottaa perheen touhukas pikku taapero. Illalla saa oma ukko taas kuunnella kuumeilupuhetta kun oon päivän saanu pikkuneidin kanssa touhuta :D
 
Lauantai 9.3.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 78/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.
*Taike80(32)..............kp 74/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.

Tintti83...................kp 44/33................yk 7...........ya 7/12.........3.
-PikkuMyy-(24).........kp 44/36.................yk 11.........ya 1/12.........1.

Markke.....................kp 37/30...............yk 8............ya 6/12.........2.
jii87(25)...................kp 36/28.................yk 2..........ya 1/13........1.
Annatto...................kp 31/48...............yk 3..........ya 9/12...........1.

MannaM...................kp 29/42................yk 2...........ya 12/12..........2.
reason.....................kp 28/28................yk 11..........ya 5/12........1.
Säihkiss(33).............kp 26/28.................yk4............ya 11/12.........1.
Slallu......................kp 25/31-41.............yk 5...........ya 9/12........1.
Linttu......................kp 22/28-30...............yk2...........ya 1/13.........3.
jadeka.....................kp 20/28..................yk 5...........ya 11/12.......1.
Susimieli..................kp 20/26-27.............yk 1...........ya 2/13.......2.

NeitiT.......................kp 18/28..................yk 2..............................
ralliruutu..................kp 17/29..................yk 6............ya 10/12.....1.
jen_ni......................kp 16/28-38.............yk 3........... ya 1/13......3.
äippä 84..................kp 15/29.................yk 4..............................4.
FLV.........................kp 15/?...................yk 2...........ya 1/13.........3.
Beyond....................kp 14/27-32............yk 5...........ya 10/12.........
avantasia(26)...........kp 13/33................yk 4..............................3.
Miukula....................kp 11/?..................yk 4...........ya 10/12........2.
Jeccika....................kp 11/26-28............yk 5............ya 11/12......3.
Mom09.....................kp 10/28-35...........yk 10..........ya 6/12.........2.
Penni79....................kp 10/25-26............yk 3..........ya 2/13.........2.
Alexandra89.............kp 10/28-30.............yk3........... ya 1/13....... 1.

Sanna-M..................kp 8/25-32...................................... ............
SuAnn(30)................kp 8/30...............yk 4.............ya 6/12........1.
-tanjuli-...................kp 7/29-50.............................ya 7/12.........1.
StellaI.....................kp 6/28................yk 9............ya 07/12........1.
Kolibrinkukka............kp 6/28-29...........yk 4...............................2.
Wuf........................kp 4/29................yk 1.............ya03/13......2.

miss_piggy...............kp ?/?...................yk 9.............ya 2/12.......1.
Mijau(23).................kp ?/?.....................................ya 3/13.......1.



Day Past Ovulation:




Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Klementiini, Jonnamo, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87




Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2), Daisy D
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), verppu (yk3), Mylvinen (yk6), TauTau, Slartibart (yk5)
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA MAALISKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Täällä kuvitellaan jo kaikenlaisia tuntemuksia, ja laskeskellaan milloin saisi alkaa testaamaan. :D mieli kyllä tekis olla testaamatta ennen kuin menkat varmasti myöhässä. Vähän vielä harmittaa ja mietityttää viime kierron plussa, ja pelottaa jos käy samalla lailla. Nää päivät oviksen ja menkkojen välissä on ihan tuskaa :p
 
Ikinä ei pidä sanoa: "Ei ikinä". Tiedän todella monta tapausta, jotka noin ovat sanoneet ja kappas mieli on muuttunut. Nyt en puhu pelkästä "lapsen teosta" vaan yleisestikin ettei ota miestä riesoikis, mene naimisiin ja hommaa lapsia. Nyt olen vierestä seurannut kahta tällaista tapausta, jotka kirjaimellisesti noin sanoivat. Nyt on mies, naimisissa ja lapsia ;) Mutta toki jokaisella on omat päätökset ja päämäärät, mulla ei oo siihen mitään sanomista, mutta ajattelin nyt vaan sanoa tuon yllä olevan. Muuten en asiaan sen enempiä puutu :)

Oma napaa. Oli vakaa aikomus tilata digitaalinen ovistesti, mutt ne oliki tilapäisesti loppu sieltä mistä ite tilaan testini : / Tarttee nyt siis noilla pelkillä liuskoilla pärjätä ja toivoa, että tässä kierrossa se ovis oikeesti tulis. Viime kierrossa voisin vaikka 100% sanoa ettei sitä tullu ja muutenkin jäi ihmeellisen lyhyeks.

Aurinkoista lauantai päivää kaikille, jatkan hommia :wave:
 
Siirryn odottajista takaisin tänne kuumeilijoihin. Eilen alkoi keskenmeno. Nyt päätettiin pitää pari kiertoo taukoa että kerkee mieli ja keho palautua kunnolla. Mies lähetetty kauppaan hakemaan kasa irtokarkkeja ja sit vaan leffan tuijotteluun. Saa jotain muuta mietittävää. :)

verppu...................kp 2/28.................yk4..........ya 10/12........1.

Onko muuten kellään tietoa siitä että kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen tutkitaan missä vika, mutta pitääkö raskaudet olla todettuja ultralla että niihin tutkimuksiin pääsee? Siis että syke on pitänyt näkyä?
Tää oli nyt jo toinen keskenmeno 4kk sisää ja tosi hyvä stressata seuraavaa raskautta KUN (Se on kun eikä jos! Mähän tulen vielä raskaaksi!) sellainen vielä tulee.. Mietin vaan sitä että pitääkö tässä ens kerralla mennä varhaisultraan ku jostain oon lukenu että pitäis olla todettu elämä alkaneeks?
No jos tässä nyt ei ihan kirvestä heitetä kaivoon, jos tää kerta oli vaan todella huonoa tuuria eikä sitä kolmatta enää tule.
 
Verppu: jaksamista ikävään tilanteeseen. Pidä lippu korkealla, kyllä se vielä onnistuu!!

Kuinkas aikasin ne sinne varhaisultraan ottaakaan? En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta varmaan riippuu vähän lääkäristäkin. Jotenkin ajattelisi että ei tarttisi olla sykken havaitsemista jotta "lasketaan keskenmenoksi", vaan että selvä raskautestin plussa riittäisi todistamaan että hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on tapahtunut, mutta jostain syystä raskaus ei ole jatkunut..

me käytiin esikoisen kohdalla rv 7+5 muistaakseni varhaisultrassa ja silloin oli syke selvästi kuultavissa ja alkio nähtävissä. Mä meen varmasti toisenkin (jos sellainen suodaan) kanssa varhaisultraan samoihin aikoihin.- olen vähän neuroottinen kaiketi. On kotidopplerikin hommattuna, jolla kuuntelin sydänääniä rv 10 tai 11 lähtien kotona kunnes tunsin selvästi vauvan liikkeet..
 
miss_piggy
Verppu::hug: voi ei, tosi inhottavia kyllä nää keskenmenot, etenki jos niitä on useampia :(

pinkkihevonen:Täälläkin on nyt yk 9..tai en tiedä laskenko sen alkaneeksi vasta ku ekat menkat on tulleet tän keskenmenon jälkeen...toisaalta voihan sen alkaa laskemaan jo tuosta tyhjennysvuodostakin. Ja on tää kyllä niin turhauttavaa. Mulla olis terolutit odottamassa kaapissa, mutta en halua alottaa niitä vielä, mulla olis yksityinen gyne 18.3 ja ajattelin samalla keskustella että josko tosiaan terojen lisäksi saisin vaikka clomit, kun mulla tuntuu olevan ongelmana nuo piiiitkät kierrot ja ainakin terojen aikana ovuloimattomuus. Luomuovis kyllä tulee, mutta tosi myöhäisessä vaiheessa, vaikka kp 30.
 
Heips... Täällä yksi VANHA kuumeilija... Joulukuun 7 päivä keskenmeno, tammikuussa 14pvä menkat, helmikuussa 8pvä menkat, kalenterin mukaan eilen olis pitänyt alkaa menkat mutta ei ole alkanut... Testin tein 3+3 viikolla mutta oli nega, ja aika aikasinkin tehty... Uutta testiä en ole tehnyt kun ei ole yhtään sellainen olo että olisin raskaana, ei siis mitään oiretta.
Eli varmaan vain menkat myöhässä...
 

Yhteistyössä