Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Kehtaiskohan sitä huomenna aamulla tehdä uuden testin? Mulla on kaapissa 2 noita prisman pregcheck-testejä. Huomenna kp 23/26-27 ja dpo 10 tai 11.

Kuinkahan herkkiä noi testit on, paketissa ei lue. En millään malttais odotella :D
 
Kiivas keskustelu täällä on kyllä käyty..ohhoh. Noh,jokaisella on omat mielipiteet jokaiseen asiaan.
Oma äitini sai mut 37 vuotiaana ja pikkusiskoni 42 vuotiaana,ja loistavasti jaksoi meitä hoitaa,vaikka jäi leskeksi kun siskoni oli alle 1 vuotias.

Täällä siis kp 12,ja ovis bongailut alkaa :)
 
Susimieli mä käytin viime kierrossa noita davidin erittäin herkkiä testejä. Jotka näyttivät raskauden myöhemmin kuin nuo cittarin testit. Ajattelin käyttää jatkossakin noita cittarin testejä ainakin ennemmin kuin niitä davidin muka herkkiä testejä.

ON täällä on nukuttua monen tunnin päiväunet eilen ja tänään, voisikohan tämä olla oire... DPO 4-5
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Wuf
Susimieli Mä muistelisin, että noi pregchecit ei oo hirmu herkkiä. Olisko ollut 25mlU/ml

ON: Täällä on nyt ihan ihme fiilikset. kipuja tuntuu muniksien kohdalla,ihan kuin olis ovis. voikohan mitenkään olla niin, että toi vuoto mikä oli ei vaikuttanutkaan mun kiertoon?? Nythän olis kp14 menkoista laskettuna. Jos nyt olis ovis ni menee kyllä tää kierto täysin ohi, koska vuorot menee täysin ristiin :|
 
Heippa naiset!

Onpa täällä taas tapahtunut yhtä ja toista. En nyt ihan kaikkea lukenut, mutta yleisesti onnittelen plussanneita :flower: ja pahoitteluni negan saaneille ja keskenmenon kokeneille! :'(

Itsellä tällä hetkellä ei ole mitään oireita mahdollisesta oviksesta. Ostin one stepin ovis testei ja ovat nyt kaks päivää näyttäneet negaa. Ovat mielestäni kyl parempia kuin wondfon testit, koska niis mul aina oli ovis plussa vahvana, vaikka ei ovista ollut mailla eikä halmeilla.

Nyt tosiaan olen kaksi viikkoa ollut keventäjissä ja painoa pudonnut mukavat 3,5 kiloa. Jospa sekin auttaisi ovista, kun saan hieman ylimäärästä pois. Siis olen reilusti ylipainoinen.

Pakko vielä kommentoida tuota ikä asiaa. itse olen 32-vuotias ja toista kuumeilen. Kuitenkin minulle sanottiin jo teini-iässä, että tulet tarvitsemaan apua raskautumiseen pco:n takia. No teini vuodet meni kivasti ilman menkkahuolia ja pelkoa raskaudesta. Miehenikin tapasin heti 18-vuotiaana. Enpä tarvinnut e-pillereitä. Toki käytin niitä noin vuoden, kun ajattelin että kuitenkin pamahdan paksuksi jos en käytä mitään.

Aina ajattelin, et ainakin 25-vuotiaana pitää olla yks laps ja vakityö. Mut kun ikää tuli sen 25, niin ei ollut vakityötä eikä ole vieläkään. Ja kun tuli suhteessa karikoita niin oikeastaan olin onnellinen että ei ollut niitä lapsia. Karikoista selvittiin ja kun sitten aikaa kului jälleen, niin alettiin miettiä hoitoja miehen kanssa. Hoidoissa oltiin noin puoltoista vuotta, joissa aika lähinnä meni jonotukseen ja tutkimuksiin. Kuitenkin neljäs hoito tuotti tulosta ja 29-vuotiaana sain esikoiseni.

Onhan pienen lapsen kanssa ollut omalla tavallaan rankkaa, mutta toisaalta uskon, että jos olisin liian nuorena lapsen tehnyt, niin opiskelut olisivat kärsineet ja nyt voin ainakin todeta, että kumppanin tunnen hyvin ja kavereiden kanssa olen saanut mennä vapaasti. Ja parikymppisenä olisin varmasti väsynyt yövalvomisii,n siinä missä vanhempanakin. Toki olisin ollut valmis äidiksi jo silloin 25-vuotiaana, mutta kun ihmettä ei tapahtunut, niin hoitoihin oli lopulta pakko lähteä. Tosin ainut syy lapsettomuuteen ei sitten ollutkaan pco.

Nyt kakkosen kohdalla toivon että homma alkais sujua luomusti, koska kroppa on hieman alkanut toimia paremmin ekan raskauden jälkeen. Eli ovisoireita alkanut tulla, joita ennen ei ollut. Mutta olen valmis uusiin hoitoihinkin ennen 35-vuotta, jos luomusti ei suju.

Minulla on myös sukulaisia ja tuttuja jotka ovat tehneet lapset hyvin nuorena. Siinä on omat hyvät puolensa myös, juuri ajatellen, että ovat itsekin nuoria vielä kun lapset on isoja. Mutta monella opiskelut ovat sitten siirtyneet vuosilla ja joillain koko oma elämä pyörii vain kotona, kun ystävien elämäntilanne on niin erilainen opiskeluineen yms. Ja myös nuorempana parisuhteet saattavat olla myrskyisempiä ja siinä sitten erotaan kun pieni lapsi "pilaa" parisuhteen. Tosin niin voi käydä vanhempanakin, varsinkin jos on tottunut liiaksi omaan aikaan ja vapauteen.

Parasta ikää lapsen hakintaan ei voi sanoa. Se on jokaisen itse päätettävä. Ja silti päätti mitä hyvänsä, luonto voi päättää toisin. Ja yhtälailla nuori äiti kuin vanhempi äiti voi olla onnellinen siitä että hankki lapset juuri tässä iässä ja toisaalta katua hankintaa liian varhain tai myöhään.

No mutta hyvää viikonalkua kaikille! Aurinkokin jo paistaa ihanasti ja kevät tekee tuloaan.
 
Moikka!

Päätimme ottaa vauvaprojektin suhteen pienen aikalisän. Miut voi siis siirtää taustailijoihin.

Posti toi tänään tullessaan ajan pkl:lle, ensikäynti "vasta" reilu 2kk päähän.
Sitten kun kokonaiskuva on tulevien tutkimusten myötä selvillä, palaan entistä sinnikkäämpänä :D. Nyt yritän lopettaa "uusien oireiden" (niitä onkin löytynyt joka lähtöön :D ) kyttäämisen ja keskittyä täysillä urheiluun. Toukokuun lopulla on kisat, joihin päätin alkaa tosissaan treenaamaan

Teille muille toivon kovasti tärppionnea :)
 
Täällä onkin ollu kiivaat keskustelut käynnissä, huh!

Ekaa kertaa tunsin pettymystä. No mutta jospa nää kierrot ois sitten nyt jatkossa tätä normaalia luokka (nyt kp oli siis 30), voipi päivittää tiistaille:

Annatto...................kp 4/30...............yk 4..........ya 9/12............1.
 
Viimeksi muokattu:
Halusin taas testeistä kommentoida, kun niitä tuli tosi ahkerasti käytettyä:

Paras ovistesti on ehdottomasti ClearBluen digi. Mutta onhan se turkasen kallis!
SofiOneStep myös kohtuullisen hyvä.
Yhdestä apteekista löysin kerran Onni-merkkisiä ovulaatiotestejä, nekin oli hyviä.

Davidin testit ei meinanneet millään näyttää ovisplussaa, eikä muutoinkaan tullut viivat testiajan sisällä, vaikka toisella testillä näkyi selvästi lähenevä ovis. Eli Davidin testeihin vähiten luottamusta...

Raskaustesteissä on yksioikoisempi tulkinta, hCg: tä kun ei normaalisti ole laisinkaan kehossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Penni79
Toivotaan Susimieli että viiva vahvistuisi ! :)

Ootte te kyllä sitkeitä mimmejä, mä oon nyt jo tosi malttamaton kaiken kanssa eikä viikkoakaan ole vielä kulunut siitä kun otin laastarin pois :D Oon ihan toivoton tapaus ! Vannoin itselleni jo pari kuukautta sitten että sitten joskus kun yritys alkaa niin iiiiihan rennosti vaan ilman mitään ovis- sun muitakaan testejä. Tottakai aloin eilen miettiä kaikkia kauhuskenaarioita ovuloimattomuudesta ja kaikesta muusta mikä vaan voi mennä pieleen. Tyhmä pää mulla :ashamed: Onneks mies sentään pitää jalat maassa kaikessa ja takoo mun päähän yleensä järkeä silloin kun oon malttamaton ja stressaan kaikesta mahdollisesta.
 
Keskiviikko 13.3.2013





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*kahvikuppi(26)..........kp 82/?...................yk 1...........ya 12/12.......1.

*Taike80(32)..............kp 78/28...............yk 12.........ya 2/12.........2.

Tintti83...................kp 48/33................yk 7...........ya 7/12.........3.
-PikkuMyy-(24).........kp 48/36.................yk 11.........ya 1/12.........1.
Markke.....................kp 41/30...............yk 8............ya 6/12.........2.

Annatto...................kp 35/48...............yk 3..........ya 9/12...........1.
MannaM...................kp 33/42................yk 2...........ya 12/12..........2.
reason.....................kp 32/28................yk 11..........ya 5/12........1.
Säihkiss(33).............kp 30/28.................yk 4...........ya 11/12.........1.

Slallu......................kp 29/31-41.............yk 5...........ya 9/12........1.
NuNutin...................kp 29/~36?..............yk 1............ya 02/13.......3.
Linttu......................kp 26/28-30...............yk 2..........ya 1/13.........3.
jadeka.....................kp 24/28..................yk 5...........ya 11/12.......1.
Susimieli..................kp 24/26-27.............yk 1...........ya 2/13.......2.
NeitiT.......................kp 22/28..................yk 2..............................
ralliruutu..................kp 21/29..................yk 6............ya 10/12.....1.
jen_ni......................kp 20/28-38.............yk 3........... ya 1/13......3.

äippä 84..................kp 19/29.................yk 4..............................4.
FLV.........................kp 19/?...................yk 2...........ya 1/13.........3.
Beyond....................kp 18/27-32............yk 5...........ya 10/12.........
miss_piggy(31)...........kp 18/?.................yk 9.............ya 2/12.......1.
avantasia(26)...........kp 17/33................yk 4..............................3.
Miukula....................kp 15/?..................yk 4...........ya 10/12........2.
Jeccika....................kp 15/26-28............yk 5............ya 11/12......3.
Mom09.....................kp 14/28-35...........yk 10..........ya 6/12.........2.
Penni79....................kp 14/25-26............yk 3..........ya 2/13.........2.
Alexandra89.............kp 14/28-30.............yk 3........... ya 1/13....... 1.
Sanna-M..................kp 12/25-32...................................... ............
SuAnn(30)................kp 12/30...............yk 4.............ya 6/12........1.
-tanjuli-...................kp 11/29-50.............................ya 7/12.........1.
Kolibrinkukka............kp 10/28-29...........yk 4...............................2.

Wuf........................kp 8/29................yk 1.............ya03/13......2.
verppu...................kp 6/28.................yk 4.........ya 10/12........1.
Hassel....................kp 6/29-32.............yk 3?..............................
Annatto...................kp 5/30...............yk 4..........ya 9/12............1.
Mijau(23).................kp 4/?.................yk 1..............ya 3/13.......1.



Day Past Ovulation:



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
eleonoora86, Villihiiri, Nato, Klementiini, Jonnamo, Matilda-, SuloinenSalaisuus



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti, Isbla, piupiu, Pionia, another, mavli, nibander, Katiliin84, kolmas(ko?), minmaria, pinkkihevonen, Niiskulineiti86, marianna87, StellaI




Plussanneet:
Maaliskuu2013: ViiruP, irenne (yk2), Daisy D, jii87 (yk2)
Helmikuu 2013: Apatus (yk2), kääkkis82 (yk1), Mylvinen (yk6), TauTau, Slartibart (yk5)
Tammikuu 2013: Vilijonkka (yk10), Maana-mamma (yk1), Minde87 (yk9), Peity, Luna85 (yk10), LukLu (yk1), Villanen
Joulukuu 2012: AnnuLiisa (yk5), pink dream (yk2), Ambrosia85 (yk23), Ainolinnea (yk15), Bambini (yk4), Amiraali (yk3), Lintsa (yk2), Pintsu (yk5), Sunshine84 (yk2), eufemia, Sanna-M (yk2), suan (yk1)
Marraskuu 2012: nanna_ (yk1), BDU (yk1), Epa_88, hopestar (yk10), jeennaa (yk3)
Lokakuu 2012: Emppuli83 (yk3), wilma79 (yk1), Minix (yk1), amylee
Syyskuu 2012: Heiverö (yk1), Chrissy72 (yk4), Hetami (yk2), emily90
Elokuu 2012: eufemia (yk2), hintrikka (yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus (yk4)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Kesäkuu 2012: Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
SuAnn & -PikkuMyy-

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56, niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***


*-merkillä merkitty aktiiviset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.




+++++ PLUSSARIKASTA MAALISKUUTA +++++


Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, tää alku kierto on niiiin turha...ei voi muuta kuin odotella vaan. Kaks viikkoa "tyhjänpanttina", plääh. Sit voi edes toimia aktiivisesti ;) , bongailla ovista ja sit alkaa jännäilee ja arvailee loppu tulosta. Täälläkin vasta ens viikolla pääsee tosi toimiin. Tylsää...

Mijau: että tervetuloa vaan piinaamaan! Ku voiski vaan elää niinku ei mitään ja sit aina loppu kuusta kattoo kalenterii, että "Tjaa, katos menkat viikon myöhässä, voishan tuon testin tehä". Mut ei! Kun on ihan liianki tietonen kaikista ovis oireista ja raskausoireista yms....Nippaa sieltä ja nappaa täältä, jokojokojoko...? Muuta elämää taas kohta ookkaan ku kaikki pyörii kierron ympärillä ;) .

Hassel ja VASTA kp5...
 
Terve!
Voisin ilmoittautua mukaan kuumeilijoiden joukkoon! :wave: Olen jo jonkin aikaa seuraillut kuulumisianne ja keskustelua,vihdoin uskaltauduin itsekin kirjoittamaan :)
Ollaan miehen kanssa yhdeksättä vuotta yhdessä ja kolmas lapsi toiveissa. Kaksi ensimmäistä saaneet alkunsa "helposti",jos niin voi sanoa. Eka tokasta kierrosta ja toka ekasta. Kaksi muutakin keskeytynyttä raskautta ovat alkaneet ekasta kierrosta,joten uskoa myös tämän raskauden alkamiseen on. En tietenkään oleta,että heti nappaa,mutta jaksan uskoa,että raskaaksi vielä tulen tänä vuonna! ;)
Multa on hormonikierukka poistettu 2,5 vkoa sitten ja ovis ehkä oli,en ole ihan varma. Taisi tuo kierukanpoisto jonkin verran sekoittaa pakkaa,koska mitään ovisoireita en varsinaisesti ole nyt tuntenut,kierukan aikana kylläkin ja todella hyvin. Tänään tein pregcheckin ovistestin,johon jonkinlainen haamulainen ilmestyi. Onko kellään tietoa,kuinka pitkään oviksen jälkeen ne näyttävät haamuja?? :confused: :confused:

Mulle voisi huomiselle päivittää kp 29/~36?...yk1...ya 02/13...3. lapsi toiveissa

NuNutin
 
Hassel, just sitä pelkäänkin että kaikki alkaa pyöriä vaan raskautumisen ympärillä, mikä nyt sinänsä ei ole outoa tai epätavallista mutta kun mulla on paha tapa ottaa asiat liiankin vakavasti. Saattaa olla että ens kuussa jo oon heittämässä hanskoja tiskiin jollei tärppi ole käynyt, koska "ei tästä tuu mitään", "en mä ikinä tuu raskaaksi" ja "jotain on varmasti vialla". :D Oon hieman liiankin tunteellinen välillä :rolleyes: Jospa tän asian kanssa nyt osais ottaa rauhallisemmin ja unohtaa tyypillisen mullehetikaikkinyt- ajattelun.
On tosissaan turha olo kun vaan oottelee päivien kulumista. Minuu pikkasen jänskättää tuntuuko ovis missään meikäläisellä, tai osaanko ylipäänsä erottaa mitään erikoisia tuntemuksia kehossa. En ole koskaan ennen seuraillut omia ruumiin toimintoja tämmösissä asioissa tai tehnyt edes raskaustestiä joten kaikki on tosi uutta ja ihmeellistä :p:D
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
SuAnn, mitäs jos tämä kierto onkinn lyhyempi?:p
Täällä oli eilen mahan nippailua ja oli selkä samanlailla kipeä kun menkkojen ekoina päivinä..Siis sillein että alko särkee kun seiso pidempiä aikoja..Tai ehkä mulla on vaan kunto heikentynyt :kieh:
 
Halusin taas testeistä kommentoida, kun niitä tuli tosi ahkerasti käytettyä:

Paras ovistesti on ehdottomasti ClearBluen digi. Mutta onhan se turkasen kallis!
SofiOneStep myös kohtuullisen hyvä.
Yhdestä apteekista löysin kerran Onni-merkkisiä ovulaatiotestejä, nekin oli hyviä.

Davidin testit ei meinanneet millään näyttää ovisplussaa, eikä muutoinkaan tullut viivat testiajan sisällä, vaikka toisella testillä näkyi selvästi lähenevä ovis. Eli Davidin testeihin vähiten luottamusta...

Raskaustesteissä on yksioikoisempi tulkinta, hCg: tä kun ei normaalisti ole laisinkaan kehossa.
ja tietty mulla on just noita davidin ovistestejä :headwall:
Tosiaan niitä viivoja sai odotella, ja ihan varmaa plussaa en saanut, päivää ennen oletettua ovista testiviiva oli vahva mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Ja sitten silloin lähes varmana ovispäivänä unohdin testata, pari päivää myöhemmin viivaa ei enää tullut ollenkaan. Ja tosiaan mulla meni hiukan maku koko testaamiseen kun nuo testit tuntui olevan huonoja.... Ehkä mä sijoitan aprempiin testeihin jos yritys venyy pitkäksi... Toivotaan ettei tarvitse ;).

Nyt on kyllä hyvin vahvatsi sellainen olo ettei tämä kierto ole tuottanut tulosta, olisi vaatinut varmaan hiukan enemmän aktiviteettia tuolla makuukammarin puolella :p Nyt kai tosiaan kp25, jos viikon päästä testailis mikäli ei ole menkat alkaneet :)
 
Hellou, pitkästä aikaa tänne jaksoin taas kirjoitella. Ovis on näinä päivinä täällä, himot on huipussaan ja ovistestit ovat vahvistuneet koko ajan vahvemmaksi. Toivon tärppiä, niin kuin joka kuukausi. Tässä kierrossa erona edelliseen on se että viime kierrossa en huomannut tällästä himoa, joka on ollut tänään koko päivä. :)

kp 11/25-32
 
Joo noi David ovulaatiotestit antoi epämäärästä hailakkaa viivaa, ja sitten siirryinkin Clearbluen digitaaliseen ovulaation varmistamiseksi.

Täällä kp 14 ja ilmeisesti ovispäivä koska eilen aamulla sain testiin hymynaamaan. Ja kroppakin kyllä selvästi ovulaatiosta kertoo. Hyvä ajoitus, ollaan lomalla ja on aikaa "tehdä" lasta. Että ainakin puitteet on kohdallaan ja ovis tulee päivää kahta aiemmin kun yleensä, mikä on hyvä juttu mun lyhyen (25-26) kierron kannalta!

Susimieli, malttia!! Mulla tuli hailakka haamu ekassa raskaudessa kp 27/25-26 (ovis kp 15 tai 16), ja siitä sitten vahvistui selväksi plussaksi vasta kp 30 tai 31.
 
Olen koittanut metsästää apteekeista sitä first signal kasetti testiä, tein sen esikoisestakin ja jotenkin pidän sitä luotettavana. Sitä ei vaan meinaa olla missään..
Yliopiston apteekin nettikaupassa ainakin on niin voisi olettaa että sitä löytyisi sitten yliopiston apteekista, pitää tänään käydä kattoon, jos ei tota testiä sielläkään oo niin ostan kyllä apteekin oman tai vastaavan.

Ehkä olen vähän hätähousu, eihän mulla ole menkatkaan vielä myöhässä.
Menkkakipuja on vähän ja tissejä alkaa aristaa.
 
Ovistestillä melkein plussa. Huomenna aamulla saattaa jo olla viivat samanvahvuiset. :) Tänään viivat melkein yhtä vahvat. Eli yrittämistä taas kovasti. :) Nyt jos tuun raskaaksi on meidän lapsilla syntymäpäivät joulukuussa ja tammikuussa. Ehkä se on meidän kohtalo :) Esikoinen syntynyt joulukuussa ja kuopus tammikuussa, ja jos raskaaksi tuun niin taas laskettuaika joulukuussa :)

Plussatuulia kaikille :heart:
 

Yhteistyössä