Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Perjantai 31.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Heiverö................kp 40/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Viljonkka (26).........kp 39/30-34.......yk 6............. ya 3/12............1.
-PikkuMyy- ...............kp 34/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
lady1979 (33)...........kp 33/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Chrissy72 ...............kp 32/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
Mathilda83.............kp 31/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.

Ambrosia85(27)...... kp 24/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 23/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
Emily90.................. kp 23/40-42................................................ 1.
kultsipallo...............kp 21/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 21/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 21/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

Mylvinen(24)............kp 19/28..............yk 1.............................1.
miss_piggy (31v).... kp 15/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 13/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 11/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 11/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 10/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.

papunen84 ............kp 9/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 8/28-30........yk 2 ............. ya 8/12......... 1.
kärpässieni85.........kp 6/29........... yk2................................. 3.
mavli....................kp 6/28 ..........yk 17 ...........ya 3/11 ............ 1 .
Fiinaliina................kp 6/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
Pintsu..................... kp 4/29 ...............yk 2 ........ya 8/12........... 1.
jeennaa.................. kp3/?................ yk 1............ ya 8/12.......... ?
Lemontree-86...........kp 2/25-33...............yk3 ........ya 7/12........... 1.
Luna85(26).................kp 1/29-38..........yk 7............ 2/12 ........... 1.



Day Past Ovulation:




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
eternal-live




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Mun dpo on tänään 13 tai 14

Ihan hulluksi täällä tulossa edelleen, mistään ei mitään tietoa ja taitaa pisin kierto olla tulossa. Testit negaa mutta ei tätiäkään. AAAAAaaaaaa!!!!!
 
Terve Peity, eipäs siun kuumees kauaa pysyny taka-alalla :D tervetuloa takasin!

Mylvinen Mulla ihan samat fiilikset ja pelot. Jaku mä en usko että aloittaisin pitkää imetysrumbaa (mikä tunntusti auttaa siihen laihtumiseen), niin täytyy yrittää pitää kroppa kunnossa. Mää oon kyllä nyt hoikka, ettei mua edes haittaa jos vähän paino nousis, mut kuitenki nuoria tässä vielä ollaan, niin mä en haluais että mun koko kroppa menee sit ton raskaudenmyötä. Ja mua pelottaa hirveesti noi synnytyksen jälkeiset kivut jne. Mut jos lantionpohjanlihakset olis jo hyvässä kunnossa niin varmasti joustaa paremmin synnytyksessä ja palautuu sen jälkeen. Ei tulis hirveesti pissaongelmiakaan. Miun siskoni oli hyvässä fyysisessä kunnossa ain raskauksien aikaan (sillä on niit takana jo useampi kuin kolme) eikä sen kropassa kyllä näy synnytyksen jäljet missään!!

miss_piggy Kiitosksii infosta =)

Ambrosia85 Joo, toi on ihan ymmärrettävää, tai siis mäkään en kyl mitään lajeja missä on riski saada mahaan kohdistuvia riskejä ala harrastaan raskauden aikaan. Joku pallokin olis aika paha jos tulis suoraan mahaan ....:$

Onko kukaan kokeillu edellissä raskauksissa MAMMAJOOGAA? Se on semmonen, mitä haluun kyllä sit aikanaan kokeilla.

kääkkis meillä myös koira joten se ainakin pitää liikkeessä jos ei muuten liikkumaan kykene :D

viisikko Ihana, teillä riittääkin vipinää ja tulevalle vauvalle monta hoitajaa ja hoivaajaa =)
 
Luna älä heitä vielä kirvestä kaivoon.. mulla alkaa menkat aina dpo15 (toivottavasti joku kerta nyt ei alakaan ilman että kierto syyttä venyy), mutta joillakin saattaa mennä pidempi aika että näkyy testissä raskaus :)

meillä mies on innoissaan siitä että alotan ton potkunyrkkeilyn (itse on ns alan ammattilainen) mutta sen putkinäkö ei riitä tuohon että se on riskilaji raskaana olevalle jos ei oo lihakset kunnossa.
En enää edes viitsi puhua kokoaiheesta sen kanssa. Jos tässä loppuvuotena raskaudun niin mä kyllä päätän mitä teen vai teenkö lainkaan :LOL:
 
Tervetuloa minunkin puolesta viisikko ja Peity:wave:

Fiinaliina Uskon että tuohon raskaudenaikaiseen kuntoon (ja sitä kautta palautumiseen) pystyy tosiaan itsekin paljon vaikuttamaan. Haaveena olisi, että melkeinpä laitokselle asti pystyisi jollain tasolla liikuntaa harrastamaan. Mutta enpä halua ees liikaa asiaa stressata etukäteen, ettei sitten pety pahasti jos kunto onkin jostain syystä niin huono, ettei edes sängystä ylös pääse :| Itsellä ei ole mitään sairauksia tai fyysistä "vikaa" valmiiksi, joten toki sitä toivoisi raskausajan jatkuvan samoissa merkeissä. Mammajooga tuntuis (vielä!) vähän oudolta ajatukselta tälläselle hiki-tuska-rääkkiurheilu-rakastajalle mutta ehkä se on vaan tuo "mamma" sana, joka tällähetkellä saa vielä karvat pystyyn :ashamed:

Ootteko muut kiinnittäneet erityishuomiota lantionpohjalihaksiin nyt raskaushaaveiden keskellä? Itse muistan tehdä niitä "harjoituksia" ehkä kerran kuukaudessa :whistle:

Luna86 Tsemppiä piinailuun! ++++++ sinne vaan nyt

ON: Ihan liian hitaasti kuluu päivät...vielä viikko, että saa ees aloittaa toivomisen plussan suhteen..huoh...Miksi kropan pitää piinata mua koko ajan omituisilla nippailuilla :kieh:
 
lemontree86, pahoittelut menkoista :(

luna, jännään sun kanssa mihin toi johtaa :heart:

Hohhoh. Empäs muistanukkaa miten tuskaa nää luomumenkat on. :eek: ihan toimintakyvyttömäks vetää kyl. en muista koska olisin viimeks joutunu tämmösen kasan kipulääkkeitä vetää ! Eikä niistäkää hirveesti apua.

liikuntaan sen verran sanoisi että ite ku oon kans ollu aina tosi urheilullinen ja joskus taannoin oon ääneen sanonut, että "koskaan en aio miehen takia liikuntaa vähentää saatika lihoa!". Mutta, kuinkas ollakkaan.. 3 vuodessa on liikunta vähentynyt niin, että tällä hetkellä liikun 1/3 osan siitä mitä ennen. Ja se myös näkyy, 10 kiloa kolmessa vuodessa tullu. Ajattelin nyt laihduttaa, ajatuksena että saisin näitä tulleita kiloja pois mahd. Ennen kuin tärppää :) ihan itseni kannalta ja mahdollisen tulevan raskauden kannalta. ja toki myös jatkaa ahkerammin liikuntaa mikä sopii raskaana oleville, koska haluan olla fyysisesti hyvässä kunnossa.

Oon monesti nähny meijänki salilla raskaana olevia ja ratsastamassa oon myös nähny, ite tosin en hepon selkään nousis raskaana, mut kai se riippuu ihmisestä :) mulla on kaveri, joka jäi sohvaperunaks huomattuaan olevansa raskaana, söi kahden edestä, lähinnä roskaruokaa, harvemmin mitään terveellistä ja salli itsellensä päivittäisen karkin syönnin, pussi karkkia päivässä. Sanoin kerran hänelle että sähän oot raskaana etkä sairas, mut aina tuntui jotain tekosyitä löytyvän :) kyseessä oli kuitenkin aivan normaali raskaus. Ja toki, onhan raskaana lepääminen ja hemmottelu sallittu, en sitä kiellä :) mut liika on liikaa.

Mielipiteitä saa jakaa, mitä itse ajattelette näin ennen rasautta rasausajan liikkumisesta ja ruokavaliosta :)
 
Ambro minulle voi päivitellä sen kp 2/? yk3 kun ne menkat tosiaan eilen alkoi.

Kääkkis meillä kanssa energinen 8kk ikäinen sekarotuinen (bordercollien ja dalmatiankoiran sekoitus) urospentu talossa ja sen kanssa kyllä joutuu kaiken kukkuraksi lenkkeillä melkoisen paljon. Vaikka eihän tuo pelkästä lenkkeilystä väsy lainkaan. Ja ollaankin ajateltu johonkin pentuagilityyn menoa tässä syksyn mittaan niin pääsisi hiukkasen purkamaan tuota energiaa ja katsomaan että vaikuttaako meidän lajilta.

Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille! :)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Löysin täältä sivuilta jonkun ovulaatiolaskurin
Kaksplus - Laskurit
ja sen mukaan mulla olis ovulaatio huomenna! Jos mun kierto on jotain 29 päivää, niin miten ovis voi olla kp 16, ku eikö ovis oo yleensä kierron puolessa välissä vai eikö se meekkään niin? Tuon mukaan vaan otollisimmat päivät hedelmöittymiseen ois tänään ja huomenna ilmeisesti... riippuen onko kierto 28 vai 29 pvää.
 
Minä ainaki epäröin sillon viime raskaudessa että kuinka paljon ja mitä uskaltaa harrastaa ja en kyllä hirveän aktiivisesti jumpissa käynytkään. Mutta nyt sitten kun ja jos joskus tässä raskaudun niin jatkan kyllä jumpissa/salilla käymistä. Mutta uskaltaako sitä käydä esim. bodycombatissa? kun pelkää sitte että se alkio tippuu matkasta mutta eikai se niin ole? eikö kaikkea liikuntaa voi harrastaa sinne 20 raskausviikolle?

Emily90 kp.24/40-42 yk 3
 
minä tulen kans tänne jännäilemään! eli 29 v ja miehen kanssa esikoinen olisi haaveissa! yritys aloitettu 28.5.12 kun pillerit 12 vuoden syönnin jälkeen lopetin.. ei mennytkään kauaa ja eka kierrosta tulin raskaaksi, mutta meni elokuussa kesken..eli nyt yk2 menossa kuukautisia odotellessa km jälkeen eli kp 28/28

Emppuli83--29v---esikoinen--- ya 5/12--- km8/12--- yk2----kp28/28
 
Viimeksi muokattu:
Saako liittyä seuraan? Uusperheellinen, 4v pojan-nassikan äiti vauvakuumeilee ja onnistui taivuttelemaan miehensä mukaan kuumeeseen, joten tjottailu (kaikkihan on suhteellista, eikös? :p) on aloitettu. Ovista tikutellen, mukavaa viikonloppua :LOL:

Bambini................kp 12/28-30..........yk 1-2............. ya 7-8/12............ 2.
 
Löysin täältä sivuilta jonkun ovulaatiolaskurin
Kaksplus - Laskurit
ja sen mukaan mulla olis ovulaatio huomenna! Jos mun kierto on jotain 29 päivää, niin miten ovis voi olla kp 16, ku eikö ovis oo yleensä kierron puolessa välissä vai eikö se meekkään niin? Tuon mukaan vaan otollisimmat päivät hedelmöittymiseen ois tänään ja huomenna ilmeisesti... riippuen onko kierto 28 vai 29 pvää.
Jostain luin et ovulaatio tapahtuu 14 päivää menkkojenalun jälkeen. toisesta paikasta taas luin et se on 12-14 pv ennen menkkojen alkua :)
 
Kiitos näin alkuun kaikille tsempeistä sun muusta. Jotain ihmeellistä lohtua täällä saa ja se tuntuu hyvältä :)

misspiggy olen omista kierroistani huomannut, että luteaalivaihe voi tosiaankin vaihdella ja esim itselläni se on kaikkea muuta kun kierron puolivälissä. Kaksi kertaa olen onnistunut tikkumaan oviksen ja ovisplussat tulivat kp 18/29 ja 25/38. Sanoisin, että kannattaa yrittää tikuttaa se jossain kierrossa ja sitä kautta yrittää oppia tunnistamaan sen oireet. Itselläni ovisoireet on todella selkeät, kirkkaat limat ja tuntuu mahassa siinä määrin että tietää jopa puolen mistä irtoaa.

jeennaa noista luomumenkoista: mulla oli aikanaan ennen pillereitä tosi kamalat menkkakivut... nyt kun on 6 tai 7 luomumenkat menossa, niin huomaan melkein jokaisten menkkojen olevan erilaiset. Yleisesti ottaen vuotopäiviä on vähemmän kun pillereiden kanssa ja kivut ovat olleet samaa luokkaa kun pillereitä syötäessä, eli lääkettä 1. päivänä ja sillä pärjänny. Nyt tällä kertaa sattuu olemaan aika kipeät kylläkin, mutta ei muuta kun lääkettä nassuun, ei se kestä kun pari päivää.

ON: omat menkat tällä kertaa jotenkin todella erilaiset, kivut paljon voimakkaammat kun aiemmissa luomukierroissa ja vuodan kun seula. Tässä pohtinut, oliskos voinut olla esim. kemiallinen, kun tulivat pari päivää pidemmän luteaalivaiheen jälkeen ja koska vuoto on poikkeuksellisen runsasta. Täällä itseasiassa jo maalailen mielessäni josko olisivat "valemenkat", mutta tuskinpa...

Listan alkupäässä ihmisillä jo kierrot aika pitkällä onks siellä testailtu jo josko plussia ois tulossa? :)
 
Onpas täällä kirjoiteltu paljon. Kivaa, kun on aktiivinen ketju! :) Täällä on riuduttu flunssan kourissa niin ei ole jaksanut oikein mitään. Nyt flunssa on käynyt läpi jokaisen perheenjäsenen, jospa nyt sais sitte olla taas terveenä!

Tervetuloa uusille!

Hurjan paljon onnea plussaajille, ihanaa! :flower: Ketäs teitä nyt oli, ainakin Mi&Ma, Panzkus ja haave2. :)

Uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Hormoniehkäisystä oli puhetta. Mullekaan ei sovi nuo hormonit oikeen olleskaan. Yhdistelmäpillereitä en voi aatellakkaan. Minipillerit oli ihan ok, mut vuodot tuli ihan miten sattuu. En ookaan esikoisen syntymän jälkeen hormoniehkäsyä käyttäny.

Liikunnasta Ite oon liikkunu aina paljon ja esikoisen aikaankin harrastin siihen asti, kunnes jäin sairaslomalle ennen aikaisten supisteluiden vuoks. Sitten sitä tuliki lähinnä makoiltua turvallisille viikoille asti, sit alotin taas pikku hiljaa kävelyn.
Tärkeäähän se on jatkaa sitä liikuntaa raskausaikanakin, aika harva laji on sellanen et pitää lopettaa alkuunsa esim. just potkunyrkkeily, jalkkis jne. Puolivälin jälkeen pitäs välttää voimakkaasti kohtua hölskyttäviä lajeja, kuten ratsastusta, hyppelyä jne. Hyvä se on liikkua raskaanakin, siitä on vain hyötyä. :)

Nuo lantionpohjalihakset meinaa täälläkin välillä unohtua vaikka nekin olis tärkeetä muistaa. :ashamed: Nehän vaan edistää synnytyksestä toipumista ja toki synnytyksen ponnistusvaiheessakin on etua hyvistä lihaksista.

).( Täällä jo satunnaisesti jomottelee alavatsaa, pitänee aloittaa huomenna
ovistestailut, huomenna olis siis kp11. Tässä 27 päivän kierrossa on ovis tullu kp13-15 tienoilla (just sen 12-14 ennen menkkoja mitä ovis keskimäärin tuleekin). Cb:n digitaalisen ovistestin ajattelin ostaa ihan sen takia, kun mulla on ens viikolla meno sinne opiskelupaikkakunnalle, et tietäs sen oviksen nyt mahollisimman tarkkaan. Se sattuu kuitenkin ens viikolle ja tuota välimatkaa on sen verran, et ihan päivittäin kulkeminen ei onnistu. Ahdistaa kyllä taas joutua oleen erossa perheestä, vaikkakin se on sen n. 2 yötä kerrallaan. Mut ihan justiinsa mulla on opinnot jo kasassa! :)
 
miss_piggy
Luna85:

Oon epäilly kyllä nyt että mulla olis eilen voinu illalla ollakki se ovis, toissapäivänä juili munasarjojen kohdilta silleen aika terävästi, ja eilen oli koko ajan semmonen olo illemmalla mikä usein on ennen menkkoja, eli munisten kohdalla "tykyttävä" ja "kupliva" tunne...
 
Pitäisköhän munkin liittyä tänne..Kolmannesta haaveilen, tosin kuopus on vasta 5kk mutta siltikin jo aivan järkyttävä vauvakuume..Toiveissa olisi syksy/talvivauva koska 2 kevätvauvaa on jo..Tosin kuopuksesta yritettiin loppuvuoden vauvaa mutta tärppi kävi kierrosta missä ei oikeastaan yritetty:D ja siispä tiedossa oli vappuvauva joka kylläkin tuli maailmaan 1kk etuajassa..
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai 2.9. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Heiverö................kp 42/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Viljonkka (26).........kp 41/30-34.......yk 6............. ya 3/12............1.
-PikkuMyy- ...............kp 36/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
lady1979 (33)...........kp 35/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Chrissy72 ...............kp 34/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
Mathilda83.............kp 33/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.
Emppuli83(29)........kp 30/28............yk2........ya 5/12(km812)....... 1.

Ambrosia85(27)...... kp 26/28-31(C) ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 25/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
Emily90.................. kp 25/40-42................................................ 1.
kultsipallo...............kp 23/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 23/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 23/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.
Mylvinen(24)............kp 21/28..............yk 1.............................1.

miss_piggy (31v).... kp 17/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 16/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 13/30............yk3...........ya 6/12..........2.
jenni_noora(28).....kp 13/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
Bambini................kp 13/28-30..........yk 1-2....... ya 7-8/12........ 2.
HopeAgain(36) ........kp 12/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
papunen84 ............kp 11/27-30............ yk1............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 10/28-30........yk 2 ............. ya 8/12......... 1.

kärpässieni85.........kp 8/29........... yk2................................. 3.
mavli....................kp 8/28 ..........yk 17 ...........ya 3/11 ............ 1 .
Fiinaliina................kp 8/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
Pintsu..................... kp 6/29 ...............yk 2 ........ya 8/12........... 1.
jeennaa.................. kp 5/?................ yk 1............ ya 8/12.......... ?
Lemontree-86...........kp 4/25-33...............yk3 ........ya 7/12........... 1.
Luna85(26).................kp 3/29-38..........yk 7............ 2/12 ........... 1.



Day Past Ovulation:




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
eternal-live




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)






kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA SYYSKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä