Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Nomparelli, me mentiin hoitoihin julkipuolelle heti kun tuli vuosi täyteen yrittämistä.

Mä kanssa kurkin tuon äitiyspakkausta ja tykkäsin hirmusti. Ehkä vähän enemmän "poikavärejä" mutta myös unisexiä tosi mukavasti :)

oo, Pintsu on opettaja. Mahtaa olla paljon hämmentyneitä naamoja päivittäin vastassa :D
 
lauantai 18.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

jenni_noora(28).......kp 45/28...........yk 7.......... ?................ 1.

Mircea..............kp 38/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.
hintrikka.................kp 33/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
miss_piggy (31v).... kp 32/38-66 .........yk 3 ......ya 03/12........ 1.
another...............kp 31/32..............yk 8 ........ya 1/2011.............1.

Sunflower11....... kp 29/24-28.........yk21.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 29/30............yk2...........ya 6/12..........2.
HopeAgain(36) ........kp 28/?............ yk 1 ........... ya 7/12 ......... 1.
Heiverö................kp 27/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 26/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 26/29-30.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 26/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.
mavli....................kp 24/28 ..........yk 16 ...........ya 3/11 ............ ? .
AnnuLiisa..............kp 22/28-30........yk 1 ............. ya 8/12......... 1.
Mi&Ma(26)..............kp 21/? ...........yk 1..............ya 7/12.......... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 21/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 20/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.
lady1979 (33)...........kp 20/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.

Pintsu..................... kp 19/? ...............yk 1 ........ya 8/12........... 1.
Chrissy72 ...............kp 19/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
haave2................kp 19/28 .............yk 2 .........ya 7/12.............. 1.
Mathilda83.............kp 18/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.
panzkus..............kp 17/28-30 ........ yk4 ........ya 5/12 .............. 1.
Ambrosia85(27)...... kp 11/28-31 ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 10/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.

kultsipallo...............kp 9/26-29..........yk1.......ya 8/12............ 1.
minmaria...............kp 8/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 8/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.




Day Past Ovulation:
Sunflower......dpo 15
Luna85.........dpo 4
panzkus........dpo 3



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++
 
Viimeksi muokattu:
Ambrosia85 : Juu! On se kivaa kun ei ole vielä omia lapsia, että on kuitenkin ihanat oppilaat joiden kanssa saa puuhastella päivät :) Ekaluokkalaisetkin reipastuvat päivä päivältä ja oppivat niin mahdottoman nopeasti :)
 
Fiinaliina, tosi kivanvärisiä nuo äitiyspakkauksen vaatteet! Aika neutraaleita sillä tavalla, että voi tytöllekin käyttää (toivon tyttöä!) Tietääkö joku, kuinka usein Kela vaihtaa pakkauksen sisällön? Että pääseekö tuota pakkausta saamaan, jos pian tärppää...

Aattelin tänään tehdä vielä raskaustestin. Jos olis vaikka ollut ovulaatio pari viikkoa sitten ja nyt vasta näkyis. Tosin tässä välissä oli pari päivää kestäneet kuukautiset, mutta jos ne olis tullut vaan Terolutin voimalla ja olisin silti nyt raskaana... Ovistestitilaus on vasta tulossa (toivottavasti tulee huomenna perjantaina!), joten sitä en voi vielä ruveta testailemaan.

Mun testailut kuulostaa varmaan muista ihan oudoilta: testaan raskautta kp7. Mutta kun mulla tosiaan nää kierrot on ihan sekasin. Ainoan kerran kun oon saanut ovistestiin kunnon viivan eli melkein plussan, oli samaan aikaan kun mulla oli Terolutin aiheuttamat "kuukautiset". Eli samaan aikaan melkein ovisplussa ja menkat... Eli koskaan ei voi tietää!
 
Nompparelli, mun mielestä nuo on aina vuodeksi kerrallaan. Aiemmin on ollut käsittääkseni niin, että uus pakkaus on julkistettu keväällä ja parin kuukauden sisällä se on tullut jakoon (sitten kun vanhat on viimeistä myöden jaettu pois).
Luulen, että seuraava pakkaus julkistetaan vuoden kuluttua.

Mun mielestä vaatteet oli ihan ok, ehkä vähän enemmän pojalle, mutta jos tyttö sattuu tulemaan, niin ihan mukavaa vastapainoa punaiselle! :)

Täällä on muuten tyttö toiveissa... tai no ihan sama kumpiko sieltä tulee, kunhan tulee :heart:
 
Täältä kännykän näytöltä sen verran osalllistun, ett tänään tilasin clearbuen digiovulaatiotestejä ja raskaustestin. Alkaa se lokakuu lähestyä ja ajatukset pyörii sen ovulaatiopäivän etsimisissä.. Mut nuo testit tulen säästämään siis sinne syyskuun menkojen jälkeen.. Tunne on vaa nii ihana, jos nyt loppujen lopuks päästäis aloittamaa tämä vauvaprojekti.. Ja sellanen olo, että mieski sulattaa asian. Kuultiin nimittäin just et hänen parhaimman kaverinsa vaimo on raskaana. Jos mies ymmärtäis, ett meijänki aika on Nyt eikä myöhemmin.. Ja tuosta kelan pakkauksesta. Mä olen nii vauvahaaveita täys et kakki pienet nutut näyttää ihanilta. Ja tuo setti oli iha mukava.. Poikaa mä toivoisi ja pojil noi menis hyvin..
 
Mä en edes tiedä kumpaa toivon :D
Tyttö tottakai - ois ensimmänen joka tulee mieleen, mut sitten taas ilman muuta poika! :D
Varmaa tyttöä enemmän siks että miehellä on jo poika, ja saisin sitten (ehkä) seuraa joka kattelis mun kanssa disneyn prinsessaleffoja :LOL:
Toisaalta en tiedä mitään suloisempaa kun 1-3vuotiaat pojat :D

Mä alottelen tänään oviksen testauksen.. saas nähdä kuinka hyvin se täällä töissä onnistuu :LOL: viimeks ovista testaillu töissä sillon kun tein vielä vuorotöitä ja silloin se oli hyvinkin helppoa, kun talossa ei juuri muita naisia ollu niin pysty vallottamaan ittelleen koko veskin :)

Nompparelli eipä sille varmaan mitään sääntöä oo koska testailee :)
Mullakin ilman clomeja kierto heittelee miten sattuu kun en ovuloi niin syön sitten teroja. Ja kyllä terojen kanssa tulee tehtyä r-testiä herkemmin (kuten myös ovistestejä).
Tiesithän että terolutit teoriassa voi estää ovulaation?
Normikierto lasketaan 28päiväseks, ja siks teroja määräillään kp 15-25 koska oletettavasti ovis on tuolloin jo ollut. Mutta mikäli kierto on luonnostaan pidempi, niin terot saattaa jyrätä / siirtää ovulaation. Tästäkin syystä ehkä fiksua testailla summamutikkaa sillontällöin :)
 
mie kyllä niin toivoisin tyttöä :D mutta oon saletin varma että jos me vauva saadaan niin se on poika. mun veljelläkin kun on siis neljä poikaa.
mutta siis ei sillä väliä ole kumpi tulisi, kunhan tulisi edes jompikumpi ;) tai molemmat.
toki mie oon säästänyt kaikkia tyttöjen leluja omalta lapsuudelta, että oishan se mukava ettei ne hukkaan menis. pojat kun ei voi niillä leikkiä kun ovat niin kovakouraisia, se tuli noitten veljen poikien kohdalla huomattua :D
 
Papunen, se aika sinne tutkimuksiin on vasta tiistaina.. ja tosiaan sen takia yritettiin ainakin välttää raskautumista, kun halusin ensin kuulla että mikä mun tila/tilanne on.. mut katotaan nyt et tuleeko täti ajallaan vai miten tässä nyt sitten käy..

Me taidetaan toivoa poikaa, koska esikoinen on tyttö ja musta ainakin ois hauskaa jos saatais vielä poika. Ja isännän suvun puolesta on vähän paineita sen pojan suhteen, koska mun mies on ns. suvun viimeinen toivo jatkaa sukua.. Mun mielestä kyllä tyttökin voi jatkaa sukua, mutta varsinkin nuo vanhemmat ihmiset eivät tunnu pystyvän ajattelemaan niin.. : /

Nyt täällä on tilanne muuten suht normaali, mut vessassa saa rampata edelleen.. ja eilen alkoi tota vatsaa juilimaan.. ja on jatkunut myös tänään sama homma.. tissien kivusta en pysty enää sanoo mitään, kun kävin eilen piiiiitkästä aikaa puntilla ja nyt on rintalihakset niin kipeet, et ne peittää kaikki muut kivut..! :D
Huomenna aamulla tai sunnuntai-aamulla aattelin testailla. Mulla kun on vaan yksi testi kotona, niin täytyy sitä vähän säästellä ja yrittää ottaa varman päälle.. viimeks sain jo haamun muistaakseni rv3+5, eli alkais olee sen aika jos ovis on ollut oletettuna ajankohtana.. :confused:

Mites muut jännäilijät? Millä fiiliksillä mennään? :)
 
Pintsu, voikun olis ihanaa kun teillä olis heti kertalaakista käyny tärppi onni. MIETI! Sie olisit aika etuoikeutettu :heart: Mulla tosin ensimmäinen kierto (eli edellinen) pillereiden jälkeen oli yhtä myllerrystä, kun kroppa alkoi taas toiminaan talviunien jälkeen. Oli kramppia ja kolotusta, nälkää, turvotusta, finnejä ja sen semmosta (juurikin samanmoisia kuin raskausoireet), minä kuitenkii tiesin että kroppa vaan viel niin sekasin tästä ''uudesta elämästä'' ilman pillerei. Hihi. toivotaan kuitenki että sinulla nuo oireet olis itse asiasta =)

Nonparelli joku taiskii jo vastat, mut siis n. vuoden välein, vaihtuu äpakkaus.

Poikaa vai tyttöä Meillä mie toivoisin esikoksi poikaa ja mies toivois tyttöä. hihi, eli tosissaan samapa tuo kumpi tulee, kunhan joskus vaan tulis ja olis terve <3 TOSIN meillä on jo kauan ollu nimi valmiina tytölle, joten mä haluaisin et edes yhden tyttären sais, että hän vois kantaa sit nimeä =) Ja toisaanlta tyttöjen vauvanvaatteet on NIIIN IHANIA, olis ihana shoppailla kaikkee kukkaisia ja pitsisiä.hihi

Amiraali tuo on hyvä virstanpylväs, kun miehen kaverillekin tulossa lapsi. Meillä miehen kuume kasvaa joka kerta kun kuulee vanhojen kavereiden (tai siis niiden naisten) tulleen paksuksi. Lokakuu tulee yllättävän nopeesti ja saatte aloittaa kunnon ''vauvapuurtamisen'' :D Ja mie ja me miehen kanssa ollan ihan samanlaisia, hypistellään vauvannuttuja aina kun jossain kaupoilla käydään.

Ambrosia Tsemppiä duunitestailuun, se onki varmast mielenkiintosta, ettei ''jää kiinni'' :D

ON: Täällä ei oloja minnekään suuntaan eli tuskin tärppiä tullu tässä kuussa ainakaan. Gynegologilla mie olin tossa muutamapväsitte, lääkäri tutki jos jonkinmoisella pelillä ja vehkeellä noit miun värkkejäni ja kaikki kuulemma kunnossa, jos ei vuodessa tärppää niin voipi olla yhteyksissä heille taikka julkiseen puoleen. Papa testin tulos tulee 2vkn pääst toiv. sekin olis puhas.
 
Hätäilin tuon oviksen kanssa, eilen illalla/tänään kääntynyt plussaksi, eli mulle vois siis päivittää tuon dpo -1/0 tänään
Aika pitkiksi nämä mun kierrot venyvät, nyt tiedossa jotain 35-36 päivää näköjään.. Voiko tää olla oire pco:sta? Eikös siihen liity kierron pituus jotenkin?

Tyttö/poika asiasta: Ollaan tehty sellainen hupsu ennustusjuttu jo heti kun alettiin seurustella viisi vuotta sitten ja sen kyseisen ennustuksen mukaan meille tulee ensin poika ja sitten tyttö. Ootteko kuullu siitä neulalla ja langalla ennustamisesta muut? Ensin siis sitä langassa olevaa neulaa vedetään eestaas tos ranteen sivulla ja sit vedetään kämmenen päälle, ja riippuen siitä pyöriikö ympyrää vai meneekö eestaas niin tietää lapsen sukupuolen.

Oli miten oli, jos tässä kierrossa ei tärppää, niin sitten varmaan soittoa Väestöliittoon ja tutkimuksiin. Soitin äsken muuten miehelle et missä hitossa on kun lähdin töistä ajoissa kotiin et ehditään talletella tänään :D Mies kysy äimänkäkenä et siksikö soitin :D
 
Tyttö/poika asiasta: minulle on sama kumpi tulee, kunhan edes jompi kumpi tulisi :) Mies haluaisi enemmän pojan, vaikka sillekin on loppupeleissä ihan sama kumpi sieltä tulee. Tuo uusi äitiyspakkaus on ehkä enemmän poika suuntautunut, mutta kovasti kyllä näytti kivalta. Ja ihanaa että noissa äityspakkauksissa on viimevuosina käytetty noita kestovaippoja!

Täällä pientä alavatsan juilimista ja vessassa ravaamista on viime päivät ollut, mutta hyvinkin voi olla että kroppa vielä vuosien ehkäisyn käytön jälkeen hakee tasapainoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille naisille, minä tästä poistun sukuloimaan viikonlopuksi. :)
 
kääkkis
Sunflower :hug:

Jos meille joskus suodaan se 4:s pieni, niin minullekin on oikeastaan aivan sama onko tyttö vai poika, koska kumpaakin on jo :D Kaikki ovat syntyneet tähän saakka toiveeni mukaan ( tyttö,tyttö, poika). Toinen poika olisi kiva nuorimmaiselle kaveriksi, mutta toisaalta ne tyttövauvojen vaatteet ovat kyllä ihania :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille :)
 
Fiinaliina, onhan se.. tyhjän kahvimukin kanssa (kertakäyttönen muovimuki) vessaan ja siellä tekee testin ja sitten luikkii takas omalle työpistelleen ja käsilaukusta vilkuilee testiä :D Ennen kun olin vuorotöissä, niin pystyin vaikka jättämään testin vessan pöydälle kun tiesin ettei talossa ole muita naisia :LOL:

Luna85 voihan joillakin olla luonnostaan pitkä kierto, ja kiertohan saattaa hakea omaa rytmiään useamman kuukauden hormooniehkäsyn lopetuksen jälkeen. Toki voi olla pcotakin =)
Ja ilman muuta hoitoihin vaan jos lompakko kestää :D

Hauskaa viikonloppua teille täältäkin! Koetan viikonloppuna käydä kurkkimassa mitä tänne kuuluu :)
 
iltoja kaikille! täällä nyt menkat myöhässä 4pv, testiä EI tehtynä vielä(kään). ei vaan jotenki halua pettyä taas ja enemmänki inhottaa kattoa ku mies pettyy taas niin pahasti :/ sovittiin että jos yli viikon myöhässä niin sitten testiä vasta. mulle käy tuon oikein hyvin :) vitsit, ois se niin mahtavaa ku testi oliski positiivinen!
välillä tuntuu että nyt varmasti alko menkat, mutta sitten "tarkistusreissulla" huomaaki etteipä alkanukkaan ja kyllähän se tietenki siinä vaiheessa vähän hymyilyttääki.
oireita tässä vaiheessa on jumalaton hikoilu!, hiki valuu otasta ihan hulluna vaikka vaan tekee jotaki pientä, tissit kipiänä edelleen, menkkamaisia juilimisia sillon tällön, nälkä iskee ihan yllättäen kovana ja on pakko saaha jotaki syötävää tai alkaa kiukututtaan, kiukun puuskia tosi helposti... mitähän vielä..

tuosta tyttö vai poika -jutusta: mulle kyllä kävis kumpi vain, mutta ehkä kuitenki jostain syystä aina se on se tyttö enemmän mielessä, vaikkakin oishan se hyvä että jos joskus sais toisen lapsen, niin sillä ois isoveli puolustamassa tiukoissa tilanteissa :)
 
Pahoittelut Sunflowerille negasta. :(

Pintsulle onnea matkaa! :)

Tänne kelpaisi kumpi vaan tyttö tai poika (tällä hetkellä poika on voitolla, kun kuuntelen räyhäävää teinitytärtäni :D). Miehen puolikas toivoo poikaa, kun tyttö jo on. :) Tosin ei taida nyt just olla tarjolla kumpaakaan tänne taloon. Tänään testattu nega ja kp 28, dpo:sta ei varmuutta, (on varmaan jotain välillä 10-14). Kuvotus jatkuu ja väsy, mutta ei juuri muuta. Testin herkkyys oli 25 luulis nyt jotain näkyvän jos olis tärpänny....?
 
Pintsu, toivottavasti tulis tärppi! Mutta olotila voi johtua just siitä, että keho on ihan hukassa ja hakee sitä normaalia hormoonitasapainoa..niin mulla kävi. Mähän olin aivan hajalla noiden raskausoireiden kanssa sillon kuukausi sitten, just ku oli pari viikkoa kulunu ehkäisyn lopettamisesta.

Reissussa tosiaan oltiin ja ke-to akselilla oli vähän nippailua ja juilimista, jota piti helpottaa jopa särkylääkkeellä. Vähän sellasta mielialan laskua ollut ilmassa, mutta ilman mitään syytä, joten uskon, että liittyy jotenkin (taas) hormoneihin. Innolla odotan ens viikonloppua, jolloin lauantaina kp 28!!!

Sunille haleja!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Täällä taas viikon ulkomaan loman jälkeen :)

Ja huonoja uutisia, voi päivitellä mulle että kp 2/31, yk 4 :(

Jos jotain positiivista pitää hakemalla hakea, niin ainakin terolutit toimii, ja huonoa taas, että pupuiltiin vissiin ahkerasti mutta liian myöhään, en edelleenkään osaa arvioida mun ovista ja ovistestit ei näytä olevan kovin luotettavia..
 
Hei pitkästä aikaa:) Pahoittelen negan saaneille ja toivon plussatuulia seuraavaan kiertoon.Onnittelen myös plussanneita. Mulla ei vielä ole menkat alkaneet joten jnnittäviä hetkiä taas. En osaa oikein itsekäänanalysoida tuntemuksia joten jätän analysoinnin ja toiveikkain mielin toivon ettei se täti sieltä tulisikaan.:D
 
Maanantai 20.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

jenni_noora(28).......kp 47/28...........yk 7.......... ?................ 1.
Mircea..............kp 40/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.

hintrikka.................kp 35/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
Markke................. kp 31/30............yk2...........ya 6/12..........2.
HopeAgain(36) ........kp 30/?............ yk 1 ........... ya 7/12 ......... 1.

Heiverö................kp 29/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 28/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 28/29-30.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 28/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.
mavli....................kp 26/28 ..........yk 16 ...........ya 3/11 ............ ? .
AnnuLiisa..............kp 24/28-30........yk 1 ............. ya 8/12......... 1.
Mi&Ma(26)..............kp 23/? ...........yk 1..............ya 7/12.......... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 23/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 22/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.
lady1979 (33)...........kp 22/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Pintsu..................... kp 21/? ...............yk 1 ........ya 8/12........... 1.
Chrissy72 ...............kp 21/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
haave2................kp 21/28 .............yk 2 .........ya 7/12.............. 1.
Mathilda83.............kp 20/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.

panzkus..............kp 19/28-30 ........ yk4 ........ya 5/12 .............. 1.
Ambrosia85(27)...... kp 13/28-31 ........yk20 .....ya 10/10.......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 12/26-42 .........yk7....... ya 11/2011......... 1.
kultsipallo...............kp 11/26-29..........yk1.......ya 8/12............1.
minmaria...............kp 10/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 10/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

miss_piggy (31v).... kp 4/38-66 .........yk 4 ......ya 03/12........ 1.
Sunflower11....... kp 2/24-28.........yk22.........ya 12/2010.........3.





Day Past Ovulation:
panzkus........dpo 5
Luna85.........dpo 2




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
another




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++
 
Viimeksi muokattu:
Heiverö, oli miten oli niin näkisin ihan positiiviseksi tuon asian ettei oo vielä alkanu kun viimeks jäi niin lyhkäseks kierto!

Sunflowerille ja miss_piggylle pahoittelut tädistä :hug: välillä on niin vääryyttä että täti vaikkei olis tarvis! Mitä se siltä tädiltä on pois jos ei tule?

Täällä pitäis sitä ovista bongailla mutta vähän on laiskuutta ilmassa... noh, kaipa se tästä :D
 

Yhteistyössä