Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Piupiu
Tsemppiä ja jaksamista! Tiedän tuon siun fiiliksen todella hyvin. Seurustelin exän kanssa monta vuotta, meillä oli omakotitalo, koira, hää ja vauvahaaveet. Mie en vaan sitten enää jaksanut, mies kun muuttui niin paljon loppu vaiheessa, ei ollut enää sama ihminen kun aikaisemmin.. Oli todella rankkaa erota "parhaassa lapsenteko iässä"..

Uusi ja parempi onni tuli nopeammin kuin uskoinkaan. Reilu viikko erosta tutustuin mieheen, siinä sitten katseltiin 4-5kk tapaamisten merkeissä (itse en olisi halunnut miin nopeasti uutta suhdetta), mutta niin vain kävi että kolme vuotta on taas mennyt ja olen onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin :)

Etsimällä ei löydy, mutta kun päättää vakaasti että ketään ei halua niin tottakai silloin se sitten osuu kohdalle :LOL:
 
Heipä hei!

Markelle tsemppiä tutkimuksiin ja toivottavasti hyviä uutisia sulla sitte kerrottavana. :)

Kultsipallolla tosiaan jännät paikat! Plussatuulia lähettelen, et ne haamut vahvistuis ja menellään ois vaan valekuukautiset. :)

).( Täällä odotellaan kuukautisia, harvemmin näin päin! :D Saatas sit heittää ehkäsy nurkkaan ja yk1 käyntiin. :)

Plussatuulia puhaltelen kaikille!! ++++++++++++
 
Viimeksi muokattu:
Jaksuja piupiulle:hug:
Tervetuloa kultsipallo
Oma napa: kp 16, tänään ollut vähän pahoinvointia ja sen verran alavatsan juilimista, että piti ottaa ihan särkylääke. Talletuksia viikonlopulta. Nyt iiiihanalla kesälomareissulla, joten varmasti tulossa lisää äksöniä. Mutta en tiedä menikö se ovis jo vai onks h-hetki tänään vai vasta huomenna....
 
Mites kärkipäälle kuuluu? Heiverölle pamahti tänään kp23/23 joten ainakin sieltä suunnalta odottelen kuulumisia =)


Mi&Ma ny vaan nauttii lomasta eikä ressaa ja tuo plussa uutisia tuliaisiks!

Papunen, kyllä sä kohta pääset mukaan listoile!
 
Täällähän jänniä tapahtuu! Kultsipallolle peukut pystyyn plussan puolesta ja lady1979:lle tsemppiä munasolun "hyppäämiseen". d=)b

Piupiulle onnea uusiin haasteisiin, jonkun loppu on aina aina jonkin uuden alku. :)

ON: täällä kp 24/?, en uskalla testata vielä:attn:. Oireita löytyy, mutta nähtäväksi jää mikä on totta ja mikä mielikuvitusta. :) Pahoinvointi lisääntynyt tasaisesti, päänsärky tiukasti seurana ja vatsa oletetusta ovulaatiosta asti sekaisin ja turvoksissa sekä paha maku suussa (tänään maitotuoteet alkoivat maistua oudoilta sekä töissä, että kotona, onko se joku oire...? :D)

Plussasäteitä isosti kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ihanaiset kuumeilijat! testi tehty ja tulos ei tyllättänyt ... NEGA !!!!!! No mutta positiivisesti ajateltuna, kohti uusia kiertoja! Mulla on nyt noi ovistikut ja greippimehu :kieh: jos seuraavasta kierrosta ei tärppää niin ei mistään :D onnea kaikille yritykseen :heart: minä painun päikkäreille ja illemmalla puistoon koiran kanssa ! :cool:
 
helouhelou pitkästä aikaa ja hyvää elokuuta vain :)
minä se tuossa aloin miettimään ku kattelin tuota listaa, että olenpas typerästi sanonu nuo päivät..parilla kerralla vain ollu myöhässä pari päivää ja tietenki heti niistä kerroista olen nuo päivät sanonu, eli siis normaalisti on kp28, parina viime kk:na ollu taas ihan normaalisti. nyt sitten jotenki järkytyin, ku kattelin kalenteria, että jos tämä menis niinku parina viime kuuna, niin nythän ois jo taas jo 2pv myöhässä... hmhmh...
eipä ole kyllä menkkatuntemuksia juurikaan, tissit kipiänä heilun menemään ja hyvillä mielin jotenki. :)
 
Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija, jos saan liittyä mukavaan seuraanne :wave: Olen lueskellut ja seuraillut keskusteluja jo melkein vuoden ja nyt ajattelin uskaltautua ensimmäistä kertaa kirjoittamaan.

Olen siis Nompparelli, 28-vuotias esikoisen kuumeilija. Mies on 32-vuotias. Yritys on aloitettu marraskuussa 2011 ja vielä toistaiseksi laihoin tuloksin. Kaikenlaista ongelmaa olen ehtinyt tässä jo havaitsemaan. Kiertojen pituudet ovat melko lailla mitä sattuu ja alkukesästä sainkin lääkäriltä Terolutit. Ovistestejä olen tehnyt useita kymmeniä näiden kuukausien aikana, mutta kertaakaan en ole positiivsta tulosta saanut. Luulenkin, etten ovuloi lainkaan tai hyvin harvoin. Terolutit kirjoittanut lääkäri totesi myös ultratessaan, että PCO:kaan ei ole poissuljettu. Vaikka vuotta ei ole vielä yritystä ehtinyt kulumaan, olemmekin menossa jo Väestöliiton ensikäynnille ensi viikolla kierto- ja ovulaatio-ongelmien takia.

Kivaa päästä jakamaan kokemuksia, haaveilua, toivoa ja pettymyksiä teidän muiden kanssa! :) Toivottavasti pettymykset tosin jäävät väliaikaisiksi itse kullakin ja plussa tärähtää testiin mahdollisimman pian!

Minut voi siis päivittää listoille seuraavilla tiedoilla:
Nompparelli kp 6/26-42 yk7 ya 11/2011 1.

Terveisin Nompparelli
 
Tervetuloa Nompparelli mukaan kuumeilemaan, täällä se kuumeilu vain entisestään yltyy :)

Täällä tosiaan testattu ovulaatio oli sunnuntaina ja nyt sitten tänään on ollut hyvin epämääräinen hieman menkkamainen vatsakipu ja ihme nippailua molemmin puolin alavatsaa ollut pitkin päivää. Kuvitelmaa vai ei, sen näkee sitten joskus parin viikon päästä :)
 
Tervetuloa Nopparelli :)

Huoh, menee taas omanapailuksi MUTTA en enää pysy perässä tässä omassa olossa. Ovisplussan sain viime perjantaina, joten laskujen mukaan tänään olis sit dpo 3.. Eilen alkoi ihan järjettömät vatsakivut, liittyneekö siihen taannoiseen verenvuotoon, en todellakaan tiedä. Illalla ne kuitenkin helpottivat ja ehkä hieman hölmöä, mutta peiton heilutteluksi se sitten vielä illalla meni. Jälleen "vuosin" minimaalisesti verensekaista limaa, enemmänkin se oli pyyhittävissä muutamaan kertaan. Tänään vatsaa juilinut myös, välillä semmoista nippailua ja viiltelyä. Tänään ollut myös hieman huono olo ja nää viime päivät oon röyhtäillyt ihan hirmu paljon. Olo on kuin olis virtsis, mutta ei sit kuitenkaan. Alavatsa ei ole tärinäarka, sitä vaan jomottelee. Ota näistä nyt selvää... Se, mikä on varma, niin en näitä kyllä kuvittele, mutta tärppiinkään en oikein jaksaisi uskoa. Ei kai tämmösiä pitäisi nyt vielä edes näkyä..? :stick:

Torstaina gyne, sinne mennäänkin sit pelonsekaisin tuntein, että mitä hittoa selviää... :kieh:
 
Täällä ilmeisesti dpo 0 tänään ollutOon tässä tikutellut ovista ja eiliseltä on vahvin tulos, mikä ei kuitenkaan ihan selkeä plussa. Viimeksi kun sain ovisplussan kiinni, niin testiviiva oli räikeästi tummempi kun kontrolliviiva, nyt taas eilinen (eli maanantaina) se on värisuorani vahvin ja melkein yhtä vahva kun kontrolliviiva. Lisäksi siis ovistuntemuksia vasemmalla ollut. Tässä on tiuhaan pupuiltu, mutta nyt alkaa riittämään tältä erää.. Toivo se vaan jaksaa elää. Pari päivää sitten oli varma olo että tästä kierrosta nappaa ja nyt taas tuntuu etät hyvä jos ensi vuonna tärppää. Nyt vaan foolihappoa naamaariin ja plussia kaikille!
 
Oih, kivaa saada tuonne dpo:llekin päivitettävää! Toivottavasti sunfloweri häipyy näiltä listoilta kokonaan!
Lunalle ja panzkulle tärppituulia :whistle:

Nomparelli, tervetuloa!Hienoa että ootte menossa selvittämään tota kiertohäiriötä jo nyt. Parempi hakea apua hyvissä ajoin :)
Toivottavasti ei mitään kovinkaan hankalaa ole teillä joka nyt pihtaa raskautumista :)


Me käytiin ukon kanssa tänään aamusta sairaalalla verikokeissa, että on nyt nekin sitten otettu naistenklinikkaa varten!
Eilen myös mies vähän pohti sitä että mitäköhän noi hoidot yksityisellä maksais, ei oikein kumpaakaan innosta jos vieläkin puolivuotta joudutaan odottelemaan ennen hoitoon pääsyä (vaikka toisaalta, puoli vuotta on todella lyhyt aika jos tuloksena on lapsi joka on kuitenkin toivottavasti elämän loppuun asti olemassa).

Kivana bonuksena mun eväät oli levinny laukkuun..
Tein aamulla tonnikalasalaattia, ja laitoin laukkuun paketin muovipussissa.. Noh, vaikka kuinka valutin ja nätisti laukkua kannoin niin öljyt oli valunu pitkin pussia. Onneks ei sentään pitkin laukkua. Ja onneks välipalaks on banaani eikä esim omena.. ei tarvi syödä tonnikalaomenaa :LOL:
 
Täällä myös jännätään hyviä uutisia kaikilta teiltä! Ja samalla oma kuumeilu kasvaa...

Hih, tuttu tunne, kun tonnikalat leviää! Mulla tosin koko laukku piti pestä jokunen aika sitten... :)

Yhtään ei helpottanut, kun kuulin aivan ihania iloisia uutisia lähipiiristäni. Toivon vain, että kaikki menee hyvin, koska niin alussa vasta on. Huomasin kyllä, että miestä taisi hieman mietityttää myös iloiset uutiset, vaikkei sitä myöntänytkään. Yhtään ei helpota myöskään näin kesän ja loman jälkeen kyselyt ja utelut, kun on hieman tota painoa ja turvotusta kertynyt... Huoh...
 
Täällähän alkaa olee jännät paikat monella edessä.. plussatuulia siis kaikille kovasti!!! ++++++++++++ :whistle:

ON: mä oon mielessäni täällä kehitellyt nyt raskausoireita, vaikkei sellaisia pitäis olla tiedossa.. oon heiluteltu peittoa tossa kp11 ja oletettu ovis ois voinut olla siellä kp15:n paikkeilla.. toki kai ne simpat voi siellä säilyä tuonnekin asti, mut jotenkin epäilisin asiaa..
Mä rampaan siis vessassa ihan jatkuvasti, yöllä 2-4 kertaa ja päivässä ainakin 10 kertaa, sen lisäksi viluttaa, nenä tukossa, tissit kipeet, vesi maistuu ihan raudalle jajaja.. voivoi.. Nyt kun noi tutkimuksetkin on tulossa niin ajateltiin ettei nyt heilutella peittoa tärppiaikaan, vaan tarkoituksella jätettiin se väliin, mut mut..
Kai sitä salaa silti toivoo ja miettii et jos kuitenkin ois raskautunu ja sit kroppa kehittää kaikkee ihan käsittämätöntä oiretta.. näin siinä varmasti on käynyt.. ehkä.. ;)
 
Suflowerille :hug:

Tervetuloa Nompparelli! :)

Puhaltelen plussatuulia kovasti ++++++++++++++++++++++. Monella tosiaankin jännät paikat edessä.

Markke Simppojen elinikähän on keskimäärin se 3vrk, maksimissaan 5vrk, joten mistäs sitä tietää. ;) Kyllä sun oireilu kuulostaa kovinkin siltä, et joku pieni ois voinu tarttua mukaan. Miten muuten meni ne tutkimukset, koepalojen otot yms?

).( Riippuen kierron pituudesta (vaihtelee 27-30 päivää) menkkojen pitäs alkaa tasan viikon päästä tai sit vähän reilu viikon. Odotellaan. :)
 
Toivottavasti jännäilijöiltä tulee pian plussa-uutisia!! ++++++++ :whistle:

Mulla tosiaan kp7 tänään ja eilen tilasin 60 kappaletta ovistestejä. Luulis riittävän vähäksi aikaa! Viikon päästä vois ruveta testailemaan... tosin olen ymmärtänyt että ensikäynnillä lääkäri ultraa ja hän luultavasti osaa kertoa, näkyykö mitään ovulaatioon viittaavaa. Lääkäri on nimittäin kp14. Eli toivoa sopii, että tällöin joku follikkeli siellä kasvaisi...

Miten te muut, kuinka pian ootte ajatellut hakeutua tai olette hakeutunut hoitoon? Meillä petti luomuyrittämiseen hermo nyt 9:nnen kuukauden kohdalla, kun ei ole aavistustakaan ollut milloin pitäis peittoa heilutella, milloin testata ovista, milloin raskautta. Usein olenkin pissinyt samaan aikaan sekä ovis- että raskaustestitikulle, kun molemmat on tuntunut yhtä mahdollisilta/mahdottomilta... Onko kohtalotovereita?
 
Tervetuloa uusille! Tosin toivon, että siirrytte pian plussanneiden puolella :)

Täällä on kp 17 menossa ja siis ensimmäiset 17 päivää ilman pillereitä ja ihme oloja ollut nyt jo jonkun aikaa. Syitä oloihinhan voi olla monia; työt alko ja näin ekaluokkalaisten opena vähän jännitystä ja stressiäkin ollut ilmassa, en tiedä miten kroppa toimii pillereiden lopettamisen jälkeen, saattaisko olla ovista tai sitten se kaikista ihanin et ois jollain ihmeen kaupalla tärpänny heti...Tosiaan olin yhteydessä terveyskeskukseen siitä, että saadaanko aloittaa yritys heti pillereiden lopettamisen jälkeen ja lupa tuli. Oon myös jostain kuullu et ekassa kierrossa voi olla useampi ovulaatio kun kroppa alkaa hakemaan taas omaa rytmiään...Joten kai se mahdollistakin ois et ois tärppi.. Pidän kuitenkin aika ihmeenä jos heti ois tärpänny..Yritän olla ajattelematta asiaa ja töissä se aina onnistuukin mut kotona pyörii koko ajan mielessä. Niin ja tuntemuksia; vatsa ollut kovin turvoksissa (niin että anoppi meni sitten silittelemään mahaa ja kyselemään onko siellä joku! AARG! Meinas kilahtaa.) sit on ollut semmoista nippailua ja välillä vihlonu, ja tuntuu siltä et menkat ois alkamassa, nuhankin olen napannut (varmaankin töistä tosin) ja sit eilen tuli jotain sitkeää limaa jonkin verran joka oli vähän rusehtavaa (tätä mietin et oisko ovis?). No oli miten oli tällaista täällä ja peitto heilunut nyt ahkerammin et jos on ovistuntemuksia nämä niin toivottavasti sit tärppäis
 

Yhteistyössä