Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

miss_piggy
Just tässä laskeskelin että pahimmoiseks mun seuraavat menkat sitte osuuki vissiin just meidän ulkomaan reissun ajankohdalle, mietin että pystyyköhän teroluteilla siirtää menkkojen alkamispäivää parilla päivällä, jos en alotakaan niitä nyt kierron 15 päivä vaan vasta esim. 17-18 päivä...ei tuu muuten uimisesta mitään ku ei oikein tamponien käyttäminenkään meikäläiseltä luonnistu :whistle:
 
Kuten sun sano niin yhtä vahva kun kontrolliviiva. Jos epäilyttää niin löytyyhän noita digitestejäkin :)

miss_piggy mulle lääkäri aikoinaan sano just vastaavanlaisessa tilanteessa että siirrä teroilla (oma kierto niin sekaisin ettei vuotoa tule, joten pakko käyttää teroja).
Hää-matkaa varten siirsin,
Mutta, mulla kävi niin että kp 15 alko uudet menkat (eli just sopivasti häämatkalla :LOL: )eli kroppa meni lennosta sekaisin :)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 23.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:



Luna85(26).................kp 35/29-38..........yk 5............ ? ...............?
Viljonkka (26).........kp 34/29-30.......yk 5............. ya 3/12............1.

Heiverö..................kp 23/?............yk 1............. ya 7/12............ 3.
Lemontree-86...........kp 21/25...............yk1 ........ya 7/12........... 1.

Mathilda83.............kp 19/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
Leenuliinukka..........kp19/23-28............yk2............ 6/12 ................ 3.
haave2................kp 19/28 .............yk 1.........ya 7/12.............. 1.
eufemia(27)...........kp 19/28-35........yk 2.........ya 6/12........... 1.
jenni_noora(28).......kp 19/28...........yk 7.......... ?................ 1.
(minmaria...............kp 18/ ?...................yk0........................... 1.)
Kamomillatee............kp 18/28........yk2............ya 6/12.................1.
panzkus..............kp 17/28-30 ........ yk3 ........ya 5/12 .............. 1.
Chrissy72 ...............kp 16/26.................yk3.. ...ya 5/12.............. 4.
Ambrosia85(27)...... kp 13/28-31 ........yk19 .....ya 10/10.......... 1.
Mircea..............kp 12/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.

hintrikka.................kp 7/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
miss_piggy (30v.).... kp 6/38-66 .........yk 3 ......ya 03/12........ 1.
another...............kp 5/32..............yk 8 ........ya 1/2011.............1.
Sunflower11....... kp 3/24-28.........yk21.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 3/30............yk2...........ya 6/12..........2.




Day Past Ovulation:
panzkus.......... dpo 4
Kamomillatee.. dpo 4



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
Mi&Ma
Pintsu (heinä-elokuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
Fiinaliina




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
Moi pitkästä aikaa. Ollut kipeää sakkia meillä vähän kaikki ja siksi hiljaiseloa. Hmmm...mitä mieltä ootte siitä että verta aavistus valkovuodossa? Kuukautisia siis ei vielä tuloillaan ja raskaustestin tein varmuuden vuoksi ja oli nega. Tiedä mitä ajatella.
 
Lomat lusittu ja työt alkaneet, ei ole tämä tyttö kerinnyt näille sivuille paljon kirjottelemaan, toki olen käyny aina vilkasemassa =) Jännittää ihan mahoton, että miten tässä kierrossa käy. Peitot on heiluneet joka toinen päivä.
 
Moippe:wave:

Voisin kans kokeilla liittyä tänne. Vaikkain kuuluisin kyllä tonne lapsettomuushoidossa olevien puolelle mutta vauvasta haaveilen silti :
Eli esikoinen ois toiveissa. Takana on kuumeilua hoidoilla ja ilman yhteensä varmaan sellaset 15 vuotta. Näistä varsinaista yrittämistä (myöskin hoidoilla ja ilman) sellaset 10 vuotta. Tässä ajassa "onistuneita" raskautumisia on huimat kaksi. Toinen todettiin tuulimunaksi rv7+3 ja toinen päättyi 3.7.2012 infektioon rv18+2. Että ne jotka mulle tulee sanomaan jotain lapsenteon helpoudesta ja halpuudesta voi suoraan sanottunua suksia vit****. Soriii ruma kielen käyttö:ashamed: . Enkä nyt sit tarkottanu että täällä joku niin tekis vaan elämässä yleensäkin. Kun kuulostaa että se on peiton heilautus ja sillä selvä, muksu tulee vajaan vuoden päästä.
Minä en sit tule täällä puhumaan yk:sta koska mulla ei oikeestaan mennä sen sen mukaan ja niitähän tuohon 15 vuoteen mahtuu :D samoiten kp:t on meidän jutussa kp1 jälkeen ihan yks lysti :) samoin dpo vastaa meillä pp:ä (piinapäivä). Mutta koitan kuitenkin ilmaista itteeni sellasella hoidoissa olevien selkokielellä, että tekin ymmärrätte missä mennään :)
Mulle voi kai sit laittaa jotensakin näin nyt ens alkuun:

Jenksula.............kp ?/25-28.............KM:n jälkeen tätiä odotellessa

ps. Pieni ehdotus....Jos tuota listaa päivittää yks ja sama ihminen niin eiks ois kätevämpä päivittää se aina tonne eka sivulle. Ei veis niin paljoa täällä tilaa, ja siellä sitä vois käydä kurkkimassa jokainen joka haluaa. Täällä kuitenkin teksteissä tulee aina noin kp:t sun muut aika hyvin esille
 
Hei kaikki!

Kotiuduttiin just etelän lomasta ja hyvää teki :) Melkein tuo ukkeli kihlasikin minut mutta sopivaa sormusta ei löytynyt joten jäi sitten... Arvelen että unohtaa taas koko asian pitkäksi aikaa. Hassua muuten, että vaikka en jaksa enää edes innostua tuosta kihlausasiasta, niin silti tunnen pientä katkeruutta kun lähipiirissä sormustellaan koko ajan. Kaikenkukkuraksi selliaset parit, jotka ovat olleet yhdessä vasta hetken aikaa kun meillä se 5 vuotta kimpassa tulee kohta täyteen... Lomalla mies tunnusti kuitenkin sen, että haluaa naimisiin kanssani jossain kohtaa. Romantiikka oli kuitenkin kaukana noista sanoista rakkaan mieheni perustyylliin.

Odotin menkkojen alkavan tuolla reissussa, mutta eipähän näy. Ei myöskään liiemmin ollut minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan eikä hajuakaan oviksesta. Koitin sitä tikutella ennen reissua laihoin tuloksin. Eilen illalla tein raskaustestin mutta puhdas nega oli. Vielä himottaisi testata aamupissasta, mutta testit loppu ja tänään saan ostettua. Sellaisia toiveita herättäviä oireita kuten turvonnut maha ilmestyi tuon reissun aikana, mutta se voi johtua myös viikon kestäneestä ylensyömisestä :D Bussissa ja lentokoneessa tuli todella paha olo kun kaartelivat ja pyörivät, mutta toisaalta voin laivallakin pahoin jos keikuttaa eli varmaan merisairautta nuokin olivat.

Tässä sitä nyt sit odotellaan että tapahtuisi jotain johonkin suuntaan joskus. Onneksi on vielä viikko lomaa ennen sorvin ääreen paluuta! Ihanaa kesää kaikille :)
 
Jenskula tervetuloa mukaan!
En viitti edes sanoa mitään tuohon teidän yrittämiseen.. tai siis.. kun en löydä sanoja! Ainoa minkä osaan itsestäni ulos antaa niin mahtavaa että ette ole luovuttaneet!
Ootteko ihan julkipuolella hoidoissa vai riittääkö rahat yksityiseen?

Tässä ryhmässä on niin paljon vasta yrityksen alottaneita, että viittis heiltä viedä innostumista ja onnistumsen odotusta pois mutta onhan se fakta, että muutamilla on edessä nämä mitä meillä joillakin.. pitkään yrittäminen ja ehkä hoidotkin.


Tosta listan päivittämisestä: ois se toki selkeämpää jos vaan tossa etusivulla on kun muut ei tuota päivittele, mutta ajattelin jossain vaiheessa ehkä systätä vastuuta jollekin halukkaalle :LOL:


Hirmu monilla on lomat lusittu ja arki koittaa. Niin täälläkin!
Oon ihan varma että unohdan aamulla työkoneeni kotiin tai jotain muuta yhtä mahtavaa :D


Luna85: toivottavasti tilanne selkiytyy menkkojen kanssa. Ja vie se miehes sormuskauppaan sellaisena pienenä vihjeenä, että oisko jo aika tehdä jotain eikä vaan puhua ;)
 
Pikaista päivitystä täältä. Eli täti tuli eilen kylään, joten uusi kierto on alkanut ja mulle vois sitten vaikka päivitellä kp 2/30 ja yk2.

Hyvää tässä asiassa on se että kierto pyörii ja ei edes venahtanut mitenkään pitkäksi vaan aika sopivalta vaikuttais! Ja kuukautiset alkoi juurikin pari viikkoa aavistellun ovulaation jälkeen! Joten nyt sitä voi sitten jatkaa yritystä vähän enempi tosissaan kuin mitä se oli tossa edellisessä kierrossa!

Kovasti plussatuulia kaikille!!!
Tää painuu nyt lepäilemään ja nukkumaan ystävän polttarien aiheuttaman univelan pois! =)
 
Jenksula, mullakaan ei riitä sanat kommentoimaan tuota teidän taivalta. Ja Tuo viimeisin keskenmeno sai kyllä kylmät väreet pintaan. Osaatko sanoa mikä infektio saattoi olla KM takana?

ON: Täällä odotellaan EDELLEEN menkkoja, voi helkutti sentään. Onneks ainakin oon ajoissa lopettanut pillerit, ottais vielä enemmän päähän jos olisin pitkittänyt pillereiden syöntiä.
 
Tervetuloa, Jenksula. Kyllä tosiaan hiljaiseksi vetää teidän vauvanyritystaival. Teille jos kenelle toivoisin pikaista onnistumista ja nyyttiä syliin.

Fiinaliina, toivottavasti kohta jo alkaisivat!

Markkelle tsemppiä mustiin päiviin.

Ambrosialle mukavia työpäiviä!

Luna85, toivottavasti pian selviää asiat suuntaan jos toiseen. Ja ihanaa viimeistä lomaviikkoa.

Plussatuulia itsekullekin +++:whistle:
 
Jengi palailee lomilta, mutta mulla on vielä 15 aamua ennen kuin loma alkaa!

Jenksula, pahoitteluni.
Niin kuin Ambro totesi, että vastikään aloittaneita on paljon (itseni mukaan lukien), joten ei saa lannistaa meitä. Mutta on oikein, että tiedostetaan se tosiasia, että aikaa voi mennä!

(22 päivää kulunut ehkäisyn lopettamisesta, huhuu hormonitoiminta...)
 
Viikonloppu (pitkä sellainen) meni reissun päällä, joten ei tietokoneelle ollut mahdollista päästä. Menkkoja tässä voi alkaa jo hiljalleen odotella, mitään turvotuksia, kiukutuksia tai muita oireita ei ole ainakaan vielä ilmaantunut, vaikka tavallisesti noin viikkoa ennen jo tietää että kohta taas alkaa. Mies on sanonut useaan otteeseen, että olen paljon paremmalla tuulella, kun tuo ehkäisy jätettiin pois :)

Mukavia lomanjälkeisiä työpäiviä kaikille! Ja mukavaa lomaa vielä niille, jotka pääsevät siitä ilosta nauttimaan! :)
 
Lemontree-86, Mä oon huomannut itsessäni ainaki selvän muutoksen. Pahoina päivinä (joita oli siis useampi peräkkäin) tuntui, että kaikki maailman ketutus on tiivistyneenä muhun ja rakas aviomies kyllä sai osansa siitä raivosta, jolle siis ei ollut mitään järkevää syytä. Nykyisin potuttaa vaan silloin tällöin=)
 
Heissan!

Olen nyt vajaan kuukauden ajan seurannut tätä ketjua ja ajattelin liittyä, jos sallitte :) Mitä nyt kovasti uutta olen oppinut tästä ketjusta, joten näin ollen täällä taitaa olla: kp38/?, yk0, 1.

Jätin reilu kuukausi sitten e-pillerit pois ja ajateltiin avomiehen kanssa, että lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Asiasta on puhuttu jo jonkin aikaa, mutta itse taisin olla se päällepäsmäri, mutta sitten vasta pillerit jätettiin pois, kun mies kysyi, että koska jätän ne syömättä :) Hänellä on ollut suhteen alussa se käsitys, etten lapsia halua: ikää on se reilu 30v ja hänellä on jo yksi 6-vuotias lapsi. Olen ihan tyytyväinen, ettei vauvakuumetta ole aiemmissa kahdessa pitkässä suhteessa ollut: todnäk olisin täysin kahden lapsen kanssa... Meillä nyt seurustelua on takana 1,5 vuotta, josta puolisen vuotta ollaan asuttu yhdessä. Mutta kun molemmat ollaan niin "vanhoja" ja rakastuneita, kaikki muutenkin mallillaan, niin miksei sitä pikkuista
 
Keskiviikko 3.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:


SuAnn........................kp 40/?..................yk0............6/12......... 1.

Lemontree-86...........kp 23/25...............yk1 ........ya 7/12........... 1.
Mathilda83.............kp 21/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
Leenuliinukka..........kp21/23-28............yk2............ 6/12 ................ 3.
haave2................kp 21/28 .............yk 1.........ya 7/12.............. 1.
eufemia(27)...........kp 21/28-35........yk 2.........ya 6/12........... 1.
jenni_noora(28).......kp 21/28...........yk 7.......... ?................ 1.
(minmaria...............kp 20/ ?...................yk0......................... 1.)
Kamomillatee............kp 20/28........yk2............ya 6/12.................1.

panzkus..............kp 19/28-30 ........ yk3 ........ya 5/12 .............. 1.
Chrissy72 ...............kp 18/26.................yk3.. ...ya 5/12.............. 4.
Ambrosia85(27)...... kp 15/28-31 ........yk19 .....ya 10/10.......... 1.
Mircea..............kp 14/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.

hintrikka.................kp 9/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
miss_piggy (30v.).... kp 8/38-66 .........yk 3 ......ya 03/12........ 1.
another...............kp 7/32..............yk 8 ........ya 1/2011.............1.
Sunflower11....... kp 5/24-28.........yk21.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 5/30............yk2...........ya 6/12..........2.
HopeAgain(36) ........kp 4/?............ yk 1 ........... ya 7/12 ......... 1.
Heiverö................kp 3/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 2/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 2/29-30.......yk 6............. ya 3/12............1.




Day Past Ovulation:
panzkus.......... dpo 6
Kamomillatee.. dpo 6
Ambrosia.......dpo 0



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
Mi&Ma
Pintsu (heinä-elokuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia
Fiinaliina




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Ambrosia ja Leenaliinukka tsempeistä... sitä tarvitaan... Alkaa mieli olemaan vähän maassa kun tuo kierto nyt sitten sekaisin: vaikutti niin lupaavalta kun kerta kerralta lyheni ja tuli kohtuu säännöllisesti.

Kävin ostamassa ovistestejä ja Pregent stick:n raskaustestejä. Ovistestissä haalura viiva ja r-testissä ei mitään muuta kun mielikuvituksen tuottamia viivoja jotka siirtyilee tiiraillessa. Ehdin jo miehelle kehuskella, että ainakin mulla paikat toimii kun kierto tuli säännöllisesti mutta nyt syön kyllä sanani. Ärsyttää vaan jos itessäkin on jotain vikaa. Parin kuukauden päästä varmaan sinne Felicitas klinikalle tutkimuksiin. Meillä muuten yritys alkanut 2/12 ja toiveissa se esikoinen.
Jos jotain positiivista haetaan, niin tosiaan tämä omilla hormooneilla oleminen tuntuu olevan paljon tasaisempaa kuten Lemontree oli myös huomannut. Silloin ihan alussa oli hirveät kiukut päällä mutta ne tasoittuivat ekojen luomumenkkojen myötä eikä muuta ole havaittavissa.

Näillä mennään ja odotan huomista aamua kun kuuta nousevaa: josko menkat alkaisi tai sais testattua sen aamupissan. Sais tulla jo jollekin plussa heinäkuulle!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset! Ja tosiaan ++++:whistle: -tuulia kaikille! Huomaan kyllä miten se vauvakuume tässä alkoi kasvamaan, kun ne pillerit jätti popsimatta. Varmaankin noin 15 vuotta niitä tuli syötyä. Pari vuotta sitten jätin ne pois ihan huvikseni ja 4 kk sain menkkoja odotella. Naama repes kukkimaan ihan täysin, mutta nyt ainakaan vielä ei ole semmosta onnekseni tapahtunut... Johtuen varmaan kesästä...

Tänään myös kusti polki muutaman raskaustestin ja foolihappoa, kun multivitat loppuivat juuri aamulla... Ovistestejä en vielä ostanut, en osaa tätä vielä... Saas nähä kuin käy... ;)
 
Luna85 suosittelen ehdottomasti lääkärin juttusilla käyntiä jos vaan talous sen kestää :) Toki maksaahan siitä lapsestakin huolehtiminen :)
Julki puolella kun eivät välttämättä ota hoitoon jossei oo vuotta yritystä takana.

Ovistestithän voivat tosiaan joillakin haamuilla jatkuvasti. Varsinkin jos on pco-tyyppiset munasarjat.
 

Yhteistyössä