Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Tervehdys kaikille, täällä taustalla ollaan ja lueskellaan teidän päivityksiä!

Olen koettanut olla nyt sillä linjalla, etten puhu lapsista miehelle mitään. Koetan tätä käänteispsykologiaa (vai miten se meni), ett ensin kovasti puhuin lapsista ja vauvoista ja ehkäisyn poisjätöstä, ja nyt olen hiljaa, jos mies alkais itte puhua nyt asiasta.. Hahah. Voi olla toiveajattelua!

Tulipa taas vastaan viikonloppuna tämä perinteinen "miksei teillä ole jo lapsia, mitä te odotatte" -kyselyketju rakkaan mieheni siskolta.. Olen aivan kypsä noihin kyselyihin. Ja olenkin pohtinut tässä, että miten ihmisillä on pokkaa kysellä toisten raskaussuunnitelmista ja, ett tivataan, miksei ole lapsia vielä ja tehkää ny ihmeessä niitä...!? Eiks niille ihmisille mahdu pieniin aivoihinsa, ett jotkut ei saa niitä lapsia yrityksestä huolimatta, vaikka kuinka haluaisivat. Vaikka ittellä kyseistä ongelmaa nyt ei vielä ole, kun yrityksiä ei ole edes aloitettu, tuntuu pahalta niiden puolesta, jotka ei ole saanu toiveistaan huolimatta sitä nyyttiä vierelleen, ja jos lähipiiristä noita "idiootteja" löytyy.. Ohhoh.. Itte olen saanu kuulla parin vuoden ajan, nyt kun naimisissa ollaan oltu, viikottain töissä, viihteellä, sukujuhlissa yms. sitä "joko on pulla uunissa"-juttua. Alkaa pikkuhiljaa väsyttämään. Tai sitä, ett juhlissa tuijotetaan sitä siideritölkkiä, ett onks se jo sitä alkoholitonta.. ja sit vast riemu alkaa, jos jossai juhlissa sanoo, ett olen kuskina.. Eihän se voi tarkoittaa muuta ku sitä, ett olen raskaana.. Ohhohoo Äly hoi, mikä ihmisiä vaivaa?

Anteeksi avautuminen, tuo asia vaan nyt pyörii ja kiehuu aivojen sopukoissa :kieh:
 
Heippa! Taustalla olen seurannut keskusteluanne silloin tällöin ja ajattelin liittyä mukaan. Ensimmäistä on täällä jo yritelty reilun vuoden ajan olemattomin tuloksin. Tämän hetkinen tilanne on kuitenkin kaikista mielenkiintoisin: nyt kp 31/28 ja hieman on ollut ruskeaa vuotoa, mutta ei menkkoja kuitenkaan. Alavatsa ja -selkä oireilevat menkkojen alkamista, mutta "se jokin" puuttuu, siis se, josta aina tiedän niiden alkavan..yrittäkää naiset saada selvää! :D

Ja kyllä, tänään testasin, mutta aivan puhdas nega oli. Hämärintä on sen jonkin puuttuminen ja se, että yleensä ensimmäiset oireilut ova jo viikkoa ennen menkkoja, mutta ei tällä kertaa..

Anteeksi, tulin näköjään suoraan tänne avautumaan.. :/
 
Amiraali, tuo on niin tuota.. meilläkin tahtoo porukat vihjailla (tai ihan suoraankin kysyä) ja ottaahan se päähän. Ja meillä naimisissa oloakin takana vasta vajaa vuosi :D Ja mietippä sitä kyselyiden määrää kun lopetin tupakoinnin. Johan töissäkin kytättiin vatsaa :LOL:

Heiverö, jäikö sun kierto tosiaan 23 päivän mittaiseksi? Hirmu lyhyt kierto :/

mavli, hienoilta oireilta kuulostaa :) Haluatko mukaan listaan vaiko odotellaanko vielä tätiä vai sitä plussaa ;) ?
 
Ambrosia85 itsekin ihmettelen tuota kierron pituutta??!! Ennen ollut kuin kello tarkka kierto päivälleen. Ja rytinällä alkoivat nämä menkat. Tosin oli se outo välivuoto viikko sitten: / Ota ja tiedä aina tätä naisen kroppaa.
 
Mi&Ma Tuo ero on ollut kyllä melkoinen mielialojen suhteen kun vertaa ehkäisyn kanssa ja ilman, tästä juuri äiti ja siskokin viikonloppuna mainitsivat "Mitäs sinulle on tapahtunut kun olet noin hyvällä tuulella" :D Siihen sitten vain että "Ei tässä mitään ihmeellistä". Tässä nyt sitten kauhistellaan, että tuleeko ekoista menkoista kamalan kipeät, sillä ennen ehkäisyn aloittamista olin aina todella kipeä.

Ihanaa kun tulee uusia kuumeilijoita mukaan, tervetuloa! :)
 
Hyppäämpä tännekin uutena. :D (siis minähän EN ala suunnattomasti kuumeilla... :whistle:)

SuAnnsun tarinasi kuulosti paljon samalta kuin mun. :) Pillerit jätetty pois kuukausi sitten, nyt ensimmäinen kierto käynnissä kp3, sitä ennen ei vuosiin kuukautisia (hormonaalinen ehkäisy) , joten en tiedä kierron pituudesta mitään. :D neljä raskaustestiä olen elämässäni tehnyt enkä ole tiennyt muista testailuista yhtikäs mitään tai ovulaation bongailusta. Voi olla, että sekin pitää vielä aloittaa, kun ikääkin on jo 36 joten raskaus ei enää ole itsestään selvyys. :) Yhdessä olemme olleet sen 1 ja 1/2 vuotta nyt, eri osoitteissa vielä asutaan, mutta yhteinen on suunnitteilla.

Juttuja olen tällä sivullakin jonkin verran lukenut, mutta en vielä osaa kommentoida hirviästi mitään muuta kuin isosti toivottaa onnea plussaa metsästäville, Mavlin oireet ainakin kuulostivat varovaisen lupaavilta... :)
 
HopeAgain, tervetuloa mukaan :)

Heiverö, voihan se olla kun sulla vasta pillerit vähän aikaan sitten jäänyt pois että sun kroppas vasta hakee uomaansa. Toivottavasti ei nyt jatkossa noin lyhyeksi jää tai jää kokonaan tulematta syystä jota ei tiedä :)
 
Amiraali : Toi on niiin TOTTA! Ja niin ärsyttävää! Itse olen suorapuheisena lyönyt useille kysyjille luun kurkkuun sanomalla tyyliin, että "kaikki ei niin vain saa lapsia, ettei kannata kysellä". Viimeksi sain juhlissa loppu illasta pahoitteluja siitä, ettei ole tärpännyt, jolloin kerroin totuuden ettei olla edes yritetty. Toivottavasti oppivatten siitä jotain! Ja toivottavasti lopettavat kyselyn, eikä tarvitse enää vastailla sitten kun alkaa yritys (pillereitä jäljellä enää 3!!) Toinen juttu on se, että me ollaan haluttu lapsia pitkään aikaan, mutta elämäntilanteen vuoksi odoteltu ja käytetty pillereitä..Eikä se siinäkään tilanteessa ole kiva kuunnella kyselyitä ja uteluja kun mieli lasta teki silloinkin..
 
Pintsukin pääsee kohta tositoimiin :) Ja hatun nosto tollasesta , mulla ei ole oikeasti vieläkään pokkaa mennä sanoaan että eihän niitä lapsia tehdä.. tai että jos se tekemisestä kiinni olis niin..... toisaalta, mulla tää on niin lähellä ja henk. koht :)

Lunalle tsempit uuteen kiertoon :hug:
 
Ambrosia85 : Niin päästään! Siks mä oon ollukin nyt suorapuheinen ettei sitten tarvi kun tilanne on itsellä ajankohtainen ja henk. koht.. Meinaan silloin joko hajoan siihen tilanteeseen tai tirvasen..jollei sitten toi pillereiden lopettaminen tee vähän rauhallisemmaksi ;)
 
Sunflower11
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille:hug:


Täällä kp 4, ja vuoto ihan loppumaisillaan. Koko päivän aikana tullut kuppiin tippa.
Ens viikolla alkais sit ovistestailut, meinasin alotella kp 13, tiedä sitten koska se on kun viime kiertokin oli nuin pitkä.
 
Täällä ihan jumalattomat ovisturvotukset.. mä luulin että turvotus kuuluu vaan menkkoihin mutta voi tauti. Näytän vähintäänkin siltä että oisin kuudennella kuulla raskaana ja olo varmaan aika pitkälti sama. Etoo ja oksettaa ja kokoajan juoksen vessassa :lauhg:

Mä aloitin ovistestailut tässä kierrossa jo kp 10.. kolme päivää oli sellasta samanvahvusta testiviivaa kunnes eilen sitten alko vahvistumaan. Myös tänään tein aamusta jo kuudelta testin ja vahvana sekin. Eli ehkä tästä turvotuksesta pääsee pian eroon!
Toimii hienosti noi clomit kun ovis ollut nyt joka kierrossa kp 14-15 :)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:
 
HopeAgain, tervetuloa joukkoon kuumeiseen :LOL: Veikkaan että sinunki kuumetauti se täällä vaan pahentuu.hih.

Ja kaikille joilla uus kierto alkanut niin +++++++++++:whistle:

Onko sulla Ambro normaalistikin ollut noin vahvat ovisoireet? No mutta ei ainakaan voi mennä ohi kun noin kovin itestään ilmoittelee =). Toivottavasti olis hyvin vastaanottavainen munasolu lähteny matkaan ja tässä kierrossa tapahtuis IHME :heart:
 
Fiinaliina, mähän en taida juurikaan ilman noita clomeja edes ovuloida kun todella satunnaisesti. Saa nähdä miten nyt sitten käy kun ens kierron jälkeen clomit on loppu!
Ihmettä täälläkin odotellaan. Jos se ihme tapahtuisi ja kyydissä vielä pysyisi! En oikein tiedä mitä kikkakolmosia pitäis yrittää? varmaan lopettaa ajatteleminen ja stressaaminen asian tiimoilta kokonaan (helpommin sanottu kuin tehty)

Mä kanssa pistän toivoani tonne ens viikon lopulle kun toi meidän (nyt) kp21 ryhmä alkaa olla loppukierron korvilla +++++++++++++++ :whistle:
 
Lauantai 28.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

-PikkuMyy- ...............kp 44/36............... yk 6 ......ya 1/12....... 1.
SuAnn........................kp 43/?..................yk0....... ya 6/12......... 1.

Lemontree-86...........kp 26/25...............yk1 ........ya 7/12........... 1.
Mathilda83.............kp 24/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
Leenuliinukka..........kp24/23-28............yk2............ 6/12 ................ 3.
haave2................kp 24/28 .............yk 1.........ya 7/12.............. 1.
eufemia(27)...........kp 24/28-35........yk 2.........ya 6/12........... 1.
jenni_noora(28).......kp 24/28...........yk 7.......... ?................ 1.
(minmaria...............kp 23/ ?...................yk0......................... 1.)
Kamomillatee............kp 23/28........yk2............ya 6/12.................1.
panzkus..............kp 22/28-30 ........ yk3 ........ya 5/12 .............. 1.
Chrissy72 ...............kp 21/26.................yk3.. ...ya 5/12.............. 4.

Ambrosia85(27)...... kp 18/28-31 ........yk19 .....ya 10/10.......... 1.
Mircea..............kp 17/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.
hintrikka.................kp 12/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
miss_piggy (30v.).... kp 11/38-66 .........yk 3 ......ya 03/12........ 1.
another...............kp 10/32..............yk 8 ........ya 1/2011.............1.

Sunflower11....... kp 8/24-28.........yk21.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 8/30............yk2...........ya 6/12..........2.
HopeAgain(36) ........kp 7/?............ yk 1 ........... ya 7/12 ......... 1.
Heiverö................kp 6/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 5/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 5/29-30.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 4/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.




Day Past Ovulation:
panzkus.......... dpo 9
Kamomillatee.. dpo 9
Ambrosia.......dpo 3



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
Mi&Ma
Pintsu (heinä-elokuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
Ambrosia Toivotaan et on hyvä merkki nuo kunnon oireet oviksen aikoihin d:)b

Ja tuosta ihmisten kyselystä vauvvantekoon liittyen...se on NIIN ärsyttävää! Ei mulla ainakaan oo tapana udella ihmisiltä kaikenmaailman kissanristiäisissä et joko joko ja tuijjotella mahaa. Mulla tuota mahaa on nyt vähä kertyny parin vuoden aikana muutenki :ashamed: ja ärsyttää, jos sitä kovin tarkkaan tutkaillaan :mad: Miehen suku on aika sikiävää sorttia ja alottavat jo nuorena, nii mehän ollaan ihmetyksen aihe ku ollaan jo 26/27...|O

Omanapailua lisää: Hyvä fiilis tästä kierrosta. Kovat oireet oviksen aikaan ja sen jälkeen...enkä malttas oottaa viikonloppuun jolloin ehkä testaan jo...
 
Mua kanssa ärsyttää tuo ihmisten utelu tosta lasten saamisesta. Saatiin siitä kanssa osamme kun häiden jälkeen meni se 2 vuotta ennenkuin esikoinen syntyi.. Ja meillä siis yritettiin tuota neitokaista melkein 1,5vuotta ennenkuin tärppäs ja voin sanoa et rupes se utelu ottaa aika lailla kalloon! :mad: Ja meillä se meni siihen et serkku joka aavisteli että ollaan yritetty niin rupes mulle jotain ihme luontaistuotelääkkeitä tarjoomaan, et jos nyt ootte yrittänyt eikä oikein meinaa tärpätä niin tästä vaan syömään niin johan alkaa muksua pukkamaan maailmaan.. Ja tossa tilanteessa mulla oli just takana keskenmeno, niin voin kertoa et ihan pikkasen repesin sille serkulle!!!

omaanapaa sen verran et kyllä nää masispäivät tuntuu pitkiltä.. ärsyttää ja ahdistaa kun ei voi tehdä muuta kuin vaan odotella ja sit se mahdollinen tärppi on vielä niiiin kaukana.. : /
Mut jos tästä kierrosta tärppäis niin tää tuleva vauveli syntyis ihan samoihin aikoihin kuin esikoinenkin! ehkä laskettu aika ois reilun viikon myöhemmin! :p
 

Yhteistyössä