Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Nyt seuraa avautumista..

Eli tänään hain postin ja sieltä tuli isku vasten kasvoja.. tais tää meidän yrittäminen nyt tyssätä tähän ja pitkäksi aikaa.. Eli kävin tossa kesäkuun lopussa kohdunkaulasyöpä seulonnassa joka tehdään kaikille 30v täyttäville.. no sieltähän se tulos sitten paukahti postilaatikkoon.. ja ei mitenkään positiivisissa merkeissä.. eli papa oli 3 luokkaa ja pyydettiin varaamaan aika heti naisten sisätautien poliklinikalle koepalan ottoon. Tää ei oo mulla eka kerta kun löytyy solumuutoksi, mut silti pelko persiissä täällä et jos tää ei nyt ookkaan niin pieni juttu kuin viimeksi oli.. ja just kun pääsi innostumaan uudesta yrityksestä, niin sitten käy näin.. ja tästä kun voi nyt sitten tulla pitkäkin tauko ennenkuin päästään taas yrittämään lasta.. et voi helevetin helevetti, ettenkö paremmin sanois.. :'(

Jatkan kyllä täällä taustailemista ja toivon teille muille kovasti paljon plussatuulia!!!!
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Markke, tsemppiä sinne! Toivotaan että asiat ei oo niin pahasti miltä vaikuttaa. Itekin kävin 3-kymppisten takia viime syksynä siellä papassa, kun kutsu tulee automaattisesti, ja onneks kaikki oli ok. Mulla ei oo koskaan ollut papassa mitään poikkeavuuksia, enkä oikein tajua noista luokituksista, kerran on tainnut olla joku tulehdus mutta sekin hoitui pois.
 
Markke Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pääsisitte pian taas yrittämään. Jaksamista ja voimia!

Täällä pillerit loppuivat torstaina ja nyt sitten odotellaan tyhjennysvuotoa..Eli seuraavan viikon perjantaina on ensimmäinen päivä kun "normaalisti" nappaisin pillerin. Toivotaan, että kävisi se ihme, että raskautuisin heti :D Meillä alkaa siis tjottailu, mutta itseni tuntien tarkkailen kroppaa varmaan joka päivä ja haen kaiken maailman testit :D Nyt alkaa hieman jännittää...
 
Kp 24, ei oireita suuntaan eikä toiseen. Eli varmaan alkaa huomenna tai ylihuomenna kuukautiset. Mun kroppa ei paljon kuukautisista etukäteen varoittele. Yritän silti jaksaa vielä toivoa... Testailen ehkä joskus ti-ke-to, jos ei oo alkanu ja jos saan hommattua raskaustestin. Mulla ei oo yhtään varastossa. Mä en oo muuten ikinä testaillu ovista ja raskaustestinkin oon tehny elämäni aikana tasan 2 kertaa, molemmilla kerroilla tulos oli positiivinen. Negatiivinen tulos ois varmaan aika kova isku. Siksi mieluummin odotan kuin testailen etukäteen.
 
Niinhän se täti saapui tännekin ja nyt mennään kp 4/28.. Pidän sen tuossa 28:ssa kun ollut oikeasti todella säännöllinen..

Anteksi, en ole työkiireiltäni tänne ehtinyt kuulumisia kertomaan. Meillä siis miehellä diabetes, jonka uskon vaikeuttavan raskaaksi tulemista, kellään vastaavia kokemuksia..?

Mut voi lisätä listalle, kp siis 4/28, yk 16 ja ya 03/11 jos laskin oikein..ja ensimmäistä tavoitellaan. Olen useimmiten puhelimen kanssa liikenteesä, joten väriä en osaa vielä punaiseksi vaihtaa, anteeksi!
 
Markke :hug:
Itse olen kamppaillut saman asian kanssa yli 2vuotta. Nyt on ollut ko. asian tiimoilta vuosia hiljaista, mutta aina kun papa otetaan, nousee pelko perssiiseen.. Ja ne koepalat, luoja et mikää ei oo sattunu vielä niin kovin kuin se :(
 
Jaksuja Markke!

Ja kuulumisia täältä: mulla taitaa alkaa kuukautiset! Täti on palaamassa elämääni puolentoista vuoden tauon jälkeen, mahtavuutta! =) Tänään on ollut siis tiputtelua (lasketaanko sitä?) ja vähän alavatsan juilimista. Musta tuntuu, että huomenna maanantain on täys tohina päällä ja saattaisin päästä listalle seuraavilla tiedoilla:
Mi&Ma, ikää 26 / kp 1/? / yk 1 / ya 7/12 / 1.

Jään jännäilemään ja päivitän tilanteen huomenna! =)
 
Mi&Ma: Toivotaan! Odottelitteko siis ensimmäisiä luomuja ennen kuin aloitatte? Kun etkös kirjoitellu silloin kun esittäydyin et 2,5 vko:a ilman pillereitä. Mä meinaan just pohdin täälle et pitäiskö niitä ekoja luomuja odotella :( vai päästäänkö aloittamaan yritys jo loppuviikosta :rolleyes:

Merciloneista luin seuraavaa: "Jos lopetat tablettien käytön siksi, että haluat tulla raskaaksi, on yleensä suositeltavaa, että odotat ensimmäisten luonnollisten kuukautisten tuloa, ennen kuin yrität tulla raskaaksi. Tämä helpottaa synnytyksen ajankohdan määrittämistä."

Mut eikös tuota ajankohtaa määritetä myös ultrassa? Onko muita syitä? Aaarg! Mä haluun alkaa yrittään heti!
 
Pintsu, mulla poistettiin kierukka kuun vaihteessa ja todettiin miehen kanssa (ja myös lääkäri totesi), että saa heti alkaa yrittää. Mulla ekat luomumenkat ja ylipäätään minkään sortin menkat puoleentoista vuoteen, koska kierukka piti vuodot täysin nollassa.
 
Jaksamisia Markke!

Täällä alkoi epämääräinen tihruttelu vuoto eilen, joten ekat luomu menkat oletettavasti nyt sitten alkoi. Tosin tänään ei ole juuri nimeksikään vuotanut, joten vähän kummalta vaikuttaa eikä mitään menkka oireitakaan enää ole. Silti kai voi sanoa, että kp 2/25-28 yk 2

Muksvaa alkuviikkoa ja tsemppiä töihin kaikille! :)
 
Taustalta kirjoittelen... :wave:

Markke Kovasti jaksamista sinulle !! :hug: Itse kamppailin papa luokka kakkosen kanssa pari vuotta ja otettiin myös koepalat (ei tosiaan mikään mukava toimenpide), mutta parista edellisestä kontrollikäynnistä oon saanut puhtaat paperit. Toivottavasti sinut saadaan nopeasti kuntoon ja pääsette taas jatkamaan yritystä !!

Hankinnat yritysaikana Meille ei hommattu mitään melkein 1,5 vuoden yritysaikana. Mies sekä minä oltiin sillä asenteella, että niitä tavaroita ei turhaan hommata nurkkiin pyörimään, jos sitä lasta ei moneen vuoteen kuulukaan... Vieläkään ei olla oikein mitään hankittu, vaan odotetaan elokuun lopulla olevaa rakenneultraa... Mutta, toisille se tavaroiden hankkiminen voi tuoda positiivista mieltä ja asennetta siihen yrittämiseen, vaikka sitten menisikin kauemmin =)

Plussatuulosia teille kaikille ! :)
 
Eleonoora, onhan noi hankinnat noin ehkä ihan järkeviä (vaikken itse varmaan ikinä ostais bändibodya tms koska meistä ei kumpikaan "fanita" mitään tiettyä :D Mutta jotkut perus potkarit ym.. niissäkin muoti ja tyyli muuttuu jatkuvasti, ja myös oma mieltymys :)
Kukin tavallaan eikä varmasti mikään ole väärä :D

Markke, voi ei mitä uutisia! Toisaalta hirveän hyvä että kävit siellä papassa ja tuo löytyi.
Mulla kerran ollut lievää solumuutosta papassa (+2 seurantaa) joka johti koepalan ottoon. Ei siis tosiaankaan mikään mukava toimenpide ja voin vaan kuvitella miltä tuntuu jos taustalla on oikeasti jotain vakavampaa löydöstä :(

mavli, mun ymmärtääkseni miehen diabeteksen ei pitäis kyllä hirveästi vaikuttaa - tai sitten en vain ole kuullut tuollaisesta :O Onko teillä miehen simpat tutkittu tai sinua ?

Mi&Ma lisäilen sut tuonne listalle aikaisemman viestisi perusteella. Ilmoittelethan jos on jotain muutoksia!

Pintsu, mä söin merciloneja kanssa aikoinaan, enkä kyllä mitään luomuja odottanu.. ne tuli kyllä ihan odottamattakin :D Ja kyllähän ne tarkentuu sitten ultrissa ne lasketut ajat. Jos on esim pitkä kierto ; vaikka yli 90pv niin ei sillon voi olettaa automaattisesti että ovis on ollut kp 15 jne :)

Viikonloppu suloisesti takana - perjantaina karattiin miehen serkuille iltaa viettämään ja hups, sehän vierätin peräti kolmeen asti yöllä vaikka piti vaan käydä piipahtamassa ja grillaamassa :whistle:
Itse tosin olin autolla ja hyvä niin, muuten ei varmasti oltaisi vielä kolmeltakaan kotiuduttu :D
Lauantaina kello soi kahdeksalta ja lähdettiin miehen vanhempien kera naanataliin. Yllättävän hyvin sitä jaksoi, mutta kyllä illalla uni tuli odottamatta.. ukkosesta huolimatta :)

Meillä naapurissa asuu poikamies jolla sellanen sekarotunen ajokoiran näköinen wuffe. Viimisen puolivuotta koira on alkananu oireilemaan yksin oloaan ulvomalla ja haukkumalla. Hermot meinaa mennä! Tosiaan se jätkä on eronnut, ja raksamies.. tänään se lähti viideltä töihin ja alko se hemmetinmoinen ulvonta. Jätkä saattaa tehdä täysiä työpäiviä ja viikonloppusin tottakai sinkkupoikana lähtee vielä viihteelle. Koiran ulvontaa saa siis kuunnella hyvässä lykyssä 05.00 -> 22.00 ja sitten 23.00-04.30.. tänään ajattelin että kirjottelen sille isännälle viestin että onko ylipäätänsä tietoinen kokoasiasta (Todennäköisesti on, sillä ei voida olla ainoita ketä ottaa päähän tuo haukkuminen ja ulvominen). Ja mikäli kirjeen jälkeen ei muutosta tapahdu niin ei muuta voi tehdä kun eläinsuojeluilmoituksen. Ei tollainen yksinolo ole koiralle missään nimessä oikein, ja kun tuota on kuitenkin jatkunut jo niin pitkään


Mutta nyt listan päivittelyyn ja varmaan töitäkin pitäisi tehdä :D
Lupsakkaa maanantaita teille!
 
Tiistai 31.7. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

SuAnn........................kp 46/?..................yk0....... ya 6/12......... 1.

Mathilda83.............kp 27/28-30 ........ yk1 ........ya 6/12 .............. 1.
haave2................kp 27/28 .............yk 1.........ya 7/12.............. 1.
eufemia(27)...........kp 27/28-35........yk 2.........ya 6/12........... 1.
jenni_noora(28).......kp 27/28...........yk 7.......... ?................ 1.
(minmaria...............kp 26/ ?...................yk0......................... 1.)
Kamomillatee............kp 25/28........yk2............ya 6/12.................1.
panzkus..............kp 25/28-30 ........ yk3 ........ya 5/12 .............. 1.
Chrissy72 ...............kp 24/26.................yk3.. ...ya 5/12.............. 4.
Ambrosia85(27)...... kp 21/28-31 ........yk19 .....ya 10/10.......... 1.
Mircea..............kp 20/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.

hintrikka.................kp 15/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
miss_piggy (31v).... kp 14/38-66 .........yk 3 ......ya 03/12........ 1.
another...............kp 13/32..............yk 8 ........ya 1/2011.............1.
Sunflower11....... kp 11/24-28.........yk21.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 11/30............yk2...........ya 6/12..........2.
HopeAgain(36) ........kp 10/?............ yk 1 ........... ya 7/12 ......... 1.

Heiverö................kp 9/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 8/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 8/29-30.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 7/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.
mavli....................kp 6/28 ..........yk 16 ...........ya 3/11 ............ ? .
Mi&Ma(26)..............kp 3/? ...........yk 1..............ya 7/12.......... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 3/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 2/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.




Day Past Ovulation:
panzkus.......... dpo 12
Kamomillatee.. dpo 12
Ambrosia.......dpo 6



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)
Pintsu (heinä-elokuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



+++++ PLUSSARIKASTA HEINÄKUUTA +++++
 
Viimeksi muokattu:
mä oisin ihan valmis tekee suoraan eläinsuojelu-ilmoituksen, mutta mies on sitä mieltä että eka pitäs viedä lappu. Ja niinhän nuo nettisivutkin anoo että jos asia koskee koiran haukkumista ym niin pitäis ensin itse ottaa asia esille omistajan kanssa..
 
miss_piggy
Ite oon sitä mieltä, että ilmotus poliisille. Eläinsuojelu harvoin saa mitään aikaseks, kokemusta on. Soittakaa poliisille ja ilmoittakaa mitä naapurissa tapahtuu, menee asia ehkä nopeampaa eteenpäin.
Ite oon monestikki sey:lle soittanut kun naapurissa asuu tommonen kissahamstraaja jolla ei onneks enää oo kissoja, ja nyt niillä on koira mut sitäkään eivät kunnolla hoida...sey ei saa mitään tehtyä millekkään, poliisi toimii paremmin.
 

Yhteistyössä