Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Meillä ei vielä ole suuremmin uteluita lasten saamisesta ole tullut, mutta äiti on kyllä jo vihjaillut siihen malliin, että saisi kyllä jo se ensimmäinen lapsenlapsi tulla pian. Meillä kuitenkin vasta ensimmäinen yk meneillään, joten täytyy varautua siihen, että pienokaista saatetaan joutua tovi odottelemaan.

Menkkaoireilut alkoi sitten tänään eli rinnat kosketusarat ja kamalaa turvotusta mahassa, olo on kuin olisi 10kg lihavampi mitä oikeasti on.
 
Meiltä ei kyllä pahemmin udella noista vauvoista. Päinvastoin kaikki on niin urakeskeisiä, kuten ihmiset ajattelee et mekin ollaan. Joten ei kukaan pahemmin oo edes kysyny. Mä siis oikeestaan toivoisin et joku kysyis välillä meiltäkin, että koskas on meidän vuoro.. :snotty:

Mutta nyt mä saan vihdoin kertoa teille. MULLA ALKOI TÄNÄÄN MENKAT. Nyt siis ihan ihka oikea ensimmäinen luomukierto. JIPPII. Ainakin jotain toimintaa siis kropassa kun sai menkat aikaseks. Ah tätä onnea ja autuutta. :D

Meillä alkaa siis nyt tjottailu =)
 
Fiiinaliinalle onnittelut menkoista :) onks tää ny yk1 vai niinku 0 ?
ja faktahan on se että ne lapset tulee jos on tullakseen - ei niitä tehdä vaikka kuinka yrittäs :(

Hei jee, tänään on jo torstai! Huomenna perjantai ja sitten viikonloppu! Taitaa olla että selvisin ihan hyvin ekasta työviikosta! Vaik rehellisyyden nimissä pakko myöntää että tuntuu et oisin täällä ollut jo ties kuinka pitkään :D
Huomenna mennään miehen serkuille grillaamaan ja lauantaina miehen vanhempien kanssa turkkuseen. Aika rento ja helppo viikonloppu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Hui...nyt olis täti lähtenyt ensimmäisen kierron jälkeen muille maille, joten oikea yritys voisi alkaa, muuutttta mutta, toinen osapuoli niin kovassa flunssassa ettei henki kulje raukalla. Täytyy siis vissiin kipaista apteekin kautta ja tropata herra kunnolla että olisi edes vähän peiton heiluttelu kunnossa ensi viikosta alkaen :D (ja minäkö muka en ota tästä stressiä?? :D )

Tuosta ihmisten kyselyistä sen verran että mun mielestä on kyllä tosi epäkohteliasta kysellä niin henk.kohtaisia asioita koska ei voi tietää onko just esim. lapsettomuus oma valinta vai pakon sanelema juttu. Meidän tilanteessa taas on niin, että jo kolmannen jälkeen (8 vuotta sitten) vihjailtiin että kai minä ymmärrän ettei meidän tarvitse yksin maailmaa täyttää jne. joten nyt kun on neljäs suunnittelmissa ja vielä uusioperhe plus mulla ikää jo se 36 niin reaktiot eivät ainakaan positiivisemmiksi muutu. :) mutta onneksi itse tiedän mikä on minulle parasta ja muut saavat olla mitä mieltä haluavat. Täällä isommat lapsetkin jo tohkeissaan kyselee vauvan mahdollisuutta kun ne NIIN tahtois meille sellaisen. :D (eivät tiedä tästä projektista mitään siis vielä).

Nyt täällä joku voisi plussailla niin saisi positiivista energiaa ilmoille. :)
 
Piinaviikolla on jo moni - ehkä saadaan plussiakin viikon sisään :)

miss_piggylle onnittelut merkkipäivästä :)


edit. muokkailin listan jo valmiiks huomisellelle. Huomenna koko päivä siellä turkkusessa enkä tiiä jaksanko illalla enää koneelle :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heippa! En ole hetkeen tänne kirjoitellut! Tuossa eilen aloin tarkastella et kuinkas mulla kierrot on menny pillereitten poisjäännin jälkeen.
Pillerit lopetin 26.6 menkat alkoivat 29.6 todella rajuina ja kipeinä, loppuivat 3.7.
Seuraavallla viikolla 12.7 kävin gynellä joka totesi että mulla on ovulaatio juuri nyt.
Seuraavalla viikolla 20.7 alkoi taas menkat ja loppuivat 23.7 nämä olivat lähes kivuttomat ja niukat.
Nyt olis häämatkaan enää kuukausi! Jonka aikana/jälkee alkaakin sitten yritys :))

Ps. Tänään tuli tilaamani paketti jossa oli paljon ihania vauva juttuja joita tilasin jo valmiiksi! Lakanoita, torkkupeitto jne jne. mutta eipä niille lakoille vielä hetkeen ole käyttöä kun ei ole vielä edes vauvaa vatsassa ja ikäsuosituskin niille oli +12 kk :D

Plussa tuuuuuuuuuuuuuuuuuulia kaikille !! :)))
 
Toivottavasti ei tartte vain hypistellä esim 2 vuotta :)

Ihailtavaa tuollainen luotto että homma toimii :D

Mullakin oli joskus potkuhousut hankittuna (siis jo ennen yritystä). Vuos sitten annoin pois. Totesin että mulle oikeampi tapa on niitä ostaa sitten kun on jotain konkreettisempaa kuin haaveilu :)
 
Fiinaliina: Niin on ja tekis mieli ostaa jo vaikak ja mitä, mies totesi että ehkä se onkin hyvä ostaa tälleen pikkuhiljaa, niin ei tartte kaikkea sitten kerralla ostaa :D

Ambrosia85: Mä oon ostanu alesta ac/dc bodyn ja 2 t-paitaa, oltiiin sillon oltu miehen kanssa yhdessä vasta muutama kuukausi, sitä hymyilytti jo sillon. :) (mies ihan hillitön ac/dc fani, käynyt kahdella suomen keikallakin) olenkin sanonut että kun laitokselta sitten joskus lähdetään, niin sieltä lähdetään siinä bodyssa :D Nyt en kyllä hetkeen uskalla mitään ostaa kun on sellanen pieni taikausko... Jospa sitten lisää pikkuhiljaa kun jos/kun se vauva on vatsassa.

Nyt mä meen tekeen jauheliha-kinkku-tomaatti-sipuli pizzaa ja omenapiirakan, saa mies sitten pyöräpoolon jälkeen herkkuja! :)))
 
Eleonoora. Mäkin olen tehnyt pieniä ihania hankintoja. Mä saan niistä vaan toivoa ja uskoa, en ollenkaan epätoivoa. Ja meillä mies on ihan samanlainen, tykätään haaveilla suuria ja pieniä, me on aina tehty niin ja tavalla tai toistella taisteltu kohti unelmaa. Tulee lapsi sitte vuoden tai kahden tai kymmenen vuoden päästä adobtoimalla, niin kyllä ne hankinnat joskus vielä saa käyttäjän :heart: Jos elää elämäänsä pelossa niin ei voi koskaan nauttia, pitää elää hetkessä eikä murehtia tulevaa, kyllä kaikki aina järjestyy jos ei A pläänillä niin aina tulee sit plään B! Nauttikaa =)
 
Mä tiedän, että jos joskus suodaan että raskaudun, niin siittä alkaa mun varsinainen pelko. Se että pysyykö pieni matkassa ja kaikki elämäntavat sun muut, että vaikuttaisivat parhaalla mahdollisella tavalla vauvaan. Opiskelen psykologiaa, niinpä näitä on lueskeltu, mikä vaikuttaa mitenkin sikiöön, joten ne on mun pelkotilassa ykkösenä. Jos joskus olen raskaana niin siinä alkuvaiheessa en varmaan pysty ymmärtämään edes sitä, eikä pysty hankkimaan mitään, kun kohde on jo tiedossa ja jos sitten kävisikin menetys.
 
No niin,menkat kun ovat loppu niin plussatuulia toivon tälle kierrolle. Toivon niin että jokainen täällä jännäävä plussaisi pian. Mutta onneksi ei tarvitse raskautumista miettiä kokoaikaa, on meinaan kiirettä 3 ja 1 vuotiaden kanssa:D
 
Fiinaliina: sait mut hymyilemään oikein kunnolla!! :) kiitos siitä! :) itsekiin stressaan sitä että sitten kun sen pikkuinen massussa on, kuinka pystyn töissä olla.. nostelua, toistuvia liikkeitä, vaikeita asiakkaita, kiire, stressiä, pitkiä aikoja jaloilla olemista.. vaikka rakastan työtäni ja nautin siitä, silti mietin kuinka vauva sen sitten kestää, ja kun itsekkin olen niin herkkä ihminen.. :/
 
miss_piggy
Ite en oo ostanu mitään, en viiti, vasta sitte ku oikeesti oon raskaana...tai yks nallekorvanen myssy mulla on ostettuna mutta seki on muovipussissa ja jossain tuolla komerossa. Sitte ku tärppää niin tärppää ja sit vasta hankin tavaroita...
 

Yhteistyössä