Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 7

Ainiin osaisitteko neuvoa, kuinka aikaisin pillerit kannattaa jättää pois? Eli jos aloittaisimme yrityksen heinäkuussa, niin riittääkö että luovun pillereistä kesäkuussa? Olen jostain lukenut, että yksi luomukierto olisi hyvä olla ennen varsinaista yrityksen aloittamista. Mutta suositellaanko tuota luomukiertoa vain siksi, että lasketun ajan määrittäminen olisi varmempaa vai vaikuttaa e-pillereiden syöminen jotenkin "ehkäisevästi" elimistöön vielä niiden lopetuksen jälkeen?

Entä foolihappo? Olen myös lukenut, että foolihappolisää kannattaisi syödä jos suunnittelee raskautta. Onko täällä foolihapon syöjiä? Oletteko aloittaneet fooli-kuurin jo ennen yritystä vai miten? Itsellä on kaapissa purkki Berexiä, missä tuota foolia pitäisi mukavasti olla.

Viimeksi muokattu:
Täällä ovis vissiin oli vasta nyt eilen tai sit jotain muita ihme mahakipuja. Peittoa ei kuitenkaan ainakaan vielä heiluteltu, joten tais mennä ohi, kun kerran mies lähti aamusti töihin eikä tietoa onko tulossa viikolla kotiin vai ei.

Teretulemast Ceali!!
Varmaan kannattaakin pitää yks luomu kiero välissä, mutta ei kai se pakollista oo.... Mulla pysy kierto kivan säännöllisenä esikoista tehdessä pillereiden jälkeen ja oli helppo sitten ovis arvioida. Vaikka välissä pidinkin yhden luomukierron. =)

Joko siis sait Sunflower kunnon ovisplussan???

Ja Ambrosia ootko jo testannu???? Nimimerkillä kärsimätön...... :p

Täällä sen verra valituksen aihetta, et ovis oli ilmeisesti viikko sitten ja siitä asti ollut menkkamaisia kipuja sillon tällön... Ei mitään järkyttävää, mut ihmetyttää mitä täällä tapahtuu....:confused:
Semmonen on fiilis, että taidettiin sittenkin missata paras hetki...:(
No, onhan tässä tietty aikaa vielä jännätä jospa sittenkin....
Mukavat ystäväpäivät kaikille!!! :heart:

Sunflower11
Kolmio: En.. Tummempi viiva tuli eilen, aiemmin siis tosi vaaleeta/ei mitään.. Nyt siis samanmoinen, haaleahan tuo on vieläkin mut kuitenkin.
Oireet viittais et ovis olis/olis tulossa.. Tiedä sitä sit..

Ceali Tervetuloa joukkoon! =) Tuosta pillereiden lopettamisesta sen verran, että itse lopetin marraskuussa ja vielä on yritys käynnissä. Se on niin yksilöllistä miten nopeesti tärppää. Mulla ainakin vieläkin kierto hakee paikkaansa eikä plussaa ole näkynyt. Mutta taas toisaalta, onhan monella tärpännyt pillereiden jälkeen jo ensimmäisestäkin kierrosta.

ON: Oon yrittäny nyt loppukierrosta pysyä poissa täältä, kun huomasin viime kierrossa, että jos pyörin täällä joka päivä, luen muiden raskausoireista ja kerron omiani, odotukset nousee tosi korkeelle... Sitten kun täti kurvaa kylään saa tippua korkeelta ja kovaa. Viime kierrossa olin niiiin varma oireista, että oon raskaana, mutta turha luulo.
Nyt on taas samanlaiset oireet (alamahaa nippailee tosi reilusti, vahvenee koko ajan mitä pidemmälle kp:t menee ym.) ja uutena oireena nännit on toooosi arat, mikä ei miulle ole normaalia. Samoin tänä aamuna mitattu lämpö koholla aika reippaasti miun normaali lämpöön nähden; 37,2. Saas nähdä venyykö kierto vaan taas pidemmäks, vai pääsenkö parin päivän päästä testaamaan En oo testin tekoa vielä edes suunnitellu, viime kierto tosiaan oli semmonen pettymys, että en haluis samaa kokea, odotukset siis nyt aika matalalla. Mutta siis täditä ei täällä vielä mitään merkkejä näkyvissä.

Viimeksi muokattu:
tervetuloa ceali! tohon koska pillerit kannattas lopettaa on tuskin yhtään oikeaa vastausta. muistan joskus lukeneeni että 1-2luomukiertoa ois hyvä pitää välissä ja ehkäsynä sitte vaikka kumi, mutta ei musta ainakaan ole siihen. Kai tuokin vaan siksi että näkee millainen kierto on :)

Foolihappoa alotin lääkärin ehdotuksesta syömään samointein kun jätin pillerit pois.

ja mä yritän päivittää taas listan oikeeseen muotoon - eilen ei paljoa koneella ehtinyt olemaan :)

Meillä kävi välittäjä ja annoin toimeksi annon, eli kohta musta tulee asunnoton (ja lainaton :wave:)

Kolmio saat kyllä jännätä vielä jonkin aikaa :D päätin taas venyttää testausta tonne loppuviikolle! Koska edelleen väitän että menkat on myöhässä vaan siksi että olin niin rajustin kipeänä. Tosin nänniarkuuden lisäksi viime yönä oli oikeassa munasarjassa selkeetä repäsyä kun käänsin yöllä kylkä / vaihdoin asentoa.. ans nähdä =)

Cathrine
huuuuuu, toivottavasti ois plussaa tiedossa :whistle:

Viimeksi muokattu:
**Maanantai 14.2.2011***

Yritys/TJOTtailu alkanut:

Nimimerkki .... Kiertopäivät .... Yk ... Toiveissa, (Lapset)

HekkuLiini ................ 130/28-32 ....... yk1 ........ 2.
kuumeilija 38.............. 48/?................. yk? ...... 1.
anskilia......................... 47/30............... yk1 ....... 1.Catherine- (21).............. 40/35 .............. yk 3 ...... 1.

Kauniina Päivänä Tuut ....39/27-30..........yk ?........ 3.
Vauvako? .........................39/23-26 ....... yk? ......... 4.
Ambrosia85 (26) .................36/29-32 ......... yk3 ....... 1.
Jumima ....................... 36/28-29 ......... yk2 ........ 2.
niiskuneiti90.......... 32/26-31.......... yk3....... 1.

Mamu82 .............. 28/23-30........yk 3 ...... 5. (10v,9v, 5v ja 3,5v)
Hölyhuispake ........ 25/28-34 ......... yk2 ..... 4.
Kolmio ................. 22/ 29-31 ..... yk1 .... 2. (8/09)
Irmeli74...................24/27-29......yk 1........ 4. (03,06,09)
PikkuHöttiäinen (27) ... 23/27............. yk2 ...... 1.
InkeriIisakki...............23/30..............yk1 ..........3.
Isosiskoksi (28) .... 22/30-32.......... yk2 ..... 2. (3/10)
Heenu (33) ................... 21/32....................... yk2 ..... 4. (02,03,07)

Sunflower11...............18/28-31.............yk2.............3. (-08,-10)
Maijamehi (29) ........ 18/28-35 .......... yk2 ... 3./2. (2/03,8/10)
metsätähti..............18/28............. yk1 .... 4. (6/06,8/07,3/10)
Minnuska89.............. 16/34......13+km1/10..... 2. (3/09)
hzz .......................... 15/25-28............... yk7 ....... 3. (7/04, 3/06)
KaTo .................... 14/29 ................. yk2 ......... 1.
Alice81 (30) ................... 12/24-28 ......... yk2 ........ 2. (3/10)
Lolaa (19) .................... 13/? ................ yk2 ....... 1.
Teollisuuskypärä............. 13/28-30 ........ yk2 ....... 2.
Eevaliisa Nowgu (26) .................13/27-29 ............. yk 3 ....... 3.
miranda-81.................... 10/28/33..........yk 2........... 3.

miida ........................... 9/33 .................. yk2 ........ 2. (5/09)
Hopefull (23)............. 5/34 .............. yk10.........1.

Ansis (29) ...............?/? ................ ? .............. 3./1.
pörhölä (31) ......... ?/? ............... yk3 ..... 4./2.
mimmiih ............... ?/? ................ yk6 ......... 1.

Yrityksen myöhemmin aloittavat:

chrisu.............................1-2/2011 ............................. 1.
nuppu86 ....................... 2/2011 ................................ 2.
Viida (25)…………….3/2011 …………………… 1.
kn071 (22).....................ivf 03-04/2011................... 1.
Bassets ........................ kevät 2011 ............................. 3.
Miiuliini85......................kevät 2011.............................. 2.
Anin..............................kesä/syksy 2011..................... 4.
Sinisilmä-91 .................3/2011 ................................. 1.
tryffeli89 ..................... 6/2011 ................................ 1.
Peepe ......................... 6-7/2011 ............................. 1.
Anna333 ..................... kesä 2011 ............................ 2.
Mutsikka81................... kesä 2011 ........................ 7./1.
Ceali..............................heinäkuu 2011.................. 2. miss bamse ................. 7-8/2011 ........................... 5.
bellabambini .................8-10/2011 .......................... 1.
meewi.........................10-11 /2011..........................1.
Spukka.........................kesä 2012...............................?

Taustailijat:

(An-nie)

Haamuilijat:

Plussanneet 2011:

*Tammikuu: Ansis (yk1), elmiju (yk1/yk7+km), Salainen toive (yk2), äiti88 (yk6), Tine (yk3)
Helmikuu: sharita (yk1), Öttiskä(yk9), Emeriini (yk1)

Plussanneet 2010:

*Kesäkuu 2010: tombatar
*Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
*Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
*Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk1)
*Marraskuu 2010: jasmin-- (yk3)
*Joulukuu 2010: kamiraro (yk1), hopeful86 (yk2), tömpsis (yk3), Ruutinen (yk1)

Plussanneille löytyy oma pino odotuspuolelta:

Haavevauvat todeksi 2011-2012 ->
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1907943-haavevauvat-todeksi-2011-2012-a/

kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
(xx/xx)) = poika
(xx/xx) = tyttö

++++ PLUSSARIKASTA HELMIKUUTA ++++

Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Mä sanoin miehelle eilen että se saa ottaa itselleen talteen kaikki tän talon raskaustestit ja saa antaa mulle vasta kun ne menkat on myöhässä (jos siis on joskus). Siinä sittne kaivoin herralle kaikki testit ja se vielä kyseli et "onko tässä varmasti kaikki ettei sulla oo missään salakätköjä" :LOL:

Ceali: tervetuloa. :)

Kaikki: hyvää ystävänpäivää.

täällä dpo8 odotan 2 päivää ja teen testin. on kyllä oireet sitä luokkaa. en silti uskalla haaveilla vielä liikoja. =)
Mulla vaan yks testi ja hankin sit lisää vasta ens viikonloppuna.

Sunflower niitä saa apteekista lisää :p

Mullakaan ei ollu ku vaan yks paketti citymarketin halpistestejä joita testasin sillon to ja la.. nyt en kyllä sitten ostakaan. Päätin että jos en usko cittarin halpistesteihin niin niitä on turha ostaa. Enkä rupea kyllä 10euron pissoja joka päivä tekemään :D

Sunflower11
Ambrosia85: Niin saa ;) Mä en kuulemma sinne pääse ilman valvontaa :D

Ihan vaan itseni takia halusin pistää ne pois etten oo jo päivää-kahta ennen menkkoja testaamassa (= mulle sama kuin olisin ns. tunnustanut olevani raskanaa, jos joku ymmärtää) ja sit petyn taas 100 kertaa pahemmin ku menkat alkaa.

:heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille :heart:
Täällä odotellaan niitä menkkoja edelleen.... lauantaista asti ollu vatsakipuja/jomotuksia mutta mitään ei oo tullu ulos : /
Eilen tein jo hätäpäissäni yhden testin... sellasen mammaksilta tilatun herkän testin.. mutta se ei näyttänyt ees haaleata viivaa :ashamed:
Kaipa tää kierto on taas jotenkin sekaisin ja "myöhässä". Jos se pirun täti ei oo täällä keskiviikkoon mennessä niin teen to aamuna taas testin :headwall:

Ambrosia85 kuullostaa lupaavalta! Itse tunnen nuita repäsykipuja suunnilleen kun pikkasenkin liikahdan.. Elä pidä kaikkia piinassa loppuviikkoon asti, nuo kp:t on jo sen verran suuret :D

Sunflower11 tuo onkin hyvä idea! toivottavasti miehes laittoi ne kassakaappiin tai ainakin lukon taakse:D

Sunflower11
Katos vaan, ambrosialla on kovat lukemat jo!! Testiäää! :D

Niiskuneiti90 Se luulee että muovipussiin sulkeminen ja ylähyllylle pistäminen estää minua :D No ehkä se vaikeuttaa vaan kun joutuu tuolin kans keikkua katonrajassa ;)
Mut oikeasti ihan hyvä etten lähde taas leikkimään ennen menkkojen alkua..

Hei kaikki! :) Anteeksi etten ole päässyt täällä käymään, oli hieman kiireinen viikko..
Ansis ja kolmio ja muut viime torstaina alkoikin menkat.. Ihmeellisen pitkä kierto normin 34 kp:n jälkeen. Epäilen et olin raskaana mut varhainen keskenmeno, koska menkat ihmeen "limaiset" ja erittäin runsaat.

Nyt siis kp 5/34 yk 10 ja toivottavasti pian meilläkin saataisiin plussauutisia :) toivo alkaa hieman tuntua menetetyltä :(
Mutta onneks täällä on monta jännääjää, Ambrosia85 Pidän sulle peukkuja pystyssä!! :)

Emeriini Onnea!!! :) :)

Ja kaikille HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!! :)

Hopefull :hug:
Ja toivoo ei saa menettää!!!!!!! Sulla on niin ihanan positiivinen nimimerkkikin!!!! :heart:

Emeriinille IIIISSOOOT onnittelut!!
Toivottavasti saadaan näistä muista jännääjistä sulle lähtöseuraa tonne odottajien puolelle ja PIAN!! :heart:

Hmm.... Voisin kyl mielelläni ottaa ittelleni noin miellyttävän viikon alun kans ens viikolla!!! :D

Ceali: Se on vähän yksilöllistä, että miten ne pillerit haluaa pois jättää. Gynekologian luennoilla gynekologi/obstetrikko kertoi, että e-pillereiden lopettamisen jälkeen munasarjoilla voi mennä jopa kuusi kuukautta, että alkavat sen lepotilan jälkeen taas toimia. Mutta tuo on niin yksilöllistä eikä sitä voi kukaan kohdallaan ennustaa, että miten ne omat munasarjat alkaa toimia. Sen yhden luomukierron odottelun tarkoituksena tosiaan olisi vain se tarkemman lasketun ajan määrittely. Toisten mukaanhan se ensimmäinen luomukierto e-pillereiden jälkeen saattaisi olla jopa se hedelmällisin.

Ja foolihappoa kannattaa ehdottomasti alkaa syödä, kun e-pillerit lopettaa ja raskautta alkaa suunnitella. Kävin tuossa juuri papa-kokeessa ja sen ottanut lääkäri meinasi, että e-pillerit saattaisivat jopa heikentää hieman elimistön foolihappovarastoja. Foolihapollahan siis on iso merkitys sikiön hermostoputken sulkeutumishäiriöihin ja niihin voi sitä häikkää jo iskeä ennen plussatestiä, joten suunnitteluvaiheen foolihapot on hyväksi. Nuo sulkeutumishäiriöt kun voivat saada aikaan pahaakin kehitysvammaisuutta ja kun niiden ehkäisy saattaa olla niinkin pienestä kiinni kuin foolihappotablettien ottaminen alkuraskaudessa, niin ehdottomasti kyllä kannatan!

Ja takaisin taustalle, mars. :)
Onnea plussanneille ja tsemppiä muille, jotta tulisi plussia kehiin! :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille:heart:
Paaljon onnnea Emeriini:heart:
Ambrosia Josko se plussa sieltä tulis sitten. Mä tyhmä menin tekemään testin ja negaahan se edelleen näytti.

Ja sitten omaa napaa.
Mulla erittäin outo tilanne on meinaan tuhrua tullut paperiin viime viikon keskiviikosta asti ja melkein joka päivä menkkakipuja mutta ei ne vaan ala. Onko jollain kokemusta asiasta?:confused:

Ambrosia85 voitko lisätä minut takaisin haaveilijoihin! :'(

ON: Meidän ensimmäinen plussaaminen selvisi tänään poliklinikalla tuulimuna raskaudeksi (rv11+2) :'(
Ilmoittelen kiertopäiviä myöhemmin, kun saamme tämän keskeytys/tyhjennysvuodon loppumaan..
JA täällä taas tulen roikkumaan...

Onnea kaikille jotka ovat plussanneet tai ainkin jännäilevät!

Yhteistyössä