Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 7

Mä voisin liittyä tähän ketjuun. Olen ollut tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevat ketjussa, mutta meillä ei ole yritys ihan vielä päällänsä.
Taustaa: Meillä on 4 lasta ennestään (-01,-03,-06,-09,- km-10) ja kauan olen jo kuumeillut vitosesta ja viime syksynä päätimme lykätä yritystä n.2 vuodella. kului kuukaus kaks ja tulin ns. vahingossa raskaaksi (piti olla varmat päivät). No äkkiä suunnitelmat uusiks. 12 viikolla ultrassa todettiin sikiön kuolleen jo aikoja sitten, ei hajua milloin. Veikkasivat 5-7 viikolla.
Sen jälkeen ei olla oikein keskusteltu et millonkas se sit oikeest saiskin tulla, mitään kahta vuotta en jaksa odottaa tuon keskenmenon takia ja muutenkin kuume heitti häränpyllyä. Nyt on pakko mennä eteenpäin kuukauskerrallaan.
Huhtikuussa aloitan 5v paussin jälkeen työt ni ei olis kauheen mukavaa ketään ajatellen et ilmoitan olevani pari kk.

Eilen koitin miehen kanssa hiukan keskustella kun tahtoisin tietää tarkan kuukauden milloin aletaan yrittämään tai sit kävis taas tuommonen ns. vahinko ja mun ei tarttis päättää asiasta.
Kauhean vaikeaa, kun tiedän että vauvakuumeeni ei tähän vitoseen lopu, mutta miehelle se rupee olemaan jo ehdoton maximi. Ni jotenkin tahdon raskautta myös säästellä, että varmaan osaan nauttia siitä sitten sata lasissa. Äh miksi tämän pitää olla niin vaikeeta.

Ja vielä kun kaikki nämä jo olevat lapset ovat saaneet alkunsa yhdestä kerrasta ni en uskalla luottaa ajatukseen ettei heti tärppää.

Niin illalla laskeskelimme että jos alotettais yrittäminen tuossa heinä/elokuun vaihteessa ni ehteisin olla töissä ainakin vuoden ja samalla ikä ero kasvaisi edelliseen hiukan. Ja kuitenkaan mun ei tarttis sinnitellä kauhean kauaa, vaikka on tuonnekin kiertoja.

miss bamse
 
Pitkästä aikaa täällä. Ihania uutisia on tullut, joten ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE! :heart:

Minulle voi päivittää nyt 1/30-32. Yk2 ja lapsi on tyttö 3/10. Itse olen 28.

Meinasi eka vähän harmittaa, kun täti tuli paikalle. Mutta järki sanoo, että vasta eka yritys takana ja sitä paitsi lähdetään lomalle pian, joten mukavampi ehkä kun saa nauttia ruoan kanssa viiniä siellä. Jospa se lomalla tärppäisi, kun saa rentoutua. =) Ja parasta on, että kuukautiset on nyt eikä sitten lomalla.

Ikäerosta - itsellä tuli tytön jälkeen vauvakuume uudestaan vasta 1v3kk synnytyksestä. Sitä ennen ei edes oikeastaan mielessä käynyt vaikka helppo vauva-aika meillä oli (paitsi elämässä tapahtui muita isoja asioita). Miestäni jouduin 6kk pehmittämään. Voi kun tietäisi ensi kerralla 6kk ennen omaa vauvakuumetta, että se on alkamassa, voisi aloittaa miehelle juttelun ajoissa ;).

Montakos lasta teillä on haaveissa? Itse haluaisin 4. Nyt 2 ja sitten 2 muutaman vuoden päästä. Mutta haaveita vain..

Tarrasukkia pikkuisille ja meille muille tsemppiä uuteen kiertoon!
 
huomenta kaikille ja tervetuloa mukaan uudet!
Pikapäivitys omasta navasta..olen kokeillut ovistesteillä testata kun jotkut on saaneet tuloksia niillä,täällä ihan puhdasta negaa.yksi r.testi kaapissa,en millään malta sitä käyttää kun nuokin olivat negoja..menkkoja siis odottelen...
Plussaonnea kaikille!
 
Kolmiolle onnea vivelä yritykseen :D

Minnuska toivottavasti tuo sinun lääkäriaika olisikin turha ja saisitkin vaikka siellä tietää odottavasi :)

Miss bamse tervetuloa! Ikävä tapahtuma teillä ollut :| Toivottavasti seuraavaa lastanne yrittäessä kaikki menisi hyvin.

ON: Täällä menee suhteellisen rauhallisesti...Viikkoon ei tullut verenvuotoa, mutta tänä aamuna sitten sitä tuli taas hiukan : / Mutta mitään kipuja ei ole, joten ihan hyvillä mielin silti mennään, mutta kieltämättä mietityttää, että pysyykö tattiainen matkassa. Kovasti odotan sitä varhaisultra aikaa ja ekaa lääkäriä jotta saisi varmuuden, että kaikki on hyvin.
Mutta aurinkoista sunnuntai päivää kaikille! =)
 
Heipat kaikille uusille ja tervetuloa :wave:
Täällä vuoto jatkuu vieläkin : / mä en tajua näitä menkkoja... alko jo tiistaina ja vuoto on ollut keskiviikosta lähtien TOD. runsasta :headwall: vuodan varmaan kuiviin kohta..
Ton hormonikierukan jälkeen kuukautiset olleet ihan älyttömän runsaat...nää on siis kolmannet menkat nyt. Ennen kierukkaa vuoto ollut normaalia/niukkaa.
Onkohan tää ihan normaalia enää? :O
 
Hei!

Tässä on ollut pieni mietintä tauko, kun ilmoitin miehelle että otan kiurukan pois niin se vähän siinä jahkaili taas ja löi jarrua.No tässä ollaan taas asiaa vatvottu (minä eniten mielessäni) ja kyllä se vaan niin on että mä HALUAN sen neljännen lapsen tuli mitä tuli.Miehellä ei varsinaisesti oo sinänsä mitään neljättä lasta vastaan mutta se on tehnyt hyvin selväksi että nämä kolme riittää hänelle.Mut mä oon tullut siihen tulokseen et mulle nää ei riitä ja koska miehellä ei kuitenkaan sinänsä lasta vastaan mitään ole niin annetaan mennä ja katotaan mitä tuleman pitää ja huomenna soitan vihdoin sinne lääkäriin.Pitääkö se lääkäri varata neuvolasta vai ihan ajanvarauksesta?
Mies kyllä teki selväksi et meillä ei oo varaa vaihtaa autoa mut mä oon niin kovassa kuumeessa ja nää natiaiset on mulle niin tärkeitä että oon valmis sit siihen et koko porukalla ei mennä mihinkään vaan aina jakaudutaan.NO hirmu vähänhän me nytkään koko porukalla missään käydään et sinänsä muutos ei oo hirmuinen.

Lapsiluvusta oli ollut puhetta:Alunperin (ennen esikoista) mies haaveili neljästä ja mä olin vielä avoin kaikelle mut nyt kun näitä lapsia on niin miehelle riittäis nää kolme mut mulla on kova neljännen kaipuu, mut varmaa on (ainakin vielä;) ) et neljään jää, nää lapset, se on musta oikein hyvä luku:)

Ikäerosta:Mulla on 1. ja 2. 1v1kk ikäerolla ja olihan siinä rankkoja aikoja, mut nyt oon kyllä nauttinut ja ollut hyvin tyytyväinen että ne on niin lähekkäin.Kuitenkaan toista kertaa en halunnut siihen leikkiin ryhtyä kun lähes puolet vuodesta miehen työn takia oon lähes yksinhuoltaja niin näin monen kanssa on mukavaa kun ikäeroa tulee hieman enemmän.2.ja 3. 2v8kk ikäerolla ja se ainakin vielä vaikuttaa liian suurelta siihen leikkikaveri asiaan, mut nyt jos ei kauaa jouduta 4:ttä odottelemaan niin ikäero jäis n.2v ja se vaikuttaa ajatuksena hyvältä.3.on kuitenkin jo hyvin jaloillaa,puhuu jonkun verran, ei oo ihan kiinni äidissään ja syö ainakin itse.Tietysti mustasukkaisuutta saattaa ilmetä mitä meillä ei oo kyllä vielä nähtykkään,mut luulen et hyvät taistelukaverit niistä tulis:)

Tervetuloa uusille:)

Onnea plussanneille:)
 
täällä on saatu digi testiin tulos RASKAANA 1-2 :heart:

vihdoin ja viimein:) laskettu ois sitte 2.10 :)

meillä lapsia on ennestään 2 ja haaveissa on iso perhe :) vaikka 10 tulis ei haittaa <3

ikäeroa on 2,5v näillä aikasemmilla ja kuopuksen ja tän tulevan väliin tulis sitte 2v 10kk:heart: mutta ollaan myös aateltu ettei enää kolmosen jälkeen käytettäs mitään ehkäsyä kun meillä on kaiken näköistä taustalla, keskenmenoja ja muita... että jos sitte tuliski pienemmällä ikäerolla... aika hullua kuumeilen jo neljättä :D ja vasta pari tuntia sit sain tietää kolmannen tulosta:) toivottavasti hällä on paaaaljon tarrasukkia!
 
hei!

vieläkö sopii mukaan?
olen 27 v. pitkään jo kuumeilua mulla takana ja vihdoin mieskin näytti vihreää valoa asialle,
meillä yritys on aloitettu vuoden alusta. nyt mennään kp 19/ 30-49. yk 1. Kuukautiset tulleet pitkällä kierrolla ja epäsäännöllisesti, vahva epäily pcos:ta, lisäksi kilpirauhasen vajaatoimintaa ja ylipainokiakin.
nyt on alkanut laihdutus. olen kyllä varautunut siihen, että esikoista saaden yrittää pitkään ja tarvittaessa voi joutua turvautumaan clomeihin mutta nyt alkuun mennään luomusti.
 
Onnea äiti88!!!:heart: ja tervetuloa sharita mukaan:wave:

Negan tein,en malttanu olla testaamatta :D Nyt sitte täti heti tänne kiitos!

Voi ei tätä mun mahaa... :( Laihduttaa pitäis,mut ei tällä syömisellä:popcorn:
 
Odottelee vieläkin tätiä tähän osoitteeseen, mut luulen et täti saapuu vasta ens kuun lopussa.. No mut koitetaan bongailla jos vaikka oviksen jossain välissä sellaisen löytäis ja silloin sais peittoa heiluteltua.
 
äiti88 Hurjan paljon onnea ja tsemppiä odotukseen! :heart:

Uusille tervetulotoivotukset! Tädin kohdanneille paljon jaksuja ja pitkää pinnaa piinailijoille. Yritän jatkaa samalla linjalla kuin viime kierrossakin eli en välttämättä kirjoittele vaikka välillä saatankin käydä lueskelemassa kuulumisianne. Pakko tehdä näin tai muuten nousee taas stressikertoimet taivaisiin. Toivottavasti ette pidä mua täysin itsekeskeisenä, jos taas loppukierrosta ilmestyn pulisemaan :ashamed: Lämpimiä ajatuksia ja plussasadetta meille kaikille!
 
Jomi Jatka vaan taustamiehenä (tai siis naisena!) se taktiikkahan meinas jo viime kierrossa sulle plussan päräyttää joten selvästi rennommin pystyt ottaa kun tosiaan et kerää paineita täältä! Toivon sulle niin sen plussan!

miss bamse Tervetuloa mukaan ja pahoittelut kun ootte joutuneet keskenmenon kokemaan. Kiva kun saitte sovittua yrityksen alotuksen ajankohdan ja nyt siis vaan kovasti kärsivällisyyttä sinne heinä/elokuulle pääsyyn! Aika menee joo hitaasti kun odottaa kovasti jotain asiaa mut oishan se järkevää sun työjuttujen kannalta. Usein se järki vaan lentää näissä asioissa romukoppaan :D

sharita Tervetuloa mukaan myös! Toivottelen pikaista tärppionnea mahdollisista hidasteista huolimatta ja tsemppiä myös laihdutukseen!

metsätähti Kiva että pääsette yrittämään, jos todella haluat lapsen niin eihän se isompi auto siinä ole tosiaan kuin jotain mistä täytyy tinkiä, kyllä te varmasti silti pärjäätte! Niin kierukan postosta puhuit, missä/kuka sen sulle laittoi? Mä soitin ja varasin ajan ehkäisyneuvolasta muutenkin oli kontrollin aika siitä kierukasta ja ihan terkka riitti sen ottamaan pois, ei tarvita lääkäriä.

heenu höh ja pöh sitä negatestiä, tulis nyt plussa tai se täti tai tapahtuisi jotain ettei sun tartteisi ootella!

maijamehille kanssa pitkää pinnaa jos täti tuleekin vasta ens kuussa, toivottavasti ovis tuntuu ja jos ei tunnukkaan niin olkaa silti ahkeria ;)


(.) Ristiäiset ohi, minä painun nukkumaan pois väsymystä ja selkäsärkyä jonka sain monen tunnin autossa istumisesta.

Mukavaa viikon alkua haaveilijoille! :heart:
 
***Maanantai 24.1.2011***





Yritys/TJOTtailu alkanut:

Nimimerkki .... Kiertopäivät .... Yk ... Toiveissa, (Lapset)

HekkuLiini ................ 109/28-32 ....... yk1 ........ 2.



Heenu (33) ................... 33/?....................... yk1 ..... 4. (02,03,07)



Maijamehi (29) ........ 32/? .......... yk2 ... 3./2. (2/03,8/10)
PikkuHöttiäinen (27) ... 29/?............. yk1 ...... 1.
Minnuska89.............. 28/32-33......1v+km1/10..... 2. (3/09)
kuumeilija 38.............. 27/?................. yk? ...... 1.
anskilia......................... 26/30............... yk1 ....... 1.



Tine (25) ................ 21/28-38 ........... yk3 ...... 1.
hzz .......................... 120/25............... yk7 ....... 3. (7/04, 3/06)
Lolaa (19) .................... 20/? ................ yk1 ....... 1.
miida ........................... 20 .................. yk1 ........ 2. (5/09)
Teollisuuskypärä............. 20/28-30 ........ yk1 ....... 2.
sharita (27) .................. 19/ 30-49 ........ yk1 ........ 1.
Alice81 (30) ................... 19/24-28 ......... yk1 ........ 2. (3/10)
Catherine- (21).............. 19/35 .............. yk 2 ...... 1.
Eevaliisa (26) .................18/27 ............. yk 2 ....... 3.
Kauniina Päivänä Tuut ....18/27-30..........yk ?........ 3.
Vauvako? .........................18/23-26 ....... yk? ......... 4.
Ambrosia85 ................. 15/29-32 ......... yk3 ....... 1.
Jumima ....................... 15/28-29 ......... yk2 ........ 2.



niiskuneiti90.......... 11/26-31.......... yk3....... 1.
(Jomi (24) ............................... 8/30-33............... yk6 ........... 1.)
Mamu82 .............. 7/23-30........yk 3 ...... 5. (10v,9v, 5v ja 3,5v)
Hölyhuispake ........ 4/28-34 ......... yk2 ..... 4.
Kolmio ................. 3/ 29-31 ?? ..... yk1 .... 2. (8/09)
pörhölä (31) ......... ?/? ............... yk3 ..... 4./2.
Isosiskoksi (28) .... 1/30-32.......... yk2 ..... 2. (3/10)
mimmiih ............... ?/? ................ yk6 ......... 1.
KaTo .................... ?/? ................. yk1 ......... 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

metsätähti......................25.1 ->.........4. (6/06,8/07,3/10)
chrisu.............................1-2/2011 ............................. 1.
nuppu86 ....................... 2/2011 ................................ 2.
kn071 (22).....................ivf 03-04/2011...................1.
Bassets ........................ kevät 2011 ............................. 3.
Miiuliini85......................kevät 2011.............................. 2.
Anin..............................kesä/syksy 2011..................... 4.
Sinisilmä-91 .................3/2011 ................................. 1.
tryffeli89 ..................... 6/2011 ................................ 1.
Peepe ......................... 6-7/2011 ............................. 1.
Anna333 ..................... kesä 2011 ............................ 2.
Mutsikka81................... kesä 2011 ........................ 7./1.
miss bamse ................. 7-8/2011 ........................... 5.
bellabambini .................8-10/2011 .......................... 1.
Spukka.........................kesä 2012...............................?



Taustailijat:

(An-nie)
(Jomi)





Haamuilijat:






Plussanneet 2011:

Tammikuu: Ansis (yk1), elmiju (yk1/yk7+km), Salainen toive (yk2), äiti88 (yk6)

Plussanneet 2010:

*Kesäkuu 2010: tombatar
*Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
*Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
*Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk1)
*Marraskuu 2010: jasmin-- (yk3)
*Joulukuu 2010: kamiraro (yk1), hopeful86 (yk2), tömpsis (yk3), Ruutinen (yk1)



Plussanneille löytyy oma pino odotuspuolelta:

Haavevauvat todeksi 2011-2012 ->
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1907943-haavevauvat-todeksi-2011-2012-a/



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
(xx/xx)) = poika
(xx/xx) = tyttö



++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA ++++
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan miss bamse ja sharita :wave:

äiti88lle paljon onnea :flower:
Tuut varmaan sitten kans lokakuisiin? Onko sulla millasia oireita?


En jaksa nyt muuta kirjotella...
Kuka olis halukas listan päivittäjäks? :wave:
Totta se pitää tuonne odotuspuolelle hipsiä pikku hiljaa, kurkkimassa ja lukemassa täällä kuitenki käyn...

Oma oireettomuus rassaa... Teen varmaan vielä testin...

Salainen toive ja vielä nimetön rv.5+2 (4+2)
 
sharita:Tervetuloa mukaan:)Tuosta painonpudotuksesta,se on tosi hienoa mut ethän liian tiukalla kuurilla ole.Sekin nimittäin voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista.Toivottavasti et kuitenkaan joutuis odottamaan pitkään plussaa.

Kolmio:kiitos:)Mä oon ihan innoissani,mies on vähän niin ja näin,mut jospa se siitä tekemisestä ainakin innostuisi:)

jasmin:ehkäisyneuvolan lääkäri laittoi.Ja ottaa poiskin:)Niin ja oon ihan varma että asiat vaan järjestyy jollain tapaa:)

).( Tänä aamuna soitin neuvolaan ja pyysin lääkäriaikaa kierukan pois ottoa varten ja se sitten mun papereista kattoi et koska se on laitettu ja kun kerroin et viime keväänähän se laitettiin niin kyseli sitten et eikö se sovi vai onko tarkoitus yrittää raskautta ja kovin oli iloinen kun kerroin että kyllä meille ois vielä yksi lapsi tervetullut:)Ja kysyikin että haluatko ajan jo huomiselle ja olin ihan innoissani ja sanoi et tottakai:)Eli huomen aamulla 9.20 tää ankkuri sit lähtee pois:)Kovasti onnitteli terveydenhoitaja päätöksestä:)
Mä oon ihan innoissani ihan tuntuu kuin leijuis:)Mut yritän tähän silti suhtautua rauhallisesti ja saada miestä peiton alle vähän tavallista useammin:)
Kyllä me eilen illalla taas asiaa puitiin ja sillä ei oo vieläkään mitään asiaa vastaan mutta toivoi näiden mulle riittävän.Mut niinku sillekkin sanoin et kyllä se nyt vaan taitaa olla niin että nää ei vaan riitä,no hiljaa oli ja tais mielessään huokasta:)Sit ku sanoin et tää on varmasti se viimeinen niin sit se kysy et entäs jos hänelle tulee reilun vuoden päästä hirmu vauvakuume niin totesin sit vaan et täytyy vakavasti keskustella asiasta:)Mut jos niin kävis niin mut on helppo tähän "leikkiin" saada ryhtymään:)
Mut näillä näkymin meidän viimeinen vauva on huomisesta alkaen hyvin tervetullut:)
Ja meillä nää aikaisemmat on siis p 06/06 p 08/07 ja t 03/10
Mä oon ihan habby habby habby:)Näättekö kun henkisesti ihan hyvin innoissani ympärihuonetta ja hihkun:)?

Päivittäjälle:mites mun kiertopäivät sitten alkaa kun kierukka poistetaan (muutkin saa vastata)

Onnesta leijuva metsätähti
 
Ihanaa metsätähti, että tekin pääsette nyt aloittamaan yrityksen. Kyllä se mieskin asiaan varmasti ajan kanssa lämpeää. ;)

).( Ei mitään erikoista. Peittoja on heiluteltu oikein olan takaa. Nyt vaan odotellaan, kun oviskin on jo takana. Loppuviikosta pitäisi tädin saapua paikalle. Kyllä on odottavan aika pitkä.:O

Niin ja onnittelut:flower: kaikille plussanneille.
 
Metsätähti
Hienoa että sait ajan noinkin pian :) Noista kiertopäivistä... Totta ne ihan siitä aletaan laskemaan ku vuoto alkaa, eka vuotopäivä=kp1 :)

Alice
b:)d Ja jaksamista odotteluun... Odottavan aika on tunnetusti pitkä...


Mä en saanu illalla millään unta vaan pyörin sängyssä... Tää oireettomuus niin vaivaa mua.
Voisinkohan mä päästä veritestiin, siitähän ne voi kattoa hcg:n?
 
Mä en saanu illalla millään unta vaan pyörin sängyssä... Tää oireettomuus niin vaivaa mua.
Voisinkohan mä päästä veritestiin, siitähän ne voi kattoa hcg:n?
Sä oot kotona tehnyt positiivisen testin, joten todennäköisesti et pääse tk:n kautta enää hcg arvioon..Hei oikeesti, ota nyt vaan rennosti!Mulla ei esikosta ollu mitään oireita!Ei yhtään mitään!Jos maha ei olis kasvanu ja menkat jääny pois, en olis tiennyt raskaana olevani!Tissitkin tuli kipeeks vasta synnytyksen jälkeen.. :) Ole huoleti! :heart: :hug:
 
Maira
Niin kai. Taijat olla oikeessa. Ei tästä raskaudesta kyllä osaa nauttia :| Ottasin ilomielin tähän jonkun oksentelut niin tuntis sentään olevan raskaana...
Pyörii vaan kaikki kauheudet mielessä ja kuinka sitten ultrassa totuus iskee päin naamaa...

Kahessa vuodessa kyllä totaalisesti unohtanu miten kauheeta odottelua tää alkuraskaus on...
 
^No kyllä mä ymmärrän sen huolen, oli sitä välillä minullakin... :hug: Mut näin jälkikäteen kun miettii niin oon tosi onnellinen etten oo koskaan "joutunu" kokee mitää raskauspahoinvointia yms., kuulemani perusteella sekään ei niin kamalan kivaa ole... :D Mut voihan sulla alkaa pahoinvoinnit jne myöhemminkin..
 
Maira
Niin ei mullakaan esikoisesta kuitenkaan nyt niin hirveesti niitä oireita ollu, mahaa jomotteli, ja tissit oli kipeet jonnekki 15viikolle asti... Etomista jonnekki 9viikolle muistaakseni. Totta se toinen sitten vaan voi olla entistä vähäoireisempi...

Pitäs vaan koittaa nauttia tästä oireettomuudesta (seki toisaalta onni) ja raskaudesta mut minkäs teet ku on tämmönen höyrypää :LOL:
 

Yhteistyössä