Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 7

Hei ihanaiset :heart:

Te,jotka pohditte lasten pientä ikäeroa.Meidän kahdella ensimmäisellä on 1,1v vaan väliä..Esikoinen ei edes kävellyt vielä kun tulin laitokselta :D Mutta siinä nemeni molemmat!Kahet vaipat ja yhtä aikaa ruokkiminen oli taitolaji,siihenki harjaantu kyllä!Vauva makoili sitterissä ja pullon tuin rasuilla ja millä milloinki että sai maitonsa :D Hulinaa mutta antoisaa!Ovat tosi läheisiä ja leikki keskenään paljon,nukkuu samas sängys vieläki välillä vaikka poika 9 ja tyttö 8 jo.
Siitä vaan rohkeasti!Kaikki menee hyvin ja hyvin nopeasti...
Nyt vähän hirvittää tuleva neljäs kun tää 3 vuotias on aika hallitseva täs perhees...mutta äkkiäkös pahimmastakin selvitään :D

Tänään tuli postis liuskoja:D koskakohan sitä kannattais aikasintaan testata ku oon niin kärsimätön:headwall: miten tarkkoja nuo liuskat on,kierrosta en tosiaan tiedä,mutta nyt on kp 28.yritänkö väkisin odotella sunnuntaihin,sinne kp 32 :/ apua,tää on raastavaa :D
 
Kiitos ihanaiset :)

Listan päivittämisestä...
Jos sopii niin päivittäisin mielellään vielä ainakin jonkun aikaa... En tiiä uskallaudunko tuonne odotuspuolelle menemään... Uuden päivittäjän pesti on siis auki sitten ku mä sinne uskaltaudun :wave:

Anteeks. En nyt osaa kommentoija mitään... :D
 
Huomenta,
tyhmänä tein jo testin ja negahan se oli.Nyt odotan kyllä sinne sunnuntaihin asti :headwall:
Alavatta kyllä niin sen oloinen että kohta täti tulee.
Mahikset raskauteen on kyllä aika pienet sitäpäitsi,seksiä harrastettiin 3.-8. päivinä,eikä silloinkaan joka päivä.Pitää olla kyllä toooosi hyvä säkä että olis tärpänny.(nämä 3 on kyllä tullu melkeenpä jo siitä,että kalsarit on pesty samas konees :D)
Oireita ei oo mitään,ei sitten mitään...(paitsi näköjään krooninen ilmamaha)
Taas omanapailin :ashamed:

salainen toive,joko kerroit muille plussasta?Miten reagoi?

Kertokaapa ihanaiset kuulumisia :heart:
 
äiti88 :hug:

Mamu voi surkeus : /

Lasten ikäerosta: Minun lapsilla on ikäeroa 1v 3vko:a :heart: Ja en ole ikinä kokenut sitä liian pienenä. Kovasti heistä on ollut aina seuraa toisilleen, tosin kouluikään päästynä tappelevat melkosesti ;) Mutta suosittelen pinetä ikäeroa...samalla vaipan vaihdolla ja ruokaajalla se menee kun isommatkin lapset... :)
 
Maijamehi itselläni on iso ikäero omiin vanhimpiin sisaruksiin, nuorimman heistä kanssa 2v ja se oli melko "maksimi" mitä ise lapsena ajattelin...en ollut lainkaan isosiskojeni kanssa tekemisissä lapsena, ainoastaan tämän 2v vanhemman. Toki nyt aikuisiällä ollaan hyvissä väleissä vanhempien sisaruksien kanssa...Mutta niissä kysymys siis jopa 18-21v ikäerosta, tämä lapsena harmitti kovasti :|
Siksi ehkä minunkin lapset pienellä ikäerolla...
 
Anis mulla itelläni on 8, 10 ja 11 vuotta vanhemmat sisarkuset, nyt vasta ollaan siskon kanssa enemmän oltu tekemisissä siis eri tavalla kuin silloin kun olin esim. ala-asteella. Siitä syystä itsekin olisin halunnut pienet ikäerot. exä ei kuitenkaan halunnut lisää lapsia tai jotain ja tän uuden kanssa on tosiaan tää neiti joka on 5,5kk vanha. Toivon että seuraava sais mahdollisimman pian alkunsa vaikkakin varmaan rankkaa voisi ollakin. Oman iänkin puolesta olis kiva kun seuraava pikkuinen pian saisi alkunsa. Lisäks mulla on ollu tossa toisessa munasarjassa jotain häikkää niin se huolettaa et jos se lakkaakin vallan toimimasta vaikka onhan mun serkulla toinen jo tulossa vaikka hällä on toinen munasarja jo nuorena leikattu pois.
 
Maijamehi toivottavasti teillä siis tulee odotettu lopputulos pikapuoliin ;) Voisi sanoa, että pienellä ikäerolla se voi olla rankkaa, mutta antoisaa! Lapsista saa niin paljon energiaa, että mielestäni se kannattaa :)
Mutta nyt kuntosalille rehkimään :wave:
 
Hei,

Jonkun ovis laskurin mukaan olisi eilen ollut ovulaatio, toisaalta se voi olla tänään tai huomenna tai viimeistään sunnuntaina...

jos kierto on nyt yhtäpitkä kuin viimeksi niin 3.2 pitäisi menkat alkaa ellen ole raskaana tai 3-7.2 en yhtään osaa sanoa koska tässä kuussa alkoi 4.1 ja edellisessä 8.12 ja marraskuussa 8.11.

eikun hetkonen...oonkohan mä laskenu jotenkin väärin nyt vasta huomasin...eli 31.1 pitäs alkaa? vai miten noi kierrot oikeen lasketaan? eli ovulaatio on voinu vai olla jo aikasemmin? no onneks ollaan joka päivä tässä ny yritetty :D

mulla voi olla noi kyllä aika sekasin, loka kuussa otin vikat pillerit eikä ne ennen pillereitäkään oo täysin säännölliset ollu... millonhan sitä sitten uskaltais tehdä raskaus testin? pelottaa jo nyt jos en sit ookkaa raskaana...vaikka raskauden todennäköisyys on joka kuu vaan 25%? no ei sille sit voi mitään ja mitä vaan voi muutenkin tapahtua...
 
Viimeksi muokattu:
***Torstai 20.1.2011***





Yritys/TJOTtailu alkanut:

HekkuLiini ....................kp 105/28-32 ....... yk 1 ..... 2.



Salainen toive (22)...... kp 35/24-36(44) .... yk 2 ..... 2. (10/09)
äiti88 ........................... kp 33/30-40 .......... yk 6 ..... 3.



Heenu .......................... kp29/?..................yk 1 ..... 4.
Maijamehi (29) ........ kp 28/? .......... yk 2 ... 3./2. (02/03,08/10)
PikkuHöttiäinen (27) ..kp 25/?..................yk 1...... 1.
Minnuska89............. kp 24/32-33......yk1v+km1/10..... 2. (03/09)
kuumeilija 38.............. kp 23/?...................yk ?...... 1.
anskilia......................... kp22/30..................yk1....... 1.



Tine (25) ..................... kp 17/28-38 ...........yk 3 ...... 1.
hzz ................................ kp 16/25............... yk7 ....... 3.
Lolaa (19) ....................... kp 16/? ................ yk1 ....... 1.
miida ........................... kp16 .................. yk1 ........ 2. (05/09)
Teollisuuskypärä............. kp 16/28-30.......... yk1 ....... 2.
Alice81 (30) ................... kp 15/24-28 ......... yk1 ........ 2. (03/10)
Catherine- (21).............. kp 15/35 .............. yk 2 ...... 1.
Eevaliisa (26) .................kp 14/27 ............. yk 2 ....... 3.
Kauniina Päivänä Tuut ....kp 14/27-30..........yk ?........ 3.
Vauvako? .........................kp 14/23-26 ....... yk? ......... 4.
Ambrosia85 ................. kp 11/29-32 ......... yk3 ....... 1.
Jumima ....................... kp 11/28-29 ......... yk2 ........ 2.



niiskuneiti90.................. kp 7/26-31.......... yk3....... 1.
(Jomi (24) ............................... kp 4/30-33............... yk6 ........... 1.)
Mamu82 .............. kp 3/23-30........yk 3 ...... 5. (10v,9v, 5v ja 3,5v)
pörhölä (31) ................. kp ?/? ............... yk3 ..... 4./2.
Isosiskoksi ................... kp ?/? ................yk1 ......... 2.
mimmiih ........................ kp?/? ................ yk6 ......... 1.
KaTo ............................. kp?/? ................. yk1 ......... 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

metsätähti.............Kierukan poiston jälkeen.............4.
chrisu.............................1-2/2011 ............................. 1.
Kolmio .......................... 2/2011 ..................... 2. (08/09)
nuppu86 ....................... 2/2011 ................................ 2.
kn071 (22).....................ivf 03-04/2011...................1.
Bassets ........................ kevät 2011 ............................. 3.
Miiuliini85......................kevät 2011.............................. 2.
Anin..............................kesä/syksy 2011..................... 4.
Sinisilmä-91 .................3/2011 ................................. 1.
lily-rose ....................... 5-6/2011 .............................. ?
tryffeli89 ..................... 6/2011 ................................ 1.
Peepe ......................... 6-7/2011 ............................. 1.
Anna333 ..................... kesä 2011 ............................ 2.
Mutsikka81....................kesä 2011......................... 7./1.
bellabambini .................8-10/2011 .......................... 1.
Spukka.........................kesä 2012...............................?



Taustailijat:

(An-nie)
(Jomi)





Haamuilijat:
Salainen toive.......kp 34/24-36(44) ...... yk 2 ....... 2. (10/09)







Plussanneet 2011:

Tammikuu: Ansis (yk1), elmiju (yk1/yk7+km)

Plussanneet 2010:

*Kesäkuu 2010: tombatar
*Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
*Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
*Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123 (yk1)
*Marraskuu 2010: jasmin-- (yk3)
*Joulukuu 2010: kamiraro (yk1), hopeful86 (yk2), tömpsis (yk3), Ruutinen (yk1)



Plussanneille löytyy oma pino odotuspuolelta:

Haavevauvat todeksi 2011-2012 ->
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1907943-haavevauvat-todeksi-2011-2012-a/



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
yk/yk= yrityskerta/yrityskerta esim. km:n jälkeen
yv = yritysvuosi
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
(xx/xx)) = poika
(xx/xx) = tyttö



++++ PLUSSARIKASTA TAMMIKUUTA ++++
 
Viimeksi muokattu:
äiti :hug:

Mamu :hug:
Paljon onnea uuteen kiertoon b:)d

Heenu
Esikoisesta kerroin siskoille melkein heti. Mun vanhemmat sai tietää joskus rv.10 kun äiti oli kuulemma arvannu...
Mun hyvä ystävä tietää yrityksestä niin hänelle varmaan pitää kertoa jossain vaiheessa, tuskin valehella kehtaan ku kysyy et noh? :D
Mut muuten olis tarkotus että tällä kertaa pidettäis salassa ainaki ultraan asti :)


Aamuyöstä heräsin aivan kauheeseen nälkään, pakko oli mennä syömään että pystyy nukkumaan... Muutenki kyllä valvoin ja torkuin viidestä seittemään, raskausjutut pyöri mielessä...
Tässä vain jännäillään vielä...
Aamulla en tehny testiä mut huomenna teen... :)
Oireita ei oikein ole mahan jomotuksien lisäks, ehkä pissattaa ja väsyttää enemmän...
 
Viimeksi muokattu:
alloh, täällähän on taas tapahtunut (mitä äkkiä tämän sivun lukaisin). Onnittelut ST ja tervetuloa uusille!

Varmaan muutakin kivaa on tapahtunut, mutta nyt ei kyllä kykene hirveesti selailemaan.
Mulle iski ihan hirveä kuume; tiistaina kuume nousi ja sen jälkeen on pääasiassa tuolla 39.4:ssa lämmöt :( Ei laske sitten millään. Panadol 1g:sta saa ottaa sen 3 per vuorokausi ja panadol hottiakaan nyt ei voi loputtomiin juoda. Alkaa pikkuhiljaa loppumaan voimat ihan totaalisesti! Ruoka ei maistu mutta onneks sentään juon. Sikaflunssaanhan nää oireet menis aika lailla ku nenä naamaan, mutta oishan se aika kornia kun otin sen kausi-influenssan (sikasisäisen) tossa joulun korvilla.. toivottavasti ei kuitenkaan.

Mutta jos teillä on jotain vinkkejä millä kuumeen saa alas niin otetaan vastaan! Jos kykenen niin varmaan käyn kontrollilabroissa perjantaina - ei vaan oikein uskalla tässä kuumeessa hirveesti ajella autolla :(
 
Ambrosia
Pikaista paranemista... :hug: Soitappas tk:hon. Kaverille oli vinkannu et ottaa buranaa ja panadolia, et toimis paremmin... Korkee kuume ainaki tappaa pöpöt, jospa niitä ei sitten riitä pitempään sairastamiseen... Toivotaan et näin on
 
Kiitos päivityksestä :) olit vahingossa laittanut yk 2 vaikka nyt alko sitten yk 3... mutta eipä tuo niin justiinsa :D
Ainiin ja noi lapset on tyttö,poika,poika,tyttö =)
Selailin tässä kylpylöitä ja niin haluttais päästä pienelle hemmottelulomalle ton uko körilään kanssa :whistle: jos sitten vaikka kävis tärppi paremmin ;)
Helmikuun lopussa ois 5vee hääpäivä että kaipa sitä nyt sit vois jotain muutakin tehdä sen kunniaksi kun vaan möllötellä kotona :D
Ambrosia: toivottavasti kuume alkaa hellittämään, ite oon kun zombie jos menee yli 38...
Heenu: peukut pystyssä jos vaikka oiskin tärpännyt ;) ihmettelen itseäni että miksi tää raskautuminen on nyt niin vaikeeta kun kaks nuorimmaistakin on täysin vahinkoja (rakkaita sellaisia) siis keskeytetyllä menty silloin ja varottu ovispäiviä :O en tajuu... ehkä se on toi hormonikierukka sitten mikä vieläkin vaikuttaa vaikka poistettiin jo marraskuun alussa... On kyllä kroppa ollu niin ihmeellinen sen jälkeen muutenkin että ei ihme : /
Jaa taas sitä omaa napaa :ashamed:
 
Salainen Toive ONNEA!!!! Sieltä se plussa pamahti, haamu tuosta on kaukana! :flower:

äiti88 Varmasti tuntuu pahalta kun itse vielä vain toivoo sitä mitä muut ympärillä tuntuu kaikki helposti saavan :hug: Älä luovuta silti vielä, kyllä te varmasti nyytin saatte syliinne, voimia, hyvää mieltä ja tsemppiä tosi kovasti! :hug:

Mamulle Paremmat tärppionnet alkaneeseen kiertoon! Toivottavasti aika kuluu nopeasti ja pääset plussaamaan!

Ambrosia Toivottavasti saat kuumeen alas ja olon paremmaksi! Hyvä että oot saanut edes juotua jos et niinkään syötyä, se on tärkeetä. :hug:

Maijamehi Mites menkat? Oispa vaan jotain muuta jomotusta eikä täti tulis!


Heenu Jännätkäämme siis sunnuntaille jos maltat sinne saakka ja toivotaan että saat plussailla!


Ikäerosta Esikoinen ois 2v3kk sitten kun ja jos kakkonen syntyy. Itsekin olen miettinyt ristiriitaisin tuntein että miten ihmeessä tulen jaksamaan. Mutta onhan elämä jo nyt helpottanut niiiiiin paljon verrattuna siihen kun tuo poika oli vielä alle vuoden. Nukkuu suht hyvin, on tosi omatoiminen ja viihtyy myös omissa leikeissään. Kai me selvitään, mä vaan oon jotenkin niin riippuvainen nukkumisesta että pienikin univelka saa pakan sekaisin =)


Jeps, poika nukahti päikyille viimein, painelen itsekkin unimaahan!
 
Listaa päivitetty! :wave:

Maijamehi
Onko sulla millasia oireita? Hyvin voi plussaki tulla! :)

jasmin
Kiitos... Vähän jännittää, tänään pitäs vissin alkaa... Tuonne odotuspuolelle en ole uskaltanu mennä... Ja en mä kyllä oikeen tiiä edes mihin kuulusin ku la hakusessa...

Ikäerosta...
Jos tuolla mahassa on elämää ja kaikki menee hyvin loppuun asti niin meillä ikäeroksi esikoisen ja tämän toisen välille tulee aikalailla se tasan 2v :)
 
Heippa, oon ollu taas vähän taka-alalla kun ei kerkiä pahemmin enään kirjoittelemaan tänne kun aloitin maanantaina opiskelun ja ovulaatio siis oli 16.päivä ja tikutin sen tosiaan ihan. Nytten sitten ihan pientä nipistelyä on ollut alavatsassa välistä, kahdeksan päivän päästä pitäis testailla

Mutta HIRMU PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE, pahoittelut niille joilla menkat on alkanut ja niille joilla jännät päivät on lähellä niin hirveesti tsemppiä että plussaatte :)

NIIN JOO JA LISTAAN PITÄÄ PÄIVITTÄÄ TUON LAPSEN MÄÄRÄ KUN OLEN UNOHTANUT KERTOA ETTÄ LAPSIA SIIS 1 joka syntynyt (03/09) JA KESKENMENO (01/10)
 
Viimeksi muokattu:
Salainen toive No kyllä se la sieltä selviää. oliko sulla tasanen kierto, Käy jollain nettilaskurilla laskee? Tai etkös sä pääse neuvolan puolesta varhaisultraan jos on heittoa kierrossa?

Mites muuten Hekkuliini? Vielä odottelet menkkoja? Oletko vähennellyt miten imetystä? Mä en saanut esikoista imetettyä kuin ekat 4kk joten en voinut auttaa kun taisit pyytää jotain vinkkejäkin siihen? Mulla on ystävä joka odotteli omia menkkojaan vuoden päviät synnytyksen jälkeen, hän imettää n. 2krt vuorokaudessa edelleen mut tosiaan menkat alkoivat vasta kun vauva oli reilun vuoden. Mä en muista minkä ikäinen sulla siellä oli jota imetit mutta toivottavasti saat kierron kohdilleen kun sulla oli tainnut kuiteski jossain vaiheessa jotkut menkat kuitenki olla?
 
Voi jesta Jasmin, veit tossa ikäero-asiassa sanat suusta!!
Aivan samaa meiltä olen, uni jos joku on ihmiselle tärkeetä!!! :D
Ja jos tässä nyt tosiaan kaikki menee niinkun ollaan suunniteltu (eli raskaudun heti, varmaan joo... ) niin meidän lasten ikäeroksi tulis kanssa melkeinpä tasan se 2 vuotta ja 3 kuukautta.

Pisti hymyilyttään.... :)

Ja iso kiitoksen sana ainakin Heenulle ja Ansikselle, jotka tsemppaavat pientä ikäeroa!!
Joskus alkaa se unenpuute niin hirvittään, että kokemuksen rintaääntä on kiva kuulla!!! :heart:
Ja uskon vakaasti että pienestä erosta on vaan hyötyä, loppujen lopuks!!!!!
Vaikkakin näille muksuille ei nyt niin pientä enään kerkiä tuleenkaan.......
 

Yhteistyössä