Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 vol. 6

Voi mahtavaa, upeaa KEIJU123!!!! UPEAA!!! Haluan ihan mielelläni listalle. Nyt taitaa olla kp 24/28-32. Tosin tässä kuussa en ovista bongannut joten tässä odotellaan tätiä porhaltavan paikalle. Muutenkin kaiken tämän kuun sairastelujen takia-minä sekä lapsokainen, on petipuuhailut jäänyt harvemmalle. Tosiaan ensimmäisessä raskaudessa käytin ovisliuskoja ja silloin bongasin ovulaation. mulla kun ei oo mitään tuntemuksia ovishetkellä että tietäisin koska se on.
 
Keiju123: ONnea OnneA onnea!!!!! :hug: Miten mies reagoi uutiseen? :) tuuhan sit kertomaan aina välillä kuulumisia :)

Jomi: mä en oikein tiedä mitkä mun ovisoireet on, oon aina vaan kiinnittänyt huomiota limoihin, mutta ne tulee niin usein yhdynnän jälkeen, että voi johtua jostain ihan muustakin... :stick: (haha tota hymiöö :D) Mutta eilen ja tänään on vihlonu alavatsaa ja limat kans löyty selkeesti, joten oiskohan se sitä? onko mun kp jo 17? vautsivau :D ihana kun on toi päivityslista mistä nään äkkiä kaikki päivät :p No nyt on pari kertaa talletukset tehty, että katotaas taas mitä tapahtuu... :) Huomenna mies on pitkään töissä, eli täytyy varmaan pärjätä näillä viikonlopun siemenillä... :D

Hopeful: oishan se voinut olla oviskin, siemenet vaan talteen äkkiä! :) Netistä muuten löytää tosi hyviä ohjeita neulomiseen, niillä muistuu asiat äkkiä mieleen :) Mä neulon taas lähes joka päivä vaikka kuinka, kesän tauon jälkeen tuli taas inspis :)

Meillä on ollut ihana viikonloppu, paitsi eilen oli vähän rankkaa, kun kaverin lapsen kanssa leikittyäni aloin kotimatkalla itkemään kauheasti :'( Vauvakuume alkaa olemaan aika kova, samalla myös km:n suru, ilmeisesti...

HekkuLiini: tervetuloa :)

Kaikille iloista alkavaa viikkoa! :)
 
Täällä yks joka käy kurkkimassa vauvakuumeissaan :wave: ikää 29v ja uusioperhe ..kotoa löytyy miehen 5v tytär ja miun 5v ja kohta 7v sekä meidän yhteinen 2viikkonen ihastus :heart: ja jos tuonne 2012 uskaltas toivoa ehkä seuraavaa...ja se oiskin sitten varmasti se viimeinen :( huokaus...on ne NIIN ihania. ensin ois saatava pikkulikka hieman isommaks..nimiäiset ja oma kunto kohdilleen..painoa tuli runsaasti raskausaikana mutta kyllä se siitä....

nuorin neiti sai alkunsa kolmen keskenmenon jälkeen joten ihan helposti en oleta ensi kerrallakaan raskautuvani....

tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille plussatulosta kaipaaville...meillä ehkäisystä luopuminen on ajankohtaista ehkä 2011 puolessa välissä...ja tosiaan perheeseen ois viides, mulle neljäs...
 
Onnea Keiju123 hirmuisesti nopeasta tärpistä!! =) Ja kaikkea hyvää jatkolle.

Täällä meneillään kp9, sitä ois vissiin seuraavat kymmenen päivää ankaraa puputusta niin ei ainakaan mee ovut ohi, tulipa millon tuli :D Netistä löytyy vähän ristiriitaista infoa, niin te tikuttajat miten tarkkaan teillä menee noiden ovulaatioiden kanssa..? Onko se nyt niin, että ovulaatio pitäisi olla kierron puolivälissä vai 16 (tai 14?) päivää ENNEN seuraavia menkkoja.. olen ihan sekaisin näiden kanssa?! Ja tiedän, eihän ne toki minkään säännön mukaan aina menekään.

Omien (olevinaan vahvojen) tuntemusten mukaan viime kierrossa olisi ollut ovu kp 18 ja kierto 35 pv, niin ei taida sopia kumpaankaan sääntöön, ainakaan täysin.. Muutenkin oli kyllä vähän kummaa kun hirveet kivut kesti viikon ennen menkkojen alkamista ja kun vihdoin alkoi tulla niin pari päivää olin ihan raukkana niiden kipujen kanssa ja sitten naps kuin seinään loppui kahden päivän jälkeen sekä kipu että menkat. Weird..

Menen muuten tänään pitkästä aikaa työhaastatteluun.. Odotukset ei ole hirveän korkealla, mutta senhän tietää, että jos on pienintäkään toivoa paikan saannista niin tämä neiti pamahtaa sillä sekunnilla paksuksi! Niin se elämä jotenkin vaan aina menee hankalimman kautta.. mutta jäämme odottamaan miten käy :)

tömpsis: Jospa sinunkin kuumeeseen vastattaisiin piakkoin :) Johan sulla alkaa taas pian olemaan jännät päivät tämän kierron osalta =)

Pirteää viikon alkua kaikille harmaasta säästä huolimatta!!
 
Torstai 4.11.2010



Yritys/TJOTtailu alkanut:

äiti88 ................. kp 35/28 .................. yk 4 ......................... 3.



HekkuLiini ........... kp 28/28-32 ........... yk 1 ........................... 2.
Jomi .................. kp 26/27-30 ............ yk 3 ........................... 1.
hah ................... kp 23/26 .................. yk 1 .......................... 2.
tömpsis ............. kp 21/? .................... yk 2 ........................... 1.



hopeful86 ........... kp 16/31-38 ............. yk 1 ........................ 1.
Tuutunen ............ kp 12/35? ................. yk 2 ......................... 1.
jasmin-- ............. kp 11/26 ................... yk 3 ......................... 2.



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Jumima ......................... 12/2010 ........................................ 2.
Ansis ............................. 12/2010-1/2011 ............................ 3.
Sinisilmä-91 ................... ? .................................................. 1.
Ambrosia ....................... ? .................................................. 1.
nuppu86 ........................ 02/2011......................................... 2.
Bassets .......................... kevät 2011 .................................... 3.
Kolmio ........................... 1-2/2011 ....................................... 2.
tryffeli89 ........................ 6/2011 .......................................... 1.



Taustailijat:
An-nie



Plussanneet:

Kesäkuu 2010: tombatar
Elokuu 2010: Yaden, NeliApina, tatskattu,
Syyskuu 2010: Tiudeliini, Linttu, taaperotx5, JA82
Lokakuu 2010: amma, Jessi75, Jotain, Keiju123



kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
TJOT = tulee jos on tullakseen
 
Viimeksi muokattu:
ei menkkoja edelleenkään :) tosin ei positiivistakaan...:( ( toivo elää että käy samalla lailla kun molemmista aikaisemmastakin että plussaan vasta kun menkat mielestäni jo toistaviikkoa myöhässä)

-äiti88 ja lapset 06 ja 08-
 
Keiju123 jee!!!!!!! :D Tervemenoa!! Tule toki aina kertomaan, että miten menee! :wave:

Neilalle tervetuloa! Ihanan pieni teillä jo kotona :heart: Ja pieniä muutikin vielä on...

Äiti88 Josko siis olisi tärppi käynyt, mutta testi vain ei näytä sitä vielä...Näin ainakin toivomme! =)

Oma napa: Minä varasin tänään ajan kierukan poistoon (+papa-kokeen) :whistle: Viikonloppuna tuli fiilis,et kyllä nyt sittenkin on jo sen aika! Kierukka lähtee parin vko:n päästä (24.11:sta) :D Sitten alkaa...Ilmoitteln sitten tarkemmin...
 
tömpsis Mies kuulemma oli ihan varma, että testi on positiivinen, kun sanoi mun rintojen kasvaneen. Sekin vähän shkoissa, mutta onnellinen. Itse en uskonut plussaan tosissaan, enkä oikein vieläkään tajua asiaa....epäilen niitä testejä, kaksi kyllä tein ja ihan vahvat viivat :) Olin valmistautunut pitempään yritykseen....
 
Keiju123 onnea ja monta paria tarrasukkia matkaan mukaan :D :heart:

tömpsis kyllä talletus tuli tehtyä ;) ja siksi tuo veren vuoto herättikin huomioni. Tosin sellasta verenvuotoa on nyt ollut useammassa kierrossa, että voi olla ihan normaaliakin. Saa nähdä :) Itse olen muuten virkannut nyt enemmän tuollaisia pieniä pehmoleluja :D Mutta onneks se kutominenkin loppujen lopuks alko sujuun :)

Tervetuloa uusille :flower:

ON: kp 13/31-38 ja menkkamaisia kipuja ollut nyt illalla. Pissahätä on ollut ehkä useammin ja jos vaikka mitä :ashamed: Ja tosiaan vasta lähentelen normi kierron puoliväliä. Saa nyt nähdä. Jännittää.

Plussatuulia :heart:
 
Hopeful: mä en osaa virkata ollenkaan! :D Valkkaan kaikki ohjeet sen mukaan, ettei vaan ole virkattavia reunuksia tai muita. Nyt pitäisi tehdä sukulaisille 4 pipoa... ja ties mitä muuta... :p

Mutta voi miten väsyttää KOKO ajan! olen nyt nukkunut jotenkuten yöllä, ja sitten päivällä päikkäreitä ja silti väsyttää ihan hulluna koko ajan... ehkä pitäis vähän saada raitista ilmaa, liikuntaa ja kaikkea... ei varmaan tää väsymys kuitenkaan vielä voi olla SITÄ...

Mites sen greippimehun kanssa? Saakos sitä juoda koko kierron ajan? Vai oliko siihen joku syy, että se pitäisi lopettaa ovikseen? Se vaan on niin hyvää, mä haluan juoda lisää ;) Vaikka enhän mä kyllä oviksestakaan varmaksi tiedä... talletuksia pitäis tehdä paljon lisää ;)
 
tömpsis virkkaaminen on oikeestaan tosi helppoa, sitä kun voi tehdä melkein miten vaan :D Kutominen on enemmän säännönmukasta, ainakin mun mielestä :) Mutta jokatapauksessa käsitöiden teko on tosi hyvä harrastus :D Sitten taas greippimehuun. Itse oon kuullu kahta versioo, eli joko se tekee ovislimoista jotenkin parempia siittiöiden "nappaamiseen" tai sitten kohdun limakalvoihin kertyy enemmän verta greippimehun ansiosta, jolloin hedelmöittyneen munasolun on helpompi kiinnittyä kohtuun. Itse en usko että greippimehun juomisesta oviksen jälkeen olisi mitään haittaa :)

ON: kp 14/31-38 ja ovis taisikin olla tänään :D Oli sellaisia tuntoja kun töistä lähdin ja juu, tuli hyödynnettyä :D Tällähetkellä pelottaa sekä se että tärppäisi, että se ettei tärppää. Toivon tietty tärppiä, mutta silti se kaikki uusi pelottaa. Mutta eiköhän tuo kaikki ole ihan normaalia. Tosin ei tollaisia pitäisi vielä kelailla :) Päivä kerrallaan :)

Plussatuulia! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
äiti88 Toivoa on niin kauan kun täti ei paukkaa paikalle! Toivottavasti pääset kertomaan meille pikapuoliin hienoja uutisia :heart:

tömpsis Kyllä sitä greippimehua varmasti saa juoda läpi kierron :) Sehän on terveellistä tavaraa, kun eikös siinä ole just foolihappoa, joka on erittäin tärkeää sikiön kehittymiselle muistaakseni kuudennella rv:lla, kun sen "hermoputken" tms. pitäisi sulkeutua. Mä oon myös kuullut että kierron alusta ovikseen saakka pitäisi ainakin juoda, että siitä on jotain hyötyä ovislimojen lisäämisessä.

Tuota hopefulin mainitsemaa kiinnittymisjuttua en muuten ollut kuullutkaan, voiskohan se tosiaan siihen(kin) auttaa? Hyvä, että saitte talletuksen tehtyä, nyt alkoi sullakin piinaviikot!

Eilen illalla, kp 24, tämä tampio teki sit hienon negatiivisen raskaustestin. Olin aika pettynyt, kun en saanut edes väärää positiivista sillä paljon parjatulla CB:n Plus-testillä :LOL: Mutta vielä ei heitetä kirvestä kaivoon, kyllähän tää vielä voi plussaksi muuttua. Oirelista on taas melko pitkä niinku aina, eli ei käytännössä merkkaa mitään, mutta onhan noita mielenkiintoista spekuloida :xmas:

Kivaa keskiviikkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hitsiläinen...kävin eilen kirjottamassa tänne tekstiä ja nyt teksti ei enää olekkaan täällä :confused: Teksti oli täällä, kun eilen lähdin, mutta olenkohan jotenkin sekoamassa :xmas:

Hopeful minulla ei ainakaan minkäänlaiset puikot pysy kädessä :headwall: Ei tule kuin sanomista jos ottaisin puikot käteeni! Toivottavasti teillä nyt sitten tärppää ;)

Jomi joskos se tosiaan vielä tulis vahvvistus raskaudelle =)
 
Jomille :hug: negasta. Toivotaan että vielä muuttuisi plussaksi :) Niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy. Pidän täällä peukkua! :)

Kiitos vaan kaikille tärppionnen toivotuksista. Olisi se hienoa jos se tärppi kävisi :) Laskeskelin tuossa että testaileen en pääse vielä isänpäivänä, vaikka olisi ollut aivan mielettömän hyvä päivä, siis jos se plussa pärähtäisi :) Mutta päivä kerrallaan edelleen.

Plussatuulia kaikille! :heart:
 
:attn: Mut voi siirtää taustalle! :attn:

Keskityn nyt loppuvuoden hyvin alkaneeseen painonpudotukseen ja mielenkiintoisiin koulujuttuihin. :) Onnea kaikille yritykseen ja pikaista siirtymistä odottajien puolelle!
 
pelkkää valitusta -varoitus! :attn:

masentaa masentaa masentaa :(
gynen määräämä lääkitys loppui eilen, ja arvatkaapas vaan tuliko oireet sitten HETI takaisin... eli lääkitys auttoi sen aikaa kun käytin sitä :( mistä tämä sitten johtuu? voiskos olla kuivuutta? kun lääkkeessäkin oli rasvaa mukana, ja sen aikana ei ollut oireita??? en enää tiedä mitä tehdä, olen aika valmis leikkaamaan koko alapään pian irti....

eli ei talletuksia ole tehty. hulluksi tässä tulee.
:'(
 
Tömpsis :hug: Oletko ikinä kokeillut Ceridal-öljyä?? Jos et niin kokeileppa! Kyllä on kurja vaiva : / Toivottavasti puian löytyisi keino päästä moisesta eroon!!

Jomi juuh :D Viikonloppuna tuli vahva fiilis,et kyllä sittenkin on jo sen aika! Ja kun sitä ei ikinä tiedä, kuinka kierrot lähtee etenemään, niin päädyimme sitten miehen kanssa, että kierukka heti pois, kun ajan saan :) Ja se aika meni kuiteskin noinkin pitkälle! Enää kolme viikkoa!! Täytynee vissiin käydä ostamassa siteitä (mitä en oo sitten vuosikausiin käyttänyt), jos ekat menkat/tyhjennys on runsasta!!
Työkaverit ovat kovasti häiden jälkeen udellut, et koska yritetään, mutta ihan hiljaa toistaseksi olen asiasta saanut oltua :xmas:
 
An-nie Tein tohon tommosen taustailijat-pinon. Kiva kuulla, että painonpudotus etenee hyvin! On varmasti helpottavaa heittää vähäksi aikaa "aktiivinen" haaveilu romukoppaan ja keskittyä muihin juttuihin :) Tuu sitten takaisin kun siltä tuntuu! :wave:

Tömpsis Voi ei! Ihme juttu tuo sun oireilu :( Toivottavasti siihen löytyis joku syy ja toimiva hoito pian - siis mielellään eilen!

Ansis Hyvä päätös teiltä molemmilta ;) Elämästä kun ei tosiaan koskaan tiedä.

ON: Toinen nega testattu :whistle: Ja ei, en tiedä miksi testasin uudestaan näin pian, kirosin itteäni jo siinä vaiheessa, kun dippasin testin :headwall: Nyt yritän sinnitellä jonnekin sunnuntaihin saakka testaamatta. Vaikka kai tässä sais jo sitä tätiä alkaa ootella. Jos se perhanan muori paukkaa kylään, niin taidan käydä vihdoin ja viimein sen kuukupin ostamassa lohdutuspalkinnoksi :xmas: Torstai on mun kohdalla näköjään epätoivoa täynnä :saint:
 
Kiitos tsemppauksista. En tiedä mitä yritetään seuraavaksi... :( Tuntuu taas siltä kun alapäässä olisi ilmakupla tai jotain ylimäärästä :confused: Välillä kirvelee kamalasti, Bepanthen auttaa taas hetkellisesti, mutta koko ajan siellä on tollanen ylimääränen "paino" :mad: (piti lisäillä näitä tähän, jos vaikka sattuis niin onnellisesti että jollain ois samoja oireita ja joku hyvä vinkki asian korjaamiseksi.)

Jomi: sullahan se hauskat lohdutuspalkinnot on! :D :D No onhan se kuukuppi tosi hyvä hankinta ja varsinkin jos se sopii, niin hieno juttu! Itellä sellanen makaa tuolla jossain kaapin perukoilla, taisin sitä aina sillon tällöin vuoden verran käyttää, mutta se oli niin hankalaa, kun poisto/tyhjennysoperaatioon piti aina se puoli tuntia varata aikaa ja kattoa ettei muut tartte sillon vessaa jne. niin se vaan sitten jäi... Eikä se koskaan lakannu tuntumasta epämukavalta, mulla oli ehkä väärä koko? Oon kyllä harkinnu, että ostaisin uuden, nykyään kun niitä saa useampaa erilaista kuin silloin aikanaan.

Ansis: oon kokeillut, mutta lähinnä liukasteena. Nyt oon syksyn aikana käyttäny paljon Bepanthenia, eli joskos sitä kokeilis tota Ceridaliakin tähän vaivaan...

Iloista päivää teille :)
 
Viimeksi muokattu:
Olen kolmen lapsen äiti ja vauvakuume "vaivaa" vaihtelevasti. Olen asiaa pohtinut paljon (vähän liikaakin). :headwall:

Eniten mietityttää miten sitten oikein jaksaa...vaikka vanhemmat lapset ovat jo 8v, 7v, ja 3v, eli kun vauvasyntyisi olisi vanhin jo 9v, keskimmäinen liki 8v ja nuorin likemmäs 4v. Myös työt mietityttävät, olen siirtymässä uuteen työnkuvaan (mahdollisesti) ja mietin kuinka noloa olisi "heti" vuoden työskentelyn jälkeen jäädä äitiyslomalle...(samalla työnantajalle olen nyt ollut 2vuotta ja tullut aikanaan kesken äitiysloman töihin).
mutta mutta...samalla sitä miettii et jos vielä lapsia tekee sen aika olisi nyt, jotenkin olisin NIIN valmis pikkuiseen ja työaikaa minulla on vielä jäljellä varmaan ainakin 30v =) (katsotaan nyt mihin ne oikein sen eläkeiän vielä siirtää).
Kaikki asiat on paremmin kuin hyvin, talossa ja autossa on tilaa. Molemmilla vakituiset työpaikat, talous kunnossa ja parisuhde kukoistaa. Mutta kai sitä aina miettii sitten niitä huonojakin puolia...kai sitä tämän arjen myöstä on tullut jotenkin niin realistiseksi koska ei se vauva arki aina niin helppoa ole : /

Mielelläni liityn "porukkaanne" ja tänään olisikin sitten kierukan poisto!! Saa nyt nähdä mihin elämä kuljettaa. Ja aloitetaanko yritys heti vai odotellaanko vielä hetki.

Onkos täällä ketään jolla ollut hormonikierukka? Kuinka nopeasti alkoi ensimmäiset kuukautiset sen poiston jälkeen?
 
Tervetuloa Vauvako? !
Itselläni tuli kierukan jälkeen viikon verran pientä tiputteluvuotoa, sitten oli viikon väli ja sen jälkeen alkoi menkat. Elikkäs 2 viikkoa meni poistosta menkkojen alkuun.
Kroppa palautui samantien normaali rytmiin, eli menkat ihan yhtä säännölliset ja kivuttomat, kuin ennen kierukkaa. Näin siis mun kohdalla!
Luulisin,että raskautuminenkin olisi mahdollista noiden ensimmäisten menkkojen jälkeen heti ollut(kaikki merkit sen verran vahvat), mutta tässä nyt kuitenkin suurella hartaudella odotetaan vielä muutama kuukausi.... :)
Mulla oli joku ihme pelko, et kierukka sotkisi mun kropan ihan totaalisesti, vaikka joka paikassa toitotettiinkin, ettei sitä tee. Mistä lie ajatus putkahtanu.....:rolleyes:
 

Yhteistyössä