~ Vauva haaveissa vuodelle 2011-2012 ~ vol.5!!

Heippa ja hyvää iltaa, töistä kirjoittelen :D

Sain tänään aika ikäviä uutisia..Pakko kirjoittaa ne tännekkin...
Kävin tänään siellä lääkärissä, kun kipuja ja oireita on ja menkat yli kaks viikkoa myöhässä..Lääkäri epäili, että mulla taas kysta siellä joka joko kasvaa tai sitten on puhjennut (tää samainen oli toukokuussa)..Tyksin papereista selvisi myös, että munasarjat rakkulaiset ja siis taipuvaiset nuita kystia sinne kehittämään...
Huomenna soitto Pulssiin gynelle, joka erikoistunut nuihin kystiin/ rakkulamaisiin munasarjoihin ja katotaan sitten miten edetään..keltarauhashormonista se lääkäri jutteli...Varoitteli myös, että laukasee helposti diabeteksen..Kiva kiva, kyllä mulle tulee sitten ihan kaikki...
Mun mielestä mulla on jo ihan tarpeeks terveydellisiä ongelmia (ylipaino, koholla oleva RR, alaselkäongelmat, lantio väärässä asenossa, kilpirauhasen vajaatoiminta, ainaiset korvatulehdukset yms.yms., laktoosi-intoleranssi...)

Mä aloin sille lääkärilleki itkemään, että mä en saa mitään helposti, vaan kaikki aina jonkun mutkan takana ...

Varoitteli tosiaa, että jos on kovin rakkulaiset niin lapsen saanti vaikeutuu ja hidastuu...
No, mies ihanasti totes vain, että eihän meillä ole kiire...

Ja mäkin olen saanu ihan kivasti näitä elämäntapoja muutettua, ja siis aloitettua tän laihiksen, salilla ja jumpissakin oon nyt ahkerasti käyny..

Mutta huomenna siis soittelen sinne ja sitten sen käynnin jälkeen selviää taas enemmän ja paremmin...Voi voi..

Mutta siis tämmösiä juttuja tänne!
 
Haaveilija86, haluan kertoa sulle ystävästäni jolla myös rakkulaiset munasarjat. Hänelle kanssa aina sanottiin että lapsen tekoon voi mennä pitkä aika ja että hankaluuksia tuo vaiva aiheuttaa koska kuukautiset olivat tosi epäsäännölliset jne. Kaverini meni naimisiin ja jättivät ehkäisyn pois, juurikin tämän vuoksi että raskautuminen oli kaverilleni lääkäreiden mukaan vaikeampaa kuin muille. Yllätykseksi kaverini tulikin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta, joten ei kannata vaipua epätoivoon, sillä aina nämä lääkäreiden diagnoosit eivät pidä paikkaansa, toivotaan että näin sinunkin kohdalla! Voimia työpäivääsi!! :hug:
 
Haaveilija87 :hug: ja paljon tsemppiä ja toiveikasta mieltä sulle! Tosiaan, hankalia vaivoja sulla on eikä noiden kanssa varmasti ole eikä tule olemaan helppoa. Mutta elämä yllättää, ei ole sanottua kuinka nopeasti mikäkin asia järjestyy! Hyvä että oot alkanut tekemään töitä paremman voinnin eteen ja oot jaksanu harrastaa liikuntaa, siitä se lähtee! Voimia!

Tiudeliinille tervetuloa kuumeilemaan ja pikaista plussaa sinnekkin! :heart:



Joo-o.. Mulla on huomenna siis kierukan poisto :) No ehkä en ajatellutkaan heti että ruvettais siitä vaan yrittää mutta nyt tuli varmaan kuukauden lisäodottelu kun sain varattua vasta sinne ajan niinkin epämukavaan toimenpiteeseen kuin peräpukamanpoistoon :/ (joka tuli suunnilleen ainoana mutta sitäkin kurjempana vaivana tosta esikoisen raskaudesta)
Mutta käsittääkseni niitä ei raskaana olevalta poistella ja vaikka onkin epätodennaköistä että ehtisin raskautua ennen sen poistoa niin silti. :|
Höh. Tätä nyt sit täällä surkuttelen :(
 
Hahaa, nyt on jotenkin erikoinen olo :D. On jatkunut jo viimeviikon loppupuolelta asti tätä että pissillä saa juosta melkein kokoajan ja tullut vihlaisuja. Tänään on sitten rinnat kipeytyneet oikein urakalla ja tuntuu pientä painetta tuolla kohdun kohdalla. Valitettavasti ilmavaivojakin on sitten oikein urakalla :LOL: :LOL: . Ei tuota vielä oikein uskalla alkaa arvailemaan, vaikka mielessä sitä tekeekin, kovinka usein sitä ekalla yrittämällä raskaaksi sattuisi. Mutta toivotaan parasta. Miehelläkin kamala vauvakuume ja on jo ihan innoissaan :D.

Eilen tuli kierreltyä kauppoja ja ostettua paljon vauvanvaatteita ynnä muuta, on ne niin söpöjä ja ihania :heart: ! Onhan se hyvä kaikkea tarpeellista ja muuta ostaa valmiiksi ajoissa, ettei kaikki tule sitten yhtärytäkällä :), muutenkin tekee niin mukavan olon kun saa pidellä niitä vaatteita :). Pinnasängyn saan sitten varmaan äidin suvun puolelta yheltä vintiltä, se on semmoinen 60-luvulta oleva, se vain pitää kunnostaa ensin, että se on turvallinen pikku vauveliinille. Äitikin nukkunut siinä vauvana :D.

Kyllä tämä kuume senkuin vaan nousee :D.
 
hopeful86 :hug: Kyllä se plussa vielä tulee...Ollaa taas kiertopäivissä samoissa :( eli jännäillään yhdessä taas :)

jasmin- 5 päivää ollaan, nautin ja rentoudun :)

haaveilija87 Älä luovu toivosta :hug: Ja muista kaikki on mahdollista.

Neliapila varovaiset onnittelut :heart:

mutta nyt lähden ja tulen takaisin monta kokemusta rikkaampana :)
 
hopeful86 Voi harmi sentään :( Ei muuta kuin paremmalla onnella uuteen kiertoon!

haaveilija87 Saitpa ikäviä uutisia. Mutta kuten tuossa jo muutkin sanoi, toivoa on eikä kannata heittää vielä kirvestä kaivoon :hug:

Tiudeliini Tervetuloa mukaan! :wave:

NeliApina Oi oi, onnea kovasti :heart: ja toivotaan, että viiva vahvistuu vielä.

Keiju123 Ihanaa lomareissua teille!

Mun täytyis jatkaa siivousoperaatiota, joka jäi eilen vähän kesken... Ei huvittais läträtä veden kanssa yhtään, kun on taas toisen käden ihottuma niin ärtsynä, mutta pakko olis pyyhkiä pölyt ja luututa lattiat. Pitää laittaa kumihanskat kätöseen, niin jospa se siitä!
 
Tervetuloa Tiudeliini :flower:

haaveilija87 :hug: toivottavasti kaikki kuitenkin järjestyisi vielä parhainpäin :hug:

Varovaiset onnittelut NeliApinalle haamusta :heart:

jasmia- itseasiassa meillä ei yritetä vielä, mutta ainahan sitä voi toivoa "vahinkoa" kun siihen on kuitenkin aika iso mahdollisuus, vaikka tuskin siihen taas vähäänaikaan uskon |O Kiitos tsempeistä myös Jomille ja Keiju123 :heart:

Keiju123 hyvää matkaa ja jännäillään sitten taas yhdessä miten meille käykään kiertojen loppuvaiheilla ;)

ON: Kp 2/31-38 ja menkat loppu tänään :eek: Olen aika ihmeissäni. Edelliset menkat oli kans tällaset tyngät. Ja olen aika varma mistä tämä nyt johtuu, ainoastaan vaan ihmetyttää että miten se voi vaikuttaa. Kyseessä on meinaan astmalääke, joka minulla vaihtui juurikin niin, että nyt on meneillään toisen kuun satsi. Lääke sisältää mm. alkoholia, mutta vain hyvin hyvin vähän ja se ei sinänsä vaikuta millään tavalla olotilaan. Lääke on suht uusi ja sitä ei esim ole testattu raskaana olevilla, eli tämän vuoksi meillä on yritys siirtynyt seuraavaan lääkärikäyntiin asti. Kun en hölmö tajunnut kysyä silloin kun lääkäri lääkettä määräsi, että voiko lääkettä käyttää raskaana, kun en sillon vielä tiennyt että mies haluaakin aloittaa lapsen yrittämisen jo tänä syksynä. Eli jos raskaaksi tulisin niin olisi todella pikainen soitto lekurille, että miten käy tämän lääkkeen kanssa. Kuitenkin se on selvästi auttanut todella huonossa kunnossa ollutta astmaani, joten haluan ennen yritystä nähdä kuinka hyvään kuntoon sillä pääsen sinne loppu syksyyn mennessä. Mielessä olen käynyt läpi kaikki mahdolliset kauhukuvat siitä että lääkäri kieltää vauvanyrittämisen ja että tätä lääkettä pitäisi käyttää koko iän tai jotain :eek: Mutta eiköhän tuo asia selviä ajallaan :)
 
mua ärsyttää taas.. kuukautiset on taas jäänyt pois. piti sunnuntaina alkaa. kävin hakemas raskaustestin että teen sen aamul. soitin neuvolaankin niin ainakin kuukausi pitää odottaa ennen ei tehdä mitään.. kumminkin mietin et jos joku on vialla. mulla oli ennen pillerei kierto ihan sekaisin ja mul ei oo hajuakaan tuleeko edes ovis. ja välil olen pillerei unohtanut syödä oikein urakalla enkä siltikään ole raskaaks tullut. Mutta varovaiset onnittelut neliapinalle =) ja :hug: sitä tarvitseville.
 
sansu86 Voi kurja, odottaminen on tuskastuttavinta asiassa kuin asiassa :/ Mulla yhdellä ystävällä jäi pillerien lopettamisen jälkeen menkat pois, puoli vuotta niitä odotteli ja sit haki keltarauhashormoonikuurin jolla vasta palasi kuukautiset. Oli kyllä kymmenisen vuotta syönytkin pillereitä että ehkä se tosiaan sotkee noi kierrot. :|
Toivotaan ettei sun tarttisi enää kauan odotella niitä ja tulis omia aikojaan! :hug:

NeliApilalle Onnea aamuhaamusta :) :flower:

tiudeliini joo noilla etukäteishankinnoilla pääsee hyvin tunnelmaan, hyvä se on että on vähän valmistautunut! :) :heart:

Jomi Mulla on täällä siivousoperaatio aina kesken, en ole niitä kaikkein järjestelmällisimpiä ihmisiä ja siksi siivoan koko ajan :headwall:


Jonku leffan jos kattelisi ja sitten öitä :wave:
 
Suomipopin jaajo sanoi tänään aamulla radiossa et jossain oli tehty tutkimus minkä mukaan keskimäärin 104 rakastelukerran jälkeen tullaan raskaaksi. :D Mies soitti heti aamulla ja kertoi tämän "ilouutisen", että eiku hommiin vaan ;) Ylihuomenna alkaa meidän kauan odotettu loma ja lähdetään lemmenlomalle kaksistaan, saas nähdä meneekö luku rikki :)

Plussatuulia kaikille ja yritystä peliin!! :)
 
Heippa ja kiitos kaikille tsempeistä ja haleista. Kyllä niitä tarvitaankin, vaikkei tosiaan oo loppupeleissä kovin suuresta asiasta kyse. Sain ajan Pulssiin perjantaille, eli silloin kuulen tuomion. Pitäkää peukut pystyssä, ettei mitään kovin suurta ongelmaa ja rakkulamaisuutta löytyisi!!!

Neliapilalle kanssa varovaiset onnittelut, mutta kyllähän niitä raskaushormoneja täytyy kehossa olla, jos haamun saa :heart:

Tiudeliin, oih, ihanaa, oot jo uskaltautunut ostamaan vaatteita =) Mäkin aina niitä kattelen ja kun kierrän kirppiksiä tekis mieli ostaa vaikka mitä söpöjä juttuja...On mulla odottamassa yksi ihana karvahaalari, joka menee kummallekkin ja siinä ihanat puunapit :heart: Se oli pakko ostaa, koska oli niin hieno ja ihan ku uus ja hinta vaan 1e!

Ilmeisesti ne menkat sitten alko koska vuotoa ollu ja tosi kovat kivut!!! |O Olen ollu tänään myös ihan pirun kiukkunen koko päivän ja äksyilly miehelle.. :ashamed:

Noh, täällä ollaan siis taas valvomassa 2/3 (ja mä en pidä yötyöstä)
 
onnittelut neliapinalle haamusta! :flower:

tsemppiä ja jaksamista kaikille tädin yllättämille ja vielä yritystä odottaville, aika tuntuu pitkältä kyllä.

tiiperi jaajolla on yleensä hyvät jutut :LOL: mut tottahan se on et ei se raskautuminen yleensä heti käy, jostain aikanaan lukenu et onkohan se vaan jotain 4 % luokkaa mahdollisuus raskautua kuukaudessa et aika vähän. toisilla se on sit helpompaa ja toisilla vaikeempaa.

[/b]jasmin mulla on kaverilta poistettu peräpukamat, juurikin raskauden jälkeisenä vaivana tullu. eipä se mukava operaatio ole mut ompahan sit poistettu. me päästäänkin sitte varmaan samoihin aikoihin yrittelemään jos joudut vielä kuukauden verran odottelemaan :)

haaveilija87 täällä toinen kilpparin vajaatoimintaa sairastava :wave: onko sulla minkälaiset arvot ja pärjäätkö tyroksiinilla? mulla nostettiin annostusta tän raskautumisjutun takia aika radikaalisti ja se aiheutti nyt sen että löi hypertyreoosin puolelle lievästi, not nice :/ tsh oli 0,86 ja t4v 21. raskautumisen kannalta ihanteelliset arvot mut miten ne sais tossa pysymään, sitä pitää nyt titrailla. t4v on kyllä vähän yläkantissa mut niin sen pitää raskauden aikana ollakki kuulemma. no soitto lääkäriin tänään ja katotaan jos sais ajan endokrinologille suht äkkiä. tääl on paska homma se et kilppariin perehtyneitä endokrinologeja ei oo kymenlaakson alueella yhtään :|

tiudeliini mä oon niin pessimisti etten oo ostellu vauvanvaatteita kun vasta sitte ku raskaus jo aika pitkällä. mietin et jos tulee km tms. mut saahan ne tietty sit annettua eteenpäin jos jotain ikävää kävis. oon mäkin kyllä katellu ja hypistelly vaatteita mut ostelen vasta sitte ku raskaus todellinen. kun eihän sitä koskaan tiedä, itelläki näitä juttuja mitkä saattaa vaikeuttaa raskautumista ni siks pessimistisellä asenteella ja pessimisti ei pety :LOL:

jaa, kai sitä pitäs ruveta töihin suuntaamaan, hauskaa päivää kaikille :wave:
 
Haaveilija87 :hug: Toivotaan, että perjantaina tulisi iloisempia uutisia!

Tiudeliini tervetuloa! Mikäs sen sanoo, ettei ekasta yrityksestä voisi raskautua? Minä olen raskautunut kaksi kertaa ensimmäisestä yrityksestä :heart: Siitä nuo kaksi ihana aprinsessaa minulla. Toki siitä on hiukan aikaa, joten tuskinpa onnistuu tulevan yrityksen kanssa ihan niin helposti.

Neliapinalle onnitteluja aamuplussasta :D Joko on vahvistunut uuden aamun myötä vahvaksi?

Jasmin kyllä se teidänkin yritys alkaa silti pian! Hoidata ensin juu vaiva pois, niin on paljon helpompi olla raskaanakin :)

Keiju123 mukavaa matkaa!!

Hopeful86
eiköhän sinulle jokin uusi astmalääke löydy =)
 
Täältä yksi kuumeileva laittaa varovasti jalkaa oven väliin...
:wave:
Jos suunnitelmissa pysytään niin esikoisen yritys alkanee talvella 2010-2011 :)
Vielä siis ehkäisyt käytössä..
ja riviä saa laittaa myös..
 
Eikun ajattelin vain, että niin monet ihmiset on yrittäneet niin kauan, niin tuntuisi hullulta jos nyt nämä omat oireet viitais raskauteen (joka tosin on omasta mielestäni ainakin vähäsen epätodennäköistä mutta olen toiveikkaana xD).
 
oli se tänään jo vähän vahvempi plussa. Enpä mä sinällään sitä eilistäkään epäile mut testasin kuitenki niin ajoissa et ajattelen et jos ne menkat sit kumminki alkaa lauantaina vaikka eihän ne ala :D vaikka toisaalta en edes tiedä onko kierto 27 vai esim.26 yms. Kun edelliset on ollu 24,26 ja 27. Mutta kyllähän mä raskaana taidan olla :heart:
 
Terkkuja kierukan poistosta, sinne meni :wave: =)
Lääkäri toivotteli onnea yritykseen, mut tosiaan ainakin se kuukausi menee ennenkuin jätetään ehkäisy pois niin saadaan kroppa kuntoon ja hyvä lähtee kattoo että miten tärppäis =)
Samaan syssyyn otettiin tällä reissulla papa-koe kun ei ole otettu sitten viime raskauden/synnytyksen.
Eli juu Jessi75 päästään jännäilee samoihin aikoihin =)
Vähän on alavatsa kipeenä ton poiston jäljiltä, ja pientä veritihkua tuli mut ei muuta kummempaa. Ihan outoa että pitää lähteä terveyssideostoksille kun menkat tulee ekan kerran ties miten pitkään aikaan! Mitkä ne ees olikaan, hmph :headwall: :saint: On ollut kyllä helppoa ilman sitä vaivaa!


NeliApila Vielä kerran ja vielä isommat onnittelut raskautumisesta, ihana juttu! :heart: :flower:

Vauvatarvikehankintojen suhteen minäkin olen hieman pessimisti. Tai ehkä en pessimisti mutta enemmänkin pelokas tai taikauskoinen tai jotain, ajattelen että jos yhtään uskallan jotain ihanaa ees katsella saati hankkia niin ei varmana koskaan tulla enää saamaan vauvaa :/ :ashamed:


Juliane tervetuloa mukaan kuumeilemaan! :wave:

 
[/b]white gold meillä on keskeytettyä käytetty oviksen aikana (ennen ovista ja vähän sen jälkeen) puoli vuotta ja toiminut on, valitettavasti :LOL: Muuten mennään sitten ihan normaalisti ilman ehkäsyä. Itsellä on se käsitys että siittiöitä tulisi mieheltä hiukan koko yhdynnän ajan? Mutta kuitenkin vähemmän kuin siemensyöksyssä. En sitten tiedä onko tämä paikkansa pitävä fakta?

Neliapinalle vielä kerran onnittelut plussasta :flower: :heart:
 
Öööööö, mietin tätä että meneekö pillereitten poisjättämisessä aikaa kun keho palautuu ns. normaaliks, ku oon käyttäny nyt vielä viimekuussa Yasminelleja ?
Viimeisten tyhjennysvuotojen jälkeen sitten ollaan jätetty ehkäisy pois ja alettu yrittämään.

Kuinka nopeasti ehkäisypillereitten lopettamisen jälkeen voi tulla raskaaksi ? Tietty tiedän että joillakin se toimii nopeampaa ja joillakin vie vähemmän aikaa.
 
neliapinalle isot onnittelut! :flower:

jasmin mulla vähän samansuuntasia ajatuksia noissa vauvatavarahankinnoissa et oon taikauskonen ja pelkään et käy jotain jos ostelen etukäteen. kiva et päästää yrittelee samoihin aikoihin =) ku tärppäiski samaa aikaa ni ois kiva :D mulla on menkat ollu kierukanki aikana mut tosi niukat, vaan tuhrua ja ph-suojilla pärjänny. outoo nyt sit jos/kun tulee enempi vuotoo ku ei oo siitä vaivaa ollu aikoihin B)

julianelle munki puolesta tervetuloa! :flower:

hopeful86 kyllä sitä siemennestettä tulee koko yhdynnän ajan ja touhutipoistaki on raskauduttu, keskeytetty yhdyntähän ei ole mikään ehkäisykeino, tätä painotetaan. toki sillon se on hyvä jos raskautuminen ei haittaa.

mäkin olen muuten raskautunut ekasta kierrosta et hyvin mahdollista kun yhdynnät on ajoitettu oikein. nyt en siihen tosiaankaan usko koska seksiä ei oo niin paljon kun sillon :kieh: no ehkä harvemmilla seksikerroilla tulee sit tyttö :D
 

Yhteistyössä