* * * Vauva haaveissa 2015 * * *

Mulla tänään oletettavasti dpo 0. Päätin että en testaa tässä kierrossa yhtä ainoaa kertaa ennen kun kahden viikon päästä eli 16 päivä. silkkaa rahan tuhlaamista kuseskella tikkuihin mihin tulee jotakin haamun esiäitiä ja sit ottaa päähän kun ei se mitään tarkoita. Menkat pitäis laskujen mukaan alkaa 15 päivä, eli jos 16 päivän aamuun mennessä ei ole alkanut niin sitten testaan. Yritän siis pitää täälläkin hiljaiseloa kaksi viikkoa koska tiedän että teidän testailut alkaa houkuttamaan minuakin :D Eli palaillaan 15 päivä jolloin ilmoitan että menkat alkoi :)
 
leonella nuaratti sun kommentti, toi on nii totta! Yhen kierron aikana menee sata r-testiä, koko ajan pitää rampata kaupassa kun miettii "ostan tän yhen nyt varoiks" :D Sit lopputulema on kuitenkin verinen. Mulla on jotain sysipaskoja ulkomailta tilattuja halppistestejä, uittelen niitä varmaan huvin vuoka ja tihrustelen. Osaiskin vaan odotella rauhassa.
 
ON: täällä mielenkiintoset fiilikset. Eilen juili alamahaa niin kovasti, että olin satavarma menkkojen alkavan. Eilen kipeyty myös nännit :D ittekseni vaan mietin että DAFUK?? Mukava närästys vaivannu koko päivän. Ite ku ei tiiä yhtää, että millon ovis, koska olin niin nuori ku pillerit aloitin, joten en oo ikuna semmoista ajatellut.
Mutta mennään ajatuksella; ovis kp12-14 välillä. Ja piinaillaan tästä eteenpäin. :D
 
Täällä lähti viivat tummuun. Eilen puuhattu ja tänään vielä tarkotus, sit pitää toivoo että ne riittäis. Netissä ainakin luki et 2pv ennen ja päivän jälkeen oviksen olis parhaimmat mahikset. Onhan sit nolemmat päivät hyödynnetty :) Tässä kuvaa: Ovis
 
Täällä annettu lupa viimeiselle tulla.. tukena on terolut ja clomifen.*Huomenna saa aloittaa noi clomit ja toivottavasti tuovat sen toivotun tuloksen.. mitään suuria odotuksia ei oo koska ongelmia on ollut aiempienkin kohdalla. Mutta toivon saavani folliultran ja verikokeet tähänkin yritykseen.
 
Kiinalaisesta raskauskalenterista, en luota siihen yhtään. Esikoinen ois pitäny olla sen mukaan tyttö, no poikapa tuli. Joten nyt en oo ees kattonu sitä etten saa mitää mielikuvia siitä kumpi se ois.
Toisaalta mies toivoo tyttöä, ni ois kuulema äidille enemmän työsarkaa ku saa opettaa tyttöjen juttuja, mulle ei oo väliä kumpi on.

Tääl on menos jännät hetket, viikonloppuna pitäis alkaa menkat jos alkaa. En oikein osaa sanoa tuntemuksien perusteella nyt mitään, jotenki on tavallaa tyhjä olo ettei siel kuitenkaan oo mitään. Mä en myöskään testaile turhan aikasin nyt, varsinkin kun kierto on ollu niin säännöllinen, verrattuna siihen mitä se oli ennen ekaa synnytystä. Muutama testi tuolla kaapis odottaa esikoisen jäljiltä.
 
Täällä olis kans yksi vauvasta -15 haaveileva :)

Nyt olis yk1 mutta kp3 vasta. Mitään ovistestejä en käytä enkä tunne ovista niin saa nähdä osutaanko kohdalle missään vaiheessa :D Nuorimmainen on vasta 7,5kk joten ei kyllä niin kiirekään.
 
Täällä annettu lupa viimeiselle tulla.. tukena on terolut ja clomifen.*Huomenna saa aloittaa noi clomit ja toivottavasti tuovat sen toivotun tuloksen.. mitään suuria odotuksia ei oo koska ongelmia on ollut aiempienkin kohdalla. Mutta toivon saavani folliultran ja verikokeet tähänkin yritykseen.
Taustalla olen seuraillut keskustelua ja pakko sanoa, että ilmaisu "antaa lupa lapselle tulla" on todella iljettävä. Lapsia saadaan, jos saadaan, eikä niille anneta mitään erityisiä lupia tulla elämään. Minusta tässä kohtaa vielä erikoisempi sanavalinta, kun on edellisiinkin raskauksiin tarvinnut lääkkeellistä apua. Minusta ko. ilmaus loukkaa muita samassa tilanteessa olevia, joilla on vaikeuksia raskautumisessa. Sori, mutta oli ihan pakko sanoa tämä!
 
Werma.. en kirjoittelekaan miellyyttäkseni sua millään tavalla. Tai yhtään ketään muutakaan. Se on sanonta jos tuntee itsensä niin herkkänahkaiseksi että ihan loukkaa niin.. luulet sä että mä luulen että niitä lapsia vaan tuosta vaan saadaan.. mutta käytän myös sanoja tehdä lapsia.. nyt kertakaikkiaan hyi ;)
Ja sori.. en vaan jaksa noinkin tyhjänpäiväsistä asioista nillittämistä.
 
Omaa napaa: täällä kp 25, dpo 6 (?). Muuten ei mitään ihmeempää ole tapahtunut, mutta ajoittain sellaista "vetävää" tunnetta alavatsalla. Tuossa vähän siivoilin sängyn alustaa ja painavaa patjaa nostaessa tuntui ikäväl tunne vasemmalla alavatsalla. Jotenkin sitä vaistomaisesti heti keskeytti liikkeen. Lisäksi valkovuoto muuttui tänään voidemaisesta tuommoiseksi venyvämmäksi, ovislimaa muistuttavaksi, mutta väri on siis valkoista eikä läpinäkyvää niin kuin ovulaatiossa yleensä. Sen verran kosteat oltavat, että oli pakko käydä tarkistamassa josko sieltä täti on lurahtamassa housuun. Pitäisköhän ihan piruuttaan tehdä ovistesti vielä tänään... Voiko ovulaatio tapahtua 2 krt saman kierron aikana? :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Tein viimein tunnukset Kaksplussaan! Yritystä on ollut ilmassa vajaat puoli vuotta (viitisen kiertoa). Pakko oli tulla tänne avautumaan kun on niin vihonviimeinen piinailu päällä. Kp35/28-36, eilen tein negatestin, ovulaatiota ei tässä kierrossa löytynyt tikuilla. Ajattelin jo, että tässä kierrossa tuskin tärppää ja yritin olla sinut homman kanssa (hehe, hyvin onnistuu aina), mutta sitten muutamia päiviä sitten alkoi kummasti juilia vatsassa ja toiveet kohosi uusiin sfääreihin.

Sanoin miehelle, että testaan perjantaiaamuna seuraavan kerran, mutta en kyllä millään jaksaisi odottaa!
 
Pakko ottaa kantaa tuohon "lapsen lupaan tulla", vaikka ei mulle kai kuulukaan... :p En vaan ymmärrä, että mitä loukkaavaa siinä on? Kyllähän se, että jätetään tietoisesti ehkäisy pois on itsestään selvästi lupa sille, että hedelmöitys tapahtuu ja siitä seuraa lapsi. Se, jos näin ei käykään ei tarkoita sitä, ETTEIKÖ sillä lapsella silti olisi lupa tulla. No juu, nää on näitä :LOL:

Täällä nyt kp 22/24-28, eikä niin minkäänlaisia raskausoireita. Perjantaihin odotan testaamisen kanssa, ja jos ja kun nega tulee ja menkat alkaa, niin alkaa myös ruokavalion kevennys. Jospa se sitten auttaisi osaltaan tärppiin :)
 
Aatoel mä uskon että ruokavaliolla on paljon merkitystä. Olin pitkään vhh ruokavaliolla ja ovilaatio tapahtui testien mukaan. Aloin syömään "normaalisti" ja edellinen kierto ovuloimaton. Nyt muutama päivä sitten palasin vhh ja nyt kp 14 eikä vielä ovis+, katotaan jos seuraavaan kiertoon vaikuttais jos tästäkin tulee ovuloimaton. Ovisoireita on kuten edellisessäkin kierrossa mutta testit negaa.
 
JUST !!!! oottelin menkkoja torstaille, mut tänä aamuna petyin VERISESTI. Mulle vois päivittää kp1/26-28, yk3..Nyt siis oli kierto sen 26 päivää, viimeks 28... Ovistikut lähtee kyllä tilaukseen, vaikka tuntuu et tässä kierrossa se ei ollu siitä kiinni, ovistuntemuksista oli tasan 14 päivää siihen et nää menkat tuli.

Samoihin v*tutus höyryihin voisin myös ilmasta kantani tähän lapselle on lupa tulla- asiaan. Musta se nyt vaan yksinkertasesti on niin, et sillonkun käytetään ehkäisyä, niin yleensä sitä käytetään siksi, ettei sen "lapsen ole lupa tulla". Ja kun se lopetetaan, niin annetaan sille lupa tulla. Ja varmasti jokainen meistä täällä tietää että se ei oo niin yksinkertasta, et se hedelmöitys vaan tapahtuu kun vanhemmat antaa siihen luvan :)
[/COLOR]

Kuten varmaan jokainen huomaa niin mulla on nyt erittäin huono päivä. Turhauttaa tämä uuteen kiertoo joutuminen tosi paljon. Aina yks kuukausi lisää. On kyllä tää syksy ollu sellasta stressin aikaa, mut nyt on pian kaikki parempaan päin et josko sit elimistöki hoksais sen :)
 
Ääääks, pakko tulla hepuloimaan tänne ketjuun! Kirjoittelin tuossa paljon aikasemmin haaveilusta ja asioiden mietiskelystä ???? ollaan miehen kans päädytty yrittämislinjalle ja jätinkin ehkäisyn pois viime kuussa ?? Nyt kuitenkin kovasti tässä jännäilen et tuleeko menkat vai oonko jo nyt raskaana! ???? viikon verran on alaselkää särkenyt ja vkl huomasin töissä joka kerta ylösnoustessa vähän huimaavan ja mittailinkin sitten verenpainetta joka oli lähtenyt laskusuuntaan, syke taas kuitenkin korkeampi?? Ei kuulu menkkoja vielä, ja tuo alaselän särky mua mietityttää kaikista eniten koska ei oo ikinä ollu vastaavanlaista?? Mies on ollut koko ajan ihan varma et ekalla tärppää(heheh) mut minä oon epäileväisenä ????
 
Täällä tällä hetkellä oletetut ovis päivät meneillään, tai no ollaan muutenkin jo peittoja heiluteltu tossa viitisen päivää ja tänään vikan kerran aamulla, kun mies lähti töihin nyt sitten just kriittisimmällä ajalla kolmeks päiväks. Ostin myös testejä ja koitan jotenkin hillitä itteni, että en tekis niitä ennen kun ihan viimisillä päivillä ennenkuin olisi menkkojen tarkotus tulla ja tod. näk. vaan sen yhen, enkä ala tikuttelemaan enempää turhaan jos tulee selkee miinus. Tossa myös kp10 vasta sain aikaseksi ostettua ne testit ja huvikseen testasin, kun se edellinen kierto oli niin outo.. ja selkee miinus.

No mut näillä mennään :) tsemppiä kaikille!
 
Heippa kaikille!

Tervetuloa uusille, ja superisti onnea plussanneille!! :heart:

Mä oon pitänyt vähän hiljaiseloa nyt tämän alkukierron, että saisin muuta ajateltavaa ja se toimi tähän asti hyvin.. Kunnes nyt pitkästä aikaa ovis-kalenteria tässä katselin, ja mulla olisi ovulaato (arvoituna) nyt 5.10.. Apua. Alkoi stressaamaan, että meneeköhän se nyt ihan ohi. Viimeksi pupuiltiin 2.10, ja seuraavan kerran mies tulee vasta 6.10 kotiin. Pitää vain toivoa parasta, että josko tuosta ei olisi liian kauan. :confused: höh. Tuntuu, että viime kuukautisista ois jo ikuisuus :O

Plussatuulia! :heart:

Yemi Kp 15/28 yk 2, 1. lapsi
 
Mä niin arvasin!!**yritin soittaa follikkeliultraan aikaa niin eikös vaan ettei tässä kylässä oo gyneä ens vkolla to eikä pe! Seuraava aikakin ois seuraava ma jolloin jo kp 15. Huomenna soittaa onko liian myöhä..*Miten mulla aina menee näin, viimeks oli kp9 ja liian aikasin.

Mutta olen iloinen luomumenkoista..
kun keskenmenon jälkeen ei oo ollut ovista eikä menkkoja ilman teroluteja.. kesä pidettiin taukoa ja nautin koko kesän ilman vuotoa.
 
Kysymys tupakoinnista. Onko täällä ketään kuka olisi lopettanut ennen yrityksen aloitusta, raskaaksi tullessaan tai tälläkin hetkellä tupakoiva? Minua ahdistaa tupakointini, olen vähentäny huomattavasti, mutta jotenkin aina kun edes mietin lopettamista jatkan silti. En varmaan osaa lopettaa ennenkuin oikeasti plussa pärähtää ruutuun. Mutta jos joillain olisi vinkkejä? Päätin itseni kanssa, että kun pikku-pakettini suomesta saapuu (tällä tai ensiviikolla) mikä on pakattu karkeilla ja hapankorpuilla, niin sitten käyttäisin niitä hyvinä "korvikkeina".:D Mutta jotenkin pelottaa tämä motivaation puute. Haluan lopettaa, mutta en vain tosiaan saa aikaiseksi... Avopuolisoni ei tupakoi ja hänkin olisi niin onnellinen jos vain saisin stumpattua pysyvästi.. Eli vinkkejä otetaan vastaan =)

Yemi kp 15/28 yk2
 
Tervetuloa uusille yrittäjille!

Iulina pahoittelut verisestä pettymyksestä, mutta nyt sitten uusi kierto ja uudet mahdollisuudet! :)

Täällä kp 26, dpo 7. Täälläkin on aika rankkaa ketutusta ollut eilisestä lähtien. Kaikki ottaa päähän ja vaikea löytää jotain positiivista tästäkin päivästä. Kiukuttelin omalle miehellekin eilen ilman mitään syytä ja päivän kruunasi, kun esikoinen oksensi kaikki syömäänsä iltaruoat :headwall:
Ja eilen iltapäivällä ja illalla oli niin selvää menkkajomotusta, että olin jo satavarma, että täti tulee yönaikana. Mutta ainakaan tähän mennessä ei ole vielä ilmoitellut itsestään. Valkovuoto on edelleen oudon venyväistä ja kosteaa huomioonottaen kierron vaiheen. Tai sitten vaan kiinnitän siihen enemmän huomiota...

Latasin tuossa vähän aikaa sitten Fertility Friendin ja olen nyt sen mukaan seuraillut kierron kulkua. Onko jollain muullakin se käytössä? Siinä mm. juuri seuraillaan valkovuodon koostumusta kierron eri vaiheissa sekä kohdun napukan pehmeyttä/kovuutta ja aukioloa. Itse en ole koskaan löytänyt tuota kohdunsuuta. Jotenkin inhottaa mennä tunnustelemaan sinne :D Mulla on muuten taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Onko täällä kohtalotovereita?

Väsyttää ja energiaa ei tahdo löytyä juuri ollenkaan. Eilen illalla kirveli virtsarakkoa vähän siihen tyyliin kuin olisi virtsarakontulehdus. Tänä aamuna se tunne on onneksi pysynyt poissa.

Tupakoinnista, itse en tupakoi ja mieskin sai kuin saikin lopetettua puolisen vuotta ennenkuin esikoinen sai alkunsa. Eiköhän todennäköisempi hedelmöittyminen ja sikiön terveys ole tarpeeksi vahvoja motivaattoreita?! :) Mitäpä jos vaikka aluksi koittaisit joka päivä polttaa yhden tupakan vähemmän?
 
Viimeksi muokattu:
Yemi mulla ollu on off tupakointia 8 vuotta. Välillä menny vuoskin helposti polttamatta, mut sit taas tyhmänä alottanu. Aloin taas polttamaan 2 viikkoa sitten ja nyt pitäis yrittää taas lopettaa. Esikoisesta plussattuani (alotin 2 viikkoa ennen plussaa) lopetin sillä sekunnilla eikä ollut vaikeaa kun oli tarpeeks hyvä syy. Mulla enemmänkin tapariippuvuus. Viimeks lopetin juhannuksena ja nega testit taas sai mut polttamaan..

Nyt dpo -1 ovis vihdoin bongattu:)
 

Yhteistyössä